W126 Coupe: 500 SEC 1984
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Täytyypä lisätä varustelistalle koodi 510: from 01.09.1979 to 30.11.1990 " BECKER RADIO MEXICO CASSETTE FULL STEREO, ELECTRONIC, KURIER LM/MW/SW/USW"
Se löytyi hattuhyllyn luukusta. Luulin ostaessani auton, että se olisi kadonnut aikain saatossa, koska sitä ei näkynyt missään, vaikka varustelistan mukaan se on ollut autossa alunperin. No, se on hyödyllinen mahdollista muutaman vuoden päästä tehtävää museorekisteröintiä ajatellen.
Se löytyi hattuhyllyn luukusta. Luulin ostaessani auton, että se olisi kadonnut aikain saatossa, koska sitä ei näkynyt missään, vaikka varustelistan mukaan se on ollut autossa alunperin. No, se on hyödyllinen mahdollista muutaman vuoden päästä tehtävää museorekisteröintiä ajatellen.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Beckeri heti sinne mihin se kuuluu Ja turhat "philipsit" vaihtoontaviokuurna kirjoitti:Täytyypä lisätä varustelistalle koodi 510: from 01.09.1979 to 30.11.1990 " BECKER RADIO MEXICO CASSETTE FULL STEREO, ELECTRONIC, KURIER LM/MW/SW/USW"
Se löytyi hattuhyllyn luukusta. Luulin ostaessani auton, että se olisi kadonnut aikain saatossa, koska sitä ei näkynyt missään, vaikka varustelistan mukaan se on ollut autossa alunperin. No, se on hyödyllinen mahdollista muutaman vuoden päästä tehtävää museorekisteröintiä ajatellen.
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
täytyykin mennä katsomaan omasta, että mitä sinne luukun alle ehkä on jemmattu , joku toi kallis siihen kuului alkujaan, jos tämä nykyinenkään ei kuulemma halvimmasta päästä ole, no enpä edes muista mikä nykyään on, en ole vielä saanut edes liikenteseen mutta sony taisi olla ja musta etuosa kun ei ole käytössä ja sitten siitä taittuu hienosti se etuosa ja siinä on sitten säädöt, juu kyllä minulla pyöri silmät päässä kun tuonkin näin, joskus ko juttua kaupassa katselin. Nuo ihan alkuperäiset taitaa olla harvinaisia ja varmaan hintaviakin.Ville500 kirjoitti:Beckeri heti sinne mihin se kuuluu Ja turhat "philipsit" vaihtoontaviokuurna kirjoitti:Täytyypä lisätä varustelistalle koodi 510: from 01.09.1979 to 30.11.1990 " BECKER RADIO MEXICO CASSETTE FULL STEREO, ELECTRONIC, KURIER LM/MW/SW/USW"
Se löytyi hattuhyllyn luukusta. Luulin ostaessani auton, että se olisi kadonnut aikain saatossa, koska sitä ei näkynyt missään, vaikka varustelistan mukaan se on ollut autossa alunperin. No, se on hyödyllinen mahdollista muutaman vuoden päästä tehtävää museorekisteröintiä ajatellen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
[/quote]
täytyykin mennä katsomaan omasta, että mitä sinne luukun alle ehkä on jemmattu [/quote]
Jep, sieltä voi löytyä vaikka mitä. Beckerin vieressä oli kaksi epämääräistä muovipussia, joissa oli läpinäkyviä kumiesineitä. No, onneksi osoittautuivat kumihanskoiksi.
Lähipäivinä olisi tarkoitus vaihtaa jarrulevyt ja palat eteen ja taakse sekä säätää automaattinen perän korkeudensäätö.
täytyykin mennä katsomaan omasta, että mitä sinne luukun alle ehkä on jemmattu [/quote]
Jep, sieltä voi löytyä vaikka mitä. Beckerin vieressä oli kaksi epämääräistä muovipussia, joissa oli läpinäkyviä kumiesineitä. No, onneksi osoittautuivat kumihanskoiksi.
Lähipäivinä olisi tarkoitus vaihtaa jarrulevyt ja palat eteen ja taakse sekä säätää automaattinen perän korkeudensäätö.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
täytyykin mennä katsomaan omasta, että mitä sinne luukun alle ehkä on jemmattu [/quote]taviokuurna kirjoitti:
Jep, sieltä voi löytyä vaikka mitä. Beckerin vieressä oli kaksi epämääräistä muovipussia, joissa oli läpinäkyviä kumiesineitä. No, onneksi osoittautuivat kumihanskoiksi.
Lähipäivinä olisi tarkoitus vaihtaa jarrulevyt ja palat eteen ja taakse sekä säätää automaattinen perän korkeudensäätö.[/quote]
Minä olen odotellut 560 SELliin iskareitten ala letkua jo jonkin aikaa mutta kuvittelen niin valmistuvan ihan tässä jonain päivänä, toivottavasti, minulla myls siellä perässä ja edessäkin sellainen laatikko, josta lähtee keppi, mistä sen sitten tietää kihin kohtaan säätelee, vai meneekö se oman maun mukaan, vai kumihanskat, tiedä vaikka kätilön vanha työauto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Nyt on säädetty perän automaattista korkeudensäätöä. Nyt perä ei ui niin alhaalla kuin aikaisemmin. Täytyy vielä mitata tasaisella alustalla etu- ja takapään korkeus. Korkeudensäätötanko oli jumissa. Irrotin sen ja putsasin. CRC:n ja mekaanisen puhdistuksen avulla tangon pallonivelet alkoivat pyöriä.
On myös vaihdettu takajarrulevyt ja palat. Apparin puolen toinen mäntä oli jumissa. Mutta se saatiin lopulta liikkumaan. Toinen uusista jarrulevyistä aiheutti hieman ylimääräistä työtä. Siinä oli todella sitkeä suojarasvakerros. Rasva ei lähtenyt CRC:n eikä Motoxin jarrupuhdistusaineella, asetonilla, bensalla eikä maaliohenteella. Lopulta Korrekin vannepesuaine irrotti rasvan.
On myös vaihdettu takajarrulevyt ja palat. Apparin puolen toinen mäntä oli jumissa. Mutta se saatiin lopulta liikkumaan. Toinen uusista jarrulevyistä aiheutti hieman ylimääräistä työtä. Siinä oli todella sitkeä suojarasvakerros. Rasva ei lähtenyt CRC:n eikä Motoxin jarrupuhdistusaineella, asetonilla, bensalla eikä maaliohenteella. Lopulta Korrekin vannepesuaine irrotti rasvan.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Ai perhana se meni sinulle tuo Coupe 124. Kävin vääntämässä kans kauppaa tosta ja perhana kun myöhästyin taastaviokuurna kirjoitti:Linkissä on kolme uutta kuvaa SEC:istä Coupen kanssa
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkistimme ABS-anturien johdot yleismittarilla. Johdoissa ei näyttäisi olevan katkeamia. Silti ABS-valo palaa. On kokeiltu myös toisella ABS-yksiköllä, joka tosin oli 124:en, mutta valo paloi silti. Irrotin kuskin puolen anturin pyörästä. Magneettipinta oli todella likainen, mutta putsasin sen. Apparin puolen anturi on sen sijaan jumissa. Se ei meinaa millään lähteä kolostaan, vaikka olen suihkinut paljon CRC:tä. Se liikkuu kyllä sivusuunnassa, mutta ei kolosta poispäin (moottoria kohti). Onko mitään ideoita, miten anturin saisi irti vai pitääkö vaan nitkuttaa ja liottaa CRC:ssä pari viikkoa?
Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Ai perhana se meni sinulle tuo Coupe 124. Kävin vääntämässä kans kauppaa tosta ja perhana kun myöhästyin taas [/quote]Ville126 kirjoitti:
Onko kyseessä sama yksilö? Se oli näytillä Veikkolassa. No, väri (WILLOW GREEN METALLIC) on kohtalaisen harvinainen, joskin talven pimeydessä näin mahdollisesti vilauksen samanlaisesta Oulunkylässä.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
taviokuurna kirjoitti:Ai perhana se meni sinulle tuo Coupe 124. Kävin vääntämässä kans kauppaa tosta ja perhana kun myöhästyin taasVille126 kirjoitti:
Onko kyseessä sama yksilö? Se oli näytillä Veikkolassa. No, väri (WILLOW GREEN METALLIC) on kohtalaisen harvinainen, joskin talven pimeydessä näin mahdollisesti vilauksen samanlaisesta Oulunkylässä. [/quote]
Veikkolassapa hyvinkin. Kattoverhoilu roikkui. Kuskinpenkin reuna kulunut. vasemmassa etuovessa kylkilistan yläpuolella pieni kukka . Markku taisi olla myyjän nimi . Juu tuota kävin katsomassa mutta ois pitäny tarjouksessa 200€ nousta ja kun olin valmis nousemaan olitkin jo auton hankkinut. Mutta hintaansa nähden minun mielestä loisto yksilö !. Tuli hankittua sitten w126 260 SE.
Parikertaa olen auton bongannut karakalliossa ja lommilan mäkkärillä. Harmittaa vieläkin että en autoa saanut.
Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Jep, sehän se on . Vaihdoin kattoverhoilun. Eli karkeasti kuvattuna vanha kangas irti ja katto"pahvin" putsaus ja uuden kankaan liimaus siihen korkeaa kuumutta kestävällä 3M kontaktiliimalla. Kuskinpenkin reunan korjautin Sisustusexpertillä (Sirkiä). Heillä oli alkuperäistä kangasta hyllyssä.Ville126 kirjoitti: Veikkolassapa hyvinkin. Kattoverhoilu roikkui. Kuskinpenkin reuna kulunut. vasemmassa etuovessa kylkilistan yläpuolella pieni kukka . Markku taisi olla myyjän nimi . Juu tuota kävin katsomassa mutta ois pitäny tarjouksessa 200€ nousta ja kun olin valmis nousemaan olitkin jo auton hankkinut. Mutta hintaansa nähden minun mielestä loisto yksilö !. Tuli hankittua sitten w126 260 SE.
Parikertaa olen auton bongannut karakalliossa ja lommilan mäkkärillä. Harmittaa vieläkin että en autoa saanut.
Onhan Coupelle tullut tehtyä kaikenlaista, mm. tyhjäkäyntimoottorin vaihto, uusi virranjakajan kansi, pyöriä, tulpanjohdot, yj-rele ja Mersun oma 100 amppeerin akku, uudet moottorin tukikumit, turvavyönojentajan korjaus jne. Kesällä on tarkoitus asentaa Eberspächer ja vakionopeudensäädin. Olen hankkinut ne jo.
Ajoin tänään pari kilometriä Coupella. Nautin joka hetkestä . Pian se menee talliin odottamaan kesän kunnostuksia, ja loppusyksyllä sitten kovaa ajoa taas.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Eli auto vain paranee paranemistaan !. Hieno auto ja hieno on Seccikintaviokuurna kirjoitti:Jep, sehän se on . Vaihdoin kattoverhoilun. Eli karkeasti kuvattuna vanha kangas irti ja katto"pahvin" putsaus ja uuden kankaan liimaus siihen korkeaa kuumutta kestävällä 3M kontaktiliimalla. Kuskinpenkin reunan korjautin Sisustusexpertillä (Sirkiä). Heillä oli alkuperäistä kangasta hyllyssä.Ville126 kirjoitti: Veikkolassapa hyvinkin. Kattoverhoilu roikkui. Kuskinpenkin reuna kulunut. vasemmassa etuovessa kylkilistan yläpuolella pieni kukka . Markku taisi olla myyjän nimi . Juu tuota kävin katsomassa mutta ois pitäny tarjouksessa 200€ nousta ja kun olin valmis nousemaan olitkin jo auton hankkinut. Mutta hintaansa nähden minun mielestä loisto yksilö !. Tuli hankittua sitten w126 260 SE.
Parikertaa olen auton bongannut karakalliossa ja lommilan mäkkärillä. Harmittaa vieläkin että en autoa saanut.
Onhan Coupelle tullut tehtyä kaikenlaista, mm. tyhjäkäyntimoottorin vaihto, uusi virranjakajan kansi, pyöriä, tulpanjohdot, yj-rele ja Mersun oma 100 amppeerin akku, uudet moottorin tukikumit, turvavyönojentajan korjaus jne. Kesällä on tarkoitus asentaa Eberspächer ja vakionopeudensäädin. Olen hankkinut ne jo.
Ajoin tänään pari kilometriä Coupella. Nautin joka hetkestä . Pian se menee talliin odottamaan kesän kunnostuksia, ja loppusyksyllä sitten kovaa ajoa taas.
Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Nyt on asennettu jarrulevyt ja palat eteenkin sekä vaihdettu uudet kylkipaneelit. SEC on ollut nyt kaksi kuukautta päivittäisessä ajossa. Mukavaa on ajella. Kulutus on reilut 13 litraa sadalla kilometrillä täällä pääkaupunkiseudulla. Ajoihin sisältyy 5-15 kilometrin pituisia maantieajoja 60-80 kilometrin nopeudella, mutta myös 40 km/h "lähiösuhaamista" ja ruuhkassa seisomista. Jos on pelkkää maantieajoa nopeudella 80-100 km/h, pääsee 10 litran keskikulutukseen. Totesin tämän, kun kävin Espoosta Tampereen lähistöllä. Kulutukset ovat linjassa tehtaan ilmoittamien arvojen kanssa: 90 km/h 9,1 litraa, 120 km/h 11,4 litraa ja kaupungissa 15,2 litraa.
Täytyy vielä hiukan kohottaa perää säätämällä automaattista tasonsäätöä ja vaihtaa tasonsäädön öljyt ja jarruneste sekä käydä jumiutuneen kattoluukun kimppuun. Luukku kyllä liikkuu jonkin verran taaksepäin, mutta moottori pitää pahaa ääntä.
Täytyy vielä hiukan kohottaa perää säätämällä automaattista tasonsäätöä ja vaihtaa tasonsäädön öljyt ja jarruneste sekä käydä jumiutuneen kattoluukun kimppuun. Luukku kyllä liikkuu jonkin verran taaksepäin, mutta moottori pitää pahaa ääntä.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Nyt on perää hiukan nostettu ja vaihdettu automaattisen tasonsäädön öljyt. Sinne meni 2 litraa ZH-M:ää (Febi 02615). Vaihdoin samalla tasonsäädön öljysäiliöstä tasonsäädön pumpulle menevän letkun.
Huomenna on sitten ilmastointihuolto Pellen Pajalla. Pitäisi vaihtaa täyttöaine (Isceon 49) ja kuivain, jonka hankin USA:n eBay:stä.
Huomenna on sitten ilmastointihuolto Pellen Pajalla. Pitäisi vaihtaa täyttöaine (Isceon 49) ja kuivain, jonka hankin USA:n eBay:stä.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Onko tuo täyttöaine juuri sitä mitä 80 luvun ilmastoiti kaipaa, minulla myös aineet kait kadonneet, mitä tuollainen täyttö ym hoito maksaa, jos ei muuta vikaa ole kuin uudet nesteet tai lisäys , miten se sitten kuuluukin hoitaa, mínulla on muuten palasina takapaan tasonsäädön murikka ja katsotaan miksi ei toimi ja mesessa on juttua siitä, yleensä laitan jutun molempiin mutta nyt vain unohtuitaviokuurna kirjoitti:Nyt on perää hiukan nostettu ja vaihdettu automaattisen tasonsäädön öljyt. Sinne meni 2 litraa ZH-M:ää (Febi 02615). Vaihdoin samalla tasonsäädön öljysäiliöstä tasonsäädön pumpulle menevän letkun.
Huomenna on sitten ilmastointihuolto Pellen Pajalla. Pitäisi vaihtaa täyttöaine (Isceon 49) ja kuivain, jonka hankin USA:n eBay:stä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Kyllä, Isceon 49 on 80-luvun aineen (R12) korvaava aine, ja Foorumillakin näyttäisi olevan tyytyväisiä Isceonin käyttäjiä. Pellen Pajalla sanoivat täytön hinnaksi 130 euroa. Kuivaimen vaihto tehdään tuntityönä. Saas nährä, mitä lysti lopulta maksaa.supersepe kirjoitti:Onko tuo täyttöaine juuri sitä mitä 80 luvun ilmastoiti kaipaa, minulla myös aineet kait kadonneet, mitä tuollainen täyttö ym hoito maksaa, jos ei muuta vikaa ole kuin uudet nesteet tai lisäys , miten se sitten kuuluukin hoitaa
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Oliko kuivain tiensä päässä, vai miksi vaihdetaan ja mikä vika siihen tuli ja mistä huomsit,että vaihdettava. onko tuo aineen hinta, että koko juttu täytetään uudelleen kokonaantaviokuurna kirjoitti:Kyllä, Isceon 49 on 80-luvun aineen (R12) korvaava aine, ja Foorumillakin näyttäisi olevan tyytyväisiä Isceonin käyttäjiä. Pellen Pajalla sanoivat täytön hinnaksi 130 euroa. Kuivaimen vaihto tehdään tuntityönä. Saas nährä, mitä lysti lopulta maksaa.supersepe kirjoitti:Onko tuo täyttöaine juuri sitä mitä 80 luvun ilmastoiti kaipaa, minulla myös aineet kait kadonneet, mitä tuollainen täyttö ym hoito maksaa, jos ei muuta vikaa ole kuin uudet nesteet tai lisäys , miten se sitten kuuluukin hoitaa
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Asiaan liittyen, minulla on menossa empiirinen koe, että mitä nykyinen r134a-kylmäaine tekee r12-kylmäaineen vaativassa systeemissä. Nyt ainakin kestänyt kaksi viikkoa. Kuivain vaihdettiin samalla, koska järjestelmä oli auki pitkään ilmastoinnin lisätuulettimien vaihdosta johtuen. Kuivain menee kuulemma huonoksi jos se on ilman kanssa tekemisissä tunnin, joidenkin mielestä varttituntikin pilaa sen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Juurikin näin! Kuivainpati sisältää kiteitä, jotka poistavat mahdollisen kosteuden järjestelmästä. Jos putkisto on auki, pati imppaa kosteutta ulkoilmasta ja ryytyy. Kosteus poistetaan normaalista hyvällä tyhjöinnillä, riittävän pitkä tyhjöinti. Järjestelmän paine lasketaan tyhjöpumpulla hyvin alhaiseksi, jotta kosteus kiehuu järjestelmästä pois ko. ympäristön lämpötilassa.
Normaali-ilmanpaineessa merenpinnan tasolla vesi kiehuu n. +100 astessa, mutta himalajilla ilmanpaine on reilusti alle normaalin ilmanpaineen ja vesi kiehuu jo n.+70 asteessa
Mittasin omasta secistä seuraavat arvot tänään: Ulkoilma +26,1, sisätiloissa +24,7, auto parkissa ja startin jälkeen 5 min. käynnissä, puhallus ylös/alas/auto asento ja asetus +18. Ulospuhallus keskiräppänästä +8,7, aineena vanha R12 ja täytös 1,3kg. Kuivainta ei ole vaihdettu. Tarvittaessa mahdollista tyhjöintiä ja täytöstä kohtuuella
Normaali-ilmanpaineessa merenpinnan tasolla vesi kiehuu n. +100 astessa, mutta himalajilla ilmanpaine on reilusti alle normaalin ilmanpaineen ja vesi kiehuu jo n.+70 asteessa
Mittasin omasta secistä seuraavat arvot tänään: Ulkoilma +26,1, sisätiloissa +24,7, auto parkissa ja startin jälkeen 5 min. käynnissä, puhallus ylös/alas/auto asento ja asetus +18. Ulospuhallus keskiräppänästä +8,7, aineena vanha R12 ja täytös 1,3kg. Kuivainta ei ole vaihdettu. Tarvittaessa mahdollista tyhjöintiä ja täytöstä kohtuuella
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
ADHD kirjoitti:Juurikin näin! Kuivainpati sisältää kiteitä, jotka poistavat mahdollisen kosteuden järjestelmästä. Jos putkisto on auki, pati imppaa kosteutta ulkoilmasta ja ryytyy. Kosteus poistetaan normaalista hyvällä tyhjöinnillä, riittävän pitkä tyhjöinti. Järjestelmän paine lasketaan tyhjöpumpulla hyvin alhaiseksi, jotta kosteus kiehuu järjestelmästä pois ko. ympäristön lämpötilassa.
Normaali-ilmanpaineessa merenpinnan tasolla vesi kiehuu n. +100 astessa, mutta himalajilla ilmanpaine on reilusti alle normaalin ilmanpaineen ja vesi kiehuu jo n.+70 asteessa
Mittasin omasta secistä seuraavat arvot tänään: Ulkoilma +26,1, sisätiloissa +24,7, auto parkissa ja startin jälkeen 5 min. käynnissä, puhallus ylös/alas/auto asento ja asetus +18. Ulospuhallus keskiräppänästä +8,7, aineena vanha R12 ja täytös 1,3kg. Kuivainta ei ole vaihdettu. Tarvittaessa mahdollista tyhjöintiä ja täytöstä kohtuuella
Laitoin yv:tä sinulle
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Eipä tuo ryytyminen täysin varmaa ole. Alkukesäsästä tuli vaihdettua tukkeutuneen kuivaimen tilalle 2 vuotta avoinna olleesta systeemistä kuivain.ADHD kirjoitti:Juurikin näin! Kuivainpati sisältää kiteitä, jotka poistavat mahdollisen kosteuden järjestelmästä. Jos putkisto on auki, pati imppaa kosteutta ulkoilmasta ja ryytyy. Kosteus poistetaan normaalista hyvällä tyhjöinnillä, riittävän pitkä tyhjöinti. Järjestelmän paine lasketaan tyhjöpumpulla hyvin alhaiseksi, jotta kosteus kiehuu järjestelmästä pois ko. ympäristön lämpötilassa.
Normaali-ilmanpaineessa merenpinnan tasolla vesi kiehuu n. +100 astessa, mutta himalajilla ilmanpaine on reilusti alle normaalin ilmanpaineen ja vesi kiehuu jo n.+70 asteessa
Kohtuullisesti toimii.
Aineena r12.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Mistä olet saanut r12:sta?Harri126 kirjoitti: Aineena r12.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
jotkut kerää vanhoista kodinkoneista
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Vielä muutama sana kosteudesta kylmäjärjestelmissä.
Kuivain-suodatin poistaa mahdollisen kosteuden ja irtomuruset, joita huoltojen/käytön yhteydessä irtoaa järjestelmästä ja näinollen estää venttiilin tukkeutumisen.
Kosteus+kylmäaine+öljy yhdisteenä synnyttää happoa, joka esim. kylmäjärjestelmissä missä paine-ero tehdään kompressorilla jota pyöritetään jonkinlaisella sähkömotilla, aiheuttaa happo moottorikäämien syöpymisen ja sitä kautta kompressorin moottoripalon. Nooh autossa, ainakin näissä vanhemmissa kompressoria pyöritetään hihnan välityksellä ei moottorikäämien sulaminen ole ongelma. Happo tosin aiheuttaa syöpymistä varmasti myös putkistossa, tiivisteissä, höyristin/lauhdutinkennoissa jne.
Säilytäppä suolakurkkupurkkia kotikylmiössä kansi auki, niin etikkahappo tekee höyrystinkennon kupariosista pitsiä. Ja töitä!
Kylmäjärjestelmien, siis kaikkien nestelasissa on indikaattori. Indikaattorirenkaan väri nestelasisa oltava vihreä, tällöin järjestelmä kuiva. Jos taas indikaattori alkaa vaihtamaan väriä kellertäväksi on järjestelmässä kosteutta. Nämä indikaattorin värit ovat stand. 99% kaikissa kylmälaitteiden nestelaseissa.
Kosteus siis pois kylmäjärjestelmistä ja maailma pelastuu
Kuivain-suodatin poistaa mahdollisen kosteuden ja irtomuruset, joita huoltojen/käytön yhteydessä irtoaa järjestelmästä ja näinollen estää venttiilin tukkeutumisen.
Kosteus+kylmäaine+öljy yhdisteenä synnyttää happoa, joka esim. kylmäjärjestelmissä missä paine-ero tehdään kompressorilla jota pyöritetään jonkinlaisella sähkömotilla, aiheuttaa happo moottorikäämien syöpymisen ja sitä kautta kompressorin moottoripalon. Nooh autossa, ainakin näissä vanhemmissa kompressoria pyöritetään hihnan välityksellä ei moottorikäämien sulaminen ole ongelma. Happo tosin aiheuttaa syöpymistä varmasti myös putkistossa, tiivisteissä, höyristin/lauhdutinkennoissa jne.
Säilytäppä suolakurkkupurkkia kotikylmiössä kansi auki, niin etikkahappo tekee höyrystinkennon kupariosista pitsiä. Ja töitä!
Kylmäjärjestelmien, siis kaikkien nestelasissa on indikaattori. Indikaattorirenkaan väri nestelasisa oltava vihreä, tällöin järjestelmä kuiva. Jos taas indikaattori alkaa vaihtamaan väriä kellertäväksi on järjestelmässä kosteutta. Nämä indikaattorin värit ovat stand. 99% kaikissa kylmälaitteiden nestelaseissa.
Kosteus siis pois kylmäjärjestelmistä ja maailma pelastuu
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Kiitos havainnollistavasta tekstistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Periaattees vois keräillä romuautoista vanhat dieselit ja bensat sekä tietenkin kannattaa ottaa hyötykäyttöön vanhat moottoriöljyt. http://www.ahlsell.fi/upload/Kylm%c3%a4 ... TE0802.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Mr300 kirjoitti:jotkut kerää vanhoista kodinkoneista
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Vanhaa varastoa löytyi tutulta huoltajalta.taviokuurna kirjoitti:Mistä olet saanut r12:sta?Harri126 kirjoitti: Aineena r12.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
itelle laitettiin tällästä
ja tän verran sitä meni
60€ makso
kysyin siitä kuivaajasta ja sano jotta, ei se mitään jos se auki on ollu, se vaatii vaan pisemmän tyhjiöinnin ja taas pelaa
ja tän verran sitä meni
60€ makso
kysyin siitä kuivaajasta ja sano jotta, ei se mitään jos se auki on ollu, se vaatii vaan pisemmän tyhjiöinnin ja taas pelaa
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
No, kyllä on halpa hinta Mohnanperässä. Helsingissä maksaa 130 euroa.touhottaja kirjoitti: 60€ makso
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Mitäs tuossa nyt käytännössä sitte touhutaa, onko siinä letku kiinni täyttönippelissä ja sittenkö katsotaan puntarista paljonko menee tavara. Mistä sen sitten tietää, että on oikea määrä.
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
[quote="supersepe"]Mitäs tuossa nyt käytännössä sitte touhutaa, onko siinä letku kiinni täyttönippelissä ja sittenkö katsotaan puntarista paljonko menee tavara. Mistä sen sitten tietää, että on oikea määrä.[/quote
Konetilassa on mulla kyltti, jossa täytösmäärät. Siis näin ainakin vuonna 1987 ja autohan oli W126c.
Max. täytösmäärät R12 kylmäaineelle seuraavat: W107/201 1,0kg, 123/126 1,3kg ja 124 1,1kg. Tarrassa vielä SAE J 639 ja mersun leimat.
Touhottajan kuvassa mittarisarjan letku oletettavasti juurikin matalapainepuolen täyttönipassa kiinni, koska korkeapainenippa sijaitsee etulyhdyn vieressä.
Ammattimies päättelee mittaripaineesta, lämpötiloista ja nestelasista, milloin täytösmäärä on oikea. Paras tulos ehdottomasti saavutetaan kun koko täytös uusitaan annetulla määrällä ja vaaka on kuvan mukainen tarkkuusvaaka. Kuvan 640g on vain osatäytös, eli ilmastointi on ennen täytöstä pelannut jotenkin tämä siis arvailua? Touho varmastikkin valaisee, miten asian laita ennen tankkausta oli?
Kuitenkin, jos tankkaus suoritetaan isceon 49.llä on osatankkaus pitkän päälle kylmäainetta muuttava toimenpide. Koskapa 49 koostuu kolmesta eri aineesta R134a/R218/R600a ja näitähän on eri määrät ko. litkussa. Eli vuodon jatkuessa litkusta karkaa joku osa jossain määrin atmosfääriin, mutta mikä? Sitä ei tiedä erkkikään . Vanha kunnon R12 liemi kun sisältää vain yhtä komponenttia ja aikoinaan lisätankkaus ei aiheuttanut lisäongelmia. Toki tänäkin päivänä muita kylmälaitteita, joissa täytösmäärät suuria osatankataan ja toimii.
Tyhjöinti elvyttää ainoastaan kuivainta, mutta ei koskaan tee siitä uudenveroista ja ihan aikuisten oikeesti näin !
Konetilassa on mulla kyltti, jossa täytösmäärät. Siis näin ainakin vuonna 1987 ja autohan oli W126c.
Max. täytösmäärät R12 kylmäaineelle seuraavat: W107/201 1,0kg, 123/126 1,3kg ja 124 1,1kg. Tarrassa vielä SAE J 639 ja mersun leimat.
Touhottajan kuvassa mittarisarjan letku oletettavasti juurikin matalapainepuolen täyttönipassa kiinni, koska korkeapainenippa sijaitsee etulyhdyn vieressä.
Ammattimies päättelee mittaripaineesta, lämpötiloista ja nestelasista, milloin täytösmäärä on oikea. Paras tulos ehdottomasti saavutetaan kun koko täytös uusitaan annetulla määrällä ja vaaka on kuvan mukainen tarkkuusvaaka. Kuvan 640g on vain osatäytös, eli ilmastointi on ennen täytöstä pelannut jotenkin tämä siis arvailua? Touho varmastikkin valaisee, miten asian laita ennen tankkausta oli?
Kuitenkin, jos tankkaus suoritetaan isceon 49.llä on osatankkaus pitkän päälle kylmäainetta muuttava toimenpide. Koskapa 49 koostuu kolmesta eri aineesta R134a/R218/R600a ja näitähän on eri määrät ko. litkussa. Eli vuodon jatkuessa litkusta karkaa joku osa jossain määrin atmosfääriin, mutta mikä? Sitä ei tiedä erkkikään . Vanha kunnon R12 liemi kun sisältää vain yhtä komponenttia ja aikoinaan lisätankkaus ei aiheuttanut lisäongelmia. Toki tänäkin päivänä muita kylmälaitteita, joissa täytösmäärät suuria osatankataan ja toimii.
Tyhjöinti elvyttää ainoastaan kuivainta, mutta ei koskaan tee siitä uudenveroista ja ihan aikuisten oikeesti näin !
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu