8millin elementit
Re: 8millin elementit
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3271" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta vois saada ainakin kun tietäis vähän koodi numeroita
ei ainakaan 7mm bosch tapit oo hinnalla pilattu! tuolta löytyy kaikkia muutakin kivaa...... 


Re: 8millin elementit
7mm tappi on suurin mitä m-pumppuun on teollisesti valmistettu, 8mm tapit on billet kamaa
hanji kyllä tekee minkäläisen tapin haluat kun vaan lähettää mitat minimi määrä on tuolloin 500kpl
hanji kyllä tekee minkäläisen tapin haluat kun vaan lähettää mitat minimi määrä on tuolloin 500kpl

Re: 8millin elementit
tätä pelkäsinkin... ei vaan haluis ostopumppuun sortua.... joutuu hetken sitte viel seiskoilla leikkimään... dieselkontrollin touhun tuntien saa varmaan kiertokankia jos elementtejä haluaa ja nekin jo valmiiksi kieroja 

Diesel on puhtaampi
Re: 8millin elementit
nyt joutuu kyllä suuresti ihmetteleen tätä kommenttia. tarkoitatko että teet paremman pumpun kuin mynä? vai onko teen ihan kaiken itse ajatus ny tässä takana.j.a kirjoitti:. ei vaan haluis ostopumppuun sortua....
hanki vaan se 8mm mynä jos haluat varmasti parhaan pumpun autoosi.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: 8millin elementit
asenne ongelma? itte pitää yrittää teherä vaikka halvalla sais ostaa toimivia takuu tuotteita, näin meillä suomes...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Re: 8millin elementit
Mikäs asenneongelma se on jos haluaa ite tehdä, eikä ole halua/varaa ostaa sitä kuitenkin merkittävän summan maksavaa pumppua. Kaikille kuitenkaan noiden hinnat ei mitään halpoja oo. Taitaa sitä asenneongelmaa olla muillakin...Stonehead kirjoitti:asenne ongelma? itte pitää yrittää teherä vaikka halvalla sais ostaa toimivia takuu tuotteita, näin meillä suomes...
Re: 8millin elementit
ne tekee, ketkä osaa ja haluaa tehdä. ja ne taas ostaa, kellä on rahaa, taikka ei osaa tehdä.
molempi parempi. pätee moneenkin asiaan, eikä vaan pumppuihin. toki mynäpumput markkinoiden parhaita. kotitallissa tehdyistä ei puhuta, koska ne on niin huonoja, (taikka sitten niin hyviä..)
molempi parempi. pätee moneenkin asiaan, eikä vaan pumppuihin. toki mynäpumput markkinoiden parhaita. kotitallissa tehdyistä ei puhuta, koska ne on niin huonoja, (taikka sitten niin hyviä..)

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 8millin elementit
opettelusta tässä on kyse kaverin kanssa noita pumppuja jokunen itse penkitelty.... toki mynältä sais hyvän,mutta 

Diesel on puhtaampi
Re: 8millin elementit
Mikäs siinä jos ne sinne ite saa vaihdettua, pumppu sen jälkeen toimiikin ja jopa tehoakin moottorista jonku verra irtoaa. Kaikilla ei oo varaa tai kiinnostusta ostaa prkleen kalliita bolt on osia vaikka ne parhaita yleensä onkin.
Mikä osa siitä elementistä on paksumpi kun sinne noita 7mm ja 8mm laitetaan? Meneekö ne sinne ihan vaihtamalla vai pitääkö sitä pumpun runkoa koneistaa tms
Jos ne saa sinne ihan ruuvata kiinni niin eihän se oo ku syöttömäärien tasaus penkissä ja syötön ja vetävien kierroseten säätö ja sen sellaisten siinä samalla. Vai 
Mikä osa siitä elementistä on paksumpi kun sinne noita 7mm ja 8mm laitetaan? Meneekö ne sinne ihan vaihtamalla vai pitääkö sitä pumpun runkoa koneistaa tms


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 8millin elementit
+ pientä säätimen virittelyä että saa soppaa myös sinne +5000-6000 kierroksille.
Ei se ST pumppu ihan pelkällä elementtien vaihdolla synny...
Ei se ST pumppu ihan pelkällä elementtien vaihdolla synny...
Re: 8millin elementit
ei kukaan ole vielä innostunut 10.5 mm tai 11 mm elementeistä
naittaa vaikka valmetin 6 mukisen rivipumpun mersun säätimeen/muihin osiin, niin siinähän se olis 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 8millin elementit
Nojoo, ei varmaan. Mitähän sille säätimelle pitää tehdäMika.T kirjoitti:+ pientä säätimen virittelyä että saa soppaa myös sinne +5000-6000 kierroksille.
Ei se ST pumppu ihan pelkällä elementtien vaihdolla synny...

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 8millin elementit
no sinne tehdään viritys ettei syötön määrä tipu rajusti ennen maksimikierroksia. Mersun pumputtimessa on sellainen ominaisuus että syöttö lähtee tippuu kierroksilla.