Heips!
Mikä voi olla syynä kun nostaa kaasun niin kierrokset käy alle 500rpm palautuen normaaliksi?Aluksi epäilin alipaine vuotoa,mutta tekee saman ilman jarrun käyttöä.Tyhjäkäynti sahaa hieman.
eastenders kirjoitti:Heips!
Mikä voi olla syynä kun nostaa kaasun niin kierrokset käy alle 500rpm palautuen normaaliksi?Aluksi epäilin alipaine vuotoa,mutta tekee saman ilman jarrun käyttöä.Tyhjäkäynti sahaa hieman.
No mutta, eihän uudenuutukaista foorumin jäsentä ole vielä huomattu ollenkaan. Nostetaanpa kysymys hieman ylemmäksi listalla, jotta sen joku ehkä kenties huomaisi.
Lisä kysymyksenä asioista jotain tietäville utelen, että oireileeko lämpimänä vaiko kylmänä ja kuinkas on kylmänä käyntiin lähdön kanssa?
Mulla on kas sama ongelma. Lähtee käyntiin hyvin ja joskus, ehkä kerran viikos sammuu kun menee vaikka risteykseen ja painaa kytkimen pohjaan.
Mistähän semmonen johtuu???
mulla on kans sama vika.kylmänä lähtee hyvin käyntiin.lämpimänä ei.kiekat heittelee siitä n.500-1300 tyhjäkäynnillä.ajaessa joskus sammuu kun tulee risteykseen ja polkaisee kytkimen pohjaan.ja auto tuntuu olevan jotenkin tehoton. mikä vika
Nyt se ei oo sammuillu varmaan kuukauteen mutta tyhjäkäynti huovannu.Vaihdoin tulpat viime viikon loppuna ja tuntuu että tehot palautu vähän mutta viimeinen terävyys on vieläkin poissa.
Onko varmasti virranjakajan kansi sisäpuolelta puhdas, siis tulpanjohtojen lähdöt sisäpuolelta, ettei ole hapettuneet. Ne voi puhdistaa vaikka puukolla raapien. Onko tulpanhattujen 1k ohmin vastus ehjä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Puhtaat on ja ehjät.Tänä aamuna kun laitoin auton käyntiin niin tyhjäkäynti huopasi 800-1000 ja koko kone tärisytti autoa.On se tehnyt sen ennenkin.Tärinä kesti pari minuuttia ja loppui sitte.
Nyt on semmoine vika.Huomasin "pikku"lappari huuruissa.Tänään käytin tyhjäkäyntimoottorin irti ja se oli jumissa.Puhdistin sen. Ei mitään vaikutusta.
Auto käy tyhjäkäntiä kun käynnistää ja kun ei paina kaasua se pysyy käynnissä.Sitten kun hipaiseekin kaasupoljinta auto sammuu.Ja kiekkamittari elää omaa elämäänsä.Heittelee 0-6000rpm vaikka auto on sammuksissa.
JA SE ON IHME.Vaikka autosta repii tyhjäkännin,kaasuläpän asentotunnistimen ja bensanpaineen säätimen johdon irti,ei ole mitään vaikutusta mihinkään.Eli aivan sama jos ottaa kaikki pistokkeet moottoritilasta irti,ei ole mihinkään vaikutusta.
Onko boksi rikki kun kaikkihan johdot menee sinne vai joku muu?Kertokaa mersu tietäjät kun kohta menee järki!!!!
jarkko h. kirjoitti:Nyt on semmoine vika.Huomasin "pikku"lappari huuruissa.Tänään käytin tyhjäkäyntimoottorin irti ja se oli jumissa.Puhdistin sen. Ei mitään vaikutusta.
Auto käy tyhjäkäntiä kun käynnistää ja kun ei paina kaasua se pysyy käynnissä.Sitten kun hipaiseekin kaasupoljinta auto sammuu.Ja kiekkamittari elää omaa elämäänsä.Heittelee 0-6000rpm vaikka auto on sammuksissa.
JA SE ON IHME.Vaikka autosta repii tyhjäkännin,kaasuläpän asentotunnistimen ja bensanpaineen säätimen johdon irti,ei ole mitään vaikutusta mihinkään.Eli aivan sama jos ottaa kaikki pistokkeet moottoritilasta irti,ei ole mihinkään vaikutusta.
Onko boksi rikki kun kaikkihan johdot menee sinne vai joku muu?Kertokaa mersu tietäjät kun kohta menee järki!!!!
Mikään asiantuntija en kyllä ole, mutta samaa vikaa oli tuossa omassakin mesessä ja siinä viaksi ilmeni se täälläkin ja moneen kertaan esillä ollut ylijännite rele... Että kannattaa tarkistaa se rele ja varsinkin sen sulake! Sen releen pitäisi löytyä sieltä akun takaa ja tunnistaa hyvin siitä että siinä on lasikansi jonka alla sulake.
Autossahan on mekaaninen ruisku joka on vaan höystetty noilla sähköisillä ohjaus systeemeillä, eli auto "toimii" vaikka tuo ohjaus systeemi olisi kokonaan poissa pelistä.