brake wear visit workshop
brake wear visit workshop
Moro !!
BRAKE WEAR VISIT WORKSHOP
Mitäs kyseinen viesti mittaristossa tarkoittaa?? Syttyi aamulla eka kerran....
auto w211 270 cdi sedan
BRAKE WEAR VISIT WORKSHOP
Mitäs kyseinen viesti mittaristossa tarkoittaa?? Syttyi aamulla eka kerran....
auto w211 270 cdi sedan
Re: brake wear visit workshop
jarrupaloja kait tuo ilmottelee että ovat lopuillaan 

Re: brake wear visit workshop
Manuaalista löytyy (http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... #d13e64616" onclick="window.open(this.href);return false;):
Jarrupalat ovat kuluneet kulumisrajaan saakka.
Vaihdata jarrupalat mahdollisimman pian ammattitaitoisessa erikoiskorjaamossa.
Re: brake wear visit workshop
Hyvin tuntu itteltäki onnistuvan ilman mitään erityis korjaamoja 

Köyhillä on kiire...
Re: brake wear visit workshop
Saiskos vinkkejä jarrupalojen vaihtoon,ettei tule ongelmia "sähköjarrujen" kanssa...
Re: brake wear visit workshop
Ovet lukkoon ja paloja vaihtaanHanikka kirjoitti:Saiskos vinkkejä jarrupalojen vaihtoon,ettei tule ongelmia "sähköjarrujen" kanssa...
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: brake wear visit workshop
Älä vaan missään nimessä jätä ovia auki ja avainta virtalukkoon sitten on kusisemmat paikat
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: brake wear visit workshop
en tiiä miks, mutta ite kun jarrusatulan vaihtelin yhteen w211 220 cdi mersuun töissä niin avain oli virtalukossa, ovi kylläkin kiinni mutta ei mitään ongelmia ollut noiden sbc-jarrujen kanssa. ilmauskin sujua melkein perinteisellä tavalla, aina virrat päälle että järjestelmä testasi itsensä, sitten virta pois, poljetaan paine jalalla ja ilmausruuvi auki: aina suihkusi nestettä kaaressa ja onnistui ilmausarska10 kirjoitti:Älä vaan missään nimessä jätä ovia auki ja avainta virtalukkoon sitten on kusisemmat paikat

Re: brake wear visit workshop
Kiitos vastauksista,mutta olisko selkeetä ohjetta alusta---loppuun kuinka tapahtuu ??
sen verran "kurkkasin",että paloja jäljellä melkein puolet kun varoitusteksti tuli näyttöön.
sen verran "kurkkasin",että paloja jäljellä melkein puolet kun varoitusteksti tuli näyttöön.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: brake wear visit workshop
Joo näin se yleensä on,Hanikka kirjoitti:Kiitos vastauksista,mutta olisko selkeetä ohjetta alusta---loppuun kuinka tapahtuu ??
sen verran "kurkkasin",että paloja jäljellä melkein puolet kun varoitusteksti tuli näyttöön.
monesti ajanut vielä sen jälkeen vielä ~5000km ja vieläkin on ollut palaa jäljellä
Lähin *:ri paikalle piuha kiinni autoon, deactivoi jarru, sen jälkeen voi ainakin rauhassa touhuta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: brake wear visit workshop
Vähän vetää pihdeillä sitä jarrupalojen kulumisilmaisinta ulommas niin voi taas ajella ilman herjoja muutaman tuhat kilsaa
Suosittelen vaihtamista. Aina kivempaa, kun jarrut on kunnossa, vaikka ovatkin vauhdin pahin este.

Suosittelen vaihtamista. Aina kivempaa, kun jarrut on kunnossa, vaikka ovatkin vauhdin pahin este.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: brake wear visit workshop
Anturi lähtee ulos ihan sormivoimin ja on jarrupalan kulutuspinnan suuntainen, joten sitä ei voi vetää ulospäin.
Re: brake wear visit workshop
kyllä sitä voi vetää ulospäin, ylhäältä päin se sinne paloihin kiinni tökätään..
Re: brake wear visit workshop
No niin palat vaihdettu.
Ei ongelmia,ovet lukkoon ja paloja tosiaan vaihtamaan normaalisti.
Kiitos vinkeistä vielä kerran.
Ei ongelmia,ovet lukkoon ja paloja tosiaan vaihtamaan normaalisti.
Kiitos vinkeistä vielä kerran.
Re: brake wear visit workshop
Tämä viesti antoi vähän sellaisen vaikutelman kuin SBC-jarrujen kanssa ei tarvitsisi olla ollenkaan varuillaan. Ei varmaan tarkoitus mutta kun siinä menee helpolla sormet niin ajattelin laittaa vielä yhden varoituksen kaikkien aiempien lisäksi: jo kuskin ovea avatessa jarrut tekee testin ja vetää palat "lähelle" ja jos tuossa vaiheessa on palat irti ja sormet siellä jarrusylintreiden kohdilla niin huonosti käy.Roobert kirjoitti:en tiiä miks, mutta ite kun jarrusatulan vaihtelin yhteen w211 220 cdi mersuun töissä niin avain oli virtalukossa, ovi kylläkin kiinni mutta ei mitään ongelmia ollut noiden sbc-jarrujen kanssa. ilmauskin sujua melkein perinteisellä tavalla, aina virrat päälle että järjestelmä testasi itsensä, sitten virta pois, poljetaan paine jalalla ja ilmausruuvi auki: aina suihkusi nestettä kaaressa ja onnistui ilmausarska10 kirjoitti:Älä vaan missään nimessä jätä ovia auki ja avainta virtalukkoon sitten on kusisemmat paikat
Tuurillahan ne isotkin laivat seilaavat, miksi sitten ei jarrupaloja vaihdettaisi samalla periaatteella mutta ei haittaa jos huolehtii siitä että jarrut ei missään vaiheessa herää. Itse en uskaltaisi jättää sen varaan että avain on pois virtalukosta ja ovet kiinni/lukossa vaan disabloisin jarrut Star'illa kuten edelläkin neuvottiin.
Re: brake wear visit workshop
oikeassa oot tuossa, minusta ei kannata mallia kotikorjaajien ottaa
meillä ei vain pajalla ole testeriä olleskaan tällä hetkellä ja menin tuon jarrusatulan vaihtotyön lupaamaan katsomatta millainen jarruyksikkö siellä pellin alla lymyää ja v*tutus oli suuri kun huomasi siinä lukevan se sbc
pakko oli kuitenkin keksiä tapa ilmata se ilman testeriä, ja tollain se onnistui, toista kertaa ei kyllä tule ettei pellin alle ensin vilkaise 



- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: brake wear visit workshop
Jos ei *:ria ole käytössä
Niin kannatta ottaa tarkaan selvää miten tekee,
Koittaa kaikin keinoin varmistua/varmistaa tilanne
Niin kannatta ottaa tarkaan selvää miten tekee,
Koittaa kaikin keinoin varmistua/varmistaa tilanne
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: brake wear visit workshop
boschin testeristäkin kyllä tuo "ilmaus" vaihtoehto löytyy, ainakin yhen ML:n kun kerran piuhassa käytin niin näky siellä olevan se vaihtoehto 
