TYHJÄKÄYNTI 190 2,0E

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
eastenders
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:37
Paikkakunta: Kotka

TYHJÄKÄYNTI 190 2,0E

Viesti Kirjoittaja eastenders »

Heips!
Mikä voi olla syynä kun nostaa kaasun niin kierrokset käy alle 500rpm palautuen normaaliksi?Aluksi epäilin alipaine vuotoa,mutta tekee saman ilman jarrun käyttöä.Tyhjäkäynti sahaa hieman. :(
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: TYHJÄKÄYNTI 190 2,0E

Viesti Kirjoittaja M.K »

eastenders kirjoitti:Heips!
Mikä voi olla syynä kun nostaa kaasun niin kierrokset käy alle 500rpm palautuen normaaliksi?Aluksi epäilin alipaine vuotoa,mutta tekee saman ilman jarrun käyttöä.Tyhjäkäynti sahaa hieman. :(
No mutta, eihän uudenuutukaista foorumin jäsentä ole vielä huomattu ollenkaan. Nostetaanpa kysymys hieman ylemmäksi listalla, jotta sen joku ehkä kenties huomaisi.
Lisä kysymyksenä asioista jotain tietäville utelen, että oireileeko lämpimänä vaiko kylmänä ja kuinkas on kylmänä käyntiin lähdön kanssa?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
eastenders
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:37
Paikkakunta: Kotka

tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja eastenders »

Niin hyvin käynnistyy kylmänä.Mutta ajossa saa jännittää että sammuuko ekaan risteykseen!On pari kertaa sen tehnyt.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja M.K »

Hetsillään tulis mieleen se mikrokytkin siinä kaasuvipstaakien seassa, haulla varmaan löytynee lisää tuosta aiheesta.

Syy ja sen seuraus, vinkkejä vian etsintään. :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
tommi85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 29.02.2004 13:20

Viesti Kirjoittaja tommi85 »

Mulla on kas sama ongelma. Lähtee käyntiin hyvin ja joskus, ehkä kerran viikos sammuu kun menee vaikka risteykseen ja painaa kytkimen pohjaan.
Mistähän semmonen johtuu???
Jarkko H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 05.03.2004 11:12
Paikkakunta: Kmo

Viesti Kirjoittaja Jarkko H. »

mulla on kans sama vika.kylmänä lähtee hyvin käyntiin.lämpimänä ei.kiekat heittelee siitä n.500-1300 tyhjäkäynnillä.ajaessa joskus sammuu kun tulee risteykseen ja polkaisee kytkimen pohjaan.ja auto tuntuu olevan jotenkin tehoton. mikä vika :?:
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tarkista kaikki alipaineletkut ja tyhjakäynnin säätömoottorin letkut, ettei ole irti, poikkki tai halki...
Onkos tuossa autossa katalysaattoria?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Jarkko H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 05.03.2004 11:12
Paikkakunta: Kmo

Viesti Kirjoittaja Jarkko H. »

minun autossa ei ole kattia. Pitääkin tarkistaa nuo letkut.virranjakajan,tulpan johdot ja tulpat oon käyny läpi.siellä vika ei ainakaan ole.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Samaa vikaa lähes kaikkea on kokeiltu. Epäilisin määrän jakajaa.

Oma ei tosin sammu ,mutta samoja oireita.

Apu on tulossa syksymmällä.....
Joku mersupurkaamo??
Jarkko H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 05.03.2004 11:12
Paikkakunta: Kmo

Viesti Kirjoittaja Jarkko H. »

Nyt se ei oo sammuillu varmaan kuukauteen mutta tyhjäkäynti huovannu.Vaihdoin tulpat viime viikon loppuna ja tuntuu että tehot palautu vähän mutta viimeinen terävyys on vieläkin poissa. :(
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Onko varmasti virranjakajan kansi sisäpuolelta puhdas, siis tulpanjohtojen lähdöt sisäpuolelta, ettei ole hapettuneet. Ne voi puhdistaa vaikka puukolla raapien. Onko tulpanhattujen 1k ohmin vastus ehjä. 8)
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Jarkko H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 05.03.2004 11:12
Paikkakunta: Kmo

Viesti Kirjoittaja Jarkko H. »

Puhtaat on ja ehjät.Tänä aamuna kun laitoin auton käyntiin niin tyhjäkäynti huopasi 800-1000 ja koko kone tärisytti autoa.On se tehnyt sen ennenkin.Tärinä kesti pari minuuttia ja loppui sitte.
Jarkko H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 05.03.2004 11:12
Paikkakunta: Kmo

Viesti Kirjoittaja Jarkko H. »

Nyt on semmoine vika.Huomasin "pikku"lappari huuruissa.Tänään käytin tyhjäkäyntimoottorin irti ja se oli jumissa.Puhdistin sen. Ei mitään vaikutusta.

Auto käy tyhjäkäntiä kun käynnistää ja kun ei paina kaasua se pysyy käynnissä.Sitten kun hipaiseekin kaasupoljinta auto sammuu.Ja kiekkamittari elää omaa elämäänsä.Heittelee 0-6000rpm vaikka auto on sammuksissa.

JA SE ON IHME.Vaikka autosta repii tyhjäkännin,kaasuläpän asentotunnistimen ja bensanpaineen säätimen johdon irti,ei ole mitään vaikutusta mihinkään.Eli aivan sama jos ottaa kaikki pistokkeet moottoritilasta irti,ei ole mihinkään vaikutusta.

Onko boksi rikki kun kaikkihan johdot menee sinne vai joku muu?Kertokaa mersu tietäjät kun kohta menee järki!!!! :evil: :twisted: :?:
Ex-W201 2.0E -87-
Ex-MB 290 TD Avantgarde -96
Jarkko H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 05.03.2004 11:12
Paikkakunta: Kmo

Viesti Kirjoittaja Jarkko H. »

Soitin veholle ylläolevasta viasta.Eivät sanoneet mitään ja käskivät tuoda auton sinne.Arvaappa vienkö.
Ex-W201 2.0E -87-
Ex-MB 290 TD Avantgarde -96
JTR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 09.03.2004 11:28
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja JTR »

jarkko h. kirjoitti:Nyt on semmoine vika.Huomasin "pikku"lappari huuruissa.Tänään käytin tyhjäkäyntimoottorin irti ja se oli jumissa.Puhdistin sen. Ei mitään vaikutusta.

Auto käy tyhjäkäntiä kun käynnistää ja kun ei paina kaasua se pysyy käynnissä.Sitten kun hipaiseekin kaasupoljinta auto sammuu.Ja kiekkamittari elää omaa elämäänsä.Heittelee 0-6000rpm vaikka auto on sammuksissa.

JA SE ON IHME.Vaikka autosta repii tyhjäkännin,kaasuläpän asentotunnistimen ja bensanpaineen säätimen johdon irti,ei ole mitään vaikutusta mihinkään.Eli aivan sama jos ottaa kaikki pistokkeet moottoritilasta irti,ei ole mihinkään vaikutusta.

Onko boksi rikki kun kaikkihan johdot menee sinne vai joku muu?Kertokaa mersu tietäjät kun kohta menee järki!!!! :evil: :twisted: :?:
Mikään asiantuntija en kyllä ole, mutta samaa vikaa oli tuossa omassakin mesessä ja siinä viaksi ilmeni se täälläkin ja moneen kertaan esillä ollut ylijännite rele... Että kannattaa tarkistaa se rele ja varsinkin sen sulake! Sen releen pitäisi löytyä sieltä akun takaa ja tunnistaa hyvin siitä että siinä on lasikansi jonka alla sulake.

Autossahan on mekaaninen ruisku joka on vaan höystetty noilla sähköisillä ohjaus systeemeillä, eli auto "toimii" vaikka tuo ohjaus systeemi olisi kokonaan poissa pelistä.
MB 190e vm:86 2.0 automaatti
Vastaa Viestiin