W202 ON todella outo luisutella, minäkin olen ikäni ajellut takavetoisia, lähes kaikilta mantereilta ja nyt on ensimmäiset liukkaat, kun tuntuu ettei homma kuljekaan itsestään.salesone kirjoitti:w202 ei oo 220d mallissa ollenkaa mitään liukumisestoja, omassaki nämä varusteet loistaa poissaolollaan vaikka on -98.
Ja on ainaki w201:seen verrattuna outo luisutella tuo, joutu alussa ihan harjottelee..
W210 luistoneston poisto kokonaan....
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Mikäs siinä nyt?? Mä oon samaa mieltä ku Jape tuolla aiemmin, kyllä sillä luistaa jos tarve vaatii. Kaasua vaan niin hyvin se taipuu ja luistokin on mukavasti hallittavissa. Kokemusta tosin vain lähinnä Mesen lisäksi "siitä toisesta Eurooppalaisesta takavetoisesta".Fenton kirjoitti:
W202 ON todella outo luisutella, minäkin olen ikäni ajellut takavetoisia, lähes kaikilta mantereilta ja nyt on ensimmäiset liukkaat, kun tuntuu ettei homma kuljekaan itsestään.
vie, pilaavat kaiken hauskan.
Ei kai sitä jaksanu ku kaks viikkoa leikkiä, nyt sitä jo ajelee kiltisti
just näin myös mulla. Eli minkäänlaista estoo ei ole missään, kun ton napin painaa. Voi ajaa vaikka sataa takarenkaitten osalta ja auto melkein paikallaan. Jos vaikka jäällä siis sudittelee huvikseen.skibe kirjoitti:Jos mulla painaa tota luistoneston nappia nii voi sillä mennä vaikka minkälaisessa sivessa eteenpäin. Kyllähän se kolmio siellä vilkkuu mut ei se rajota suttaamista.
Autohan oli E 200CDI -01
Kolmos vaihdetta enempää en oo viittiny lähes paikallaan koittaa, menee pian jotain rikki...
Mutta näistä jutuista päätellen voi olla vuosimalleista kiinni, miten toi sitten on...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
joo kyllä automaatilla pääsee ja on tullu paljon ajettua...mutta mese ei oikein oo käteen sopiva räppäilykärry.Chevy vaniakin on mukavampi viedä pitkää luisua... mese on vähän kun heittäs pajavasaraa varsi edellä.
Vääntävä bensakasi ja automaatti on kyllä herkkua vaikkei olis luntakaan.
Mersu on sitten tien päällä todella mukava laite.
Vääntävä bensakasi ja automaatti on kyllä herkkua vaikkei olis luntakaan.
Mersu on sitten tien päällä todella mukava laite.
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
aiheuttaa melkosia vaaratilanteita kun luiston estoa ei saa pois..(Kun ei ole nappia luistonestolle.) jarrua kun vähän painaa silloin se ei pelaa mutta ei sekään hyvä ole, kun siinä temmeltäessä painaa välillä liikaa ja kun kesken sivuluisun epähuomiossa ottaa jalan pois jarrulta niin meno on taas auton käsissä..
joten auttaako ihan sulakkeen otto pois vai pystyykö tekemään esim. jonkun katkasijan.?
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Minkähänlaisia vaaratilanteita se luistonesto aiheuttaa? 
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Hyvää itsenäisyyspäivää arvoisa Mersufoorumin väki. Minulla on ongelma, tänne lounaiseen hämeeseenkin vihdosta viimein tuli lunta. Mutta ilo on poissa kun autosta W210 v1999 ei saa ESP:tä pois päältä. Nappi on ihan pimeä eikä tee mitään vaikka miten sitä painelisi. Vähän kun yrittää rengasta pyöräyttää tai edes ihan pienen pientä sivuluisua niin jarrut kolisee joka kulmalla, tehot katoa ja kolmio vilkkuu. Takatuupparin hauskuus on siis pois. Joku sanoi että nappi olisi "deaktivoitu", mene ja tiedä. Olisiko täällä viisaammilla asiasta tietoa, ja varsinkin siitä miten sen saa pois päältä. Auto siis väykkyfarmari, avantgarde ja malli 430T
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Ihan vaan vinkiksi, kun omistan samanlaisen auton; et sinä oikeasti sillä halua leikkiä talviliukkaalla. Liian äkkiväärä ajettava jo tuon tehonsa ja painonsa puolesta. Kokeillut kyllä olen, mutta se lähtee lapasesta niin hätäseen, että suosittelen jonkin tehottomamman ja kevyemmän manuaalivaihteisen hankkimista leluksi. Mulla on talvileluna W202 220 bensapeli. Sillä on ihan mukava ajella, jos lapsettaa.
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
No eihän sitä heti uskois mutta kyllä se minulla viime talvena aiheuttiS202 kirjoitti:Minkähänlaisia vaaratilanteita se luistonesto aiheuttaa?
Väljä ohjaus ja alusta yhdistettynä viipyilevään automaattilaatikkoon ja hitaasti heräävään diisseliin, ja siihen päälle kulmikas ESP niin jo oli vaikka millaista tilannetta viime talven liukkailla. Tyypillinen oli että yritti kiihdytellä jostain liittymästä muun liikenteen sekaan -> painoi kaasua ja käänsi -> mitään ei tapahdu kummallakaan rintamalla, sitten yhtäkkiä tapahtuu -> vetäsee tyhjää ja ratilla pitää suuntaa korjata -> ESP keksii että nyt on jotain väärää tapahtumassa -> tehot pois, auto liki seis ja liikenne jumiin.
Vituttavin tilanne tapahtui liikenneympyrässä, ajelin ihan iisisti kuin oli pirun liukkaat kelit, liittymästä takaa tuli perään kaupunkiliikenteen bussi, ilman mitään varoitusta ESP keksi että nyt mennäänkin luisussa ja pysäytti sen vähänkin vauhdin (todella tehokkaasti ja hallitusti mistä kyllä täytyy antaa tunnustusta) -> bussi jäi vain senttien päähän takapuskurista. Torvikin soi ja ihan asiasta.
Jos ottaa napista ESP:n pois (auto on siis C200CDI -99) niin taulussa palaa kolmio ja ajonvakautus jää vielä päälle, puuttuu vaan peliin myöhemmässä vaiheessa. Sillon meno vasta vaaralliseksi muuttuukin. W202 on vähän epämääräinen ajaa (ainakin tämä minun auto) talvella niinkuin täällä on jengi sanonutkin, ja sitten kun sen saa kunnolla luistoon niin sitä ei tiedä mistään millon ESPi keksii katkaista menon. Tällöin auto lähtee yleensä ei suinkaan siihen suuntaan mihin oltiin menossa, vaan jotakuinkin siihen suuntaan mihin keula osoittaa. Jos kahva on jo kovin edellä niin ongelmia tiedossa.
Ylipäätään en kyllä kovin ilolla liukkaita odota. Tai no lähinnä se ajaminen kaupungissa on tökkivää, maantiellä sen sijaan ihan jees, ESP tuo ohitteluihin turvaa ja varoittaa kyllä heti liukkaasta kelistä jos yrittää liian kovasti kiihdytellä.
Samoten onhan tuo ihan ehdoton vakionopeudensäätimen kanssa, aiemmin minulla oli Bemari jossa ei ollut ESPiä mutta vakkari kyllä, pari kertaa liukkailla maantiellä lähti perä irti ja auto löi vaan lisää kierroksia kun luuli että vauhti tippuu. ESPi kuitenkin tiputtaa vakkarin pois päältä.
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Ex. väykyssä -99 facelift oli esp off nappi ja siitä lähti kaikki kokonaan pois! Kolmio syttyi mittaristoon ja aina kun suti niin se vilkku, mutta esp ei puuttunut peliin missään vaiheessa...
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
En tiiä väykystä mutta ei ainakaan tuossa omassa lankussa tehot haittaa yhtään luisuttelua. Vauhtia tulee aika paljon mutta ei se mitään haittaa. Kaasua kun vaan pumppaa ja kuuntelee sitä holsetin suhinaa niin kyllä meneeRH kirjoitti:Ihan vaan vinkiksi, kun omistan samanlaisen auton; et sinä oikeasti sillä halua leikkiä talviliukkaalla. Liian äkkiväärä ajettava jo tuon tehonsa ja painonsa puolesta. Kokeillut kyllä olen, mutta se lähtee lapasesta niin hätäseen, että suosittelen jonkin tehottomamman ja kevyemmän manuaalivaihteisen hankkimista leluksi. Mulla on talvileluna W202 220 bensapeli. Sillä on ihan mukava ajella, jos lapsettaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Mulla on vastaava peli ja olen oikein tyytyväinen sen talviominaisuuksiin. Oikein liukkaalla kannattaa ottaa Esp pois kun kiinalaiset talvirenkaat + Esp yhdistelmä tekee ajosta aika mateluaroud-ari kirjoitti:No eihän sitä heti uskois mutta kyllä se minulla viime talvena aiheuttiS202 kirjoitti:Minkähänlaisia vaaratilanteita se luistonesto aiheuttaa?Tai no ei pelkästään vetopyöränluistonesto vaan ajovakaussysteemi siihen päälle.
Väljä ohjaus ja alusta yhdistettynä viipyilevään automaattilaatikkoon ja hitaasti heräävään diisseliin, ja siihen päälle kulmikas ESP niin jo oli vaikka millaista tilannetta viime talven liukkailla. Tyypillinen oli että yritti kiihdytellä jostain liittymästä muun liikenteen sekaan -> painoi kaasua ja käänsi -> mitään ei tapahdu kummallakaan rintamalla, sitten yhtäkkiä tapahtuu -> vetäsee tyhjää ja ratilla pitää suuntaa korjata -> ESP keksii että nyt on jotain väärää tapahtumassa -> tehot pois, auto liki seis ja liikenne jumiin.
Vituttavin tilanne tapahtui liikenneympyrässä, ajelin ihan iisisti kuin oli pirun liukkaat kelit, liittymästä takaa tuli perään kaupunkiliikenteen bussi, ilman mitään varoitusta ESP keksi että nyt mennäänkin luisussa ja pysäytti sen vähänkin vauhdin (todella tehokkaasti ja hallitusti mistä kyllä täytyy antaa tunnustusta) -> bussi jäi vain senttien päähän takapuskurista. Torvikin soi ja ihan asiasta.
Jos ottaa napista ESP:n pois (auto on siis C200CDI -99) niin taulussa palaa kolmio ja ajonvakautus jää vielä päälle, puuttuu vaan peliin myöhemmässä vaiheessa. Sillon meno vasta vaaralliseksi muuttuukin. W202 on vähän epämääräinen ajaa (ainakin tämä minun auto) talvella niinkuin täällä on jengi sanonutkin, ja sitten kun sen saa kunnolla luistoon niin sitä ei tiedä mistään millon ESPi keksii katkaista menon. Tällöin auto lähtee yleensä ei suinkaan siihen suuntaan mihin oltiin menossa, vaan jotakuinkin siihen suuntaan mihin keula osoittaa. Jos kahva on jo kovin edellä niin ongelmia tiedossa.
Ylipäätään en kyllä kovin ilolla liukkaita odota. Tai no lähinnä se ajaminen kaupungissa on tökkivää, maantiellä sen sijaan ihan jees, ESP tuo ohitteluihin turvaa ja varoittaa kyllä heti liukkaasta kelistä jos yrittää liian kovasti kiihdytellä.
Samoten onhan tuo ihan ehdoton vakionopeudensäätimen kanssa, aiemmin minulla oli Bemari jossa ei ollut ESPiä mutta vakkari kyllä, pari kertaa liukkailla maantiellä lähti perä irti ja auto löi vaan lisää kierroksia kun luuli että vauhti tippuu. ESPi kuitenkin tiputtaa vakkarin pois päältä.
Mun mielestäni kun Esp:n ottaa napista pois niin silloin ei jää mitään ajohallintaa päälle, esim. jääradalla ajaessa ei siltä tuntunut. Jarruun koskiessa Esp pyrkii suoristamaan auton, sitä ei saa millään pois
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Itelläni allekirjotuksen mukainen auto alla ja kyllä siinä ainakin hauskuutta rajoittaa aika lailla se sutimisen esto vaikka laittaiskin asr pois päältä kojelaudan napista. Huonosti menee sivuluisua alle 40 km/h vauhdissa
kun vertaa 124 niin sen sai menee just niin sivuluisussa kun halusi ja se oli kokoajan hallittua luisua se. Meidän perheessä oli aikoinaan w124 200d se oli kyllä hauska peli leikkiä talvella
Mun mielestä jos etsii talveksi sellasta leikittely autoa niin kannattaa tuota 124 harkita.
Ei taida olla muuta vaihtoehtoa saada kaikkea luistonestoa pois kun just irroittamalla sulake
Sellanen ois kätevä jos sais silleen kytkettyä et napista menee kaikki luistoestot pois päältä, meneeköhän vaikeeks semmosen kytkennän tekeminen, siis sellaselta joka osaa ja tietää miten systeemit toimii? Ihan oon vaan mietiskellyt tuollaista.
Ainiin ja sellanen piti sanoa loppuun vinkiksi et sitten joskus kun hieman leikityttää niin kannattaa katsoa onko poliiseja lähettyvillä ennen kun lähtee tekee pitkiä luisuja tai pyörittelee jossain huoltoasemen parkkiksella
Mun mielestä jos etsii talveksi sellasta leikittely autoa niin kannattaa tuota 124 harkita.
Ei taida olla muuta vaihtoehtoa saada kaikkea luistonestoa pois kun just irroittamalla sulake
Sellanen ois kätevä jos sais silleen kytkettyä et napista menee kaikki luistoestot pois päältä, meneeköhän vaikeeks semmosen kytkennän tekeminen, siis sellaselta joka osaa ja tietää miten systeemit toimii? Ihan oon vaan mietiskellyt tuollaista.
Ainiin ja sellanen piti sanoa loppuun vinkiksi et sitten joskus kun hieman leikityttää niin kannattaa katsoa onko poliiseja lähettyvillä ennen kun lähtee tekee pitkiä luisuja tai pyörittelee jossain huoltoasemen parkkiksella
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Tuosta muistin kun olin autokoulussa niin niissä autoissahan oli tuollanen nappi joka kytkee kaikki turvajärjestelmät pois. Sitten painaa napista uudestaan ja käyttää virrat pois niin kaikki on taas päällä. En tiiä miten ne kytkennät on tehty mutta niiltä autokoulun työntekijöiltä vois kysellä..jarno85 kirjoitti:Ei taida olla muuta vaihtoehtoa saada kaikkea luistonestoa pois kun just irroittamalla sulake![]()
Sellanen ois kätevä jos sais silleen kytkettyä et napista menee kaikki luistoestot pois päältä, meneeköhän vaikeeks semmosen kytkennän tekeminen, siis sellaselta joka osaa ja tietää miten systeemit toimii? Ihan oon vaan mietiskellyt tuollaista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Re:
Ei ole ihan noin selvää rajaaM.K kirjoitti:Alkaen -99 malleissa ASR vakiona, sitä ennen lisävarusteena.JUHHisi kirjoitti:Millonkos w202 tuli luistonoestoja?
Saksantuliaisissa taitaa olla aika monessa 97 mallissa jo asr tai ainakin ets. Suomessa taisi saada vielä 2000 asti ilman luistonestoa.
Isokoneisissa taisi olla jo 90-luvun puolivälistä lähtien vakionaan jonkinlainen luisunesto?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Sulake pois ja siihen sulakeen tilalle katkasia
(ja sulake siihen katkisian johtoon)
Toinen paikka yksikön päävirta/maajohtoon katkasia
(joissain on useempia sulakeita)
Takaisin pääle laitto virta pois ja katkisa pälle autokäyntiin
(ja sulake siihen katkisian johtoon)
Toinen paikka yksikön päävirta/maajohtoon katkasia
(joissain on useempia sulakeita)
Takaisin pääle laitto virta pois ja katkisa pälle autokäyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re:
juuri näin.. huomattiin sama asia,kun omaani "säädettiin". "auto pitäisi laittaa DYNO MODE tilaan ja silloin kaikki turvalaitteet on kaput."vikatilassa". starilla kuittaillaan jälkeenpäin". näin viisaammat kertoi jälkikäteen...takatassujen pidostahan se on kiinni,tuleeko piilevä jarruttaan. oli sulake pois tai paikallaan.TaunusTomi kirjoitti:Tossa muutama viikko sitten olin penkittämässä omaa väykkyä ja todettiin että ei sitä luistonestoa saa pois millään..oli turha reissu prkeleeli väyrystä on turha pistää penkkiin kun ei anna kaikkia tehoja pihalle.
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
PS. sen olen huomannut, että jos haluaa kunnolla w210.ä kiihdyttää (powerslide). pitää jarrua päällä ja kaasu pohjaan. sitten jalka jarrulta. avot, piiiiiiiirtäää niin v###sti !!!
eikä mikään jarraa. paitsi poliisi. 
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Re:
Kummaline penkki(dyno)...paikka,AP-race/lake kirjoitti:juuri näin.. huomattiin sama asia,kun omaani "säädettiin". "auto pitäisi laittaa DYNO MODE tilaan ja silloin kaikki turvalaitteet on kaput."vikatilassa". starilla kuittaillaan jälkeenpäin". näin viisaammat kertoi jälkikäteen...takatassujen pidostahan se on kiinni,tuleeko piilevä jarruttaan. oli sulake pois tai paikallaan.TaunusTomi kirjoitti:Tossa muutama viikko sitten olin penkittämässä omaa väykkyä ja todettiin että ei sitä luistonestoa saa pois millään..oli turha reissu prkeleeli väyrystä on turha pistää penkkiin kun ei anna kaikkia tehoja pihalle.
Jos ei mainittu tiedossa ole...
Ja se miten saa dyno modeen, onistuu *:rila
Jos ajonvakautus, abs syteemiltä poistaa virrat se ei puutu peliin
(siis sähköiset systeemit mekaanisia jos on ei saa pelistä pois ilman muutoksia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Re:
all right.CDI203 kirjoitti:Kummaline penkki(dyno)...paikka,AP-race/lake kirjoitti:juuri näin.. huomattiin sama asia,kun omaani "säädettiin". "auto pitäisi laittaa DYNO MODE tilaan ja silloin kaikki turvalaitteet on kaput."vikatilassa". starilla kuittaillaan jälkeenpäin". näin viisaammat kertoi jälkikäteen...takatassujen pidostahan se on kiinni,tuleeko piilevä jarruttaan. oli sulake pois tai paikallaan.TaunusTomi kirjoitti:Tossa muutama viikko sitten olin penkittämässä omaa väykkyä ja todettiin että ei sitä luistonestoa saa pois millään..oli turha reissu prkeleeli väyrystä on turha pistää penkkiin kun ei anna kaikkia tehoja pihalle.
Jos ei mainittu tiedossa ole...
Ja se miten saa dyno modeen, onistuu *:rila
Jos ajonvakautus, abs syteemiltä poistaa virrat se ei puutu peliin
(siis sähköiset systeemit mekaanisia jos on ei saa pelistä pois ilman muutoksia)
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
No niin kattos pekka pirua, mulla vaihettiin kesällä jarrupolkimen anturi joka antoi vikakoodia, ja nyt kun täällä Turuus oli vähintäänkin riittävät kelit luisutteluun 5sentin loskakerroksella, niin autohan pyörähti varsin helposti, kun ESP oli kytkettynä pois. Että ei ollut samaa ilmiötä kuin viime talvena että yhtäkkiä heittää liinat kiinni. Oisko tuo anturi juuri antanut systeemeille tietoa että jarrua painetaan vaikkei painetakaan.Jolle kirjoitti: Mun mielestäni kun Esp:n ottaa napista pois niin silloin ei jää mitään ajohallintaa päälle, esim. jääradalla ajaessa ei siltä tuntunut. Jarruun koskiessa Esp pyrkii suoristamaan auton, sitä ei saa millään pois
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
tässä muutaman talvipäivän aikana kerenny ajeleen muutamaa autoa.
1.toi mun farkkumese. 124 250tdt st. ainakaan tohon koriin siinä ei ole tehoa liikaa. ihan kivasti ja loogisesti menee ja tottelee käskykä. vauhtia vaan tulee suht nopsaa liikaakin.
2. toi meitin pikkumese. w201 250dt. semmonen vähän epävarma talviauto. hyvin ja loogisesti sekin menee, mutta liikkeet on paljon äkkinäisempiä, kun tolla farkulla.
3. sitten yks väyrynen. 220 luucasdiiseli. siinä on jonkin sortin luistonesto, mutta aika erikoisesti se toimii. jos vetää kurviin kaasulla sladia, niin kolmio vilkkuu, mutta silti suttaa hulluna. välillä jarruttelee menoa ja välillä taas ei.. ihan ihmeellinen. ja muutenkin aika epävarman olosta se luisuttelu sillä. sutimatta ajettaessa kyllä ihan kelpo vekotin talven liukkaillekkin. menee loogisesti niin kauan, kunnes lähtee luisuun.
4.ford pickup. en tiiä tästä sen tarkemmin. joku tämmönen uudehko fordin pikuppi mulla on nyt lainassa, kun toi farmarimese kyrvähti. takavedolla auto on looginen ja menee melkein niin ku lankkukin, paitsi että tuntuu välittävän tehoa paljon huonommin tiehen. sutii ja sutii. nelivedolla taas autosta tulee kankea tönkkö paska. parkkiruutuunkin hankala ajaa, kun tuntuu että olis käsijarru päällä tms. puskee ja sutii samaan aikaan jne. varmaan jotenkin 4x4 kaikilla mahdollisilla lukoilla tyyppinen ratkasu tää neliveto. joo, varmaan ihan hyvä, jos tarvitaan äärimmäistä pitoa jossain ryteikössä, mutta normaali ajossa ihan karsee. ja nelivedolla ABSit estää koko autoa hidastumasta. jotenkin toi täydellinen lukkoyhdistelmä ja absit ei vaan oikein toimi.
kyllä se lankku menee kaikista parhaiten näillä keleillä. ei pelota kovissakaan vauhdeissa, vaikka rengas pikkasen sutaseekin. muilla pelottaa enemmän, tai vähemmän, kun alkaa oleen vauhtia ja rengas menettää pitonsa.
1.toi mun farkkumese. 124 250tdt st. ainakaan tohon koriin siinä ei ole tehoa liikaa. ihan kivasti ja loogisesti menee ja tottelee käskykä. vauhtia vaan tulee suht nopsaa liikaakin.
2. toi meitin pikkumese. w201 250dt. semmonen vähän epävarma talviauto. hyvin ja loogisesti sekin menee, mutta liikkeet on paljon äkkinäisempiä, kun tolla farkulla.
3. sitten yks väyrynen. 220 luucasdiiseli. siinä on jonkin sortin luistonesto, mutta aika erikoisesti se toimii. jos vetää kurviin kaasulla sladia, niin kolmio vilkkuu, mutta silti suttaa hulluna. välillä jarruttelee menoa ja välillä taas ei.. ihan ihmeellinen. ja muutenkin aika epävarman olosta se luisuttelu sillä. sutimatta ajettaessa kyllä ihan kelpo vekotin talven liukkaillekkin. menee loogisesti niin kauan, kunnes lähtee luisuun.
4.ford pickup. en tiiä tästä sen tarkemmin. joku tämmönen uudehko fordin pikuppi mulla on nyt lainassa, kun toi farmarimese kyrvähti. takavedolla auto on looginen ja menee melkein niin ku lankkukin, paitsi että tuntuu välittävän tehoa paljon huonommin tiehen. sutii ja sutii. nelivedolla taas autosta tulee kankea tönkkö paska. parkkiruutuunkin hankala ajaa, kun tuntuu että olis käsijarru päällä tms. puskee ja sutii samaan aikaan jne. varmaan jotenkin 4x4 kaikilla mahdollisilla lukoilla tyyppinen ratkasu tää neliveto. joo, varmaan ihan hyvä, jos tarvitaan äärimmäistä pitoa jossain ryteikössä, mutta normaali ajossa ihan karsee. ja nelivedolla ABSit estää koko autoa hidastumasta. jotenkin toi täydellinen lukkoyhdistelmä ja absit ei vaan oikein toimi.
kyllä se lankku menee kaikista parhaiten näillä keleillä. ei pelota kovissakaan vauhdeissa, vaikka rengas pikkasen sutaseekin. muilla pelottaa enemmän, tai vähemmän, kun alkaa oleen vauhtia ja rengas menettää pitonsa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Itekkin oon tollasella fordin pickupilla ajellut ja on kyllä aikas tunnoton ajettava mersuun verrattuna. Perä on liian kevyt ja puskee helposti. Neliveto päällä ei tosiaan taitu ollenkaan mutta pysyy ainakin tiellä kun matkaa ajaapera8x kirjoitti:4.ford pickup. en tiiä tästä sen tarkemmin. joku tämmönen uudehko fordin pikuppi mulla on nyt lainassa, kun toi farmarimese kyrvähti. takavedolla auto on looginen ja menee melkein niin ku lankkukin, paitsi että tuntuu välittävän tehoa paljon huonommin tiehen. sutii ja sutii. nelivedolla taas autosta tulee kankea tönkkö paska. parkkiruutuunkin hankala ajaa, kun tuntuu että olis käsijarru päällä tms. puskee ja sutii samaan aikaan jne. varmaan jotenkin 4x4 kaikilla mahdollisilla lukoilla tyyppinen ratkasu tää neliveto. joo, varmaan ihan hyvä, jos tarvitaan äärimmäistä pitoa jossain ryteikössä, mutta normaali ajossa ihan karsee. ja nelivedolla ABSit estää koko autoa hidastumasta. jotenkin toi täydellinen lukkoyhdistelmä ja absit ei vaan oikein toimi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Autona s124 320Te vm -94 ja asr löytyy. Lumiketju nappi on mutta ei vaihdekepin luona mitään asr:n nappia. Eli tuosta ei saa luistonestoa pois mitenkään ilman vippas konsteja?
Parikertaa menny vikatilaan niin sillon kyllä lähtee asr pois kokonaan.
Parikertaa menny vikatilaan niin sillon kyllä lähtee asr pois kokonaan.
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
ASR-poxilta pinnien 37, 35 ja 25 tiedonkulku estettävä, niin pomppaa asr pois pelistä ja kaikki muut toimii normaalisti.Heikki83 kirjoitti:Autona s124 320Te vm -94 ja asr löytyy. Lumiketju nappi on mutta ei vaihdekepin luona mitään asr:n nappia. Eli tuosta ei saa luistonestoa pois mitenkään ilman vippas konsteja?
Parikertaa menny vikatilaan niin sillon kyllä lähtee asr pois kokonaan.
Ainakin kasikoneiseses..
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
Moi. Täällä kun nyt on tämä luistonesto keskustelu menossa niin mulla olisi siihen littyvä ongelma. auto on W124- koppainen 230e bensa, manuaali ja vm.90.
Viikko sitten ASD- valo alkoi yllättäen palaa ja se keltainen liukkaudesta kertova kolmio ei enää syty misään tilanteessa. siinä siis häiriötila. Vaihdoin perämötikkään
toisen luistonestoanturin ja otin akun kengät irti 12h että ajotietokone nollautuu. kumpikaan ei auttanut vaan valo palaa edelleen eikä luistonesto siis toimi. Osaatteko kertoa että mistä vikaa
voisi yrittää etsiä seuraavaksi? Katsastusmies sanoi että sen pitää nykysääntöjen mukaan toimia jos autossa sellainen on vaikka se nyt onkin lähinnä mukavuuslisä.
ABS- valo syttyy silloin tällöin mutta kun auton sammuttaa hetkeksi ja käynnistää uudelleen niin abs- vika kyllä häviää mutta ADS- valo ei sammu eikä ala toimia. nyt neuvoa tarvitaan!
Viikko sitten ASD- valo alkoi yllättäen palaa ja se keltainen liukkaudesta kertova kolmio ei enää syty misään tilanteessa. siinä siis häiriötila. Vaihdoin perämötikkään
toisen luistonestoanturin ja otin akun kengät irti 12h että ajotietokone nollautuu. kumpikaan ei auttanut vaan valo palaa edelleen eikä luistonesto siis toimi. Osaatteko kertoa että mistä vikaa
voisi yrittää etsiä seuraavaksi? Katsastusmies sanoi että sen pitää nykysääntöjen mukaan toimia jos autossa sellainen on vaikka se nyt onkin lähinnä mukavuuslisä.
ABS- valo syttyy silloin tällöin mutta kun auton sammuttaa hetkeksi ja käynnistää uudelleen niin abs- vika kyllä häviää mutta ADS- valo ei sammu eikä ala toimia. nyt neuvoa tarvitaan!
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
ASD ei ole luistonesto vaan hydraulinen lukkoperä.
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
ASR taitaa olla se mitä tarkotat. Se on oikeestaan sutimisenesto. ESP on sitten ihan luistonesto/ajovakaudenhallinta. Vie auto pajalle missä saadaan vikakoodit luettua niin tulee selkoa tuohon hommaan. Ei oo kovin järkevää alkaa arvailemaan vikaa kun sitten tulee vaihdettua osaa turhaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W210 luistoneston poisto kokonaan....
ASR:ää ei ole 230 W124:ssa
ASD:n siihen on saanut.
Ja sen ASD lukkoperän ei tarvi katsastuksessa toimia.
Yleisin vikapaikka tuossa ASD:ssä on se ohjausrele akun takana.
Onhan ylijännitesuojareleen sulakkeet ehjiä. Sekin on akun takana, pikku purkki jossa 1-2 sulaketta päällä.
ASD:n siihen on saanut.
Ja sen ASD lukkoperän ei tarvi katsastuksessa toimia.
Yleisin vikapaikka tuossa ASD:ssä on se ohjausrele akun takana.
Onhan ylijännitesuojareleen sulakkeet ehjiä. Sekin on akun takana, pikku purkki jossa 1-2 sulaketta päällä.





