
m103 hydr.venttiilin nostaja
m103 hydr.venttiilin nostaja
onko joku muka saanut jollain konstilla tosta hydraulisesta venttiilinnostajasta ton lukkorenkaan irti ilman mekaanisia vaurioita(itseltä loppui jo usko puolen tunnin päästä
) vaatiiko jonkun erikoisavaimen?

Re: m103 hydr.venttiilin nostaja
Mä, mutten enää muista ulkoa millainen lukkorengas siinä oli 

-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: m103 hydr.venttiilin nostaja
Eikö siinä ole semmoinen jousirengas josta ei saa minkkään laisilla pihdeillä kiinni muistaakseni otin joskus irti tuollaisen.
Terävällä karkaisutulla piirtopiikillä siitä rakojen kohdalta aloitamalla pikku hiljaa kengertaa sitä irti
Niin ja paa ruuvipenkiin kiinni poikittain esim pitkä 6 millin pultti väliin ja kiristä pikkaisen että mäntä menee vähän alas niin
on helpompi iroitaa tuo jousi
Terävällä karkaisutulla piirtopiikillä siitä rakojen kohdalta aloitamalla pikku hiljaa kengertaa sitä irti
Niin ja paa ruuvipenkiin kiinni poikittain esim pitkä 6 millin pultti väliin ja kiristä pikkaisen että mäntä menee vähän alas niin
on helpompi iroitaa tuo jousi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: m103 hydr.venttiilin nostaja
ois tarkotus vaihtaa toi mäntä ilman nostajan irrotusta kannestaarska10 kirjoitti:Eikö siinä ole semmoinen jousirengas josta ei saa minkkään laisilla pihdeillä kiinni muistaakseni otin joskus irti tuollaisen.
Terävällä karkaisutulla piirtopiikillä siitä rakojen kohdalta aloitamalla pikku hiljaa kengertaa sitä irti
Niin ja paa ruuvipenkiin kiinni poikittain esim pitkä 6 millin pultti väliin ja kiristä pikkaisen että mäntä menee vähän alas niin
on helpompi iroitaa tuo jousi

Re: m103 hydr.venttiilin nostaja
No jos keinuakselin otat irti niin yksi nostaja kyllä lähtee minuutissa .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 hydr.venttiilin nostaja
Tuota,kun laittaa uudet nostajat tai siis hydraulisen ,niin sehän tulee kokonaan uusi ja varsin toimii vai onko joku vaihtamassa sisuksia?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re:
elikkä laitetaampa selkokielellä,tarkoitus ois vaihtaa hydr.venttiilin nostin joka tulee keinuvivun sisään (kulutusosa),eikö siinä siis oo mitään järkeä vai pitääkö vaihtaa myös keinuvipu?????M.K kirjoitti:Ei kannata haaskata uusia nostajia moiseen. Nostajan ulkokuori on kulunut siinä missä sisustakin...Eli ei mitään mahdollisuuksia, että sovite olisi tiivis ja paineen pitävä.
Okei, nyt ymmärsin. Siis puhe oli keinusta. Helpompaa on tehdä homma oikealla tavalla. Eli keinupukki kerrallaan nostajat vaihtoon.baikal89 kirjoitti:elikkä laitetaampa selkokielellä,tarkoitus ois vaihtaa hydr.venttiilin nostin joka tulee keinuvivun sisään (kulutusosa),eikö siinä siis oo mitään järkeä vai pitääkö vaihtaa myös keinuvipu?????M.K kirjoitti:Ei kannata haaskata uusia nostajia moiseen. Nostajan ulkokuori on kulunut siinä missä sisustakin...Eli ei mitään mahdollisuuksia, että sovite olisi tiivis ja paineen pitävä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm