W163 automaatti-ilmastointi ongelma
W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Hei,
Autoni on ML 270 CDI vm. 2002 ja ongelma on seuraavanlainen:
Ilmastointi ei toimi. Täyttöhuolto on tehty, ei auttanut. Tänään olin "johdon päässä" ja asentaja ajoi ilmastointia testerillä manuaalisesti, jolloin se toimi(kytki siis kompuran päälle)
Ongelmana siis on tuo kompressorin käynnistyskäskyn puuttuminen. Onko kenelläkään ideoita mistä tuo käsky lähtee ja mihin se voisi hukkua?
t: Heikki
Autoni on ML 270 CDI vm. 2002 ja ongelma on seuraavanlainen:
Ilmastointi ei toimi. Täyttöhuolto on tehty, ei auttanut. Tänään olin "johdon päässä" ja asentaja ajoi ilmastointia testerillä manuaalisesti, jolloin se toimi(kytki siis kompuran päälle)
Ongelmana siis on tuo kompressorin käynnistyskäskyn puuttuminen. Onko kenelläkään ideoita mistä tuo käsky lähtee ja mihin se voisi hukkua?
t: Heikki
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Tänään hiukan mittailin jännitteitä. Kompuralle tulee yksi johdin(vihreä), jossa jatkuva jännite 6.7V, kun auto ei käy. Kun ilmastoinin laittaa päälle, jännite nousee 14V:iin, siis auton käydessä. Kun ilmastoinnin sammuttaa, laskee jännite 9.6V:iin. Eli käsky ilmeisesti tulee. Pitännee tutkia huomenna koneen käydessä miten jännite käyttäytyy johdon ollessa kytkettynä kompuraan. Tänään vain mittailin arvoja irrotetun liittimen päästä .
Sulakerasian kannen päällä oli muuten tarra, jossa kerrotaan ilmastoinnin täyttömäärä. Ihmettelin vaan kun oli 750g tai 1650g. Tällä hetkellä täyttö tehty 750g:n mukaan. Mistä tietää onko määrä oikea? Tuntuisi vaan loogiselta, jos järjestelmästä puuttuisi tuo 900g ainetta, ettei kone haluakkaan käydä...
Sulakerasian kannen päällä oli muuten tarra, jossa kerrotaan ilmastoinnin täyttömäärä. Ihmettelin vaan kun oli 750g tai 1650g. Tällä hetkellä täyttö tehty 750g:n mukaan. Mistä tietää onko määrä oikea? Tuntuisi vaan loogiselta, jos järjestelmästä puuttuisi tuo 900g ainetta, ettei kone haluakkaan käydä...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Jos vajausta(riittävästi) niin ei lähdepäälle,
mitä arvoa paineen tunistin näytti *:rile
jos paineen tunnistin on rikki(niin että ei näytä painetta) ei lähde päälle
kun johtoja mittaille niin tarkkana että ei lipsahda oikosulkuun ohjaus/sami hajoaa
mitä arvoa paineen tunistin näytti *:rile
jos paineen tunnistin on rikki(niin että ei näytä painetta) ei lähde päälle
kun johtoja mittaille niin tarkkana että ei lipsahda oikosulkuun ohjaus/sami hajoaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Hei,
Ei ollut star-ohjelmisto vaan jokin yleisempi, jonka nimeä en nyt muista. Sai luettua ilmastoinnin vikakoodit ja kytkettyä kompuran päälle, muttei se tarkempia tietoja. Olisiko Porin seudulla kenelläkään tuota staria, että pääsisi johdon päähän? Merkkihuoltoon pääsee vasta ensikussa...
Ei ollut star-ohjelmisto vaan jokin yleisempi, jonka nimeä en nyt muista. Sai luettua ilmastoinnin vikakoodit ja kytkettyä kompuran päälle, muttei se tarkempia tietoja. Olisiko Porin seudulla kenelläkään tuota staria, että pääsisi johdon päähän? Merkkihuoltoon pääsee vasta ensikussa...
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
No niin. Uusi päivä, uudet ungelmat...
kokeilin mittailla jännitteitä tuosta samaisesta johdosta kun se on kiinni kompressorissa ja auto käy. Jännite 0V.
kokeilin mittailla jännitteitä tuosta samaisesta johdosta kun se on kiinni kompressorissa ja auto käy. Jännite 0V.
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Nyt on vaihdettu kuivain ja paine/lämpötila-anturi. Sisällä uudet aineet ja väri, mutta haaleaa tulee...
Ei kellään olisi Porista 100km säteellä staria käytössä, että pääsis vielä testailemaan?
Ei kellään olisi Porista 100km säteellä staria käytössä, että pääsis vielä testailemaan?
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Päivän kokeilujen jälkeen voidaan sanoa seuraavaa. Ilmastointi puhaltaa "viileää" kun ulkolämpötila on ~20 astetta ja automaatti asetettu 19 asteeseen. Jos käännän automaatin max kylmään, alkaa kova puhallus, mutta suuttimista tuleva ilma on lämmintä/haaleaa/ei jäähdytettyä. Eli pienellä teholla jäähdytystä tuntuisi olevan, mutta silloinkaan ilma ei ole mitään jäätävää... Suurella teholla jäähdytystä ei tapahdu.
IDEOITA?
IDEOITA?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Kylmäaineta liian vähän,
joku lämpötila antureista näyttä väärin,
joku lämpötila antureista näyttä väärin,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Tuo kylmäaineen vähyys myös mietityttää. Konehuoneen tarrassa vaihtoehdot 750g tai 1650g. Tällä hetkellä koneessa tuo 750g. Mistähän tuon selvyyden saisi oikeasta täyttömäärästä? Antureille ajattelin huomenna antaa hiustenkuivaajaa ja jäähdytysspräytä...
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Uskaltaako kompuraa ohjata suoralla 12V jännitteellä hetkellisesti? Alan epäilemään, että jossain päin on poikkinainen johto, joka välillä yhdistää ja välillä ei. Löytyykö mistään sähkökaavioita näihin?
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
onko ongelmalle löytynyt jo ratkaisu.
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Tänään oli auto merkkihuollossa. Lämmityslaitteen kiertovesipumppu rikki. Ei kuulemma toimi ilmastointikaan, jos on vikaa järjestelmässä. Huomenna saadaan uusi pumppu. Saas nähdä parantuuko tuosta...
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Lopullinen tuomio: kompura paskana...
Jotenkin tätä osasin jo odottaa... Mistähän löytyisi ehjiä? Vehon hinnan jo tiedän...
Jotenkin tätä osasin jo odottaa... Mistähän löytyisi ehjiä? Vehon hinnan jo tiedän...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Saksasta, muita paikkojaIsoWee kirjoitti:Lopullinen tuomio: kompura paskana...
Jotenkin tätä osasin jo odottaa... Mistähän löytyisi ehjiä? Vehon hinnan jo tiedän...
Vihdin tarvike, mäntsälässä oli myös tarvike(minkä nimeä en muista)
mistä suht nopeasti/edulisesti noita löytyi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Vielä hiukan lisää... Kompressori on kuulemma vaihdettu Saksassa juuri hiljattain, ja nyt antaa vikakoodin B1105 A9(kylmäainekompressori). Mitähän tuo koodi tarkoittaa? Onko kellään antaa analyysiä? Nettiä selailin ja usein tuo koodi näkyy tulevan samanlaisessa tapauksessa. Vika on kuitenkin jossain muualla... Toiveita elättelen...
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
http://www.justanswer.com/mercedes/3gx3 ... harge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulta löytyi samanlainen tapaus. All Activity Modul tai ohjauspaneelivikaa epäilivät.
Tutkitaan ite, kun ei merkkihuolto osaa muutakuin vaihtaa osia...
Tulta löytyi samanlainen tapaus. All Activity Modul tai ohjauspaneelivikaa epäilivät.
Tutkitaan ite, kun ei merkkihuolto osaa muutakuin vaihtaa osia...
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
MB dealer=stealer... Kuten enkku sivuilla useasti todetaan...
Kompuraa tuli tänään ajettua suoralla sähköllä useampi minuutti, aina välillä katkaisten ja kabiini kylmeni hetkessä. Joten kompura on ehjä.
Sisätilan lämpötila-anturi tuntuisi pelaavan, koska puhallus heikkenee heti kun tavoite lämpö on saavutettu.
Tietokonevikaa en epäile, koska testerillä kompuraa pystyy ajamaan auton tietokoneen kautta ja se toimii. Vaihtoehtoja on mielestäni kolme:
1. Ohjauspaneelissa jokin vika, ettei käynnistä kompuraa, vaikka sisälämpötila sitä pyytäisi.
2. Ulkolämpötila-anturissa vikaa, joka sekoittaa järjestelmän, vaikka kojetaulun mittari näyttääkin "oikein" tällaistakin on kuulemma tapahtunut.
3. Liian vähäinen täyttö: merkkihuollossa mutisivat jotakin liian pienistä paineista ja yllä olenkin jo arvuutellut oikeaa täyttömäärää... Suoraan kompuraa ajamalla kyllä kylmää tuntuisi piisaavan ja konehuoneen putketkin huurtuivat ulkopuolelta...(tämä olisi tietysti helposti todettavissa merkkihuollossa jos ajaisi kompuraa suoraan ja tutkisi paineita. Näin ei kuitenkaan ilmeisesti ole tehty, vaan jotain ihan muuta. Aina pitäisi olla itse kattomassa perään, kun autoa "korjataan")
Jos vain jostain saisi jotain kaavioita järjestelmästä, niin homma helpottuisi hiukan. Tänään purin sen verran sähköjä, että löysin sulaketaululta pinnin, josta jännitteen pitäisi kompuralle tulla. Sulaketaulu vaan on itsessäänkin ilmeisesti jokin piirikortti, joten pitännee availla varovasti ajan kanssa tai sitten lähteä tutkimaan vikaa jostain em. kolmesta suunnasta...
Kellään mitään arvauksia tai ideoita? Taidan purkaa ohjauspaneelin seuraavaksi ja tinailla liitokset uudelleen... Ja se STAR, löytyyko keltään Porin seudulta?!? Toisaalta olen huomenna lähdössä Riihimäelle "pieniin häihin", joten sunnuntaina voisi rapulaa parannella hyödyllisesti vaikka "kuusen alla"...
Kompuraa tuli tänään ajettua suoralla sähköllä useampi minuutti, aina välillä katkaisten ja kabiini kylmeni hetkessä. Joten kompura on ehjä.



Sisätilan lämpötila-anturi tuntuisi pelaavan, koska puhallus heikkenee heti kun tavoite lämpö on saavutettu.
Tietokonevikaa en epäile, koska testerillä kompuraa pystyy ajamaan auton tietokoneen kautta ja se toimii. Vaihtoehtoja on mielestäni kolme:
1. Ohjauspaneelissa jokin vika, ettei käynnistä kompuraa, vaikka sisälämpötila sitä pyytäisi.
2. Ulkolämpötila-anturissa vikaa, joka sekoittaa järjestelmän, vaikka kojetaulun mittari näyttääkin "oikein" tällaistakin on kuulemma tapahtunut.
3. Liian vähäinen täyttö: merkkihuollossa mutisivat jotakin liian pienistä paineista ja yllä olenkin jo arvuutellut oikeaa täyttömäärää... Suoraan kompuraa ajamalla kyllä kylmää tuntuisi piisaavan ja konehuoneen putketkin huurtuivat ulkopuolelta...(tämä olisi tietysti helposti todettavissa merkkihuollossa jos ajaisi kompuraa suoraan ja tutkisi paineita. Näin ei kuitenkaan ilmeisesti ole tehty, vaan jotain ihan muuta. Aina pitäisi olla itse kattomassa perään, kun autoa "korjataan")
Jos vain jostain saisi jotain kaavioita järjestelmästä, niin homma helpottuisi hiukan. Tänään purin sen verran sähköjä, että löysin sulaketaululta pinnin, josta jännitteen pitäisi kompuralle tulla. Sulaketaulu vaan on itsessäänkin ilmeisesti jokin piirikortti, joten pitännee availla varovasti ajan kanssa tai sitten lähteä tutkimaan vikaa jostain em. kolmesta suunnasta...
Kellään mitään arvauksia tai ideoita? Taidan purkaa ohjauspaneelin seuraavaksi ja tinailla liitokset uudelleen... Ja se STAR, löytyyko keltään Porin seudulta?!? Toisaalta olen huomenna lähdössä Riihimäelle "pieniin häihin", joten sunnuntaina voisi rapulaa parannella hyödyllisesti vaikka "kuusen alla"...
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Pieni mietintätuokio jälleen vietetty konjakin ja internetin kera:
Löytyi muutama tapaus, jossa tuo jumiutunut kiertovesipumppu on polttanut ohjauspanelista piirin ja sen myötä ilmastointi on lakannut toimimasta. Toinen mitä epäiltiin oli höyrystimen lämpötila-anturi.
Taitaa tuo ohjauspaneeli päästä seuraavaksi ruumiinavaukseen... Onneksi ilmat on jo mukavasti viilenneet...
Löytyi muutama tapaus, jossa tuo jumiutunut kiertovesipumppu on polttanut ohjauspanelista piirin ja sen myötä ilmastointi on lakannut toimimasta. Toinen mitä epäiltiin oli höyrystimen lämpötila-anturi.
Taitaa tuo ohjauspaneeli päästä seuraavaksi ruumiinavaukseen... Onneksi ilmat on jo mukavasti viilenneet...
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Ohjauspaneli avattu ja tinattu huonoilta näyttäneet liitokset: Ei vaikutusta järjestelmään...
Mitenhän tuota höyrystimen lämpötila-anturia saisi testailtua/mittailtua?
Mitenhän tuota höyrystimen lämpötila-anturia saisi testailtua/mittailtua?
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Oletko jo vaihtanut sen sähköisen kiertovesipumpun ? Toinen vaihtoehto on myös lämmistyslaitteen etuvastus joka on kiinni puhaltimen moottorissa. Tämä vastus on usien halki . Löytynee käytettynä jossain romikselta .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Merkkihuolto vaihtoi pumpun, kalliilla... Tuo etuvastus ilmeisesti vaikuttaisi puhaltimen nopeuksiin. Puhallin toimii normaalista.
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Eikö se merkkihuolto sitten samalla lukenut vikakoodeja Star'illa sieltä ilmastoinnista niin ei tarvitsisi arpoa seuraavaa korjattavaa kohdetta? Eikö sieltä Porin läheltä ole löytynyt yhtään foorumilaista joka olisi voinut auttaa diagnoosissa?IsoWee kirjoitti:Merkkihuolto vaihtoi pumpun, kalliilla... Tuo etuvastus ilmeisesti vaikuttaisi puhaltimen nopeuksiin. Puhallin toimii normaalista.
Höyrystimen lämpötila-anturin jännitteensaannin voisi ainakin tarkistaa ja mitata reagoiko sen lukema lämpötilamuutoksiin. DAS ei antanut mitään vastusarvoa huoneenlämmössä tms.
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Lukivat koodit: B1105 Compressor, tuon tuloksena päättivät, että kompura on vaihdettava. Mittailin jännitteen höyrystimen anturille: sisään tulee ~5V ja vastus ~1,2kOhmia.
En ole myöskään löytänyt Porin seudulta Starin omistajia... Täytyy varmaan hommata ittelle...
En ole myöskään löytänyt Porin seudulta Starin omistajia... Täytyy varmaan hommata ittelle...
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Noniin... Nyt ilmastointi toimii jälleen... Yleismittarilla ja sähkökuvilla pärjättiin. Kompurassa on jotain häikkää, sillä paineventtiili ottaa virtaa enemmän kuin ohjainlaite olisi valmis sitä antamaan. Tämä aiheuttaa kompuran katkaisun ja tuon vikakoodin.
Jaa miten korjasin
No laitoin yhden releen väliin, jota ohjaan alkuperäisellä kompuran syötöllä ja annan kompuralle sen tarvitseman virran
Vika voi myös olla ohjaimessa, mutta koska toimii noin, niin en lähde sitä uusimaan...
Jaa miten korjasin


No laitoin yhden releen väliin, jota ohjaan alkuperäisellä kompuran syötöllä ja annan kompuralle sen tarvitseman virran

Vika voi myös olla ohjaimessa, mutta koska toimii noin, niin en lähde sitä uusimaan...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Jos näin ja kompura ei hukaa virtaa maihin niin melkovarmasti on sam/ohjain vika,IsoWee kirjoitti:Noniin... Nyt ilmastointi toimii jälleen... Yleismittarilla ja sähkökuvilla pärjättiin. Kompurassa on jotain häikkää, sillä paineventtiili ottaa virtaa enemmän kuin ohjainlaite olisi valmis sitä antamaan. Tämä aiheuttaa kompuran katkaisun ja tuon vikakoodin.
Jaa miten korjasin![]()
![]()
No laitoin yhden releen väliin, jota ohjaan alkuperäisellä kompuran syötöllä ja annan kompuralle sen tarvitseman virran
Vika voi myös olla ohjaimessa, mutta koska toimii noin, niin en lähde sitä uusimaan...
Kannatta seuraila muiten vekotimien toimintaa ja jos niissä alkaa oleman itekseen päälle menoa, virtaa hukkumaan/vastaavaia outoiluja, tarkistella että paikat kuumen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
En nyt tunne 100% varmaksi tuota kompuraa mutta siinä oleva magneettikytkimen kela saattaa olla rikki niin että osa kierroksista on oikosulussa. Citikassa mulla meni tuo kela poikki, uuden sai Saksasta (ebay) sopuhinnalla (50e), Suomessa olisi joutunut vaihtamaan koko kompuran.
Asiaan kuuluu että kela on valettu mustaan epoksiin eikä sen mitta-arvoja ole saatavilla
Asiaan kuuluu että kela on valettu mustaan epoksiin eikä sen mitta-arvoja ole saatavilla

Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Juuri sama ongelma, venttiili ottaa liikaa virtaa. Mitenkäs tuon venttiilin vaihto onnistui? On nimittäin myös valettu epoksiin... Ja onko mahdollisesti osoitetta, mistä venttiilin löysit?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W163 automaatti-ilmastointi ongelma
Muistelisin että ei ole varsinaisesti vaihdettava osa, tulee uuden mukanIsoWee kirjoitti:Juuri sama ongelma, venttiili ottaa liikaa virtaa. Mitenkäs tuon venttiilin vaihto onnistui? On nimittäin myös valettu epoksiin... Ja onko mahdollisesti osoitetta, mistä venttiilin löysit?
mutta jostain toisesta kompurasta mikä on eri tavalla rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
