w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Jep, vko sitten ostettu vaihto plussasta tuusulasta.
Kyseessä siis Vm. 2005 E 280 CDI automaatti v6 koneella. Ajettu 250tkm. Huollot tehty ajallaan kirjan mukaan.
Ajelin ikkuna auki ja huomasin että koneesta kuuluu jonkinlaista kilinää nostettaessa tyhjäkäynnistä n. 1000-1200rpm kohdalla, siitä yli niin ääni häviää.
Konepelti ylös ja noin desi öljyä tullut täyttökorkin juuresta pihalle.. enempää en ehtinyt tähän hätään paikantamaan
äänen sijaintia... onko tietoa mikä ongelma?
Eli "kilkatus" kuuluu alueella 1000-1200rpm.
Kone tuntuu muutenkin käyvän aika kuumana, lämmöt 90asteessa ajossa, jäähtyy tosi hitaasti..
Ääninäytteet:
En tiedä saaks noista erkkikään tolkkua mut koitetaan.
Molemmat pätkät nauhotettu auton alta, kuskin jalkatilan kohdilta. Jengat n. 1200rpm kohdilla. Molemmissa kuuluu ääni ainakin 10-20sek välillä, todellisuudessa kilkatus on korkeampi kun nauhoituksissa..
Tiedostot aukeavat ainakin vlc:llä
http://puotilanjahti.com/aani0006.amr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://puotilanjahti.com/aani0005.amr" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyseessä siis Vm. 2005 E 280 CDI automaatti v6 koneella. Ajettu 250tkm. Huollot tehty ajallaan kirjan mukaan.
Ajelin ikkuna auki ja huomasin että koneesta kuuluu jonkinlaista kilinää nostettaessa tyhjäkäynnistä n. 1000-1200rpm kohdalla, siitä yli niin ääni häviää.
Konepelti ylös ja noin desi öljyä tullut täyttökorkin juuresta pihalle.. enempää en ehtinyt tähän hätään paikantamaan
äänen sijaintia... onko tietoa mikä ongelma?
Eli "kilkatus" kuuluu alueella 1000-1200rpm.
Kone tuntuu muutenkin käyvän aika kuumana, lämmöt 90asteessa ajossa, jäähtyy tosi hitaasti..
Ääninäytteet:
En tiedä saaks noista erkkikään tolkkua mut koitetaan.
Molemmat pätkät nauhotettu auton alta, kuskin jalkatilan kohdilta. Jengat n. 1200rpm kohdilla. Molemmissa kuuluu ääni ainakin 10-20sek välillä, todellisuudessa kilkatus on korkeampi kun nauhoituksissa..
Tiedostot aukeavat ainakin vlc:llä
http://puotilanjahti.com/aani0006.amr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://puotilanjahti.com/aani0005.amr" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut upupupu, To 30.06.2011 21:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: w211 E 280 CDI *kilisee, työntää öljyä pihalle*
Koita katsoa onko korkin alla tiiviste kunnossa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 E 280 CDI *kilisee, työntää öljyä pihalle*
Joo, korkki tais olla vähä huonosti. Nyt ei vuoda. Mut toi ääni hämää, eli vähä semmonen rätinä ku kokistölkkiii pyörittää asfaltilla..
Saan apuvoimia kaasunpainajaks ni lähen nyt tutkii mistä se kuuluu..
Edit:
Moottoritilasta ei kilinää kuulu ku niin kova möykkä, mut jostai auton alta keulasta/kuskin alta?
Vaikee sanoo tarkemmin..

Saan apuvoimia kaasunpainajaks ni lähen nyt tutkii mistä se kuuluu..
Edit:
Moottoritilasta ei kilinää kuulu ku niin kova möykkä, mut jostai auton alta keulasta/kuskin alta?
Vaikee sanoo tarkemmin..
Re: w211 E 280 CDI *kilisee, työntää öljyä pihalle*
Lämmöt pitää ollakin 92 asteessa niin kunnossa. Ja mersun kone pitää lämpöjä ihan mukavasti talvellakin, ettei heti ole kone kylmänä kun sammutat...arvostat talvella. Ei kait jakoketju äännä vielä noilla kilometreillä?
EQB 300 4-matic -23
Re: w211 E 280 CDI *kilisee, työntää öljyä pihalle*
Voi olla kaukaa haettu, mutta pakoputki ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: w211 E 280 CDI *kilisee, työntää öljyä pihalle*
Joo, viikko sitte ajoin vielä rapeella ranskalaisella kioskilla c3:lla. Eli eka mersu alla.
1.8 laitetaan takuun piikkii parkkianturit kuntoo ku sekoo sateella, täytyy viimestää sillon kysyy tosta kolinasta..
Kele ku sais auto nostettua ylös ni pääsis tutkii tarkemmin, pakoputkee ym..
Edit:
Lisäsin ääninäytteet tohon ekaan postiin..

Kele ku sais auto nostettua ylös ni pääsis tutkii tarkemmin, pakoputkee ym..
Edit:
Lisäsin ääninäytteet tohon ekaan postiin..
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Tossa vielä kolmas ääninäyte. Tollaselta se kuulostaa ohjaamossa kun auto paikallaan ja kuskin ovi auki.
Resonoikohan vaa jossain joku..?
http://puotilanjahti.com/aani0007.amr" onclick="window.open(this.href);return false;
Resonoikohan vaa jossain joku..?
http://puotilanjahti.com/aani0007.amr" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Toivottavasti resonoi jostain eikä johdu kampiakselin liuskalaakereista, viallisista lähtee kalkatus pienillä kierroksilla.upupupu kirjoitti:Tossa vielä kolmas ääninäyte. Tollaselta se kuulostaa ohjaamossa kun auto paikallaan ja kuskin ovi auki.
Resonoikohan vaa jossain joku..?
http://puotilanjahti.com/aani0007.amr" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös se pakoputken kannattimen katkeaminen ollut I6-koneen ongelma?
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Tarkista palopelti siinä pakosarjan päällä. Itsella V6 320 cdi:ssä resonoi just noilla kierroksilla ja Astrumautossa Salossa meinasivat et pakosarjat uusiksi.Kaks asentajaa oikein nosturin alla tutki ku painelin ite kaasua. Olivat ihan varmoja et kyllä vika pakosarjoissa ja korjaa helvetin äkkiä tai sulta menee turbokin paskaksi
Kustannusarvionki oikein tekasivat 1300€. Ei tarvinnu ku vähän peltiä käsin taivutaa alaspäin ja resonointi loppu. Sellasta ammattitaito esittilivät siellä. Onneksi kattelin itekki vähän et mikä siellä rämisee...

Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Saisko edes sillä auton omalla tunkilla autoa tarpeeksi ylös? Pitäisi olla takakopassa.
Tosiaan termarin pitäisi olla 92 asteinen, joten lämmöt lähellä 100 ei ole vaarallista.
Tosiaan termarin pitäisi olla 92 asteinen, joten lämmöt lähellä 100 ei ole vaarallista.
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Mulla on tuota "resonointi ääntä" pitäny just noilla kierroksilla varmaan kohta vuoden! Eilen huomasin, kun lähdin töistä ikkunat auki, että tuo resonointi ääni kuuluu ulos sellasena metallisena kimeenä särinänä. Se ääni tulee kuulemma kuivuneesta pakoputken tiivisteestä jossain laipassa heti turbon jälkeen.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Suuret kiitokset kaikille jeesaajille, tutkin tänään ehdottamanne paikat. Tänään aamulla duunin pihassa kun auto oli loivassa mäessä keula alaspäin niin en saanut millään tota ääntä kuulumaan...
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Usein se kilinä tulee juurikin haljenneista pakosarjoista. Tosin kyllä se suojapeltikin pärisee, jos on irti.
Ainakin 2.7btq Audista ja tästä nykyisestä kotterosta kilinät hävisi, kun vaihdoin haljenneet pakosarjat uusiin. Noita ääninäytteitä en tosin ole päässyt kuuntelemaan, kun juuri nyt ei ole RealPlayeria käytössä.
Ainakin 2.7btq Audista ja tästä nykyisestä kotterosta kilinät hävisi, kun vaihdoin haljenneet pakosarjat uusiin. Noita ääninäytteitä en tosin ole päässyt kuuntelemaan, kun juuri nyt ei ole RealPlayeria käytössä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Lataa VLC-player, "soittaa" kyllä varmaan sen kuin Real Player ja melkeinpä kaiken muunkin.Division kirjoitti: Noita ääninäytteitä en tosin ole päässyt kuuntelemaan, kun juuri nyt ei ole RealPlayeria käytössä.
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Tuo vlc-player soitaa paremmin eri formaatteja kuin realplayer ei tarvitse erillisiä plunin härpättimiä ladataDBFI kirjoitti:Lataa VLC-player, "soittaa" kyllä varmaan sen kuin Real Player ja melkeinpä kaiken muunkin.Division kirjoitti: Noita ääninäytteitä en tosin ole päässyt kuuntelemaan, kun juuri nyt ei ole RealPlayeria käytössä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Ettei olisi vesipumppu?
Kokeile onko pumpun laakeri mennyt väljäksi, liikkuuko vesipumpun rulla ylä/alasuunnassa.
Itse juuri vaihdoin cdiv6:n vesipumpun kun piti ääntä.
Kokeile onko pumpun laakeri mennyt väljäksi, liikkuuko vesipumpun rulla ylä/alasuunnassa.
Itse juuri vaihdoin cdiv6:n vesipumpun kun piti ääntä.
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
No niin, veholla auto ylös ja katalysaattorin joku kiinnityspultti löysällä. Eli ei pahempaa. 

Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Että sellasta. Metallinen kilinä ja helinä alkoi kuulumaan täälläkin V6 e280cdi:stä. Lisäksi kojelaudan takaa resonoi. Äänet kuuluvat jostain auton alta suunnilleen etuovien etuosan kohdilta taaksepäin sekä auton takaa pakoputkista. Esim konepellin päältä (pelti kiinni) tai auton edestä ei kuulu mitään ylimääräistä.
Lisäksi ohjaamoon kuuluu sellainen vaihtelevasti vaimea tai hieman kovempi räminä, ikäänkuin naapuriasunnossa porattaisiin kiviseinää..
Ääni kuuluu ainostaan tyhjäkäynnillä ~650rpm. Jos kierrokset nostaa 800-1000rpm ei kuulu. 1000-1200rpm kuuluu satunnaisesti.
Pitänee koittaa saada nosturille ja tutkia. Onko tuolla kuinka paljon noita lämpösuojapeltejä tms. ja onko niitä vaikea kiristellä eli ahdasta lienee? Turbon takana oleva pelti tuntui olevan tiukasti kiinni, ainakin mitä päältäpäin pystyi toteamaan.
Lisäksi ohjaamoon kuuluu sellainen vaihtelevasti vaimea tai hieman kovempi räminä, ikäänkuin naapuriasunnossa porattaisiin kiviseinää..

Ääni kuuluu ainostaan tyhjäkäynnillä ~650rpm. Jos kierrokset nostaa 800-1000rpm ei kuulu. 1000-1200rpm kuuluu satunnaisesti.
Pitänee koittaa saada nosturille ja tutkia. Onko tuolla kuinka paljon noita lämpösuojapeltejä tms. ja onko niitä vaikea kiristellä eli ahdasta lienee? Turbon takana oleva pelti tuntui olevan tiukasti kiinni, ainakin mitä päältäpäin pystyi toteamaan.
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
Kilinät korjattu. Aiheuttajana oli vaihdelaatikon takaosan kohdalla oleva pakoputken kannatin, sellainen reilu 10cm pitkä lattarauta joka tulee kahdella pultilla autoon kiinni. Toinen pultti oli vielä pohjamuovin päällä toinen tippunut matkasta. Arvatkaapas missä on varmaan jätetty pultit kirimättä kunnolla ~2kk takaperin kun vaihdelaatikon öljyjä on vaihdeltu...



- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 E 280 CDIA *kilisee* "Ääninäyte"
olisko joku v alkunien paikkaRikuK kirjoitti:Kilinät korjattu. Aiheuttajana oli vaihdelaatikon takaosan kohdalla oleva pakoputken kannatin, sellainen reilu 10cm pitkä lattarauta joka tulee kahdella pultilla autoon kiinni. Toinen pultti oli vielä pohjamuovin päällä toinen tippunut matkasta. Arvatkaapas missä on varmaan jätetty pultit kirimättä kunnolla ~2kk takaperin kun vaihdelaatikon öljyjä on vaihdeltu...![]()
Ei niitä pulteja tarvitse laatikoöljyn vaihtoon avata...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
