Nyt tuunataan vähän W123 vol 2
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Nuo halvat kalvot tahtovat haalistua jo yhden kesän aikana aika pahaksi, eli kalliimpi, pidempiaikainen... CD Cardicin kalvo on aika hyvää hintaisekseen.
Roskat tosiaan näkyy ja ei pois saa enään jälkikäteen. Ja kalvo kannattaa laittaa sisäpuolelle ikkunaa.
Roskat tosiaan näkyy ja ei pois saa enään jälkikäteen. Ja kalvo kannattaa laittaa sisäpuolelle ikkunaa.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
lisää vinkkejä lasien itse tummentamiseen:
- ei kannata irrotta ikkunoita, leikkaa lasin ulkopuolella sopivan kokoinen palanen, tai käytä sapluunaa (esim. ohut pahvi) mutta asenna kalvo sisäpuolelle. Huomioi leikatessa kumminpäin kalvo asennetaan!
- puhdista lasit huolella.
- käytä RIITTÄVÄSTI saippuavettä.
- avattavissa ikkunoissa (takaovet) kannattaa alareuna jättää sen verran pitkäksi että ulottuu lasin tiivisteen alapuolelle (ota ovipahvit irti). Tämä siksi ettei kalvo mene alareunasta "rullalle" ikkunaa avatessa.
- Ja tässäkin projektissa kannattaa muistaa totuus; halvalla ei hyvää saa...
- ei kannata irrotta ikkunoita, leikkaa lasin ulkopuolella sopivan kokoinen palanen, tai käytä sapluunaa (esim. ohut pahvi) mutta asenna kalvo sisäpuolelle. Huomioi leikatessa kumminpäin kalvo asennetaan!
- puhdista lasit huolella.
- käytä RIITTÄVÄSTI saippuavettä.
- avattavissa ikkunoissa (takaovet) kannattaa alareuna jättää sen verran pitkäksi että ulottuu lasin tiivisteen alapuolelle (ota ovipahvit irti). Tämä siksi ettei kalvo mene alareunasta "rullalle" ikkunaa avatessa.
- Ja tässäkin projektissa kannattaa muistaa totuus; halvalla ei hyvää saa...
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
HJL kirjoitti:lisää vinkkejä lasien itse tummentamiseen:
- ei kannata irrotta ikkunoita, leikkaa lasin ulkopuolella sopivan kokoinen palanen, tai käytä sapluunaa (esim. ohut pahvi) mutta asenna kalvo sisäpuolelle. Huomioi leikatessa kumminpäin kalvo asennetaan!
- puhdista lasit huolella.
- käytä RIITTÄVÄSTI saippuavettä.
- avattavissa ikkunoissa (takaovet) kannattaa alareuna jättää sen verran pitkäksi että ulottuu lasin tiivisteen alapuolelle (ota ovipahvit irti). Tämä siksi ettei kalvo mene alareunasta "rullalle" ikkunaa avatessa.
- Ja tässäkin projektissa kannattaa muistaa totuus; halvalla ei hyvää saa...
eipä ole pitkä matka (vaiva) tästä enää ottaa koko lasi irti, jolloin asiat helpottuu entisestään.
Näin myös tänään motonetissä käydessäni tuollaista spray-tummenninta.. Oli ainakin HALPAA!Jossi kirjoitti:Näin muuten juuri, muistaakseni, paikallisessa Minimanissa spaypullossa olevaa ikkunoiden tummenninta. Mahtaisikohan joku tuollainen nestemäinen olla mistään kotoisin?

Pitää varmaan jo tänään, jos kerkeää, niin alkaa noita laittelemaan, pistän vaikka tänne taas kuvia sitten...
Häpeäkseni täytyy myöntää, että ostin halvinta kalvoa mitä kaupasta löytyi...


W124 300D autom. -86
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Suosittelen pysymään kaukana siitä aineesta, kerran yritin sellaisella tummentaa ikkunoita, sai ihan kivan sävytyksen mutta kun ikkunan kerran avasi niin tummennus oli pilalla... Ja valuu oikein hemmetin herkästi.Jossi kirjoitti:Näin muuten juuri, muistaakseni, paikallisessa Minimanissa spaypullossa olevaa ikkunoiden tummenninta. Mahtaisikohan joku tuollainen nestemäinen olla mistään kotoisin?
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Jep, myös aikoinaan sprayhyn haksahtaneena voin suositella pysymään erossa. Ainakin henk.koht. sain hyvät "seepra"-ikkunat. 

[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
Mielestäni kalvon asennus onnistuu helpommin/siistimmin pystyasennossa. Ei jää niin herkästi roskia ja ilmakuplia lasin ja kalvon väliin. Tämä puoltaa sitä ettei lasia tarvii/kannata irroittaa...?epk kirjoitti:eipä ole pitkä matka (vaiva) tästä enää ottaa koko lasi irti, jolloin asiat helpottuu entisestään.
Ja mikäli tummennat kaarevia laseja, kannattaa muotoonleikattu kalvon pala "venyttää" muotoonsa varovasti lämpöpuhaltimella.
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
123:ssa lähtee pahvit näin:
- ikkunaveivin suojamuovi pois, sitten veivi (paitsi jos on sähkölasit
)
- ovenavauskahvan suoja pois (pikkumeisselillä etureunasta), 1 ruuvi irti ja kahva pois
- kyynärnoja pois (2 ruuvia)
- lukon ohjurin suoja irti (2 ruuvia)
- isolla talttameisselillä oven ja pahvin välistä longistamalla "klipsit" irti (varovasti)
- nosta vähän ylöspäin ja pahvi pois...
Lyhykäisyydessään näin pitäisi irrota.
- ikkunaveivin suojamuovi pois, sitten veivi (paitsi jos on sähkölasit

- ovenavauskahvan suoja pois (pikkumeisselillä etureunasta), 1 ruuvi irti ja kahva pois
- kyynärnoja pois (2 ruuvia)
- lukon ohjurin suoja irti (2 ruuvia)
- isolla talttameisselillä oven ja pahvin välistä longistamalla "klipsit" irti (varovasti)
- nosta vähän ylöspäin ja pahvi pois...
Lyhykäisyydessään näin pitäisi irrota.
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
HJL kirjoitti:Jep, myös aikoinaan sprayhyn haksahtaneena voin suositella pysymään erossa. Ainakin henk.koht. sain hyvät "seepra"-ikkunat.
100% samaa mieltä,tummensin moisella spraylla bedford pick-upin takaikkunan ja sen tuloksena autossa oli etenkin kesäkuumalla todella paha haju joka oli peräisin em. spraysta....
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Taas on kantapää kipeänä... sen kautta nimittäin TAAS tuli opittua että tosiaan halvinta ei aina välttämättä kannata ostaa. Oli meinaan NIIN huonoa tuo halvin kalvo.. Aivan älyttömän ohutta. Oli jo siinä vaivaa kun irrotti sitä liimapinnan suojusta, kalvo alkoi heti mennä käppyrälle. Ja muutenkin, leikkasin sitten kalvoa TODELLA terävällä mattopuukolla, eikä tullut siitäkään mitään. Kalvo nimittäinen repeili oikein iloisesti. Voitte vaan arvata miten monta kirosanakombinaatiota tuli taas keksittyä!
Yhtään ikkunaa ei siis tullut loppujen lopuksi kalvotettua..
No asiasta oppineena tänään ostamaan kalliimpa, ja ennenkaikkea parempaa kalvoa. Ajattelin ostaa motonetistä tälläkin kertaa, siellä oli USA:ssa tehtyä kalvoa, jolle luvataan 5:n vuoden takuu naarmuja, haalistumista, repeytymiä jne silmälläpitäen... tuolla enemmän infoa siitä ->
http://www.ostokset.fi/o/A/8250d25e/1/e89fa7d3/
No mutta "pieniä" vastoinkäymisiä lukuunottamatta homma sujui kuin tanssi

No asiasta oppineena tänään ostamaan kalliimpa, ja ennenkaikkea parempaa kalvoa. Ajattelin ostaa motonetistä tälläkin kertaa, siellä oli USA:ssa tehtyä kalvoa, jolle luvataan 5:n vuoden takuu naarmuja, haalistumista, repeytymiä jne silmälläpitäen... tuolla enemmän infoa siitä ->
http://www.ostokset.fi/o/A/8250d25e/1/e89fa7d3/
No mutta "pieniä" vastoinkäymisiä lukuunottamatta homma sujui kuin tanssi

W124 300D autom. -86
Eijeijei... Kyllä tuo homma tuntuu ihan liian vaikealta.. Ei tullut taaskaan hommasta mitään, edes uusilla kalvoilla. Tosin vähän paremmin homma meni, mutta silti ihan päin persettä. Eniten vaikeuksia tuottaa kalvon reunojen viimeistely, on pirun vaikea leikata millilleen oikean kokoiseksi... Olisi ehkäpä(?) helpointa irrottaa ikkunat kokonaan, ja kalvottaa sitten. Tällöin kun homman voisi hoitaa kotona, hyvässä valossa, ja ennenkaikkea hyvässä työasennossa...
Onko paha rasti irrottaa nuo takaikkunat?
Onko paha rasti irrottaa nuo takaikkunat?
W124 300D autom. -86
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Oliko sulla kaveri vai puuhailitko yksinäsi kalvojen kanssa?
Kaverista on tuossa hommassa hyötyä aika paljon, ainakin siinä vaiheessa kun tarvii kalvo saada kelmusta irti ja ikkunaan, yksin puuhaillessa tahtoo mennä käppyrälle.
Kaverista on tuossa hommassa hyötyä aika paljon, ainakin siinä vaiheessa kun tarvii kalvo saada kelmusta irti ja ikkunaan, yksin puuhaillessa tahtoo mennä käppyrälle.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
...just näin oon onnistunut saamaan siistit yläreunat, viimeistely kun on kuivunut. Sivut siistiksi leikkaamalla asennettava pala muutaman millin liian leveäksi ja molemmilta reunoilta tiivisteen "väliin".KentZu kirjoitti:Juu tuon reunojen viimmeistely on aika tarkkaa puuhaa.. ja sit kun paikallaan asentaa jää tuo ikkunan ylähelma semmoiseksi ei hyväks..
pitäs varmaan avata lasia hieman ja jättää työ varaa alahelmaan?? vai miten sen sais siistiksi...
sorkkimalla tiivisteen väliin? ja leikkaamalla kun on kuivunut?
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Mitäs sitä oikein vihjaillaan!!Onnistuu vaikka olis peukku keskellä kämmentä![]()

Tänään taas uusi yritys, kenties kolmas kerta sanoo toden. Tungette siis kalvoa hiukan myös tiivisteiden väliin? Eikö se ala rispaantumaan kun availee ikkunoita?
Miten ihmeessä saa ne takaräppänät (kolmion muotoiset) siististi? Kaikki kulmat kun on pyöreitä.. On tosi vaikea leikata ne muotoon, kun kalvon painaa nurkkaan niin se menee ihan ryppyyn, sitten kun leikkaa niin jälki on mitä on...
W124 300D autom. -86
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
SUCCESS!!
Sain sivulasit laitettua. Pientä rakoa jäi joihinkin nurkkiin, mutta olen tyytyväinen kokonaisuuteen.. noi raot tosiaan peittynee parhaiten mustalla kynsilakalla.. (täytyy käydä ryöstämässä joku saatananpalvoja..
)
Enää takalasi jäljellä... koitan saada kuvia aikaiseksi tässä lähiaikoina.

Sain sivulasit laitettua. Pientä rakoa jäi joihinkin nurkkiin, mutta olen tyytyväinen kokonaisuuteen.. noi raot tosiaan peittynee parhaiten mustalla kynsilakalla.. (täytyy käydä ryöstämässä joku saatananpalvoja..

Enää takalasi jäljellä... koitan saada kuvia aikaiseksi tässä lähiaikoina.
W124 300D autom. -86