KORJATTU! Ei kai vaan turbo? (No ei ollu)
KORJATTU! Ei kai vaan turbo? (No ei ollu)
Auto -00 W210 270cdi ja vaihdettu on moniurahihna, kiristin ja ohjainrulla, mutta aina vaan "kitisee". Jos ajaa vähän pitemmästi että kunnolla lämpiää, niin silloin kitinä kyllä katoaa. Ilmenee silloin kun kiihdytetään, eli kylmänäkin tasaisella ajolla ei kitise. Mikä voisi pitää ääntä? Ei kai vaan turbo? Maksaa tietty vitusti tonneja ja kauhee homma vaihtaa?
Viimeksi muokannut jylppy, Ke 10.08.2011 11:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Ei kai vaan turbo?
Mun edellinen 200cdi kitisi 40tkm. En tiedä mikä sielä oli, olisko ollu ohjaustehostin 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Ei kai vaan turbo?
ei kait turbo koskaan kitise. ennemminkin vikisee, suhisee tai viheltää. voisko olla joku laakeri moniurahihnan reitiltä? laturi, ohjairulla tms.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ei kai vaan turbo?
Vaihdoitko myös sen kiristimen KEINUlaakerin?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ei kai vaan turbo?
Jaa minkä? Tossahan tulee se koko keinu-systeemi kokonaisena mötikkänä. Eli koko kiristin-keinu-rulla-systeemi on uusi. Samoin ohjainrulla (toisessa laidassa konetta). Eli niissä se vika ei ole.MiHe kirjoitti:Vaihdoitko myös sen kiristimen KEINUlaakerin?
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Ei kai vaan turbo?
OK, se vika kun vaan usein on ollut siinä keinupuolen laakerissa, mutta kerran se tulee kokonaisuutena niin...
Ootko koittanu laittaa hihnaspraytä?
Kuuntele puutikulla vesipumpun rungosta ettei kuulu sieltä (vesipumppu pitää yleensä kyllä enempi 'rohinaa' jos meinaa hajota)
Ootko koittanu laittaa hihnaspraytä?
Kuuntele puutikulla vesipumpun rungosta ettei kuulu sieltä (vesipumppu pitää yleensä kyllä enempi 'rohinaa' jos meinaa hajota)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ei kai vaan turbo?
Ei ny viittis uutta hihnaa mennä sotkeen millään ku ei se varmaankaan siitä tule. Täytynee ensiviikolla, kun alkaa kesäloma, kuulostella paremmalla ajalla, että mikä perkele siellä nyt metelöi. Loppuviikko on vähän kalenteri täynnä muuta.MiHe kirjoitti:OK, se vika kun vaan usein on ollut siinä keinupuolen laakerissa, mutta kerran se tulee kokonaisuutena niin...
Ootko koittanu laittaa hihnaspraytä?
Kuuntele puutikulla vesipumpun rungosta ettei kuulu sieltä (vesipumppu pitää yleensä kyllä enempi 'rohinaa' jos meinaa hajota)
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Ei kai vaan turbo?
Voi hitsi... Voi hitsin hitsi. Tänään tutkin tota kitinää lisää ja kyllä se nyt aika vahvasti rupee vaikuttaan siltä että turbostahan se ääni tulee. Mistä kannattaa ruveta kyselemään uutta? Ja tietenki sattuneestä syystä pitäis saada mahdollisimman halvalla. Kunnostettu tai ehjä purkuauton turbo kelpaa kyllä. Ite ei vissiin kannata ruveta laakerin vaihtoon noviisina. Ja siihen varmaan tarvitaan erikoistyökalujakin.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ei kai vaan turbo?
Kannataa varmistaa että ääni tulee tosiann sieltä turbon laakeristajylppy kirjoitti:Voi hitsi... Voi hitsin hitsi. Tänään tutkin tota kitinää lisää ja kyllä se nyt aika vahvasti rupee vaikuttaan siltä että turbostahan se ääni tulee. Mistä kannattaa ruveta kyselemään uutta? Ja tietenki sattuneestä syystä pitäis saada mahdollisimman halvalla. Kunnostettu tai ehjä purkuauton turbo kelpaa kyllä. Ite ei vissiin kannata ruveta laakerin vaihtoon noviisina. Ja siihen varmaan tarvitaan erikoistyökalujakin.
Eikä päin peetä säädetyistä vnt siivistä(valitettavan usein koittavat "korjaamoilla"niistä hukka portia säädellä jos on ahtopaine vajetta)
Toinen mikä usein kitisee on turbon kiinitys
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Ei kai vaan turbo?
Tuo mitä cdi203 on varmaan toden näköisempää kuin turbon laakeri en oo ikinä kuullut että turbon laakeri vinkuisiCDI203 kirjoitti:Kannataa varmistaa että ääni tulee tosiann sieltä turbon laakeristajylppy kirjoitti:Voi hitsi... Voi hitsin hitsi. Tänään tutkin tota kitinää lisää ja kyllä se nyt aika vahvasti rupee vaikuttaan siltä että turbostahan se ääni tulee. Mistä kannattaa ruveta kyselemään uutta? Ja tietenki sattuneestä syystä pitäis saada mahdollisimman halvalla. Kunnostettu tai ehjä purkuauton turbo kelpaa kyllä. Ite ei vissiin kannata ruveta laakerin vaihtoon noviisina. Ja siihen varmaan tarvitaan erikoistyökalujakin.
Eikä päin peetä säädetyistä vnt siivistä(valitettavan usein koittavat "korjaamoilla"niistä hukka portia säädellä jos on ahtopaine vajetta)
Toinen mikä usein kitisee on turbon kiinitys
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Ei kai vaan turbo?
Jaahans. Jos tätä mieltä olette että ei laakerissa olis niin hyvä. Ja enemmän itse siinä tapauksessa epäilen tota siipi-juttua. Jos niin on, niin voisko joku selittää, mitä pitäis tehdä? Vai pystyykö itte tehä jotain? On se hyvä, että täällä on näitä ammattilaisia, keltä kysyä neuvoa, ku itellä kuitenki pysyy toi jakari kädessä, niin saa korjattua. Autoja on tullu paljo laitettua, mut kaikkea ei voi tietää. Varsinki ku itellä ensimmäinen diesel & turbo vehje.arska10 kirjoitti:Tuo mitä cdi203 on varmaan toden näköisempää kuin turbon laakeri en oo ikinä kuullut että turbon laakeri vinkuisiCDI203 kirjoitti:Kannataa varmistaa että ääni tulee tosiann sieltä turbon laakeristajylppy kirjoitti:Voi hitsi... Voi hitsin hitsi. Tänään tutkin tota kitinää lisää ja kyllä se nyt aika vahvasti rupee vaikuttaan siltä että turbostahan se ääni tulee. Mistä kannattaa ruveta kyselemään uutta? Ja tietenki sattuneestä syystä pitäis saada mahdollisimman halvalla. Kunnostettu tai ehjä purkuauton turbo kelpaa kyllä. Ite ei vissiin kannata ruveta laakerin vaihtoon noviisina. Ja siihen varmaan tarvitaan erikoistyökalujakin.
Eikä päin peetä säädetyistä vnt siivistä(valitettavan usein koittavat "korjaamoilla"niistä hukka portia säädellä jos on ahtopaine vajetta)
Toinen mikä usein kitisee on turbon kiinitys
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ei kai vaan turbo?
Ensin koiata varmistaa että ääni tule sieltä,jylppy kirjoitti:Jaahans. Jos tätä mieltä olette että ei laakerissa olis niin hyvä. Ja enemmän itse siinä tapauksessa epäilen tota siipi-juttua. Jos niin on, niin voisko joku selittää, mitä pitäis tehdä? Vai pystyykö itte tehä jotain? On se hyvä, että täällä on näitä ammattilaisia, keltä kysyä neuvoa, ku itellä kuitenki pysyy toi jakari kädessä, niin saa korjattua. Autoja on tullu paljo laitettua, mut kaikkea ei voi tietää. Varsinki ku itellä ensimmäinen diesel & turbo vehje.arska10 kirjoitti:Tuo mitä cdi203 on varmaan toden näköisempää kuin turbon laakeri en oo ikinä kuullut että turbon laakeri vinkuisiCDI203 kirjoitti:Kannataa varmistaa että ääni tulee tosiann sieltä turbon laakeristajylppy kirjoitti:Voi hitsi... Voi hitsin hitsi. Tänään tutkin tota kitinää lisää ja kyllä se nyt aika vahvasti rupee vaikuttaan siltä että turbostahan se ääni tulee. Mistä kannattaa ruveta kyselemään uutta? Ja tietenki sattuneestä syystä pitäis saada mahdollisimman halvalla. Kunnostettu tai ehjä purkuauton turbo kelpaa kyllä. Ite ei vissiin kannata ruveta laakerin vaihtoon noviisina. Ja siihen varmaan tarvitaan erikoistyökalujakin.
Eikä päin peetä säädetyistä vnt siivistä(valitettavan usein koittavat "korjaamoilla"niistä hukka portia säädellä jos on ahtopaine vajetta)
Toinen mikä usein kitisee on turbon kiinitys
Onko käytössä *:ria että saat ahtopaineen säätöä käskytettyä ja sen vaikutusta äänen kokeiltua?
jos ei niin voi koitta alipaine ohjatussa myös niin että otaa sen ltkun siitä kellosta irti ja vaikka isolla lääke ruiskulla imee varovasti,
siitä tosin tulee vika tila(ei väliä) yksi konsti on myös säätä sitä tankoa kumpaankin suuntaan pikkasen (pistä mieleen missä asenossa oli että saat tarvitaessa takaisin samaan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Ei kai vaan turbo?
Sen verran täytyy vielä lisätä ja kysyä, että mikä selittää sen, että tämä kitinä vaimenee ja vähenee, kun kone lämpiää? En oo kovin pitkää matkaa vielä ajanut, mutta välillä kuulostaa siltä, kuin se loppuisi tykkänään pidemmän ajon aikana. Huomenna on pikku pakko lähtee ajamaan >500km. Katsotaan, miten hän käyttäytyy tällä matkalla. Sen jälkeen pääseekin sitten korjaushommiin, kun ei tartte liikahtaa 2 viikkoon välttämättä mihinkään.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Ei kai vaan turbo?
Eilen tuli korjattua kaksi suutinvuotoa ja siinä autoa käyttäessä ja kaasuttaessa huomasin, että turbon paikkeilta pöllähti pakokaasua ku antoi kierroksia ja tuli sitten siitä mieleen, että siellähän voisi olla ainoastaan tiiviste joka vuotaa ja siitä saattais hyvin tulla se "vihellys/kitinä". Täytyy koittaa jostain hakea uudet tiivisteet ja koittaa jos tulis sillä kuntoon.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ei kai vaan turbo?
Sopis siihen että lämetessä kitinä vähenee,jylppy kirjoitti:Eilen tuli korjattua kaksi suutinvuotoa ja siinä autoa käyttäessä ja kaasuttaessa huomasin, että turbon paikkeilta pöllähti pakokaasua ku antoi kierroksia ja tuli sitten siitä mieleen, että siellähän voisi olla ainoastaan tiiviste joka vuotaa ja siitä saattais hyvin tulla se "vihellys/kitinä". Täytyy koittaa jostain hakea uudet tiivisteet ja koittaa jos tulis sillä kuntoon.
jos se viheltää niin voi olla myös särö nillä main mistä savu tulee,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Ei kai vaan turbo?
Tuli taas tänään tutkittua asiaa ja mielestäni huomasin, että turbon kammiossa olisi hiushalkeama. Ei siis turbossa, vaan siinä taaemmassa, valurautaisessa kammiossa. Eikös tollasen voi sitten hitsaamallakin saada kuntoon? Jos nyt oikein sitten olin näkevinäni, että olis hiushalkeama, niin se kyllä hyvin selittyisi että lämmetessä vinkuminen vähenee...
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Ei kai vaan turbo?
Tuo hitsaaminen on kyllä aika ammatimiehen hommia tuo valun hitsaaminen on aika tarkkaa hommaa että se jäähtyy oiken eikä halkea
vierestä hetken päästä.
vierestä hetken päästä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Ei kai vaan turbo?
No tota en kyllä ollutkaan ajatellut itse ruveta tekemään vaan johonkin ammattilaiselle. Tietenkin olis kaiken helpoin ku sais jostain erikseen ostettua ehjän kammion, mutta ei oo kyllä vielä löytynyt mitään paikkaa, josta sais pelkästään kammion ostettua.arska10 kirjoitti:Tuo hitsaaminen on kyllä aika ammatimiehen hommia tuo valun hitsaaminen on aika tarkkaa hommaa että se jäähtyy oiken eikä halkea
vierestä hetken päästä.
Mikä turbo tässä vehkeessä muuten on? Siis onhan se Garrett, mut mikä malli???
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Apuja irroitukseen! Ei kai vaan turbo?
Nyt pitäis sit saada toi turbo irti. Muoviletkut on pois. Pakosarjan kolme pulttia on irti. Pakoputken panta on irti. Öljyletku on irti...
Tota en tajua, et miten toi välijäähdyttäjältä tuleva rööri pitäis saada irti? Ja onko ton kamiinan kokoisen möllikän siinä pakoputken päässä tarkotus saada jostain liikkumaan hiukan, et sais irti?
Sit vielä näyttäis kovin, että ei oo tiivistettä lainkaan pakokammion ja pakosarjan välissä... Eikös siinä sellanen kolmiotiiviste pitäis olla? Liekö sit kuitenki sieltä tullu toi vinkuminen... Mistä saa tiivisteen? En löytäny KL:sta.
Tota en tajua, et miten toi välijäähdyttäjältä tuleva rööri pitäis saada irti? Ja onko ton kamiinan kokoisen möllikän siinä pakoputken päässä tarkotus saada jostain liikkumaan hiukan, et sais irti?
Sit vielä näyttäis kovin, että ei oo tiivistettä lainkaan pakokammion ja pakosarjan välissä... Eikös siinä sellanen kolmiotiiviste pitäis olla? Liekö sit kuitenki sieltä tullu toi vinkuminen... Mistä saa tiivisteen? En löytäny KL:sta.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Apuja irroitukseen! Ei kai vaan turbo?
Soita kl-varaosiin ei niillä kaikkia varaosia ole webissä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Apuja irroitukseen! Ei kai vaan turbo?
Soitin paikalliseen marmoritiskiin ja väittivät ettei siihen väliin kuulu tiivistettä. Eli palataan alkuperäiseen diagnoosiin ja tuumataan, että pakokammiossa on sit se hiushalkeama, josta toi romu huutaa ku hyeena kylmänä (samalainen kirkuminen ku olis moniurahihnan kiristäjä tai hihna paskana... Mut ei ne oo ku ne on jo (turhaan) vaihdettuarska10 kirjoitti:Soita kl-varaosiin ei niillä kaikkia varaosia ole webissä

Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Apuja irroitukseen! Ei kai vaan turbo?
Katselin just tuolta epc:stä niin eipä näytä olevan tiivistettä tuossa laipassa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Apuja irroitukseen! Ei kai vaan turbo?
Tulisko se kitinä pakoputken tiivisteestä siitä mistä lähtee takaosa ns. jousto kohdasta itselläni kitisi siitä talvella.. kuulosti ihan kuin remmi luistais..
Sit tietty on laturin vapaakytkin jos se on kuiva eli loppu se kitkuttaa kans remmiä hyppiikö remmi tyhjäkäynnilla? kun on ekax sotkenut kaasua..? tai käykö kone "raskasti" tyhjäkäynnillä? tota laturin vapakytkintä veikkasin..
Sit tietty on laturin vapaakytkin jos se on kuiva eli loppu se kitkuttaa kans remmiä hyppiikö remmi tyhjäkäynnilla? kun on ekax sotkenut kaasua..? tai käykö kone "raskasti" tyhjäkäynnillä? tota laturin vapakytkintä veikkasin..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: Apuja irroitukseen! Ei kai vaan turbo?
Ite oon valuja hitsannu ihan vaan puikolla.
Pieni seivaus, lämmitys huolella, hitsaus, hitsattu kappale kuumennettuun hiekkakassaan ja sitten annettaan ajankanssa jiähtyvä.Kasan päälle voi nakata karhuntalijaa jottei liian nopeeta jäähy ja napsaha rikki.
Pieni seivaus, lämmitys huolella, hitsaus, hitsattu kappale kuumennettuun hiekkakassaan ja sitten annettaan ajankanssa jiähtyvä.Kasan päälle voi nakata karhuntalijaa jottei liian nopeeta jäähy ja napsaha rikki.
Re: Apuja irroitukseen! Ei kai vaan turbo?
Ei se siinä laturissakaan ole. Kyllä käy ihan ok muuten, eli ei hypi remmi. Kyllä se toi turbo taitaa olla... Sais sen vaan jotenki irti sieltä et pääsis lähemmin tutkimaan/korjaamaan.ClubKRP kirjoitti:Tulisko se kitinä pakoputken tiivisteestä siitä mistä lähtee takaosa ns. jousto kohdasta itselläni kitisi siitä talvella.. kuulosti ihan kuin remmi luistais..
Sit tietty on laturin vapaakytkin jos se on kuiva eli loppu se kitkuttaa kans remmiä hyppiikö remmi tyhjäkäynnilla? kun on ekax sotkenut kaasua..? tai käykö kone "raskasti" tyhjäkäynnillä? tota laturin vapakytkintä veikkasin..
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Ei kai vaan turbo?
Noni, lähtihän se sieltä lopulta irti. Alapuolella oli vielä kolme pulttia, jotka piti irroittaa. Kaksi piti kiinni välijäähdyttimeltä tulevaa muoviputkea kiinni ja turbon takana/alla oli yksi pultti, joka piti sitä kiinni korvakkeella koneen kylkeen.
Alkoi siinä työskennellessä taas kuitenkin epäilyttämään, että jospa se sittenkin vuotaa siitä pakosarjan ja turbon välisestä laipasta. Siinä oli yhdessä kulmassa sellasta nokijälkeä mitä yleensä syntyy kun tollanen paikka vuotaa. Se ei tosin kyllä mielestäni selitä vinkuvaa ääntä, mikä sieltäpäin tuli/tulee. Tarkotus on nyt kuitenkin laittaa kemiallista metallia siihen pakokammion kohtaan, jossa epäilen olevan hiushalkeaman... JA KYLLÄ! IHAN VAAN KOKEEKSI LAITAN TOTA KEMIALLISTA METALLIA. EI OLE TARKOITUS SILLÄ MITÄÄN "KORJATA". Kommentoidaan vähän huutamalla, ettei joku ole heti nillittämässä, ettei sillä kemiallisella metallilla mitään turboja korjata. No ei korjata ei! Kunhan vaan testaan onko sillä vaikutusta. Jos on niin sitten ruvetaan katteleen jostain uutta pakopesää / koko turboa. Noi laipat kyllä joutuu kans hiomaan puhtaiksi, jotta varmuuden välttämiseksi päästäis niistäkin vuodoista, mikäli siellä oli vuotoja.
Alkoi siinä työskennellessä taas kuitenkin epäilyttämään, että jospa se sittenkin vuotaa siitä pakosarjan ja turbon välisestä laipasta. Siinä oli yhdessä kulmassa sellasta nokijälkeä mitä yleensä syntyy kun tollanen paikka vuotaa. Se ei tosin kyllä mielestäni selitä vinkuvaa ääntä, mikä sieltäpäin tuli/tulee. Tarkotus on nyt kuitenkin laittaa kemiallista metallia siihen pakokammion kohtaan, jossa epäilen olevan hiushalkeaman... JA KYLLÄ! IHAN VAAN KOKEEKSI LAITAN TOTA KEMIALLISTA METALLIA. EI OLE TARKOITUS SILLÄ MITÄÄN "KORJATA". Kommentoidaan vähän huutamalla, ettei joku ole heti nillittämässä, ettei sillä kemiallisella metallilla mitään turboja korjata. No ei korjata ei! Kunhan vaan testaan onko sillä vaikutusta. Jos on niin sitten ruvetaan katteleen jostain uutta pakopesää / koko turboa. Noi laipat kyllä joutuu kans hiomaan puhtaiksi, jotta varmuuden välttämiseksi päästäis niistäkin vuodoista, mikäli siellä oli vuotoja.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Ei kai vaan turbo?
Minkähän takia ne marmoritiskillä sano ettei tohon turbon ja pakosarjan laippojen väliin ole tiivistettä koska sellainen näkyy ainakin W203 C-sarjalaisten korjauskirjassa aivan selvästi olevan? Faijan kanssa myös ihmeteltiin että eihän tollanen liitos voi kunnolla pitää ilman tiivistettä. Aina on joka paikassa pakosarjoissa ollu kyllä tiiviste.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Ei kai vaan turbo?
Ei tuossa epc:ssä joka on marmoritiskilläkin ei tosiaan ole tiivistettä siinä laipan välissä voihan siihen itte naputella tiivisteen jos
epäilee että vuotaa sieltä
epäilee että vuotaa sieltä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: KORJATTU! Ei kai vaan turbo? (No ei ollu)
kettu, nyt hävettää! Missään turbossa mitää vikaa ollu. Pakosarjassa oli vaan 2 etummaista pulttia aivan löysällä ja sieltähän se sitten vinkui. Todella kyllä hävettää ettei tullu aikaisemmin mieleen käyttää autoa silloin kun ilmanputsari oli kokonaan irti, niin näki heti, mistä se pölläytti savua ja sieltähän se vinkunakin tuli. Ei muuta ku pultit kireelle ja se siitä.
Oli kyllä ne pultit niin löysällä että varmana on kyllä joltain (edelliseltä omistajalta) jääny ne kiristämättä. Ei voi muuten kyllä ymmärtää et olis noin löysälle jääneet. Tuskin ne on tärinästäkään noin löystynyt.
Oli kyllä ne pultit niin löysällä että varmana on kyllä joltain (edelliseltä omistajalta) jääny ne kiristämättä. Ei voi muuten kyllä ymmärtää et olis noin löysälle jääneet. Tuskin ne on tärinästäkään noin löystynyt.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88