brake wear visit workshop

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hanikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 26.06.2010 09:29
Paikkakunta: ylöjärvi

brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Hanikka »

Moro !!
BRAKE WEAR VISIT WORKSHOP
Mitäs kyseinen viesti mittaristossa tarkoittaa?? Syttyi aamulla eka kerran....
auto w211 270 cdi sedan
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Roobert »

jarrupaloja kait tuo ilmottelee että ovat lopuillaan :shock:
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Manuaalista löytyy (http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... #d13e64616" onclick="window.open(this.href);return false;):
Jarrupalat ovat kuluneet kulumisrajaan saakka.

Vaihdata jarrupalat mahdollisimman pian ammattitaitoisessa erikoiskorjaamossa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Hyvin tuntu itteltäki onnistuvan ilman mitään erityis korjaamoja :D
Köyhillä on kiire...
Hanikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 26.06.2010 09:29
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Hanikka »

Saiskos vinkkejä jarrupalojen vaihtoon,ettei tule ongelmia "sähköjarrujen" kanssa...
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja skibe »

Hanikka kirjoitti:Saiskos vinkkejä jarrupalojen vaihtoon,ettei tule ongelmia "sähköjarrujen" kanssa...
Ovet lukkoon ja paloja vaihtaan
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Älä vaan missään nimessä jätä ovia auki ja avainta virtalukkoon sitten on kusisemmat paikat
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Roobert »

arska10 kirjoitti:Älä vaan missään nimessä jätä ovia auki ja avainta virtalukkoon sitten on kusisemmat paikat
en tiiä miks, mutta ite kun jarrusatulan vaihtelin yhteen w211 220 cdi mersuun töissä niin avain oli virtalukossa, ovi kylläkin kiinni mutta ei mitään ongelmia ollut noiden sbc-jarrujen kanssa. ilmauskin sujua melkein perinteisellä tavalla, aina virrat päälle että järjestelmä testasi itsensä, sitten virta pois, poljetaan paine jalalla ja ilmausruuvi auki: aina suihkusi nestettä kaaressa ja onnistui ilmaus :roll:
Hanikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 26.06.2010 09:29
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Hanikka »

Kiitos vastauksista,mutta olisko selkeetä ohjetta alusta---loppuun kuinka tapahtuu ??
sen verran "kurkkasin",että paloja jäljellä melkein puolet kun varoitusteksti tuli näyttöön.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hanikka kirjoitti:Kiitos vastauksista,mutta olisko selkeetä ohjetta alusta---loppuun kuinka tapahtuu ??
sen verran "kurkkasin",että paloja jäljellä melkein puolet kun varoitusteksti tuli näyttöön.
Joo näin se yleensä on,
monesti ajanut vielä sen jälkeen vielä ~5000km ja vieläkin on ollut palaa jäljellä

Lähin *:ri paikalle piuha kiinni autoon, deactivoi jarru, sen jälkeen voi ainakin rauhassa touhuta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Division »

Vähän vetää pihdeillä sitä jarrupalojen kulumisilmaisinta ulommas niin voi taas ajella ilman herjoja muutaman tuhat kilsaa :lol:

Suosittelen vaihtamista. Aina kivempaa, kun jarrut on kunnossa, vaikka ovatkin vauhdin pahin este.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
scherer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:45

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja scherer »

Anturi lähtee ulos ihan sormivoimin ja on jarrupalan kulutuspinnan suuntainen, joten sitä ei voi vetää ulospäin.
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Roobert »

kyllä sitä voi vetää ulospäin, ylhäältä päin se sinne paloihin kiinni tökätään..
Hanikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 26.06.2010 09:29
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Hanikka »

No niin palat vaihdettu.
Ei ongelmia,ovet lukkoon ja paloja tosiaan vaihtamaan normaalisti.

Kiitos vinkeistä vielä kerran.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13742
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Roobert kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Älä vaan missään nimessä jätä ovia auki ja avainta virtalukkoon sitten on kusisemmat paikat
en tiiä miks, mutta ite kun jarrusatulan vaihtelin yhteen w211 220 cdi mersuun töissä niin avain oli virtalukossa, ovi kylläkin kiinni mutta ei mitään ongelmia ollut noiden sbc-jarrujen kanssa. ilmauskin sujua melkein perinteisellä tavalla, aina virrat päälle että järjestelmä testasi itsensä, sitten virta pois, poljetaan paine jalalla ja ilmausruuvi auki: aina suihkusi nestettä kaaressa ja onnistui ilmaus :roll:
Tämä viesti antoi vähän sellaisen vaikutelman kuin SBC-jarrujen kanssa ei tarvitsisi olla ollenkaan varuillaan. Ei varmaan tarkoitus mutta kun siinä menee helpolla sormet niin ajattelin laittaa vielä yhden varoituksen kaikkien aiempien lisäksi: jo kuskin ovea avatessa jarrut tekee testin ja vetää palat "lähelle" ja jos tuossa vaiheessa on palat irti ja sormet siellä jarrusylintreiden kohdilla niin huonosti käy.

Tuurillahan ne isotkin laivat seilaavat, miksi sitten ei jarrupaloja vaihdettaisi samalla periaatteella mutta ei haittaa jos huolehtii siitä että jarrut ei missään vaiheessa herää. Itse en uskaltaisi jättää sen varaan että avain on pois virtalukosta ja ovet kiinni/lukossa vaan disabloisin jarrut Star'illa kuten edelläkin neuvottiin.
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Roobert »

oikeassa oot tuossa, minusta ei kannata mallia kotikorjaajien ottaa :lol: meillä ei vain pajalla ole testeriä olleskaan tällä hetkellä ja menin tuon jarrusatulan vaihtotyön lupaamaan katsomatta millainen jarruyksikkö siellä pellin alla lymyää ja v*tutus oli suuri kun huomasi siinä lukevan se sbc :clap: pakko oli kuitenkin keksiä tapa ilmata se ilman testeriä, ja tollain se onnistui, toista kertaa ei kyllä tule ettei pellin alle ensin vilkaise :roll:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos ei *:ria ole käytössä
Niin kannatta ottaa tarkaan selvää miten tekee,
Koittaa kaikin keinoin varmistua/varmistaa tilanne
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: brake wear visit workshop

Viesti Kirjoittaja Roobert »

boschin testeristäkin kyllä tuo "ilmaus" vaihtoehto löytyy, ainakin yhen ML:n kun kerran piuhassa käytin niin näky siellä olevan se vaihtoehto :roll:
Vastaa Viestiin