S211 ilmajousitus : ilmat lähti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su 13.01.2008 10:54
- Paikkakunta: Liminka
S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Pari talvea on perä laskenut ja nyt näillä hellekeleilläkin jo parissa yössä aivan pohjaan. No vaihdatin ilmajouset molemmille puolin (ei merkkiliikkeessä jossa ei kuitenkaan ollut asennuksessa mitään ongelmia). Viikon verran ajelin asennuksen jälkeen ilman ongelmia.
Nyt sitten kesken ajon hiljaisessa ajossa molemmilta puolin lähti ilmat ehkä noin minuutissa.. Onko siellä kompura tullut tiensä päähän vai onko vain joku liitos jäänyt löysällä yms?
Auto vain sitten hinurilla huollon pihaan ootteleen analyysiä..
Nyt sitten kesken ajon hiljaisessa ajossa molemmilta puolin lähti ilmat ehkä noin minuutissa.. Onko siellä kompura tullut tiensä päähän vai onko vain joku liitos jäänyt löysällä yms?
Auto vain sitten hinurilla huollon pihaan ootteleen analyysiä..
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Jos jousitus on tasoltaan aluksi kohdallaan niin sen jälkeenhän ei kompuraa tarvita jos muut osat on kunnossa..NykyaanMersulla kirjoitti:Pari talvea on perä laskenut ja nyt näillä hellekeleilläkin jo parissa yössä aivan pohjaan. No vaihdatin ilmajouset molemmille puolin (ei merkkiliikkeessä jossa ei kuitenkaan ollut asennuksessa mitään ongelmia). Viikon verran ajelin asennuksen jälkeen ilman ongelmia.
Nyt sitten kesken ajon hiljaisessa ajossa molemmilta puolin lähti ilmat ehkä noin minuutissa.. Onko siellä kompura tullut tiensä päähän vai onko vain joku liitos jäänyt löysällä yms?
Auto vain sitten hinurilla huollon pihaan ootteleen analyysiä..
Viimeksi muokannut DBFI, Su 10.07.2011 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su 13.01.2008 10:54
- Paikkakunta: Liminka
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Molemmat puolet säädettiin ja kyllä näyttikin olevan tasaisesti. Ajattelin vain että jos kompura hajoaa niin voiko perä tippua sen takia?
Kai siellä sitten vain vuoto on joka tyhjentää molemmat puolet.
Kai siellä sitten vain vuoto on joka tyhjentää molemmat puolet.
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
En tarkoittanut kalibrointia jousien vaihdon jälkeen, siellä kun ei olekaan säätöä erikseen vasemmalle ja oikealle takapäässä. Tarkoitin vaan sitä että jos ajoon lähtiessä perä on ylhäällä niin ilman vuotoja sen ei kuuluisi alas tulla vaikka kompressori olisi mennyt rikki.NykyaanMersulla kirjoitti:Molemmat puolet säädettiin ja kyllä näyttikin olevan tasaisesti. Ajattelin vain että jos kompura hajoaa niin voiko perä tippua sen takia?
Kai siellä sitten vain vuoto on joka tyhjentää molemmat puolet.
Kannattaisi tehdä Starilla testit ja vähän tarkkailla niitä ilmaputkien liitoksia.
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Tänään just ropailin farkkua missä perä maassa, saippuatestillä ei vuotoa missään ja kompura hurisee.
No kompura pöydälle ja osiksi, männänrengas niin väljä ettei jaksa tehdä painetta.
Ei kun uutta tilalle.
Star ei näyttänyt tässä tilanteessa kuin kriittisen ajokorkeuden.
No kompura pöydälle ja osiksi, männänrengas niin väljä ettei jaksa tehdä painetta.
Ei kun uutta tilalle.
Star ei näyttänyt tässä tilanteessa kuin kriittisen ajokorkeuden.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Outoa jos kesken ajon kompura menee niin huonoon kuntoon että minuutissa putoaa jousitus pohjaan. Saahan sitä kompressorinkin toimintaa Starilla testattua (vaikka vikakoodeja ei näyttäisikään niin paineen nousun saa kokeiltua, ja vähän muutakin).Kumipää kirjoitti:Tänään just ropailin farkkua missä perä maassa, saippuatestillä ei vuotoa missään ja kompura hurisee.
No kompura pöydälle ja osiksi, männänrengas niin väljä ettei jaksa tehdä painetta.
Ei kun uutta tilalle.
Star ei näyttänyt tässä tilanteessa kuin kriittisen ajokorkeuden.
Putoaisiko se alusta jos kompressori ei käy ollenkaan mutta päästää ilmat "takaperin", ohjainlaite pyytää lisää ilmaa kompressorilta jouselle mutta ilma virtaakin väärään suuntaan?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Näin voi käydä jos linja ei pidä painetta (sisäinen vuoto)
Myös jos systeemi koitta laskea/nostaa ja kompura ei sitten anna painetta
Niin melko nopeasti menee tonttiin
Myös jos systeemi koitta laskea/nostaa ja kompura ei sitten anna painetta
Niin melko nopeasti menee tonttiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su 13.01.2008 10:54
- Paikkakunta: Liminka
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Molemmat pussit oli hajonneet, en tarkkaan osaa sanoa mikä oli mennyt pieleen. Nyt pussit on ilmeisesti oikein asennettu.
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
mulla teki airmatic sellaisen tempun että jäi kaikki jouset ylä asentoon eli maavaraa on.
ensi viikolla testeriin ja vikaa hakeen,
onko kellään tietoa mikähän sielä temppuilee?
ensi viikolla testeriin ja vikaa hakeen,
onko kellään tietoa mikähän sielä temppuilee?
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Todennäköisesti tyyppivika: poistoventtiilin virtapiuha on alunperin vähän lyhyt ja nirhautuu poikki, jolloin venttiili ei saa enää käskyä laskea ilmat pois. Veholta saa korjaussarjan.jani k kirjoitti:mulla teki airmatic sellaisen tempun että jäi kaikki jouset ylä asentoon eli maavaraa on.
ensi viikolla testeriin ja vikaa hakeen,
onko kellään tietoa mikähän sielä temppuilee?
e: siis 211:ssä, josta otsikossakin puhuttiin. Muista malleista ei havaintoa.
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
w211 on kyseessä.
missä tämä poistoventtiili siaitsee? siinä venttiilipaketissako mistä lähtee letkut vai itse kompurassa?
tietää tilata oikean korjaussarjan.
missä tämä poistoventtiili siaitsee? siinä venttiilipaketissako mistä lähtee letkut vai itse kompurassa?
tietää tilata oikean korjaussarjan.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Jep ja sijainti on kompurassa, mikä löytyy sieltä kuskin etukulmastatj86430 kirjoitti:Todennäköisesti tyyppivika: poistoventtiilin virtapiuha on alunperin vähän lyhyt ja nirhautuu poikki, jolloin venttiili ei saa enää käskyä laskea ilmat pois. Veholta saa korjaussarjan.jani k kirjoitti:mulla teki airmatic sellaisen tempun että jäi kaikki jouset ylä asentoon eli maavaraa on.
ensi viikolla testeriin ja vikaa hakeen,
onko kellään tietoa mikähän sielä temppuilee?
e: siis 211:ssä, josta otsikossakin puhuttiin. Muista malleista ei havaintoa.
testeri ei sitä suoraan ilmoita

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
aattelin ku on tiedossa sitä airmaticin korjausta niin voiko sitä kompuraa huoltaa esim vaihtaa uusia hiiliä moottoriin vai onko se kertakäyttökamaa, ku jossain olin näkevinäni kunnostetun kompuran? vaikka saahan tuon uudenkin arnoldilta alle 300 sadan.
kiitos asiantuntioille hyvistä neuvoista.
kiitos asiantuntioille hyvistä neuvoista.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Eikös kompressorin eliniän kannalta parasta huoltoa ole pitää ilmavuodot systeemin muissa osissa kurissa. Sillon se ei joudu turhaan töihin eikä kerää poistettavaa kosteutta imuilman mukana. Saa siihen uuden suodattimen mutta kuivaimen kuvittelisin olevan kriittisempi.jani k kirjoitti:aattelin ku on tiedossa sitä airmaticin korjausta niin voiko sitä kompuraa huoltaa esim vaihtaa uusia hiiliä moottoriin vai onko se kertakäyttökamaa, ku jossain olin näkevinäni kunnostetun kompuran? vaikka saahan tuon uudenkin arnoldilta alle 300 sadan.
kiitos asiantuntioille hyvistä neuvoista.
Tuon hinta Saksassa on nykyisen hinnaston mukaan 241.48 Euroa (+ALV -alennukset) ja tuon kun laittaa vaikka siihen "CDI203:n pakuun" niin ei tule tullimaksuja rajalla.
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Ei kai EU:n sisällä tule tullimaksuja muutenkaan?DBFI kirjoitti: Tuon hinta Saksassa on nykyisen hinnaston mukaan 241.48 Euroa (+ALV -alennukset) ja tuon kun laittaa vaikka siihen "CDI203:n pakuun" niin ei tule tullimaksuja rajalla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Tämä arnoldt mitä tässä tulli maksujen kohdalla varmaankin tarkoitettin taisi olla se siellä sen isoman veden toisella puolen oleva, sieltä tuleevin tulee usein tulli, vero ja rahtiakin jonkun verran painosta ja kuljetus muodosta riipuen(nopeimillan tilattu tavara tulut siltä mantereelta viikossa)tj86430 kirjoitti:Ei kai EU:n sisällä tule tullimaksuja muutenkaan?DBFI kirjoitti: Tuon hinta Saksassa on nykyisen hinnaston mukaan 241.48 Euroa (+ALV -alennukset) ja tuon kun laittaa vaikka siihen "CDI203:n pakuun" niin ei tule tullimaksuja rajalla.
jos jotain isompaa/painavaa tilailee, usein se kannatta tilata siellä paikaliseen ositeeseen (jotkut ei suostu tänne edes lähettämään sama tosin eu:un sisällä) mistä kaveri laittaa sitten eteenpäin,
(siellä kun jokusen kerran "harrastanut" niin hinnat on kyllä paikan päällä halvat, esimerkiksi turbin lukon solenoidi "kyb" ~30$ jen...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Moro!
Auto on vm.04 320CDI E sedan ilmajousituksella. Kävi eilen semmonen juttu kun ajoin hiastekorokkeen yli että sytty mittaristoon punasella "stop, car too low" kävin kahtoon ulukona autua eikä se minusta ollu sen alempana ku ennenkään ehkä vasen takakuluma oli vähän alempana ku muut, mutta minusta on näyttäny että se on ollu niin kauan ku auto on ollu mulla niin vähä alempana ku muut en oo kyllä mitannu sitä. Joskus auto ilimottelee että visit workshop jossa auton kuva ja nuoli ylöspäin. Auto on ollu mulla 2 1/2 vuotta ja muutaman kerran korkeuven säätö ei oo toiminu ku tuo ilimotus on tullu, mutta aina se on alakanu toimiin eli mikähän vois olla vikana ku ei tuo vika oo pahentunukkaan sinä aikana ku auto on ollu mulla? Voiko iskarin kunto vaikuttaa tuohon kun se yks nurkka on vähä alempana ku muut näytti että se iskari oli vähän märkä päältä? Kannattasko viiä suosiolla johonkin huoltoon?
Auto on vm.04 320CDI E sedan ilmajousituksella. Kävi eilen semmonen juttu kun ajoin hiastekorokkeen yli että sytty mittaristoon punasella "stop, car too low" kävin kahtoon ulukona autua eikä se minusta ollu sen alempana ku ennenkään ehkä vasen takakuluma oli vähän alempana ku muut, mutta minusta on näyttäny että se on ollu niin kauan ku auto on ollu mulla niin vähä alempana ku muut en oo kyllä mitannu sitä. Joskus auto ilimottelee että visit workshop jossa auton kuva ja nuoli ylöspäin. Auto on ollu mulla 2 1/2 vuotta ja muutaman kerran korkeuven säätö ei oo toiminu ku tuo ilimotus on tullu, mutta aina se on alakanu toimiin eli mikähän vois olla vikana ku ei tuo vika oo pahentunukkaan sinä aikana ku auto on ollu mulla? Voiko iskarin kunto vaikuttaa tuohon kun se yks nurkka on vähä alempana ku muut näytti että se iskari oli vähän märkä päältä? Kannattasko viiä suosiolla johonkin huoltoon?

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 ilmajousitus : ilmat lähti
Ei ajelee vaan niin pitkään kun liikkuu... ei niitä kannatta huoltaa...Snakerock kirjoitti:Moro!
Auto on vm.04 320CDI E sedan ilmajousituksella. Kävi eilen semmonen juttu kun ajoin hiastekorokkeen yli että sytty mittaristoon punasella "stop, car too low" kävin kahtoon ulukona autua eikä se minusta ollu sen alempana ku ennenkään ehkä vasen takakuluma oli vähän alempana ku muut, mutta minusta on näyttäny että se on ollu niin kauan ku auto on ollu mulla niin vähä alempana ku muut en oo kyllä mitannu sitä. Joskus auto ilimottelee että visit workshop jossa auton kuva ja nuoli ylöspäin. Auto on ollu mulla 2 1/2 vuotta ja muutaman kerran korkeuven säätö ei oo toiminu ku tuo ilimotus on tullu, mutta aina se on alakanu toimiin eli mikähän vois olla vikana ku ei tuo vika oo pahentunukkaan sinä aikana ku auto on ollu mulla? Voiko iskarin kunto vaikuttaa tuohon kun se yks nurkka on vähä alempana ku muut näytti että se iskari oli vähän märkä päältä? Kannattasko viiä suosiolla johonkin huoltoon?
huvikseen kehotellee toistuvasti menemään korjaamolle...
jos vaan kerran yksi kulma muita alempana eikä edes maata raavi...
Ja ihan oikeesti kannatta mennä saman tien jonnekin *:rin piuhan päähään tutkimaan systeemi ja estämään vielä kallimpien mahdolisten tuhojen synty, samalla tarkistelle ne ripustukset ja puslat ym
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
