W124 300CE-24 ja ruiskutus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

W124 300CE-24 ja ruiskutus?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Onko ideoita, mistä vikaa hakea?

öljyt, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, Tulpat, virrajakaja, tulpanjohdot ja puola vaihdettu.
Katalysaattori vaihdettu, tosin käytetystä autosta.

Eipä vaikutusta. Kaikki muut arvot ovat rajoissa paitsi HC, eli häkä. arvon pitäisi olla siinä 100 ja alle, niin antoi arvon 258 tyhjäkäynnillä, ja auto tuli moottoritieajosta (50km) ennen päästöjen ottoa, joten ei voi sanoa ettei auto olisi ajettu lämpöiseksi.
2000r/min Kierroksialla mitattuna häkä oli 54. Eli ongelma esiintyy vain tyhjäkäynnillä. Kierroksilla laite menee päästöihin.

kk olisi aikaa keksiä ideoita.

katsastuskonttorilla väittivät että kyseessä olisi alipainevuoto mahdollisesti imusarjassa, ja samalla kyllä huomauttiviat että katalysaattori vetää kohta viimisiään (ruosteessa), mutta siinä ei olisi vika katsastusinssin mielestä.
Viimeksi muokannut Kryptonite, To 07.07.2011 16:14. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
220.128 Black Mirror
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Roobert »

korkea hc-pitoisuus pelkästään tyhjäkäynnillä kun muut arvot on rajoissa viittaisi tukkoisuuteen siellä katissa joka sitten poistuu kierroksien myötä, jos alipainevuotoa olisi niin kone kävisi laihalla ja tyhjäkäynti "humpaisi" kun ecu yrittäs korjailla seosta. heikko kipinä jos olis tyhjäkäynnillä niin näkyisi kyllä co-arvossa lisääntyvänä ja tuo alipainevuoto näkyisi happimäärässä. :roll: olikos ne muut arvot sitten minkälaisia, vois spekuloida enemmän 8)
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

eli siis tarkat arvot olivat moottoritieajon jälkeen:

Tyhjäkäynti: HC= 258, CO= 0.16 , C02=14.11
kierroksilla 2000r/min: HC= 54, CO= 0.06 , C02=14.88 ,Lamda= 1.01
220.128 Black Mirror
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Roobert »

katalysaattorin ite vaihtaisin seuraavaksi. ei voi oikein olla itse moottoripuolella vikaa kun noin puhtaat arvot on muuten :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joh kaks vuotta mäki oon elvyttäny mun auton kattia ajamalla ykkösel kortteli pari kertaa ympäri kaasu pohjas :) samat tulokset tulee jos ei aja sitä punahehkuiseksi eka. Pitäs se katti siis vaihtaa mutta ku o kerran kikkailemalla viel selvinny niin... :roll: 2v sitten tyhjäkäynnin HC oli 82 ja katsuri sano että kohta menee vaihtoon. viimevuonna sitten oli jo 114 ja kikkailemalla 89. Nyt oli kikkailemalla 96. Ensvuonna ei taida enää onnistua.

Vaan eipä mul ole kierroksilla ikinä lukemia kysytty ees. lie nii vanha peli ettei tarvi? Toisaalta kierroksilla ne tosiaan pysyy kurissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Roobert kirjoitti:katalysaattorin ite vaihtaisin seuraavaksi. ei voi oikein olla itse moottoripuolella vikaa kun noin puhtaat arvot on muuten :roll:
okei,

Elikkäs nyt sitten kerätään vielä lisää mielipiteitä asiasta. Jos todella kaikki ovat sitä mieltä että katissa se vika edelleen on, niin haluan vielä muutaman
asiantuntijan mielipiteen asiasta. Koska enään en osta kattia käytettynä. Seuraavaaksi on uusi katti. ja näytti tossa naapuriputiikissa, merteilissä olevan sen 650€

Huvikseni en jaksa noita katteja vaihtaa. Edellisen vaihdon kanssa meni miltein päivä kun vaihtelin. Perkl kun eipä tällä pojalla mitään hallinostureita tai saati sitten monttua ole. Niin täytyy vähän käyttää päätä ja aikaa että saa auton tuvallisesti ylös, jotta voi auton alla työskennellä turvallisesti.
220.128 Black Mirror
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

yl se o tosiaa mullakin vaihto ykkösvaihtoehtona. Muualla ei taatusti oo vikaa mun autossa.

säästäis tossa jonkuverran: http://www.a-alt-avgassystem.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja wehis »

Miulla oli molemmat arvot, HC ja CO taivaissa. Säädettiin seokset kohalleen niin CO putos, mut HC saatiin tarpeeks pieneks vasta KATin vaihdon jälkeen. Omassa tilalle vaihdettiin tarvikekatalysaattori, satasen luokkaa oli hintaa. Pikkasen joutu pakoputkee muotoilee, mut siitä huolimatta kokonaishinta jäi reippaasti alle orkkiskatin. Eli tarviiko olla varaosanumerokatti välttämättä?
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

wehis kirjoitti:Miulla oli molemmat arvot, HC ja CO taivaissa. Säädettiin seokset kohalleen niin CO putos, mut HC saatiin tarpeeks pieneks vasta KATin vaihdon jälkeen. Omassa tilalle vaihdettiin tarvikekatalysaattori, satasen luokkaa oli hintaa. Pikkasen joutu pakoputkee muotoilee, mut siitä huolimatta kokonaishinta jäi reippaasti alle orkkiskatin. Eli tarviiko olla varaosanumerokatti välttämättä?
Ei sillä ole mitään merkitystä onko orgis vai ei. Kunhan se menee päästöhin. Mietin sillä tuo alkuperäinen katti mikä autossa oli kiinni on ulkoisin puolin niin uuden näköinen, että kävi sekin mielessä että siitä vanha katti pois ja uusi väliin, mutta meneekö tuo auto oikeasti päästöihin jos siihen tuollaisen tarvike katin menee modaamaan? Eikö tuossa orgis katissakin ole
periaatteessa samssa kaksi erillistä kattia? kun läpi menee kahdella putkella. Noissa tarvikekateissahan tuntuu etupäässä olevan ainoastaan noita yksi putkisia versioita mitä joskus niitä katselin.

Ideoita?

Monesti se vaan on helpompi hakea se orgis katti, niin siinä pääsee vaan niin paljon helpommalla, kun ei tarvitse modata ja kuluttaa sitä aikaa. Hintahan on tietysti heti korkeampi.
s
aksasta kun kyselin niin yksi myi uutta kattia autoon 399€ ja 50€ postikulut. Joten en ollut siitäkään kovinkaan innoissani. ikinä et saa rahoja takaisin kun ei toimikkaan.
joten tuossa tapauksessa päädyn merteiliin ennemmin.
220.128 Black Mirror
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja wehis »

En voi puhua kuin omasta kokemuksesta, mutta katti mikä miun autoon laitettiin oli yhdellä sisäänmenolla ja kahdella ulostulolla ja pitäs kuulemma olla tarpeeks iso = ei ahdista. Ennen kattia piti putket yhistää ja vähän lambdan paikkaa siirtää, mut koko rempan hinnaks tuli vähän alle 300e. Tosin oli säätöhommia, tulppien vaihtoa ja muita siinä samassa, jotka nosti hintaa.
Mutta omassa oli päästöt ok kun vaihto sen katin.
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kryptonite kirjoitti:joten tuossa tapauksessa päädyn merteiliin ennemmin.
tuolla edellä mainitsemassani puljussa pelaa ainaki takuu. se o kokeiltu juttu. oli hitsisauma huono ni sai uuen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jokusen kansihomman tollaseen tehny korkeen hc arvon takia. varrenkumit falskaa öljyä ja palamatonta arvoa nostaa. ei siiis aina päde tämä vaan on tosi yleinen :wink:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

laineracing kirjoitti:jokusen kansihomman tollaseen tehny korkeen hc arvon takia. varrenkumit falskaa öljyä ja palamatonta arvoa nostaa. ei siiis aina päde tämä vaan on tosi yleinen :wink:
Mutta mites sitten kierroksilla, eikö HC arvon pitäisi olla korkea myös tällöin kierroksilla?
220.128 Black Mirror
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kryptonite kirjoitti:
laineracing kirjoitti:jokusen kansihomman tollaseen tehny korkeen hc arvon takia. varrenkumit falskaa öljyä ja palamatonta arvoa nostaa. ei siiis aina päde tämä vaan on tosi yleinen :wink:
Mutta mites sitten kierroksilla, eikö HC arvon pitäisi olla korkea myös tällöin kierroksilla?
katti kuumempi kierroksilla?palotapahtuma parempi? entiä mutta noin on. samaa robleemaa muijan hondassa kans nyt,tarvis varrenkumit vaihtaa siihenkin. menee jotenkin arvoihin viel kierroksilla mutta ei tyhjäkäynnillä. ellei kikkaile,jollon saa leiman ellei pahasti ole pielessä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja napa »

kansivika kyllä näkyy yleensä ainakin jotenkin öljyn kulutuksessa... kieltämättä tuossa on HC kierroksilla "liian hyvä" vialllisen katin kanssa :roll:

eli molemmat viat (kansi + katti) sopivassa suhteessa voi olla oikea syy korkeisiin HC arvoihin tässä tapauksessa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

yhden version kuulin yhdeltä mekaanikolta joka väitti että katissa on vika jo viimekesänä, että kun kysyin miksi se menee päästöihin kierroksilla jos katti on paskana. Hän väitti kiven kovaa, että koko katti lopettaa suodattamisen kierroksilla. Tiedä siitä sitten.

Mitä muuta arvot näyttää? esim CO2 hiilidioksidi? luulis kohoavan tässä tapauksessa Onko pelkästään HC korkea?
220.128 Black Mirror
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja wehis »

Tuollasen sivun löysin joskus: http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

wehis kirjoitti:Tuollasen sivun löysin joskus: http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
joo o, listahan on loputon, mutta kuitenkaan en tiedä miten noita verrata. Pitäisi olla joku suuntaa antava taulukko mitatuista päästöistä ja korjaavista toimenpiteistä.

Korkean HC -pitoisuuden mahdolliset syyt (ja CO -pitoisuus alhainen tai normaali):

· Sytytyskatkoksia (jolloin osa polttonesteestä jää palamatta); mahdollisesti huonot sytytystulpat tai –johtimet

· Liian aikainen sytytyshetki; väärin säädetty perusennakko, ennakonsäätimet epäkunnossa

· Liian laiha seos >>> sytytyskatkoksia

· Imuvuoto (esim. imusarjan tiiviste vuotaa) >>> laiha seos >>> sytytyskatkoksia

· Huonot puristukset (ohivuotoa) yhdessä tai useammassa sylinterissä; venttiilivuoto, väärä nokka-akselin ajoitus, kulunut sylinteri jne.

· Liian pienet venttiilivälykset (kantavat tai takertelevat venttiilit)

· Moottoriöljyn joukossa polttonestettä

· Katalysaattori rikki

· Lambda-anturi rikki
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ke 22.06.2011 22:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja wehis »

Onko vikakoodit luettu?
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Roobert »

jos koneesta puuttuu puristukset niin se kyllä näkyy jo co arvossakin, ölppää valskaa silloin sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. venavarren kumeista en kyllä mene takuuseen että voisiko niiden vuoto loppua kierroksilla, mene ja tiedä :roll:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

ei, nää on niin vanhoja romuja, siis harrastepelejä, ettei näiden vikakoodit oikeasti kerro yhtään mitään.

Tuli vain mieleen että paljonko tuo kone rupeaa syömään öljyä jos noi varrenkumit valskaa? Paljonkin? Sillä huomattavaa ölyn kulutusta en ole huomannut.

Noh aloitan katista. Vaihdan sen. Ja tämän jälkeen jos ei mene leimaan, niin ajan heinäkuun loppuun, kun on ajoaikaa, ja pistän seisontaan. Aloitan projektin elokuussa kansi irti- koneistamoon- kansi paikoilleen.
ketuttaa vaan, sillä aikaa tuo tulee viemään. Oli muitakin suunnitelmia kesälomaksi.
220.128 Black Mirror
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

2.5 litraa öljyy/10tkm. talvella menee vähä vähemmä. aamulla pöläyttää siniset savut lähties. Pitäs teettää venakumien vaihto ku en ite siihe pysty ja kykene tai edes halua.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Roobert »

aikani tässä mietittyäni tulin siihen tulokseen että jos öljyä pääsis seoksiin niin se muuttaisi co-arvoakin rankalla kädellä, joka sitten heijastuisi suoraan myös co2 arvoon lisääntyvänä. tämä tietysti minun mielipide mutta jos auto ei sinistä pöläytä kun kaasua annetaan reilusti niin ei se silloin vuoda öljyjä palotilaan, katti siellä on sökönä :roll:
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Kryptonite kirjoitti:
wehis kirjoitti:Tuollasen sivun löysin joskus: http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
joo o, listahan on loputon, mutta kuitenkaan en tiedä miten noita verrata. Pitäisi olla joku suuntaa antava taulukko mitatuista päästöistä ja korjaavista toimenpiteistä.

Korkean HC -pitoisuuden mahdolliset syyt (ja CO -pitoisuus alhainen tai normaali):

· Sytytyskatkoksia (jolloin osa polttonesteestä jää palamatta); mahdollisesti huonot sytytystulpat tai –johtimet

· Liian aikainen sytytyshetki; väärin säädetty perusennakko, ennakonsäätimet epäkunnossa

· Liian laiha seos >>> sytytyskatkoksia

· Imuvuoto (esim. imusarjan tiiviste vuotaa) >>> laiha seos >>> sytytyskatkoksia

· Huonot puristukset (ohivuotoa) yhdessä tai useammassa sylinterissä; venttiilivuoto, väärä nokka-akselin ajoitus, kulunut sylinteri jne.

· Liian pienet venttiilivälykset (kantavat tai takertelevat venttiilit)

· Moottoriöljyn joukossa polttonestettä

· Katalysaattori rikki

· Lambda-anturi rikki
Voisiko vika olla lambda-anturissa? :? Onko tietoa, milloin se on vaihdettu? Boschilaisen vaihtoväli on mallista riippuen 100-150 tkm. Tarvikeantureista olen lukenut, että osa niistä on kestänyt vain 10 tkm ja osa ei ole toiminut ollenkaan.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja napa »

taviokuurna kirjoitti:
Voisiko vika olla lambda-anturissa? :? Onko tietoa, milloin se on vaihdettu? Boschilaisen vaihtoväli on mallista riippuen 100-150 tkm. Tarvikeantureista olen lukenut, että osa niistä on kestänyt vain 10 tkm ja osa ei ole toiminut ollenkaan.
yksi hyvä veikkaus taas, eli lambdan lämmitys on voinut antaa periksi ja tyhjäkäynnillä ei pelkkien pakokaasujen lämpö riitä, mutta kierroksilla riittää... jos taas koko lambda olis paskana, ei HC pysyis kurissa kierroksillakaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 300CE-24 ja päästöt kuntoon, ideoita?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

napa kirjoitti:
taviokuurna kirjoitti:
Voisiko vika olla lambda-anturissa? :? Onko tietoa, milloin se on vaihdettu? Boschilaisen vaihtoväli on mallista riippuen 100-150 tkm. Tarvikeantureista olen lukenut, että osa niistä on kestänyt vain 10 tkm ja osa ei ole toiminut ollenkaan.
yksi hyvä veikkaus taas, eli lambdan lämmitys on voinut antaa periksi ja tyhjäkäynnillä ei pelkkien pakokaasujen lämpö riitä, mutta kierroksilla riittää... jos taas koko lambda olis paskana, ei HC pysyis kurissa kierroksillakaan...

Lamda on vaihdettu joku 3-4-vuotta sitten. ja on aito Bochilainen jonka olen kl-varaosista aikoineen ostanut. Ja onko vaihdon jälkeen ajettu joku maks 10-15tkm.
220.128 Black Mirror
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 300CE-24 ja ruiskutus?

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Jokunen vuosi sitten tappelin saman asian kanssa, eka meni katti vaihtoon tuli magnaflow kisa katti, ei auttaunut nousi vain, sitten veholle puristus paine mittaukseen ja loppu tulossa oli 12 pako venasta oli kiinni vain 2 kappaletta ja ei kun tekee kantta... ;)
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
H.Salminen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 07.08.2011 21:28
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W124 300CE-24 ja ruiskutus?

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Täytyy sen verran kommentoida tuota ekaa viestiä että häkä on CO ei HC. Ja jos HC on koholla niin vika todennäköisimmin on seoksissa tai sen palamisessa. Ja sen verran noista kateista, että niitä 100€ katteja ei mersuihin (ja bemareihin) kannata laittaa. Kestää hyvällä tuurilla vuoden, varsinkin jos on lyhyttä ajoa. Magnaflowlta saa hyvälaatuisia katteja reilulla 200€ jotka kestää.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W124 300CE-24 ja ruiskutus?

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Katti tai lambda menis kyllä omaankin veikkaukseen ensimmäisenä. Tosin omissa on lambdan hajoaminen näkynyt suht rikkaana käymisenä.. jättää parkkipaikalle dieselmäisiä tummia läikkiä kun tyhjäkäynnillä rupsuttaa ja jättää ilmaan myös kivan katkun...

Joskus ollu bemarissa lisäilmaluisti juntturassa ja aiheuttanu päästöihin yhtä sun toista, korjaantui kun haki romikselta toimivan luistin.. liekkö tuossa sitten mitään lisäilmaventtiilin tapaista.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 300CE-24 ja ruiskutus?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo jos lumihankeen on jääny mustia nokiläiskiä ja rupsutusta niin ollu lisäilmaluisti jäässä eli jumissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin