Herätellääs vanhaa aihetta. Eli itsellä olisi sama tilanne kuin aikaisemmalla allekirjoittaneella; Mikä turbo geehen?
Lähtökohtana on siis -83 w460 G, jossa vajaa 200tkm ajettu om617 (300 GD — OM617 3.0 L Diesel I5, 88 hp (65 kW), 126 ft·lbf (172 N·m/2400 rpm)).
Tarkoituksena on saada ajomukavuutta lisää, ei jäätävää tehonlisää (~150hp). Käyttö on kevyttä offia höystettynä vähäisellä maantie käytöllä.
Mitä alempaa lisätehon saisi lähtemään, sitä parempi.
Cooleri tulee ehdottomasti, mittoja en ole vielä ehtinyt ottamaan. Minkä kokoista jäähdytintä suosittelette/olette käyttäneet?
Varmaan niin suuri kuin sinne vain mahtuu, ja sinnehän kyllä mahtuu...
Mitäs pumpulle reseptiksi, pitääkö vaihtaa 7mm tapit vai riittääkö alkuperäisen säätö?
Vaatiiko öljynlauhduttimen?
Pitkän seisonnan jälkeen antautui ilmeisesti lootan puolelta stefa ja kytkin rupes luistamaan. Kytkinpaketilla itsellään on ajettu maks. 500 km.
Alkuperäisasennuksena tässä oli tuo nelilovinen manuaaliaski, mutta 5-vaihteinen manuaali täytyisi saada. Kysymys tästä, minkälainen laatikko sinne menee?
Tuota on tehty
tämän sivun mukaan seuraavilla manuaalilaatikoilla:
-717.420
-717.439
-717.436
Onko näitä laatikoita käytetty muissa mallisarjoissa tai minkä muun mallisarjan laatikko tuohon kävis? Passaako kiinnitys w123:n 717.411 laatikkoon?
Budjetti, kuten normaalisti, mahdollisimman pieni jolla saa hyvän. Toimintavarmuus on tärkein tekijä. Kuulalaakerihyrrää ei pikkurahalla saakkaan, joten heitetään koko muutostyölle hintakatto 2000€.
Saa tarjota; 5v manuaaliaskia, turboa, turbo imu/pakosarjaa ja cooleria.
Kiitän jo valmiiksi mahdollisia vastaajia.