Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (Takakelkka REDI)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tuori kirjoitti:M5 race astelma tilattu + billet vauhtipyärä! Kytkinlevy päätöstä ei oo vielä tehty :think:
Mikset ostanu levyä samalla? Vai koneisteletko ite vp:n uusiks ku oot levyn päättäny?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

jeemu kirjoitti:
Tuori kirjoitti:M5 race astelma tilattu + billet vauhtipyärä! Kytkinlevy päätöstä ei oo vielä tehty :think:
Mikset ostanu levyä samalla? Vai koneisteletko ite vp:n uusiks ku oot levyn päättäny?

kysymys kuuluu sintteri vai massalevy? :D
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Minkäslaista voimaa kestää ottaa M5 asetelmalla ja massa levyllä? Entäs sintteri? Itsellä kytkinmietintä kans menossa...
IG: @pyrytakkunen
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

ei pitäny mulla ainakaan m5vp, m5 asetelma ja 4 lapainen sintteri bmw 525tds "superin" koneen perässä jos kytkimellä potki ahdot ylös 3 tai 4 vaihteella ja pitoo oli.

eiks herlevillä ollu väsännyt yhteen härveliinsä 2:lla m5 massalevyllä ja ilmeisesti näillä rupes jo 606st:n persiissä pitään.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

lassi-s kirjoitti:ei pitäny mulla ainakaan m5vp, m5 asetelma ja 4 lapainen sintteri bmw 525tds "superin" koneen perässä jos kytkimellä potki ahdot ylös 3 tai 4 vaihteella ja pitoo oli.

eiks herlevillä ollu väsännyt yhteen härveliinsä 2:lla m5 massalevyllä ja ilmeisesti näillä rupes jo 606st:n persiissä pitään.
Topikin autoon ei tulekkaa normi M5 asetelma vaan Sachs Race versio.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

jeemu kirjoitti:
lassi-s kirjoitti:ei pitäny mulla ainakaan m5vp, m5 asetelma ja 4 lapainen sintteri bmw 525tds "superin" koneen perässä jos kytkimellä potki ahdot ylös 3 tai 4 vaihteella ja pitoo oli.

eiks herlevillä ollu väsännyt yhteen härveliinsä 2:lla m5 massalevyllä ja ilmeisesti näillä rupes jo 606st:n persiissä pitään.
Topikin autoon ei tulekkaa normi M5 asetelma vaan Sachs Race versio.

Joo hyvä korjaus jäi kirjottamatta kokonaan eli Sachs M5 Race asetelma. Vois melkeen kokeilla 240mm 6lapaista sintterilevyä tohon omaan värkkiin.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

tuli siinä soviteltua 190E 2.6 vakaaja tohon omaan ja näyttää siltä jotta ei tuu ongelmaa öljypohjan kans, mutta sen näkee huomenna ku moottori nousee ekan kerran keulille. :oops:

(jeemu ja muut pemareihin sekaantujat :D )
Missä bemaris olis suurinpiirtein yhtä paksu kartaani kun 300TDT/300E tai kartaanin etupätkää tarttis..
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Suosittelen sintteriä. Omalla katiskalla ajoin talavenki yli race asetelma + sintteri ja jopa ex muija kävi kauppa reissut sillä.
Eli ei se kovin pska käyttää, seo kii asenteesta :lol:

Mutta toi vp koneistettu jonku paksuselle levylle. Massa? Bmw vs Mersu eri paksuus ja sintteri vielä sekottaa asioita.
Joten mittaus/koneistus hommiin menee, jos pänninki ei oikee.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

moottoria ja zffää sovitettu... ZFlle pitääs teherä vähä lisää tilaa kun ottaa startin puolelta tunnelihin aika raakasti....
Ja ohjaustehostimen pumpun pitää vaihtaa niin saadaan syylärille sopivasti lisä tilaa :roll:
Mitäs moottori tyynyjä ootta käyttäny pikkumeses 6riisselin kans?

fodou -->

Kuva

Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Moottori+ laatikko istuu jo ihan mallikkaasti.Moottorin asento oli muuten hyvä mutta öljykorkki otti konepeltiin, joten alemmashan sitä piti saada.
Ja siinä hetken tuumailtua totesin että saahan tuan "madallettua" ilman moottorinkorvien/kumityynyjen vaihtoa.
Moottorinkorvat ja kumityynyt on 300E w124.

Tuollaiset "kupit" tuli väsättyä eli moottorin kumityynyt tulee 15mm syvemmälle.

Kuva

tein palkkiin suuremmat reiät polttoleikkaamalla. Ja sen jälkeen vingulla ja "jyrsimellä" lopulliseen oikeaan mittaan.

Kuva

Kupit hepissä. TÄH!?

Kuva

ja loppu tulos --> se moottorihan sopii sinne :thumbup:

Kuva

syylärille telinettä värkkäilty.

Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja napa »

on kyllä ihanan ahtaan näköistä :D itsellä meinaa mennä hermot jo tuon w124 kanssa, kun sinne ei meinaa saada m103 konetta sopimaan tai sitä pois suuremmin kiroilematta :think:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja xr »

suosittelisin hiomaan ja maalaamaan tosi hyvin nuo korva muutokset ja lisäksi :silent:
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

xr kirjoitti:suosittelisin hiomaan ja maalaamaan tosi hyvin nuo korva muutokset ja lisäksi :silent:
Niin fiksua katsastusmiästä ei täälä päin ookkaan jotta se nua muutokset huomaas :lol:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

Tuori kirjoitti:
xr kirjoitti:suosittelisin hiomaan ja maalaamaan tosi hyvin nuo korva muutokset ja lisäksi :silent:
Niin fiksua katsastusmiästä ei täälä päin ookkaan jotta se nua muutokset huomaas :lol:
no ihan vaikka jo sen takia ettei pääse ruoste yllättään. on meinaan kettumainen paikka korjata kun mätänee. kone ylös kun korjata pitäis, se ei hjuva asia olla
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

lassi-s kirjoitti:
Tuori kirjoitti:
xr kirjoitti:suosittelisin hiomaan ja maalaamaan tosi hyvin nuo korva muutokset ja lisäksi :silent:
Niin fiksua katsastusmiästä ei täälä päin ookkaan jotta se nua muutokset huomaas :lol:
no ihan vaikka jo sen takia ettei pääse ruoste yllättään. on meinaan kettumainen paikka korjata kun mätänee. kone ylös kun korjata pitäis, se ei hjuva asia olla

Joo, no sen kans ei tuu ongelmaa ku vähä sutii epoksia ja maali päälle...
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

laatikon kiinikkeen sain tehtyä ja nyt pitäis kartaani keksintöä tuumailla..

Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Hain tuan hukkaportin toritech drift teamin rikulta ja se sanoo tosta portista että kannattaa ottaa sieltä se toinen jousi pois jos ei meinaa mitään mahrottomia paineita pitää. Sen jälkeen se kysyy, minkälaisia paineita meinaat pitää? sanoin sille että jotain 2,5 varmaan maks :roll: mies tuumasi jotta "niin sä oot niitä riisseli miehiä, voi olla jotta saat laittaa sinne sen kolmannenkin jousen! :lol: "

Hukkaportti 60mm, jolle piti paikkaa muokkaalla pakosarjaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

sovitus. skriimeri putkia sais ruveta huomenna kikkaileen..... :crazy:

Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

huutaja-putken sovittelua.. 8)

Kuva

Kuva

Putkesta tuli 45mm lyhyempi kun tässä kuvassa jottei ota pyärään ku kääntää.
Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Tänään hitsailtiin kaverin kans syylärin lähdöt uusiks+ korkki pois ja tällä viikolla saa varmaan imusarjanki valmiiks..
Voi olla paljon turhaa lätinää ja kuvia mutta laitan ny kumminki :wave:

Kuva

Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Mabezki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 27.12.2007 23:55
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Mabezki »

No joko se käy? :o
190D 2.5turbo -88
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Mites meinasit toteuttaa nopeusmittarin tuon lootan kans? Tuli itelle yllätyksenä että bmw:ssä nopeusmittari ottaa tietoa perämurikasta! :shock:

Ei kannata vetää lämä tiskissä pitkästi kun hukkaportin poisto osottaa jarruun ja renkaaseen päin :D
IG: @pyrytakkunen
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Laittaa bemarin perän sinne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja veskola »

http://www.speedhut.com/gauge_products- ... er_GPS.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En sitten tiedä riittääkö toi asteikko yhtään mihinkään :wtf:
Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja PTracing »

veskola kirjoitti:http://www.speedhut.com/gauge_products- ... er_GPS.htm

En sitten tiedä riittääkö toi asteikko yhtään mihinkään :wtf:
Eiköhän tuo riitä :lol: Saakohan noita gps mittareita eurooppalaisella asteikolla jostain kohtuu hintaan?

Niin ja kelpaako tommonen leimasedälle?
IG: @pyrytakkunen
sape124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 22.01.2011 20:55

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja sape124 »

Eikös toi screamer pipe nokea koko vanteen ja kyljen kun se tuolta puhaltelee?
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

PTracing kirjoitti:Mites meinasit toteuttaa nopeusmittarin tuon lootan kans? Tuli itelle yllätyksenä että bmw:ssä nopeusmittari ottaa tietoa perämurikasta! :shock:

Ei kannata vetää lämä tiskissä pitkästi kun hukkaportin poisto osottaa jarruun ja renkaaseen päin :D

GPS:n varmaan joutuu ostaa... :roll:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Vannerojekti sai jatkoa kun saksanpaapalta sai vähä osia... Keskikupit puuttuu muuten olis redi!

Kuva

Kuva

2x9" ja 2x10"

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Tuori, Pe 29.07.2011 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

PTracing kirjoitti:Niin ja kelpaako tommonen leimasedälle?
Kelpaa leimasedälle. Nopeusmittari ei ole muutenkaan pakollinen varuste eli saa puuttua kokonaan tai olla rikki katastuksessa.
Avatar
johtajaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja johtajaahonen »

Orgasmi vanteista!
Vastaa Viestiin