8millin elementit

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

8millin elementit

Viesti Kirjoittaja j.a »

saako kasin tappeja tilattua mistään?
Diesel on puhtaampi
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3271" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta vois saada ainakin kun tietäis vähän koodi numeroita :) ei ainakaan 7mm bosch tapit oo hinnalla pilattu! tuolta löytyy kaikkia muutakin kivaa...... :shock:
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja xr »

7mm tappi on suurin mitä m-pumppuun on teollisesti valmistettu, 8mm tapit on billet kamaa
hanji kyllä tekee minkäläisen tapin haluat kun vaan lähettää mitat minimi määrä on tuolloin 500kpl :D
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja j.a »

tätä pelkäsinkin... ei vaan haluis ostopumppuun sortua.... joutuu hetken sitte viel seiskoilla leikkimään... dieselkontrollin touhun tuntien saa varmaan kiertokankia jos elementtejä haluaa ja nekin jo valmiiksi kieroja :D
Diesel on puhtaampi
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

j.a kirjoitti:. ei vaan haluis ostopumppuun sortua....
nyt joutuu kyllä suuresti ihmetteleen tätä kommenttia. tarkoitatko että teet paremman pumpun kuin mynä? vai onko teen ihan kaiken itse ajatus ny tässä takana.

hanki vaan se 8mm mynä jos haluat varmasti parhaan pumpun autoosi.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

asenne ongelma? itte pitää yrittää teherä vaikka halvalla sais ostaa toimivia takuu tuotteita, näin meillä suomes...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
teejay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 07.11.2004 20:10

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja teejay »

Stonehead kirjoitti:asenne ongelma? itte pitää yrittää teherä vaikka halvalla sais ostaa toimivia takuu tuotteita, näin meillä suomes...
Mikäs asenneongelma se on jos haluaa ite tehdä, eikä ole halua/varaa ostaa sitä kuitenkin merkittävän summan maksavaa pumppua. Kaikille kuitenkaan noiden hinnat ei mitään halpoja oo. Taitaa sitä asenneongelmaa olla muillakin...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ne tekee, ketkä osaa ja haluaa tehdä. ja ne taas ostaa, kellä on rahaa, taikka ei osaa tehdä.

molempi parempi. pätee moneenkin asiaan, eikä vaan pumppuihin. toki mynäpumput markkinoiden parhaita. kotitallissa tehdyistä ei puhuta, koska ne on niin huonoja, (taikka sitten niin hyviä..) :roll:
W201 250DT 20V
w201 190E
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja j.a »

opettelusta tässä on kyse kaverin kanssa noita pumppuja jokunen itse penkitelty.... toki mynältä sais hyvän,mutta :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mikäs siinä jos ne sinne ite saa vaihdettua, pumppu sen jälkeen toimiikin ja jopa tehoakin moottorista jonku verra irtoaa. Kaikilla ei oo varaa tai kiinnostusta ostaa prkleen kalliita bolt on osia vaikka ne parhaita yleensä onkin.

Mikä osa siitä elementistä on paksumpi kun sinne noita 7mm ja 8mm laitetaan? Meneekö ne sinne ihan vaihtamalla vai pitääkö sitä pumpun runkoa koneistaa tms :roll: Jos ne saa sinne ihan ruuvata kiinni niin eihän se oo ku syöttömäärien tasaus penkissä ja syötön ja vetävien kierroseten säätö ja sen sellaisten siinä samalla. Vai :roll:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

+ pientä säätimen virittelyä että saa soppaa myös sinne +5000-6000 kierroksille.

Ei se ST pumppu ihan pelkällä elementtien vaihdolla synny...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja napa »

ei kukaan ole vielä innostunut 10.5 mm tai 11 mm elementeistä :D naittaa vaikka valmetin 6 mukisen rivipumpun mersun säätimeen/muihin osiin, niin siinähän se olis :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mika.T kirjoitti:+ pientä säätimen virittelyä että saa soppaa myös sinne +5000-6000 kierroksille.

Ei se ST pumppu ihan pelkällä elementtien vaihdolla synny...
Nojoo, ei varmaan. Mitähän sille säätimelle pitää tehdä :crazy:
S124 300TE
W124 300D
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: 8millin elementit

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

no sinne tehdään viritys ettei syötön määrä tipu rajusti ennen maksimikierroksia. Mersun pumputtimessa on sellainen ominaisuus että syöttö lähtee tippuu kierroksilla.
Vastaa Viestiin