W124 300CE-24 ja ruiskutus?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
W124 300CE-24 ja ruiskutus?
Onko ideoita, mistä vikaa hakea?
öljyt, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, Tulpat, virrajakaja, tulpanjohdot ja puola vaihdettu.
Katalysaattori vaihdettu, tosin käytetystä autosta.
Eipä vaikutusta. Kaikki muut arvot ovat rajoissa paitsi HC, eli häkä. arvon pitäisi olla siinä 100 ja alle, niin antoi arvon 258 tyhjäkäynnillä, ja auto tuli moottoritieajosta (50km) ennen päästöjen ottoa, joten ei voi sanoa ettei auto olisi ajettu lämpöiseksi.
2000r/min Kierroksialla mitattuna häkä oli 54. Eli ongelma esiintyy vain tyhjäkäynnillä. Kierroksilla laite menee päästöihin.
kk olisi aikaa keksiä ideoita.
katsastuskonttorilla väittivät että kyseessä olisi alipainevuoto mahdollisesti imusarjassa, ja samalla kyllä huomauttiviat että katalysaattori vetää kohta viimisiään (ruosteessa), mutta siinä ei olisi vika katsastusinssin mielestä.
öljyt, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, Tulpat, virrajakaja, tulpanjohdot ja puola vaihdettu.
Katalysaattori vaihdettu, tosin käytetystä autosta.
Eipä vaikutusta. Kaikki muut arvot ovat rajoissa paitsi HC, eli häkä. arvon pitäisi olla siinä 100 ja alle, niin antoi arvon 258 tyhjäkäynnillä, ja auto tuli moottoritieajosta (50km) ennen päästöjen ottoa, joten ei voi sanoa ettei auto olisi ajettu lämpöiseksi.
2000r/min Kierroksialla mitattuna häkä oli 54. Eli ongelma esiintyy vain tyhjäkäynnillä. Kierroksilla laite menee päästöihin.
kk olisi aikaa keksiä ideoita.
katsastuskonttorilla väittivät että kyseessä olisi alipainevuoto mahdollisesti imusarjassa, ja samalla kyllä huomauttiviat että katalysaattori vetää kohta viimisiään (ruosteessa), mutta siinä ei olisi vika katsastusinssin mielestä.
Viimeksi muokannut Kryptonite, To 07.07.2011 16:14. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
220.128 Black Mirror
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
korkea hc-pitoisuus pelkästään tyhjäkäynnillä kun muut arvot on rajoissa viittaisi tukkoisuuteen siellä katissa joka sitten poistuu kierroksien myötä, jos alipainevuotoa olisi niin kone kävisi laihalla ja tyhjäkäynti "humpaisi" kun ecu yrittäs korjailla seosta. heikko kipinä jos olis tyhjäkäynnillä niin näkyisi kyllä co-arvossa lisääntyvänä ja tuo alipainevuoto näkyisi happimäärässä.
olikos ne muut arvot sitten minkälaisia, vois spekuloida enemmän 


-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
eli siis tarkat arvot olivat moottoritieajon jälkeen:
Tyhjäkäynti: HC= 258, CO= 0.16 , C02=14.11
kierroksilla 2000r/min: HC= 54, CO= 0.06 , C02=14.88 ,Lamda= 1.01
Tyhjäkäynti: HC= 258, CO= 0.16 , C02=14.11
kierroksilla 2000r/min: HC= 54, CO= 0.06 , C02=14.88 ,Lamda= 1.01
220.128 Black Mirror
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
katalysaattorin ite vaihtaisin seuraavaksi. ei voi oikein olla itse moottoripuolella vikaa kun noin puhtaat arvot on muuten 

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
joh kaks vuotta mäki oon elvyttäny mun auton kattia ajamalla ykkösel kortteli pari kertaa ympäri kaasu pohjas
samat tulokset tulee jos ei aja sitä punahehkuiseksi eka. Pitäs se katti siis vaihtaa mutta ku o kerran kikkailemalla viel selvinny niin...
2v sitten tyhjäkäynnin HC oli 82 ja katsuri sano että kohta menee vaihtoon. viimevuonna sitten oli jo 114 ja kikkailemalla 89. Nyt oli kikkailemalla 96. Ensvuonna ei taida enää onnistua.
Vaan eipä mul ole kierroksilla ikinä lukemia kysytty ees. lie nii vanha peli ettei tarvi? Toisaalta kierroksilla ne tosiaan pysyy kurissa.


Vaan eipä mul ole kierroksilla ikinä lukemia kysytty ees. lie nii vanha peli ettei tarvi? Toisaalta kierroksilla ne tosiaan pysyy kurissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
okei,Roobert kirjoitti:katalysaattorin ite vaihtaisin seuraavaksi. ei voi oikein olla itse moottoripuolella vikaa kun noin puhtaat arvot on muuten
Elikkäs nyt sitten kerätään vielä lisää mielipiteitä asiasta. Jos todella kaikki ovat sitä mieltä että katissa se vika edelleen on, niin haluan vielä muutaman
asiantuntijan mielipiteen asiasta. Koska enään en osta kattia käytettynä. Seuraavaaksi on uusi katti. ja näytti tossa naapuriputiikissa, merteilissä olevan sen 650€
Huvikseni en jaksa noita katteja vaihtaa. Edellisen vaihdon kanssa meni miltein päivä kun vaihtelin. Perkl kun eipä tällä pojalla mitään hallinostureita tai saati sitten monttua ole. Niin täytyy vähän käyttää päätä ja aikaa että saa auton tuvallisesti ylös, jotta voi auton alla työskennellä turvallisesti.
220.128 Black Mirror
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
yl se o tosiaa mullakin vaihto ykkösvaihtoehtona. Muualla ei taatusti oo vikaa mun autossa.
säästäis tossa jonkuverran: http://www.a-alt-avgassystem.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
säästäis tossa jonkuverran: http://www.a-alt-avgassystem.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
Miulla oli molemmat arvot, HC ja CO taivaissa. Säädettiin seokset kohalleen niin CO putos, mut HC saatiin tarpeeks pieneks vasta KATin vaihdon jälkeen. Omassa tilalle vaihdettiin tarvikekatalysaattori, satasen luokkaa oli hintaa. Pikkasen joutu pakoputkee muotoilee, mut siitä huolimatta kokonaishinta jäi reippaasti alle orkkiskatin. Eli tarviiko olla varaosanumerokatti välttämättä?
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
Ei sillä ole mitään merkitystä onko orgis vai ei. Kunhan se menee päästöhin. Mietin sillä tuo alkuperäinen katti mikä autossa oli kiinni on ulkoisin puolin niin uuden näköinen, että kävi sekin mielessä että siitä vanha katti pois ja uusi väliin, mutta meneekö tuo auto oikeasti päästöihin jos siihen tuollaisen tarvike katin menee modaamaan? Eikö tuossa orgis katissakin olewehis kirjoitti:Miulla oli molemmat arvot, HC ja CO taivaissa. Säädettiin seokset kohalleen niin CO putos, mut HC saatiin tarpeeks pieneks vasta KATin vaihdon jälkeen. Omassa tilalle vaihdettiin tarvikekatalysaattori, satasen luokkaa oli hintaa. Pikkasen joutu pakoputkee muotoilee, mut siitä huolimatta kokonaishinta jäi reippaasti alle orkkiskatin. Eli tarviiko olla varaosanumerokatti välttämättä?
periaatteessa samssa kaksi erillistä kattia? kun läpi menee kahdella putkella. Noissa tarvikekateissahan tuntuu etupäässä olevan ainoastaan noita yksi putkisia versioita mitä joskus niitä katselin.
Ideoita?
Monesti se vaan on helpompi hakea se orgis katti, niin siinä pääsee vaan niin paljon helpommalla, kun ei tarvitse modata ja kuluttaa sitä aikaa. Hintahan on tietysti heti korkeampi.
s
aksasta kun kyselin niin yksi myi uutta kattia autoon 399€ ja 50€ postikulut. Joten en ollut siitäkään kovinkaan innoissani. ikinä et saa rahoja takaisin kun ei toimikkaan.
joten tuossa tapauksessa päädyn merteiliin ennemmin.
220.128 Black Mirror
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
En voi puhua kuin omasta kokemuksesta, mutta katti mikä miun autoon laitettiin oli yhdellä sisäänmenolla ja kahdella ulostulolla ja pitäs kuulemma olla tarpeeks iso = ei ahdista. Ennen kattia piti putket yhistää ja vähän lambdan paikkaa siirtää, mut koko rempan hinnaks tuli vähän alle 300e. Tosin oli säätöhommia, tulppien vaihtoa ja muita siinä samassa, jotka nosti hintaa.
Mutta omassa oli päästöt ok kun vaihto sen katin.
Mutta omassa oli päästöt ok kun vaihto sen katin.
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
tuolla edellä mainitsemassani puljussa pelaa ainaki takuu. se o kokeiltu juttu. oli hitsisauma huono ni sai uuen.Kryptonite kirjoitti:joten tuossa tapauksessa päädyn merteiliin ennemmin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
jokusen kansihomman tollaseen tehny korkeen hc arvon takia. varrenkumit falskaa öljyä ja palamatonta arvoa nostaa. ei siiis aina päde tämä vaan on tosi yleinen 

-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
Mutta mites sitten kierroksilla, eikö HC arvon pitäisi olla korkea myös tällöin kierroksilla?laineracing kirjoitti:jokusen kansihomman tollaseen tehny korkeen hc arvon takia. varrenkumit falskaa öljyä ja palamatonta arvoa nostaa. ei siiis aina päde tämä vaan on tosi yleinen
220.128 Black Mirror
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
katti kuumempi kierroksilla?palotapahtuma parempi? entiä mutta noin on. samaa robleemaa muijan hondassa kans nyt,tarvis varrenkumit vaihtaa siihenkin. menee jotenkin arvoihin viel kierroksilla mutta ei tyhjäkäynnillä. ellei kikkaile,jollon saa leiman ellei pahasti ole pielessä.Kryptonite kirjoitti:Mutta mites sitten kierroksilla, eikö HC arvon pitäisi olla korkea myös tällöin kierroksilla?laineracing kirjoitti:jokusen kansihomman tollaseen tehny korkeen hc arvon takia. varrenkumit falskaa öljyä ja palamatonta arvoa nostaa. ei siiis aina päde tämä vaan on tosi yleinen
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
kansivika kyllä näkyy yleensä ainakin jotenkin öljyn kulutuksessa... kieltämättä tuossa on HC kierroksilla "liian hyvä" vialllisen katin kanssa
eli molemmat viat (kansi + katti) sopivassa suhteessa voi olla oikea syy korkeisiin HC arvoihin tässä tapauksessa...

eli molemmat viat (kansi + katti) sopivassa suhteessa voi olla oikea syy korkeisiin HC arvoihin tässä tapauksessa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
yhden version kuulin yhdeltä mekaanikolta joka väitti että katissa on vika jo viimekesänä, että kun kysyin miksi se menee päästöihin kierroksilla jos katti on paskana. Hän väitti kiven kovaa, että koko katti lopettaa suodattamisen kierroksilla. Tiedä siitä sitten.
Mitä muuta arvot näyttää? esim CO2 hiilidioksidi? luulis kohoavan tässä tapauksessa Onko pelkästään HC korkea?
Mitä muuta arvot näyttää? esim CO2 hiilidioksidi? luulis kohoavan tässä tapauksessa Onko pelkästään HC korkea?
220.128 Black Mirror
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
Tuollasen sivun löysin joskus: http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
joo o, listahan on loputon, mutta kuitenkaan en tiedä miten noita verrata. Pitäisi olla joku suuntaa antava taulukko mitatuista päästöistä ja korjaavista toimenpiteistä.wehis kirjoitti:Tuollasen sivun löysin joskus: http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Korkean HC -pitoisuuden mahdolliset syyt (ja CO -pitoisuus alhainen tai normaali):
· Sytytyskatkoksia (jolloin osa polttonesteestä jää palamatta); mahdollisesti huonot sytytystulpat tai –johtimet
· Liian aikainen sytytyshetki; väärin säädetty perusennakko, ennakonsäätimet epäkunnossa
· Liian laiha seos >>> sytytyskatkoksia
· Imuvuoto (esim. imusarjan tiiviste vuotaa) >>> laiha seos >>> sytytyskatkoksia
· Huonot puristukset (ohivuotoa) yhdessä tai useammassa sylinterissä; venttiilivuoto, väärä nokka-akselin ajoitus, kulunut sylinteri jne.
· Liian pienet venttiilivälykset (kantavat tai takertelevat venttiilit)
· Moottoriöljyn joukossa polttonestettä
· Katalysaattori rikki
· Lambda-anturi rikki
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ke 22.06.2011 22:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
Onko vikakoodit luettu?
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
jos koneesta puuttuu puristukset niin se kyllä näkyy jo co arvossakin, ölppää valskaa silloin sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. venavarren kumeista en kyllä mene takuuseen että voisiko niiden vuoto loppua kierroksilla, mene ja tiedä 

-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
ei, nää on niin vanhoja romuja, siis harrastepelejä, ettei näiden vikakoodit oikeasti kerro yhtään mitään.
Tuli vain mieleen että paljonko tuo kone rupeaa syömään öljyä jos noi varrenkumit valskaa? Paljonkin? Sillä huomattavaa ölyn kulutusta en ole huomannut.
Noh aloitan katista. Vaihdan sen. Ja tämän jälkeen jos ei mene leimaan, niin ajan heinäkuun loppuun, kun on ajoaikaa, ja pistän seisontaan. Aloitan projektin elokuussa kansi irti- koneistamoon- kansi paikoilleen.
ketuttaa vaan, sillä aikaa tuo tulee viemään. Oli muitakin suunnitelmia kesälomaksi.
Tuli vain mieleen että paljonko tuo kone rupeaa syömään öljyä jos noi varrenkumit valskaa? Paljonkin? Sillä huomattavaa ölyn kulutusta en ole huomannut.
Noh aloitan katista. Vaihdan sen. Ja tämän jälkeen jos ei mene leimaan, niin ajan heinäkuun loppuun, kun on ajoaikaa, ja pistän seisontaan. Aloitan projektin elokuussa kansi irti- koneistamoon- kansi paikoilleen.
ketuttaa vaan, sillä aikaa tuo tulee viemään. Oli muitakin suunnitelmia kesälomaksi.
220.128 Black Mirror
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
2.5 litraa öljyy/10tkm. talvella menee vähä vähemmä. aamulla pöläyttää siniset savut lähties. Pitäs teettää venakumien vaihto ku en ite siihe pysty ja kykene tai edes halua.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
aikani tässä mietittyäni tulin siihen tulokseen että jos öljyä pääsis seoksiin niin se muuttaisi co-arvoakin rankalla kädellä, joka sitten heijastuisi suoraan myös co2 arvoon lisääntyvänä. tämä tietysti minun mielipide mutta jos auto ei sinistä pöläytä kun kaasua annetaan reilusti niin ei se silloin vuoda öljyjä palotilaan, katti siellä on sökönä 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
Voisiko vika olla lambda-anturissa?Kryptonite kirjoitti:joo o, listahan on loputon, mutta kuitenkaan en tiedä miten noita verrata. Pitäisi olla joku suuntaa antava taulukko mitatuista päästöistä ja korjaavista toimenpiteistä.wehis kirjoitti:Tuollasen sivun löysin joskus: http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Korkean HC -pitoisuuden mahdolliset syyt (ja CO -pitoisuus alhainen tai normaali):
· Sytytyskatkoksia (jolloin osa polttonesteestä jää palamatta); mahdollisesti huonot sytytystulpat tai –johtimet
· Liian aikainen sytytyshetki; väärin säädetty perusennakko, ennakonsäätimet epäkunnossa
· Liian laiha seos >>> sytytyskatkoksia
· Imuvuoto (esim. imusarjan tiiviste vuotaa) >>> laiha seos >>> sytytyskatkoksia
· Huonot puristukset (ohivuotoa) yhdessä tai useammassa sylinterissä; venttiilivuoto, väärä nokka-akselin ajoitus, kulunut sylinteri jne.
· Liian pienet venttiilivälykset (kantavat tai takertelevat venttiilit)
· Moottoriöljyn joukossa polttonestettä
· Katalysaattori rikki
· Lambda-anturi rikki

R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
yksi hyvä veikkaus taas, eli lambdan lämmitys on voinut antaa periksi ja tyhjäkäynnillä ei pelkkien pakokaasujen lämpö riitä, mutta kierroksilla riittää... jos taas koko lambda olis paskana, ei HC pysyis kurissa kierroksillakaan...taviokuurna kirjoitti:
Voisiko vika olla lambda-anturissa?Onko tietoa, milloin se on vaihdettu? Boschilaisen vaihtoväli on mallista riippuen 100-150 tkm. Tarvikeantureista olen lukenut, että osa niistä on kestänyt vain 10 tkm ja osa ei ole toiminut ollenkaan.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?
napa kirjoitti:yksi hyvä veikkaus taas, eli lambdan lämmitys on voinut antaa periksi ja tyhjäkäynnillä ei pelkkien pakokaasujen lämpö riitä, mutta kierroksilla riittää... jos taas koko lambda olis paskana, ei HC pysyis kurissa kierroksillakaan...taviokuurna kirjoitti:
Voisiko vika olla lambda-anturissa?Onko tietoa, milloin se on vaihdettu? Boschilaisen vaihtoväli on mallista riippuen 100-150 tkm. Tarvikeantureista olen lukenut, että osa niistä on kestänyt vain 10 tkm ja osa ei ole toiminut ollenkaan.
Lamda on vaihdettu joku 3-4-vuotta sitten. ja on aito Bochilainen jonka olen kl-varaosista aikoineen ostanut. Ja onko vaihdon jälkeen ajettu joku maks 10-15tkm.
220.128 Black Mirror
Re: W124 300CE-24 ja ruiskutus?
Jokunen vuosi sitten tappelin saman asian kanssa, eka meni katti vaihtoon tuli magnaflow kisa katti, ei auttaunut nousi vain, sitten veholle puristus paine mittaukseen ja loppu tulossa oli 12 pako venasta oli kiinni vain 2 kappaletta ja ei kun tekee kantta... 

MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su 07.08.2011 21:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W124 300CE-24 ja ruiskutus?
Täytyy sen verran kommentoida tuota ekaa viestiä että häkä on CO ei HC. Ja jos HC on koholla niin vika todennäköisimmin on seoksissa tai sen palamisessa. Ja sen verran noista kateista, että niitä 100€ katteja ei mersuihin (ja bemareihin) kannata laittaa. Kestää hyvällä tuurilla vuoden, varsinkin jos on lyhyttä ajoa. Magnaflowlta saa hyvälaatuisia katteja reilulla 200€ jotka kestää.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W124 300CE-24 ja ruiskutus?
Katti tai lambda menis kyllä omaankin veikkaukseen ensimmäisenä. Tosin omissa on lambdan hajoaminen näkynyt suht rikkaana käymisenä.. jättää parkkipaikalle dieselmäisiä tummia läikkiä kun tyhjäkäynnillä rupsuttaa ja jättää ilmaan myös kivan katkun...
Joskus ollu bemarissa lisäilmaluisti juntturassa ja aiheuttanu päästöihin yhtä sun toista, korjaantui kun haki romikselta toimivan luistin.. liekkö tuossa sitten mitään lisäilmaventtiilin tapaista.
Joskus ollu bemarissa lisäilmaluisti juntturassa ja aiheuttanu päästöihin yhtä sun toista, korjaantui kun haki romikselta toimivan luistin.. liekkö tuossa sitten mitään lisäilmaventtiilin tapaista.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W124 300CE-24 ja ruiskutus?
joo jos lumihankeen on jääny mustia nokiläiskiä ja rupsutusta niin ollu lisäilmaluisti jäässä eli jumissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021