Pakardisen "Ye Olde" rauta, w123 300d vm. -82

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Visko vaihdettu, ei vaikutusta.

Nyt alkaa olla hermot tuon homman kanssa sillä mallilla, että tämä osien kokeilemalla vaihtelu rupeaa riittämään. Seuraavaksi nostan kannen lattialle ja katon mitä se on syöny. Jos ei silläkään korjaannu, niin olkoon; leikatkoot sitte vaikka kiinni... :x
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Onko jäähdytysjärjestelmänä huuhteluun jotain vahvempaa ainetta, kuin se tiskiaine? Kun tässä myöhemmin tänään vaihdoin jälleen kerran vedet tuohon kotteroon, niin vieläkin se neste joka tulee ulos on ihan ruosteista paskaa. Eli siellä on vieläkin (noin kymmenen vesien vaihdon jälkeen...) jäähdytyskanavat niin ruosteessa, että ei varmaan senkään takia vesi kierrä kunnolla.

Jostain muistelen täältä lukeneeni, että jotain ihan siihen tarkoitukseen olevaa ainetta olis olemassa. Edelleen, että se se sitten vasta tukkeuttaisikin kanavat, kun paskat lähtee liikkeelle. Eipä tuossa nyt hyvä menis...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Fortella ainakin on hyvää litkua jäähdyttimen puhdistukseen. Käytä kuitenkin ohjeen mukaan ettei tule vuotoja järjestelmään.
auto w123 200D/300DT vm, -81
KAJI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 20.11.2010 10:58
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja KAJI »

Sitruunahappoa käyttää täälläpäin ainakin Volvon merkkikorjaamo, yks 50g pussi kerralla eikä oo kallista.... euron pussi.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Lipeästä ja sitruunahaposta oli puhetta Sergeyn kanssa tuossa lomamatkan aikana. Pitänee tuota happoa vielä kokeilla ja sitten Sergey saat ettiä ihan oikeasti mulle sen koneen + tekniikan luovuttajan... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eihän cdi:n laittamisessa tuonne muuta hankalaa ole kuin se moottorin ohjausjärjestelmä, eli varmaan pitäis kaikki moottoriin liittyvät sähköt vaihtaa sitte toisesta autosta, päästöjenpuolestahan vanhaan autoon saa laittaa uudemman moottorin mun mielestä, oikein mielellään? :D

OM60X vaa pellinalle niin hvyä tulee.

Ja on kyllä hieno, vanteet tekee auton 8)
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja karra »

Pakardinen kirjoitti:Lipeästä ja sitruunahaposta oli puhetta Sergeyn kanssa tuossa lomamatkan aikana. Pitänee tuota happoa vielä kokeilla ja sitten Sergey saat ettiä ihan oikeasti mulle sen koneen + tekniikan luovuttajan... :wink:
Kristallisooda pitäisi toimia kattilakiven ja ehkä ruosteenkin irroituksessa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Lipeä ja sitä mukaa kristallisoda olisi käyttökelpoista patarautaan, mutta alumiinikannen kohdatessa on tuloksena vetykaasua ja nopeasti entinen kansi.
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja GMB »

Olen kuullut moisesta lämpö mysteeristä ja vian aiheuttaja oli vesipumpun kavitointi joka johtui pumpun siipien pesään tulleesta syöpymästa.Mulla olis edelleen ne zenderin helmat sun meseen.http://i4.photobucket.com/albums/y107/9 ... C00627.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kuvan helmat ei ole kyseiset mutta saman moiset
tein itse ja säästin
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Andreas: tuossa on ihan patarautakansi ja lohko. Alumiiniä ainoostaan öljypohjassa ja venttiilikopassa.

Jos sieltä kerran sitä ruosteista möhnää lähtee, niin silloin sitä pitää vaan huuhdella. Kyllä se jossainvaihteessa lopahtaa...

Oletko kokeillut myös sitä, että kuinka hyvin vesi yleensäkään virtaa ko. masiinassa. Esim. lämppärin kennohan on helppo kopasta ottamalla molemmat letkut tulipellin juuresta irti ja tyrkätä puutarhaletkulla vettä putkeen. Jos vierestä lorottaa samaa tahtia, niin se on ainankin estoton kulku. Samoin tyrkkäät kanteen letkun kiinni ja esim alavesiletkun kautta kokeilet kuinka virtaa vesi vastakarvaan...saattaa lähteä ruosteskeidaa jonkunverran....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Andreas »

ups..my bad, tullut kurkittua liikaa vanhojen bensapolttimien myllyjä.
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Täältä ehjä pata viskoineen 300 e, ei tarvii pelleillä. Hyvä kone, ei huohottele hyvään kotiin.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mesedesi kirjoitti:Oletko kokeillut myös sitä, että kuinka hyvin vesi yleensäkään virtaa ko. masiinassa. Esim. lämppärin kennohan on helppo kopasta ottamalla molemmat letkut tulipellin juuresta irti ja tyrkätä puutarhaletkulla vettä putkeen. Jos vierestä lorottaa samaa tahtia, niin se on ainankin estoton kulku. Samoin tyrkkäät kanteen letkun kiinni ja esim alavesiletkun kautta kokeilet kuinka virtaa vesi vastakarvaan...saattaa lähteä ruosteskeidaa jonkunverran....
En oo kokeillu, en. Tuota olen kyllä miettinyt, että saisko sinne mitenkään sellasen läpivirtaavan huuhtelun tuohon lohkoon. Noin se sitten ilmeisesti onnistuu. Kun ei tuo tule kerta kaikkiaan kummemmaksi tuolla vesien vaihdolla...
jusa82 kirjoitti:Täältä ehjä pata viskoineen 300 e, ei tarvii pelleillä. Hyvä kone, ei huohottele hyvään kotiin.
Kiitos, mutta ei kiitos. Jos tuohon kattila vaihdetaan, niin sit se on kuusmukinen. Ne äänet, ne äänet you know... :)
GMB kirjoitti:Olen kuullut moisesta lämpö mysteeristä ja vian aiheuttaja oli vesipumpun kavitointi joka johtui pumpun siipien pesään tulleesta syöpymästa.Mulla olis edelleen ne zenderin helmat sun meseen.http://i4.photobucket.com/albums/y107/9 ... C00627.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kuvan helmat ei ole kyseiset mutta saman moiset
Tuon saman jutun olen jostain kuullut, luinko sen täältä vai kuulinko joltain, en muista. Moon noita sun helmoja kyllä miettiny, mutta olen edelleen kahden vaiheilla. Tekis mieli pitää "alkuperäisenä" ( :lol: ), mutta toisaalta nuo helmat saattais tuoda lisää mataluuden tuntua... Hinta?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joku 5-10% seos sitruunahappoa niin ei alumiinikaan tuhoudu, tosin jää hapettuneet pinnat joten ei sovi kiiltäville pinnoille. Sellasen liemen kun ajaa koneessa jonku aikaa...pitäs alkaa ruoste irtoamaan kunnolla ja syylärin tukkeumat poistuu. Toimii hyvin kalkkisaostumiinkin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No niin. Nyt kun vielä joku kertoo, että paljonko on OM617:ssa nesteen määrä, niin saan laittaa eukon laskemaan, että paljonko pitää laittaa sitruunahappoa, että tulee 5-10% seos! :D Se on muuten tuo matematiikka, kun ei luonnistu multa ollenkaan. :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Pakardinen kirjoitti: Kiitos, mutta ei kiitos. Jos tuohon kattila vaihdetaan, niin sit se on kuusmukinen. Ne äänet, ne äänet you know... :)
Kyllähän viritetty korkeasti kiertävä OM617 on aika perhanan hienon kuuloinen vedättäessä... :twisted: Ne sävelet ei unohdu... :wink: Ne viitosen soundit 8)

Tässä viitosen soundeja :arrow:

http://www.youtube.com/watch?v=mdomL00X ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxp ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No joo, mutta vanhan Quattron soundeja ei oikein saa OM617:sta. Jos sais, niin sitten jättäisin sen kuuspyttysen. :)

Kyllä se vaan on niin, että OM603/606 "vähän" virtaavammalla pakoputkella ja kunnon imuäänillä = housupyykkiä... :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Sä et vaan ole kuullut oikeasti viritetyn OM617 koneen soundeja... :wink: Ei se audille kuulosta, mutta makealle... 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Myönnän, en ole... :oops:

Mutta olen henkeen ja vereen kutosmies. Esimerkkinä mainittakoon, että keväällä hommattiin traktori nelisylinterisellä turbolla. Voi että se saa mielen mukavaksi, kun avaa oikean puoleisen sivuikkunan ja kaasuttelee. Kuulostaa niin mukavalta, kun turbo viheltää. Mutta silti. Appiukon ikivanha kuussylinterinen Intikka, voi ooh aah... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Täysin totta tuokin traktori juttu. Viitonen ja kuutonen ovat soundeiltaan niin erilaisia. Sitten taas isoissa työkoneissa V8 koneesta hyppäys V12 koneeseen antaa täysin uudenlaista soundimailmaa. Nyt lähti jo juttu sivuraiteille... :oops:
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Niin joo, sellainen 40g litraan sitruunahappoa on ainakin ruosteen poistossa hyvä määrä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja GMB »

Tässä vapari 617 laulaa.http://forums.petrisimolin.com/media/pl ... I_2493.AVI" onclick="window.open(this.href);return false; .Olisko 80€ hurja?(kulkeutuisivat vkl pälkäneelle)
tein itse ja säästin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Heavy kirjoitti:Niin joo, sellainen 40g litraan sitruunahappoa on ainakin ruosteen poistossa hyvä määrä.
mä oon laittanut sitruunahappo/vesi seoksen 50g/950g, tasan 5% ;) Ja kuumana sen vaikutus on nopeampi! joten olen tehnyt sen kuumaan kraanaveteen tai lämmittänyt kattilassa n. 70 asteeseen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

GMB kirjoitti:Tässä vapari 617 laulaa.http://forums.petrisimolin.com/media/pl ... I_2493.AVI" onclick="window.open(this.href);return false; .Olisko 80€ hurja?(kulkeutuisivat vkl pälkäneelle)
Hauskaltahan se kuulostaa, mutta ei vedä vertoja kutoselle. :wink:

Emmäätiä noista helmoista, taidan jättää väliin. Kun sitte jos laitan nuo, niin varsinkin takahelma näyttää todella orvolta, kun se sitä tekee jo nyt. Eli sinne sitten pitäs laittaa helma kans. Ja eihän sitä nyt stna voi takahelmaa laittaa, jos ei laita etuhelmaa... :wtf: Ja sit alkaa jo näyttää lasikuituveneeltä koko vehje... Eih, mun pitää nyt torjua kulmaan tämä... Kiitos kumminkin tarjouksesta! :thumbup:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Siellähän on vettä joku 12 litraa kierrossa, jos oikein muistanen.

Tunge sinne sitä happoa vaikka pari löylykauhallista. Liikaa sitä ei ole niinkauan kun se vaan sulaa veteen. Sitten kyllästymispisteen jälkeen se ei enää liukene, vaan jää sakeana jauhona pohjalle.

Kokeilkaapa muuten sellaista, että keitätte kahvinkeittimellä täyden pannullisen vettä. Sitten kipatkaa kahvikupillinen sitruunahappojauhoa sinne kuuman veden sekaan. Hämmentäkää ja työntäkääpä sormi samointein siihen nesteeseen.

Äkkinäisiä hyvä säikytellä, että nyt se poltti sormesa..... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Eli Mesedesin kertoman nestemäärän 12l mukaan, sitruunahappoa pitäs laittaa 600g, niinkö? Tuolla tulis (kait) se 5%:n seos.

Kiitokset näistä opastuksista, kunhan puintikiireet hellittää niin sitten hapotetaan vanhus.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tolleen tulee 4,76% :lol:
11,4l + 600g = 5% :oops:

nusnus
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Puintikiireet pitäneet huolen siitä, etten ole vielä ehtinyt hapottaa. Nyt kuitenkin näyttäis siltä, että lämmöt on alkaneet itsekseen hivenen laskea, vaikkakin on tullut ajeltua ihan lämpiminäkin päivinä. Ei enää moottoritielläkään nouse juurikaan yli 90 asteen. Jospa sieltä ruosteet alkaa häipyä pikkuhiljaa kanavista. Tuo hapotus pitää vielä joskus tässä tehdä, jahka ehtii.

Muuten on pientä ropaamista tehty. Pakoputki tuli vaihdettua, oli yllättävän kivuton homma. Suurin ongelma tuli siitä, etten meinannut saada nousemaan autoa naapurin ajosillalle, kun otti runkopalkeista kiinni "taitoksessa"... :D No meni se sitten kuitenkin reippaammalla kaasun käytöllä. Klemmarit aukes helposti, eikä liitoksetkaan olleet ihan sikakiinni.

Audioasennuksiakin tullut tehtyä. Laitoin subbarin takaronttiin, toistaiseksi ryöstösähköillä. Ensiapupakkaus hanskalokeroon ja pakkauksen koteloon reikä pohjaan. Takakaiuttimet vaihdoin. Huomasin, että potentiometri (se fadersäätö siitä keskikonsolista) on sökö (kaiuttimet piereskeli vähänkään kovemmalla äänenkäytöllä), joten päätin tehdä suorat liitokset kaiutinpiuhoihin ja käyttää rarion säätöjä. Johdot yhdistin puhtaasti arvaamalla, kun ei niitä ollu merkitty mitenkään. Kaikki sattui kerralla kohdalleen :!: Onneksi kestolotto oli jo voimassa, tuon päivän tuuri tuli tuossa käytettyä kyllä... Nyt kelpaa ajellessa kuunnella musiikkia. Ei se taatusti hifistien mielestä hyvin soi, mutta mulle välttää kyllä.

Kytkimen painelaakeri alkaa pitää melko pahaa ääntä, saas nähdä ehtiikö tehdä kytkinremppaa (tai vaihtaa konetta ja laatikkoa :angel: ) ennenkun hajoaa lopullisesti.

Ai niin. Vanteisiin sain keskikupit lopulliseen ulkoasuun, niistä ei kuvaa ole vielä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3995
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen "wanha" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:Kukahan säätäis Suomeen lain, joka kieltäis klassisten alumiinivanteiden hiekkapuhaltamisen...? :evil:

Vasta yksi vanne on siinä vaiheessa, että keskusta ja puolat on hiottu epäkeskolla maalauskarkeuteen ja huulesta kuivahionnat tehty. Siihenkin on jo "muutama" tunti saatu tärvättyä...

Olipa reilussa kahdessa vuodessa päässyt jo täysin unohtumaan, millaista homostelua tuo vanteiden hiominen käsipelillä on. :thumbdown:
Tuotaniinniin, mullakin on taas yksi vanteidenkunnostusprojekti työn alla. Nyt kun sinulla on ilmeisen selvästi kokemusta, niin onko jotakin hyvää vinkkiä siihen, miten nuo vanteiden huulet saa näppärästi kiiltäväksi siinä vaiheessa, kun lähtötilanne on hiekkapuhallettu tai jotakin sen kaltaista? Kokemuksesta tiedän, että ainakin niin sen saa tehtyä, että aloittaa kuuskymppisellä hiomapaperilla (tai -kankaalla) ja siitä sitten pikku hiljaa siirrytään hienompaan paperiin ja tahnaan ja rättilaikkaan ja toiseen rättilaikkaan jne... Se on vain semmoinen projekti, joka ei kuulu kategoriaan näppärä... :crazy: Niin, saa muutkin mieluusti kommentoida (jos Pakardinen ei pane pahakseen tän topicin lainaamista...)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Eipä siihen juuri oikotietä ole. Ite vetelin nuo hiekkapuhalluksen aiheuttamat kolot pois porakoneeseen kiinnitettävällä pyörivällä hiomapaperilaikalla, mikä sitten sen oikea nimi liekään. Melkonen homma silti...

Siitä sitten jatkoin papereilla hiomista ja laikat sitte lopuks. Vanteenpyörityskone olis ihan jeesus näihin hommiin... :|
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin