Hei! Autossa on vissiin ollut puhelin kuten nousukaudella oli tapana . Ja kromikaaretkin... . Mitähän muuta tuohon voisi laittaa että olisi niin kasaria niin kasaria .Mesedesi kirjoitti:Tuo katolla oleva antenni on...hmm...onneksi poistettavissa.
Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Eikös NMT450 (?) antenni sovi ihan hyvi ajan henkeenMesedesi kirjoitti:Tuo katolla oleva antenni on...hmm...onneksi poistettavissa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Ei mitään keväämpiä, johan tuolla on secciajelukelit
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Niihä ne näytti olevan ainakin torstaina . Taidan ottaa ekaks ajoon tuon SECin vappuna. Laittas E420 vaikka seisoon, siitä pitäs ehjätä etupuskuria ja laatikkoöljyt vaihtaa. Kesäkuussa jos laittas letukan seisomaan kun vene- ja puutarha-ajot on suoritettu. Siihenkin pitäs vaihtaa laatikkoöljyt.Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Ei mitään keväämpiä, johan tuolla on secciajelukelit
Ja valkoista rojektiaki ois syytä ajella jotta näkis kui se toimii.
Mut kyl nää tästä lutviutuu, ei kerkiä ajella kun yhellä härvelillä kerrallaan... tänään vaihoin viimeiseksi kesäksi alle yli 50 t ajetut renkaat letukkaan, säästyy syksyllä ostetut uuvet ens talveksi. Ja pesin pari autoa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
3 kk tarrakilvet haettu ja verotus käynnistetty samalla; Marvo-ryhmään menee ja nyt on kuulemma se kiireisin aika, hyvä hyvä .
Renkaat nypyttää mutta en kerinnyt eilen ajaa kuin parikymmentä kilsaa. Laskin paineet 1.2 bar tasolle jos ne kumit alkais muovautua paremmin.
On muuten Hiljainen Auto !
Renkaat nypyttää mutta en kerinnyt eilen ajaa kuin parikymmentä kilsaa. Laskin paineet 1.2 bar tasolle jos ne kumit alkais muovautua paremmin.
On muuten Hiljainen Auto !
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Renkaat paranee mitä enemmin ajaa. Autoani muuten tyyppäsi vkl aikana ainakin 3 eri klubilaista .
Vaihdoin tänään tulpanjohdot ja käyntikin parani; pahin hytkyminen on tiessään.
Pitää laittaa kokeeksi Fortea tms vielä tankkiin, ennen ensimmäistä pidempää reissua. Ajoahan tämä kaipaa; viimeiksi ollut liikenteessä 2005 ja käytännössä 10 vuoteen ei taida olla paljoa ajettu. 1993 viimeinen huoltoleima oli 160 tkm ja nyt mittarissa on sen 283 tkm.
Vaihdoin tänään tulpanjohdot ja käyntikin parani; pahin hytkyminen on tiessään.
Pitää laittaa kokeeksi Fortea tms vielä tankkiin, ennen ensimmäistä pidempää reissua. Ajoahan tämä kaipaa; viimeiksi ollut liikenteessä 2005 ja käytännössä 10 vuoteen ei taida olla paljoa ajettu. 1993 viimeinen huoltoleima oli 160 tkm ja nyt mittarissa on sen 283 tkm.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Tässä on muuten eiliseltä kuva, sisarukset vierekkäin
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Haa otit salaa vissiin kuvan, vai missä vaiheessa siis kun autot on noin päin . Otetaan joskus ajosessio kun nyt ei kerinnyt. Pitäiskö lähteä vaikka Roudari Ruisinkiin Imatralle lauantaina, tai ainkin Lemi Cruisingiin sunnuntaina (sinne menen itse).Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Tässä on muuten eiliseltä kuva, sisarukset vierekkäin
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Joo, tuo oli siinä vaiheessa kun porukka oli jo siirtyny Wolkoffiin. Seurataan kelejä jos sitä vaikka jompaankumpaan ruisinkiin lähtis. Ei ainakaan tällä erää ole muita suunnitelmia.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Tarkennuksia noihin, joskus aamulla kylmillä renkailla nypyttää edelleen mutta asettuu sitten kohta.karra kirjoitti:Renkaat paranee mitä enemmin ajaa.
Vaihdoin tänään tulpanjohdot ja käyntikin parani; pahin hytkyminen on tiessään.
Noh, hytkyminen oli edelleen läsnä; mitä enemmin ajoin niin pahemmaksi se tuntui muuttuvan. Tänään iltapäiväpilsnerillä laivaterassilla (kesän eka visiitti muuten) juttelin "lappeenrannan vahvistuksen" kanssa moottorin säädöistä ja sitten kotimatkalla äkkäsin että auto ei enää päästäkään kitkerää pakokaasua putkestaan vaan viher-kuher-piipertäjille sopivampaa miedompaa odouria . Kotona katsoin sen maaliskuussa mitatun päästölapun ja siinähän seisoi että CO 0,2%. Otin yhteyttä asiantuntijaan ja vahvistus tuli että auto käy liian laihalla ja seosta on mahdollista säätää itse koska tässä ei ole lambdaa.
Ruuvasin seoksen säätöruuvia rikkaammalle ensin 1/8 kierrosta ja sitten toiset lisää. Vaikuttaa että hytkyminen on nyt poissa ja koeajollakaan ei enää nypyttänyt. Tyhjäkäyntikierrokset nousi liki tonniin vapaalla mutta koeajon jälkeen uusi testi osoitti että M117 käy vapaalla taas noin 800 rpm ja vaihde päällä sen saman 600 - 650 rpm. Pitää tarkistaa digitaalimittarilla että onko tuo oikea lukema, kumminkin sama missä aiemminkin oli.
Pitää viedä biili CO-anturin perään kunhan kerkiää.
Takajarrupalat vaihdoin, edelleen puoltaa lievästi oikealle...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Mikä on asiantuntijan mukaan ihanteellinen CO %-arvo?karra kirjoitti: Kotona katsoin sen maaliskuussa mitatun päästölapun ja siinähän seisoi että CO 0,2%. Otin yhteyttä asiantuntijaan ja vahvistus tuli että auto käy liian laihalla ja seosta on mahdollista säätää itse koska tässä ei ole lambdaa.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Normiajossa 1 % . Harraste-, ja kesäkäytössä kun kulutuksella ei niin väliä niin mieluummin 1 - 1,5 % .taviokuurna kirjoitti:Mikä on asiantuntijan mukaan ihanteellinen CO %-arvo?karra kirjoitti: Kotona katsoin sen maaliskuussa mitatun päästölapun ja siinähän seisoi että CO 0,2%. Otin yhteyttä asiantuntijaan ja vahvistus tuli että auto käy liian laihalla ja seosta on mahdollista säätää itse koska tässä ei ole lambdaa.
Tuossa mekaanisen ruutan omaavassa M100 moottorissa on euroversiolla 5,5 - 6,5 % häkää eli se alkaa jo kirvelemään silmiä ja pienemmät metsäneläimet tuupertuu jos siihen putken päähän asettautuvat (60-luvun myyränkarkoitin ).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Tätä on mukava seurata, kesäkampe myös 1987 560 sec. Rekisteröinti aloitettu ja tarrat liimattu, veropäätöstä odotellaan.
Katsastuksessa ainoat ongelmat kohdistu valoihin ja ohjauksen ulompiin varsiin. Oli nostetu ilmeisesti trukilla kyytiin ja varret menny vähä mutkalle nyt vaihdettu ja sivuvilkut (tarrat) liimattu.
Valokuvio vielä virheellinen ja tähän tarvis neuvoja. Auto on fukushimalainen, missä vääränkätinen liikenne. Vahdoin lyhtyjen lasit ennen katsastusta(venetmäeltä uudet boschit), mutta ei auttanut? Aattelin että valokuvio tehdään lasilla, eikä umpiolla.
Lasissa koodit keskeltä ulospäin: A E1 nuoli 34412R7, E1 20 34412R20, BOSCH, 1305620481.
Löytyykö secci-isännillä samoja koodeja lasista tai neuvoa mikä mahollisesti mättää ?
Auto muuten ihan hyvässä orkkiskunnossa, pieniä kolhuja/naarmuja, mutta kaikki toimii ja täsin ruosteeton.
Nii ne päästöarvot oli, jotta pysytään asissa: co% 0,00. HCppm 14. co2 15,5. o2% 0,0. Ei mitään hajua mitä pitäs olla, mutta setä oli tyytyväinen. Auto seissyt kohta 4 vuotta.
WDB1260451A376569, paljonkohan tässä tehoja, koneessa tarra 117E?
Katsastuksessa ainoat ongelmat kohdistu valoihin ja ohjauksen ulompiin varsiin. Oli nostetu ilmeisesti trukilla kyytiin ja varret menny vähä mutkalle nyt vaihdettu ja sivuvilkut (tarrat) liimattu.
Valokuvio vielä virheellinen ja tähän tarvis neuvoja. Auto on fukushimalainen, missä vääränkätinen liikenne. Vahdoin lyhtyjen lasit ennen katsastusta(venetmäeltä uudet boschit), mutta ei auttanut? Aattelin että valokuvio tehdään lasilla, eikä umpiolla.
Lasissa koodit keskeltä ulospäin: A E1 nuoli 34412R7, E1 20 34412R20, BOSCH, 1305620481.
Löytyykö secci-isännillä samoja koodeja lasista tai neuvoa mikä mahollisesti mättää ?
Auto muuten ihan hyvässä orkkiskunnossa, pieniä kolhuja/naarmuja, mutta kaikki toimii ja täsin ruosteeton.
Nii ne päästöarvot oli, jotta pysytään asissa: co% 0,00. HCppm 14. co2 15,5. o2% 0,0. Ei mitään hajua mitä pitäs olla, mutta setä oli tyytyväinen. Auto seissyt kohta 4 vuotta.
WDB1260451A376569, paljonkohan tässä tehoja, koneessa tarra 117E?
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Tutulla on sama homma edessä 1982 SECissä; hän vissiin aikoo vaihtaa koko lyhdyt, pitää kysyä.ADHD kirjoitti:Auto on fukushimalainen, missä vääränkätinen liikenne. Vahdoin lyhtyjen lasit ennen katsastusta(venetmäeltä uudet boschit), mutta ei auttanut? Aattelin että valokuvio tehdään lasilla, eikä umpiolla.
Lasissa koodit keskeltä ulospäin: A E1 nuoli 34412R7, E1 20 34412R20, BOSCH, 1305620481.
Löytyykö secci-isännillä samoja koodeja lasista tai neuvoa mikä mahollisesti mättää ?
WDB1260451A376569, paljonkohan tässä tehoja, koneessa tarra 117E?
Tehot muuttui 1987, vissiin samalla kun ECE täystehoinen jäi pois. Tässä nyt niitä vaihtoehtoja tanskalaisten sivuilta RUF ja KAT mallit (RUF on kattivalmius, KAT on siis katilla, ECE on täystehoinen korkeapuristeinen joita tuossa ei taida olla):
Ajoin keskiviikkona maantiellä vajaat noin 380 km, vaikutti että noin 40 litraa meni bensaa (en mitannut tarkasti). Tänään ajoin 420 km ja kulutus on jossain 12,5 - 13 l sadalla (mittausepätarkkuudet huomioonottaen). Ei se liian laihalla taida mennä .272 HK ved 5000 o./min.; med kat.: 242 HK ved 4800 o./min.
fra 09/87: 300 HK v. 5000 o./min.; med kat.: 279 HK v. 5200 o./min
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Nuo koodit löytyy omasta oikeanpuoleisesta lyhdystä. Vasemmalta löytyy A E1 nuoli 34413R7, E1 20 34413R20, BOSCH, 1305620482 .ADHD kirjoitti:Valokuvio vielä virheellinen ja tähän tarvis neuvoja. Auto on fukushimalainen, missä vääränkätinen liikenne. Vahdoin lyhtyjen lasit ennen katsastusta(venetmäeltä uudet boschit), mutta ei auttanut? Aattelin että valokuvio tehdään lasilla, eikä umpiolla.
Lasissa koodit keskeltä ulospäin: A E1 nuoli 34412R7, E1 20 34412R20, BOSCH, 1305620481.
Löytyykö secci-isännillä samoja koodeja lasista tai neuvoa mikä mahollisesti mättää ?
Ja niin tosiaan tervetuloa foorumille. Yhdellä klubilaisella on 1992 (valmistettu kuitenkin 1991) 560SEC siellä Tampereella päin, oli eilen orimattilasssakin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Vasemman lähivalon toimimattomuus paljastui hapettuneeksi liitokseksi. Insinööri purki melkein puoli autoa ensin eli vaikeimman kautta tehtiin... releet haettiin maalta ym...
Pissapojan säiliö oli pohjasta halki, pumppujen uudet kumit ei toki vaikuta jos pohjasta vuotaa pesuneste ulos. Korjasin sulattamalla juotoskolvilla halkeaman kiinni. Pissapoikien pumput oli letkutettu väärin; tuulilasille tuli vettä vaan kun oli ajovalot (tai parkit) päällä, kaksi pulssia kerrallaan. Lampuille ei tullut juuri lainkaan vaikka kuinka huudatti pumppua - pikku liru apparin puolelle ja kuskin puoli kuiva kuin beduiinin sandaali - pyyhkijät hinkkasi kuitenkin laseja terhakkaasti.
Käänsin letkut oikein eli nyt tulee lasille vodaa niin paljon kuin haluaa ja se pulssipesu palautui lampuille, tai siis olisi palautunut mutta irroitin lampunpyyhkijöiden pistokkeet - se lamautti pumpun sopivasti näköjään mutta olkoon nyt aluksi noin eliminoituna.
Aamulla kun tsekkasin pissapojan säilön pitävyyden tuli tsekattua hälytin myös... ovet oli lukittu avaimella mutta konepelti tuulihaassa tarkoituksella...tuli kiire hakea avaimet sisältä .
Pissapojan säiliö oli pohjasta halki, pumppujen uudet kumit ei toki vaikuta jos pohjasta vuotaa pesuneste ulos. Korjasin sulattamalla juotoskolvilla halkeaman kiinni. Pissapoikien pumput oli letkutettu väärin; tuulilasille tuli vettä vaan kun oli ajovalot (tai parkit) päällä, kaksi pulssia kerrallaan. Lampuille ei tullut juuri lainkaan vaikka kuinka huudatti pumppua - pikku liru apparin puolelle ja kuskin puoli kuiva kuin beduiinin sandaali - pyyhkijät hinkkasi kuitenkin laseja terhakkaasti.
Käänsin letkut oikein eli nyt tulee lasille vodaa niin paljon kuin haluaa ja se pulssipesu palautui lampuille, tai siis olisi palautunut mutta irroitin lampunpyyhkijöiden pistokkeet - se lamautti pumpun sopivasti näköjään mutta olkoon nyt aluksi noin eliminoituna.
Aamulla kun tsekkasin pissapojan säilön pitävyyden tuli tsekattua hälytin myös... ovet oli lukittu avaimella mutta konepelti tuulihaassa tarkoituksella...tuli kiire hakea avaimet sisältä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Noh kiirettä pitää, tilasin hätäpäissäin ja todella päissäin uudet lyhdyn lasit Tre veholle. Hinta 168€ , mutta pakko yrittää leimalle noilla.
Secin etulyhtyjä ei oo kauheesti tarjolla purkaamoissa, oon kyllä ettiny! Noi muut viat on kyllä korjattu raidetangot+päät, oli n.85€ ja sivuvilkut 11€. On Kyllä kohtuu hinnat noilla!
Uusinta leima heti jussin jälkeen.
Tässä kamppeessa on katti, joten taitaa jäädä tehoissa karran&co värkeille? Mut perässä tullaan
Secin etulyhtyjä ei oo kauheesti tarjolla purkaamoissa, oon kyllä ettiny! Noi muut viat on kyllä korjattu raidetangot+päät, oli n.85€ ja sivuvilkut 11€. On Kyllä kohtuu hinnat noilla!
Uusinta leima heti jussin jälkeen.
Tässä kamppeessa on katti, joten taitaa jäädä tehoissa karran&co värkeille? Mut perässä tullaan
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Niin ja kiitokset oli tässä täysin unohtua, tää on hieno foorumi ja focus tulevalle harrastukselle!
Pakko oli mönkiä talliin ja kattoa noi koodit oikeasta etulyhdystä.
Oli muuten erit ku karralla, toivoa on että uusilla laseilla valokuvio parantuis!
Mun koodit oikea etulyhty vasemmalta oikealle: A E1 nuoli 34412R7 E1 20 34412R20 1305620481. Vältä näitä oli venetmäellä 32€/kpl. Saattaa olla johonkin euromersuun sopivat, mutta ei tähä fukushiman kamppeeseen. Saatta olla väärät heijastimet tai jotain ihan muuta, huu nous? ?
Pakko oli mönkiä talliin ja kattoa noi koodit oikeasta etulyhdystä.
Oli muuten erit ku karralla, toivoa on että uusilla laseilla valokuvio parantuis!
Mun koodit oikea etulyhty vasemmalta oikealle: A E1 nuoli 34412R7 E1 20 34412R20 1305620481. Vältä näitä oli venetmäellä 32€/kpl. Saattaa olla johonkin euromersuun sopivat, mutta ei tähä fukushiman kamppeeseen. Saatta olla väärät heijastimet tai jotain ihan muuta, huu nous? ?
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Kirjoittelin tänne jarrujen puoltamisesta. Vaihdoin taakse uudet jarrulevyt tänään; ei vaikutusta.
Olisin vienyt katsastukseen pari viikkoa sitten mutta eivät huolineet, käyttöönottopäivä on 25.9 ja 4 kk ennen voisi normaalisti viedä leimalle mutta kun tämä ei ole Suomen kilvissä niin eivät ottaneet sinne koska maaliskuun alussa tehty on MAK eli määräaikaiskatsastus. Rullilla olisi nähnyt onko jarruissa vikaa vaiko jossain muualla.
Eli kun saan kilvet elokuun alussa niin on vaan vietävä katsastukseen. Ajaa tuolla voi, puoltaminen ei ole säännöllistä.
Olisin vienyt katsastukseen pari viikkoa sitten mutta eivät huolineet, käyttöönottopäivä on 25.9 ja 4 kk ennen voisi normaalisti viedä leimalle mutta kun tämä ei ole Suomen kilvissä niin eivät ottaneet sinne koska maaliskuun alussa tehty on MAK eli määräaikaiskatsastus. Rullilla olisi nähnyt onko jarruissa vikaa vaiko jossain muualla.
Eli kun saan kilvet elokuun alussa niin on vaan vietävä katsastukseen. Ajaa tuolla voi, puoltaminen ei ole säännöllistä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Jatkuu tuolla linkissä taas. Kävin tänään jarrudynamometrissä; ihan tasaiset jarrut, parin prosentin sisään heitot.karra kirjoitti:Kirjoittelin tänne jarrujen puoltamisesta. Vaihdoin taakse uudet jarrulevyt tänään; ei vaikutusta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Tässä on nyt tullut jonkin verran bensaa poltettua. Oman tankkausfilosofia on 98 oktaanisen kanssa huono koska se maksaa Venäjällä noin 30% enemmin kuin 95 . Kokeilin lisätä venäjältä ostettua oktaaniboosteria (made in USA, esim Abro tai AutoDoctor) 95 oktaanisen sekaan ja tuntui toimivan hyvin.
Katselin sitten täällä kaupassa virallista NOS Octane Boosteria; siinä näytti olevan kerosiinia iso osa. Joku väittää nettifoorumilla jotta ATF nostaa oktaanilukua, kokeilin sitten tehdä sekoitusta eli "r*ssän" boosteria ja ATF:fää, hyvin pelaa. Sitten lisäsin noin 0,5 % pelkästään ATF öljyä 95 oktaanisen sekaan ja vaikuttaa pelaavan ihan hyvin. En ainakaan itse ole havainnut nakuttamista missään vaiheessa.
Jonkun mielestä tämä voi olla säästämistä väärässä paikassa mutta oma bensanostofilosofia on nyt vaan noin, tosin eihän se euro per litra 98:ia nyt niin paljoa olisi...
Tässä tuon NOSsin MSDS:
http://www.permatex.com/documents/msds/ ... /12010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.permatex.com/documents/msds/ ... /12003.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Katselin sitten täällä kaupassa virallista NOS Octane Boosteria; siinä näytti olevan kerosiinia iso osa. Joku väittää nettifoorumilla jotta ATF nostaa oktaanilukua, kokeilin sitten tehdä sekoitusta eli "r*ssän" boosteria ja ATF:fää, hyvin pelaa. Sitten lisäsin noin 0,5 % pelkästään ATF öljyä 95 oktaanisen sekaan ja vaikuttaa pelaavan ihan hyvin. En ainakaan itse ole havainnut nakuttamista missään vaiheessa.
Jonkun mielestä tämä voi olla säästämistä väärässä paikassa mutta oma bensanostofilosofia on nyt vaan noin, tosin eihän se euro per litra 98:ia nyt niin paljoa olisi...
Tässä tuon NOSsin MSDS:
http://www.permatex.com/documents/msds/ ... /12010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.permatex.com/documents/msds/ ... /12003.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Eikös Venäjän bensoilla ajele muutenkin kohtalaisen huokeasti? Itse tankkaan sekä SEC:iin että 124 Coupeen ainoastaan 99:ä. Ysi5-asemilla tuo 99 on "99 = 98E + Lyijyä korvaava lisäaine".karra kirjoitti: Jonkun mielestä tämä voi olla säästämistä väärässä paikassa mutta oma bensanostofilosofia on nyt vaan noin, tosin eihän se euro per litra 98:ia nyt niin paljoa olisi...
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
karra, ootkos saanut niitä jarruja pelaamaan?
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Asia puitu tänään Juhan kanssa terassilla. Syksyllä SEC(it) lentokentälle nopeusajoon .Juha_M117 kirjoitti:karra, ootkos saanut niitä jarruja pelaamaan?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Lukaseppa tämä juttu: linkki
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
En tainnut SECin huohotinta edes tarkistaa .touhottaja kirjoitti:voi olla tukossa, enpä huomannu tarkistaa, tartteekin rakentaa toisenlainen huohotin mikä ei mene eka vuonna umpeenjaakko.putkisaari kirjoitti:Olikos muuten näissä vanhemmissa Mersun perissä tuo huohottimen tukkeutuminen syynä siihen,että puskee peräöljyä sitten vähän joka rakosesta??Yleensä mitä noita alustoja nähnyt,niin perämurikka ui öljyssä päältä...Harvemmin sellaisia kuin tuossa 155th km ajetussa omassa käyttiksessä on vielä siisti ja kuiva....
Omasta E420 löysin sen huohottimen "korkin" sieltä perän päältä, kuuluuko sen pyöriä kuten muinaisissa opeleissa?
En saanut sitä sormivoimin pyörimään mutta puhdas se tuntui olevan, ei siis ainakaan kokonaan moskan peitossa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Aamusella kävin kylmäkonehuollossa. Systeemi oli melkein tyhjä joten se imettiin vakuumiin ja sitten sinne laitettiin ohjeen mukainen 1,2 kg Isceon49 ainetta. Nyt pelaa ilmastointi, toivottavasti ei heti vuoda aineet ulos...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Kävin päivällä mittauttamassa CO:t. Oli 2,36 ja laskettiin 1,25 arvoon. Olisiko ihan aavistuksen mennyt käynti nypyttäväksi, mutta ei vielä ensimmäisen 20 km ajon jälkeen ainakaan liian häiritseväksi.
Saattoi tuo aiemmin perstuntumalta laittamani rikas säätö nostaa kulutusta; pitää laskea seuraavalla reissulla uusi maantiekulutus.
Saattoi tuo aiemmin perstuntumalta laittamani rikas säätö nostaa kulutusta; pitää laskea seuraavalla reissulla uusi maantiekulutus.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Sitä seosta kun muuttaa, niin ainakin mulla pitää ajaa jonkun aikaa että moottorinohjaus tottuu siihen uuteen asetukseen. Laskee tyhjäkäynti oikealle tasolle ja muutenki toimii paremmin. Testaahan jossain vaiheessa vedättää sitä moottoria, alkaako se kanssa nypyttää 4000rpm jälkeen, eli onko siinä kyseessä seoksen laihuuden aiheuttama oire.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW
Ei tuossa "Karran" SEC:ssä ole mitään oppivuutta, kun ei siinä ole mitään takaisinkytkentää. (Lamda-anturi puuttuu) Seokset on miksi ne on säädetty...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.