w210 etupään alatukivarsien puslat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

w210 etupään alatukivarsien puslat

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Ajattelin vaihtaa kyseiset puslat.

Pystyykö homman tekemään perus työkaluilla, eli räikkäsarja ja tunkki? Pitääkö jousi vetää ihan läjään sellaisella erikoispuristimella?

On varmaan kokemuksia erinäisistä tilanteista näiden puslien kanssa, joten niitä olisi kiva kuulla näin etukäteen.
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 etupään alatukivarsien puslat

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllähän tuo jousi pitää puristaa kasaan ei ihan helpolla saa noita puslia tuo etupään yksiosainen pitkä pusla on helvetin tiukassa takimmainen pusla on kahdesta osasta on hiukan helpompi vaihtaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: w210 etupään alatukivarsien puslat

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Jos tunkin avulla irrottaa tukivarren helojen puolelta niin ei tarvi niin älyttömän läjään puristaa
sitä jousta. Etummaisen helan ulkokehän voi porata 3,5 tai 4mm poralla halki niin lähtee
heleposti irti. Uuden laittamiseen sitten hydraulirässi tai iso ruuvipenkki.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 etupään alatukivarsien puslat

Viesti Kirjoittaja arska10 »

AAVEE kirjoitti:Jos tunkin avulla irrottaa tukivarren helojen puolelta niin ei tarvi niin älyttömän läjään puristaa
sitä jousta. Etummaisen helan ulkokehän voi porata 3,5 tai 4mm poralla halki niin lähtee
heleposti irti. Uuden laittamiseen sitten hydraulirässi tai iso ruuvipenkki.
Mulla oli tuo etummainen hela jostain syystä hapettunut niin kovaan kiinni kun on jotain kevytmetallia tuo ulkokehä ettei
auttanut muu kun ilmavasaralla pieniksi paloiksi. Oon joskus kuullut että kaasupillillä kun poltaa kumin pois niin lähtee helposti.
Itse en ainakaan aio kokeilla moista konstia poltaa auto ja talli niin tulee kallit puslat :P
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin