ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
EDIT: Kokeilin tuossa juurikin tänään että miten vaikuttaa sutimiseen jos toinen takapyörä on afsaltilla ja toinen sannalla. Vain hiekan puoleinen pyörä pyörähti ripeähkössä liikkeellelähdössä, eli olisko niin ettei lukkoperään tule sitä hydrauliöljypainetta? Eikö kenelläkään olisi jotain vinkkiä aisianaadun korjaamiseen? On tuota esimerkkiä alemmissa kirjoituksissa siitä miltä meikäläisen kiesin hydraulistopumput näyttää...
Eli W124 300TD:ssä tuli juuri korjattua nuo perän hydrauliputkilot. Katselin öljyn kiertoa öljysäiliössä, ja huomasin että vain toisesta lorisee öljyä takaisin hydrauliöljysäiliöön. Perä nousee nätisti, joten siellä luulisi ölpän kiertävän, miten mahtaa olla ASD:n laita? Kiertääkö öljy siellä jatkuvasti, vaiko ainoastaan lukkojen mennessä päälle?
Eli W124 300TD:ssä tuli juuri korjattua nuo perän hydrauliputkilot. Katselin öljyn kiertoa öljysäiliössä, ja huomasin että vain toisesta lorisee öljyä takaisin hydrauliöljysäiliöön. Perä nousee nätisti, joten siellä luulisi ölpän kiertävän, miten mahtaa olla ASD:n laita? Kiertääkö öljy siellä jatkuvasti, vaiko ainoastaan lukkojen mennessä päälle?
Viimeksi muokannut Klapaucius, La 21.05.2011 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Tuossa asd:ssä öljy kiertää vasta kun lukko menee päälle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
ASD venttiilillä (takajalkatilassa hankkarin puolella) asti kiertää vaikka lukko ei olisikaan päällä.
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Jep. Eli säiliöön kuuluu tulla paluuvirtaus kokoajan kun moottori käy.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Hytikkaöljy ei pyöri perässä ennen kun sen käsketään siellä kiertää.
Elikkä oliko näin että jos nopeus on alle 50km/h ja pyörimiseroa etu- ja taka-akselin välillä ABS:n anturit havaitsee niin sillon ASD:n hytikka puristaa kitkapakat kiinni.
Näin ollen pitäisi "100%" lukko on päällä.
Muutin kai se kiertää muualla kun kone pyörii ja pumpu on päällä.
Elikkä oliko näin että jos nopeus on alle 50km/h ja pyörimiseroa etu- ja taka-akselin välillä ABS:n anturit havaitsee niin sillon ASD:n hytikka puristaa kitkapakat kiinni.
Näin ollen pitäisi "100%" lukko on päällä.
Muutin kai se kiertää muualla kun kone pyörii ja pumpu on päällä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
niin, eikä se vaikuta mitään siihen asiaan, onko lukko päällä vai ei, koska ei sieltä itse perämurikasta ole mitään paluu liitäntää, sinne menee ainoastaan paineputki...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
No voihan hemmetti sentään!
Oletan että siis että kun on kaksi paluuletkua hydrauliöljylle, niin toinen on ASD, ja toinen iskari. Niin mistä sitten sitä vikaa kannattaisi alkaa hakemaan? Ei pitäisi olla vuotoja missään, mutta kai se on selvitettävä että onko. Tuo keltainen huutomerkki vilkutteli silleen nopsasti, kun olisi kontaktihäiriö pariin kertaan pari päivää sitten. Mutta en onnistunut toistamaan ongelmaa, olisiko asiaan liittyvä ropleema?
Oletan että siis että kun on kaksi paluuletkua hydrauliöljylle, niin toinen on ASD, ja toinen iskari. Niin mistä sitten sitä vikaa kannattaisi alkaa hakemaan? Ei pitäisi olla vuotoja missään, mutta kai se on selvitettävä että onko. Tuo keltainen huutomerkki vilkutteli silleen nopsasti, kun olisi kontaktihäiriö pariin kertaan pari päivää sitten. Mutta en onnistunut toistamaan ongelmaa, olisiko asiaan liittyvä ropleema?
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Usein tuohon vilkkumissen on syynä ylijännite rele jossa huonot juotokset kannattaa katsoa ne tinaukset
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Missäköhän tämä ylijänniterele asustelee? On tämä tekniikka mahtavaa. Konehuone auki ja läppäri takapenkillä (nettiradio soiden)!
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Tuo rele on apukuskin puolella akun takana siinä on varmaan on varmaan sellainen musta muovi edessä jonka takana tuo rele on
se on sellainen hopen värinen jossa on päällä yksi tai kaksi sulaketta muovikannen alla
se on sellainen hopen värinen jossa on päällä yksi tai kaksi sulaketta muovikannen alla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Noniin. Siellä näkyisi myös olevan se ABS-pömpeli mikä myös on hakusessa.
Muttamutta!
Sieltä löytyi joku nakkula joka lähti nostamalla, täynnä pinnejä pohjassa mistä se juttelee auton kanssa, kyljessä lukee ainoastaan h038. Tämä siis tuon ylijännitereleen keulan puolella. Mikäköhän juttu mahtaa olla kyseessä?
Samoin ELR/ARA-pömpelin edessä on paikka samankokoiselle pömpelille, mutta siinä ei ole mitään, vain irtioleva piuha, jonka päässä liitin? Kuka on vienyt mitä, ja ennen kaikkea miksi!
Muttamutta!
Sieltä löytyi joku nakkula joka lähti nostamalla, täynnä pinnejä pohjassa mistä se juttelee auton kanssa, kyljessä lukee ainoastaan h038. Tämä siis tuon ylijännitereleen keulan puolella. Mikäköhän juttu mahtaa olla kyseessä?
Samoin ELR/ARA-pömpelin edessä on paikka samankokoiselle pömpelille, mutta siinä ei ole mitään, vain irtioleva piuha, jonka päässä liitin? Kuka on vienyt mitä, ja ennen kaikkea miksi!
Viimeksi muokannut Klapaucius, Pe 06.05.2011 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Siinä ylijännite releessä on 6 tai 9 nastaa se musta mötikkä on ilmeisesti asd rele ei ne keskustele minkään kanssa elää omaa elämäänsä
noissa kun ei ole vielä tuota ecu:a
noissa kun ei ole vielä tuota ecu:a
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Tarkoittaako tuo releen juotosten tarkastelu siis releen avaamista, vai liitinkö siellä yleensä pätkii? Avaisin mieluummin releen, kun sen voi viedä sisälle juotettavaksi, alkaa näpit jäätymään ulkohommissa... Ja se liitin on aikast hankalassa paikassa :/
Ja miten tuon ABS-boksin liittimet saa irti?
Ja miten tuon ABS-boksin liittimet saa irti?
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Tuo tarkoitaa justiin sen releen avaamista älä palettuta näppejäsi se aukeaa sieltä ala puoleta avaamalla ne klipsit ja vetämällä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Jaahas. Ihan hyvältä ne näytti ne tinaukset. Yhdestä kohdasta näyttäisi kupari hapertuneen taihi jotain, kokeilen vetäistä siihen hyppylangan ehkä huomenissa.
MUTTA. Takaisin alkuperäiseen aiheeseen, sivupolkujen jälkeen
. Eli hydrauliöljy ei kierrä. Jos joku tietää mistä alkaa purkaa ongelmaa, niin apu otetaan kiitollisena vastaan. Auttaisiko ilmaus tai jotain? Vaikka se öljy kiertää sitä toista kautta?
MUTTA. Takaisin alkuperäiseen aiheeseen, sivupolkujen jälkeen

Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Omassa ASD venttiilistöltä tulee keulaanpäin kolme putkea joista yx on paine. Mulla ittellä on oletus että ASD venttiilistöllä "N"
-merkinnällä merkattu lähtö on paluu josta öljy palaa säiliölle kun auto käy ja lukko ei ole päällä. En tiedä tarkalleen mikä se toinen on joka myös taitaa mennä säiliölle? Olisko paluulinja siinä tilanteessa kun lukko on päällä? Kolmas tulee pumpulta koska on painelinja.
Meinaan sitä ettei vaan olis ihan normaalia että yhdestä paluusta ei tu öljyä? Toisesta pitäis tulla. Tasonsäätö jos sellainen on on käsittääkseni sarjassa tuon N linjan kanssa? Tai ainakin niin mä sen kytkin kun jälkikäteen tasonsaadön laitoin. Jossain tropiikissa on kuvakin kytkennästä. Pitääpä ettiä jos siitä apua olis.
Edittiä: Tässä jotain keskustelua tasonsäätöön liittyen http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=102347" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä samasta tropiikista napattu linkki jossa näkyy ASD ja Tasonsäätö -putkikuvat
http://www.benzworld.org/forums/w124-e-" onclick="window.open(this.href);return false; ... -w124.html
-merkinnällä merkattu lähtö on paluu josta öljy palaa säiliölle kun auto käy ja lukko ei ole päällä. En tiedä tarkalleen mikä se toinen on joka myös taitaa mennä säiliölle? Olisko paluulinja siinä tilanteessa kun lukko on päällä? Kolmas tulee pumpulta koska on painelinja.
Meinaan sitä ettei vaan olis ihan normaalia että yhdestä paluusta ei tu öljyä? Toisesta pitäis tulla. Tasonsäätö jos sellainen on on käsittääkseni sarjassa tuon N linjan kanssa? Tai ainakin niin mä sen kytkin kun jälkikäteen tasonsaadön laitoin. Jossain tropiikissa on kuvakin kytkennästä. Pitääpä ettiä jos siitä apua olis.
Edittiä: Tässä jotain keskustelua tasonsäätöön liittyen http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=102347" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä samasta tropiikista napattu linkki jossa näkyy ASD ja Tasonsäätö -putkikuvat
http://www.benzworld.org/forums/w124-e-" onclick="window.open(this.href);return false; ... -w124.html
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Nopeana kommenttina, edellisen postaajan benzworld-linkki korjattuna, omalla näytöllä ei skulaa (oletan että on sama linkki :)
http://www.benzworld.org/forums/w124-e-ce-d-td-class/1444826-problem-asd-w124.html
Löytyi tällainenkin:
ASD manuska joillekkin malleille
Siellä tosin ei ole omaa 300TD, 124.190, lieneekö tuo 124.128 (olisko 250D turbo) tarpeeksi lähellä tekniikaltaan. Äkkiseltään samalta näyttää...
Ei auta muuta kun mennä seurailemaan noita hydrauliputkia.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e-ce-d-td-class/1444826-problem-asd-w124.html
Löytyi tällainenkin:
ASD manuska joillekkin malleille
Siellä tosin ei ole omaa 300TD, 124.190, lieneekö tuo 124.128 (olisko 250D turbo) tarpeeksi lähellä tekniikaltaan. Äkkiseltään samalta näyttää...
Ei auta muuta kun mennä seurailemaan noita hydrauliputkia.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoajan?
Hm. Tarkastelin tuota ASD-manuskaa ja hämmennyin kovin. Eli konepellin alta löytyvät nyt seuraavat:
Figure 3:ssa näkyvä "49 Hydraulic pump (camshaft driven"
SEKÄ
Figure 1:ssä näkyvä "82 Hydraulic tandem pump"
Öljy säiliöstä menee ensin tuonne nokka-akselin pumpulle, sieltä lähtee minne lie. Tandem-pumpulle tulee jostain härpättimestä siinä kuskin jalkatilan edestä... Voiko olla että tuo nokka-akselipumppu on ohjaustehostin, ja tuo tandempumppu sitten niitä iskareita ja ASD:tä paineistaa? En vain ymmärrä että miksi öljy menee vain sinne nokka-akselille, ja sieltä kiertää jotain kautta vasta tandempumpulle...
Pitää myös selvittää jospa sen hydrauliöljusäiliössä olevan suodattimen saisi jostain helposti varaosana. Irroittelin ne paluuletkut ja kaasutellessa meinaa öljy valua sen fiban yli. Selvisi sekin että miksi se öljysäiliö oli niin rapainen, se nähtävästi herkästi lykkii sitä öljä yli kun se fiba ei vedä. Oppia ikä kaikki!
Masa
Figure 3:ssa näkyvä "49 Hydraulic pump (camshaft driven"
SEKÄ
Figure 1:ssä näkyvä "82 Hydraulic tandem pump"
Öljy säiliöstä menee ensin tuonne nokka-akselin pumpulle, sieltä lähtee minne lie. Tandem-pumpulle tulee jostain härpättimestä siinä kuskin jalkatilan edestä... Voiko olla että tuo nokka-akselipumppu on ohjaustehostin, ja tuo tandempumppu sitten niitä iskareita ja ASD:tä paineistaa? En vain ymmärrä että miksi öljy menee vain sinne nokka-akselille, ja sieltä kiertää jotain kautta vasta tandempumpulle...
Pitää myös selvittää jospa sen hydrauliöljusäiliössä olevan suodattimen saisi jostain helposti varaosana. Irroittelin ne paluuletkut ja kaasutellessa meinaa öljy valua sen fiban yli. Selvisi sekin että miksi se öljysäiliö oli niin rapainen, se nähtävästi herkästi lykkii sitä öljä yli kun se fiba ei vedä. Oppia ikä kaikki!
Masa
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoa
Nosto, kun editoin tuota ekaa viestiäni...
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoa
tuota tuota. sulla on siellä nyt se nokka-aksilan pyörittämä pumppu ja sitten se toinen pumppu, mistä lähtee ohjaustehostajalle letkut?
niitä on kolmea mallia. joko sellanen, että on vaan se ohjasutehostimen pumppu, taikka semmonen, että on se ohjaustehostimen pumppu, missä on samassa tasonsäädön pumppu, taikka sitten semmonen, että on ohjasutehostimen pumppu ja nokka-alksilan perässä oleva pumppu. riippuu kait vähän mallista. turbodiiselien kanssa on kaiketi ollu vaan noita ohjasutehostimen pumppuja, missä on samassa se tasonsäätö. ne tiedä kuinka on ASD:ssa turbodiiselissä, että onko siinä sitten vielä se nokka-aksila pumppu.
joka tapauksessa se nokka-aksila pumppu on sille hydrauli järjestelmälle, eli ASD ja tasonsäätö. helpoiten näät tuleeko painetta perälle laittamalla auton käyntiin ja avaamalla perän ilmasruuvvia. löytyy muistaakseni kuskin puolen vetarin yläpuolelta. siis siitä perämurikasta.
ja en tiedä kuuluuko, mutta ainakin meikäläisen autossa sinne perälle asti tuli jonkin moinen paine, kun vaan auto oli käynnissä. varmaan kuuluukin tulla.
jos sinne perään tulee se "esipaine" auton käydessä, mutta perä ei silti ole ollenkaan lukossa. niin vikaa vois alkaa haeskeleen sieltä perän lukkokytkmen kitkapinnoista. muistelisin niin, että kun auto on pois käynnistä, niin perän lukko on 0%. kun laittaa auton käyntiin, oli vauhti mikä hyvänsä, niin perän lukko on jotakin 30%. ja kun autolla ajetaan hitaampaa, kun 50km/h ja pyörät sutii, niin perän lukon pitäis olla "100%". sitten, kun vauhti taas nousee yli ton 50km/h, niin jäljellä on enää se "esipaine", eli lukko on n.30%.
näin mulle asia joskus aikoinaan kerrottiin, kun sen kanssa painin ja lopulta, kun sain ASD:n pelaan, niin noinhan se toimi. tosin tästäkin tuntuu olevan montaa eri variaatioo. tiedä sitten..
niitä on kolmea mallia. joko sellanen, että on vaan se ohjasutehostimen pumppu, taikka semmonen, että on se ohjaustehostimen pumppu, missä on samassa tasonsäädön pumppu, taikka sitten semmonen, että on ohjasutehostimen pumppu ja nokka-alksilan perässä oleva pumppu. riippuu kait vähän mallista. turbodiiselien kanssa on kaiketi ollu vaan noita ohjasutehostimen pumppuja, missä on samassa se tasonsäätö. ne tiedä kuinka on ASD:ssa turbodiiselissä, että onko siinä sitten vielä se nokka-aksila pumppu.
joka tapauksessa se nokka-aksila pumppu on sille hydrauli järjestelmälle, eli ASD ja tasonsäätö. helpoiten näät tuleeko painetta perälle laittamalla auton käyntiin ja avaamalla perän ilmasruuvvia. löytyy muistaakseni kuskin puolen vetarin yläpuolelta. siis siitä perämurikasta.
ja en tiedä kuuluuko, mutta ainakin meikäläisen autossa sinne perälle asti tuli jonkin moinen paine, kun vaan auto oli käynnissä. varmaan kuuluukin tulla.
jos sinne perään tulee se "esipaine" auton käydessä, mutta perä ei silti ole ollenkaan lukossa. niin vikaa vois alkaa haeskeleen sieltä perän lukkokytkmen kitkapinnoista. muistelisin niin, että kun auto on pois käynnistä, niin perän lukko on 0%. kun laittaa auton käyntiin, oli vauhti mikä hyvänsä, niin perän lukko on jotakin 30%. ja kun autolla ajetaan hitaampaa, kun 50km/h ja pyörät sutii, niin perän lukon pitäis olla "100%". sitten, kun vauhti taas nousee yli ton 50km/h, niin jäljellä on enää se "esipaine", eli lukko on n.30%.
näin mulle asia joskus aikoinaan kerrottiin, kun sen kanssa painin ja lopulta, kun sain ASD:n pelaan, niin noinhan se toimi. tosin tästäkin tuntuu olevan montaa eri variaatioo. tiedä sitten..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoa
Täytyykin sitten yrittää sitä ilmausruuvvia ihmetellä, eli pitää päästä auton alle joku kaunis päivä. Nyt painaa sellaista kevyttä 13h duunipäivää päälle, joten ei ole oikein jaksua sinne alle kömpiä
. Oletan että se ei sen kummemmin rikki mene paineettomuudesta. Mielenkiintoiseksihan tämä menee, painetta jos löytyy perästä, on jonkun röörin oltava tukossa perän jälkee, ja taasen jos painetta ei löydy, niin on joku rööri tukossa ennen perää (tai pumppu mäsänä...).
Kiitokset vastauksesta, tänne sitten tulen häiriköimään takaisin jos ei mitään selviä.
Masa

Kiitokset vastauksesta, tänne sitten tulen häiriköimään takaisin jos ei mitään selviä.
Masa
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoa
Mitä ohjaustehostimen öljyä siis merkkiä ja viskositeettia voi käyttää vm -99 mercedes-benz c200cdi tehostimessa?
Re: ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoa
eiköön tuonne esim Mobilin atf 220 sovellu, tahi 3309 vai liekköön sitte näissä cdi koneisissa jotain vaatimuksia erikoisöljyilleHenkkis kirjoitti:Mitä ohjaustehostimen öljyä siis merkkiä ja viskositeettia voi käyttää vm -99 mercedes-benz c200cdi tehostimessa?

Re: ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoa
kyllä mä luulen et ihan normi öljy sinne kelpaa ku on kyse vaan ohjaus tehostimesta :S vai meneekö sitä öljyä sit jonkun muunkin paikan kautta ku ohjaustehostimen?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: ASD ei toimi!Kuuluukos ASD:n hydrauliöljyn kiertää kokoa
Täytynee tässä välissä kommentoida aloittamaani viestiketjua, että hydraulijärjestelmässä on jossain jokin toinen vuoto. Tasonsäätöön menevä vuoto on 8toivottavasti lopullisesti) korjattu, mutta jossain siis falskaa edelleen. Jospa sen vuotokohdan löytäisi, ja sitä kautta saisi ASD:n skulaamaan, että jos ilman järjestelmässä olisi se roisto? Noh, ekaksi se etualatukivarren remppa. Shatana että osaa olla ikäviä pultteja katkoa, ei meinaa mahtua rälläkkä väliin, ja vasta viikon päästä saan puukkosahan lainaa...
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88