Elikkäs pihasta löytyy jälkiahdettu M103 farkku W124 johon on rakennettu 2 releen kautta ohjattu "lisärikastuspiiri" kylmäkäynnistys-suuttimien kautta ja autohan on siis varustettu iki-ihanalla K-Jetillä ( vielä )... Auto ottaa urku auki kiihdyttäessä ns. "kolme piikkiä", kuin ei saisi tarpeeksi vieläkään polttoainetta... Minkäslaiset ruiskutusmäärät lisärikastuspiirin kanssa vakio suuttimilla on? Lisärikastuksen käyttö on ohjattu vesiruutan painekytkimen kautta joka kytkee piirin käyttöön 0.4bar:n ahtojen jälkeen... Tilauksessa on säädin, joka "aukeaa" 0.1bar:n jälkeen, joka ei tietystikkään vaikuta nykimiseen millääntavalla...
Bensaturbojen virityshommat on aikamoista hepreaa joten jospas täältä viisaampien joukosta löytyisi jeleppiä!
M103 Turbo
- Ladamaster
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: To 24.09.2009 22:33
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
M103 Turbo
"Why choose a Diesel from a line of cars when you can choose a Mercedes-Benz from a line of Diesels?"
Re: M103 Turbo
Kylmäkäynistys suutin on niin pieni että ei sillä juurikaan seosta kierroksilla saa rikastumaan, ja taitaa sen sijoituskin olla aika huono joten bensa ei edes leviä kunnolla joka sylinterille. Jos ei sähköistä ruiskua jaksa rakennella niin sitten joku kunnollinen suutin ahtoputkeen lähelle kasuläppää.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: M103 Turbo
jep, lähinnä se ruokkii kierroksilla 3 ja 4 sylinteriä ja muut jää sitten laihalle...Jani R-K kirjoitti:Kylmäkäynistys suutin on niin pieni että ei sillä juurikaan seosta kierroksilla saa rikastumaan, ja taitaa sen sijoituskin olla aika huono joten bensa ei edes leviä kunnolla joka sylinterille. Jos ei sähköistä ruiskua jaksa rakennella niin sitten joku kunnollinen suutin ahtoputkeen lähelle kasuläppää.
kunnolliseen lisärikastukseen niitä "ryyppysuuttimia" pitäis olla vähintään 1 kpl/sylinteri...
perussäätö k-jetistä (tai ke-jetistä) kunnolla paksulle, niin kyllä se vielä 0.5 bar. ahdot hoitaa, mutta sitten loppuu kakku muutenkin koko ruutasta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Ladamaster
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: To 24.09.2009 22:33
- Paikkakunta: P-Pohjanmaa
Re: M103 Turbo
Sähköruuta tulee tulevaisuudesa löytämään paikan pellinalta... Nyt pitäis semmonen pikanen hätäapu löytää, jotta lissää soppaa saataisiin pyttyihin... Joo aika pienethän kylmäkäynnistyssuuttimet kieltämättä on... Onko jannuilla antaa hyvät ohojeet jolla seos saataisiin edes vähän rikkaammalle? Onko se vaan se yks perkeleen ruuvi mitä pyöräytetään siitä "kaasuläpän päältä"? Yleispätevää sääntöä ?!? Ahtoja nyt laimeat 0.7...
Oiskos minkälainen homma kytkeä lisäsuutin ahtoputkeen? Minkä kokoinen suutin jne?
Oiskos minkälainen homma kytkeä lisäsuutin ahtoputkeen? Minkä kokoinen suutin jne?
"Why choose a Diesel from a line of cars when you can choose a Mercedes-Benz from a line of Diesels?"
Re: M103 Turbo
Jos koneessa on KE-Jet ja EHA, niin seoksia saa jonkun verran säädettyä niin että ajettavuus ja käynnistyminen säilyy. Ainakin nelisylinterinen 190E toimii nippa nappa 0,7 bar ahtopaineella. Hakutoiminnolla löytyy lisätietoa EHAsta.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: M103 Turbo
jep... myötäpäivään niin paljon, että alkaa kunnolla röpöttämään ja siitä hieman takaisin, niin ollaan käytännössä siinä mihin ke-jetillä pääsee maksimissaan... tulppia saa sitten varautua putsaamaan aika usein, koska vapari alueella ollaan "sikarikkaalla"...Ladamaster kirjoitti:Onko se vaan se yks perkeleen ruuvi mitä pyöräytetään siitä "kaasuläpän päältä"? Yleispätevää sääntöä ?!? Ahtoja nyt laimeat 0.7...
ja ke-jetille tuo 0.7 ei ole enää mitään laimeaa ahtamista
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: M103 Turbo
K ja KE-Jeteissä tyhjlklynnin seosruuvin pyörittäminen ei muuta kuormituksen ruiskutusmäärää. jos ruiskua haluaa säätää pitää säätää ohjauspainetta. Tai muotoilla kartiota. Kartiotahan nyt ei kukaan lähe muotoilemaan, mutta sama vaikutus jos osaisi muodot laittaa. mersun ruutassa on se huono puoli, että se on turbon jälkeen, niin se mittaa ilman ahdoilla aina väärin.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Re: M103 Turbo
kyllä se muuttaa, mutta hyvin vähän ja siksi siitä ei oikein viriviri ruiskuksi ole...kynsi kirjoitti:K ja KE-Jeteissä tyhjlklynnin seosruuvin pyörittäminen ei muuta kuormituksen ruiskutusmäärää.
kartioita on aikoinaan muotoiltu jesarista lähtien ja on siinä kartiossa varaa hieman koneistaa, niin saa tehtyä vastaavan, kuin alkuperäisessä turbokoneeseen tarkoitetussa k-jetissä...kynsi kirjoitti: jos ruiskua haluaa säätää pitää säätää ohjauspainetta. Tai muotoilla kartiota. Kartiotahan nyt ei kukaan lähe muotoilemaan, mutta sama vaikutus jos osaisi muodot laittaa. mersun ruutassa on se huono puoli, että se on turbon jälkeen, niin se mittaa ilman ahdoilla aina väärin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."