2,9 superi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja napa »

Mika.T kirjoitti:Minä taas ymmärsin että Joop79 tekee ihan suoraruuttaa.

J.a taas kammiokannella. :lol:
no niimpäs olikin :D no, pääasia että jotain rakennetaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aivan, minäpä se rakensin viikonloppuna telineen pihdeille talliin, tai oikeastaan kahdet :mrgreen:

Niin ja muutin vanhat vessan kaapiston umpiovet peilioviksi, joihin tulee alimiininen keskiosa. Niistä syntyy talliin ovet työkalukaappiin. Mitäs tässä muutakaan voi tämmösillä keleillä rakennella, painepesurikelejä odotellessa :x
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1777
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja joop79 »

No niin poijaat,

kyllä tässä suoraruutasta olhaan tekemässä suoraruutaa :)

Vahva usko on, että tuo alkaa pelittämään ko hieman hifistelhän. Siis, että mekaaninen pumppu ja suoraruuta yhdistetään. Sitä en tiä kuin kauan se tullee kestämään, mutta toivottavasti kestää edes puolestapäivästä 12:sta :mrgreen:

Eihän se aivan munat suorina sinne mene, mutta on kuitenkin toteutettavissa.

Ja en ole vielä perehtynyt ennakon säätöön sen paremmin, mutta kyllä sekin aika vielä koittaa.

Ja tuo moottori istutethan tuohon 123 koppaan, että saatais oikein kunnola pahennusta herätettyä. Tällä hetkellä on tuohon projektiin hankittuna tuo moottori, iso-getrakki laatikoksi ja 500E jarrut huolehtii sitte pysähtymisestä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja napa »

kelpaisko jakajapumppu, niitä ne tehtaatkin käytti suoraruuttien kanssa pääasiassa... ja ennakot yleensä paremmin hallinnassa jakajapumpulla...

niin ja 14 mm nestepäällä alkaa sieltäkin soppaa tulla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Laita sinne esikammio moottorin ennakon säädin, lohkoon täytyy jyrsiä tilaa että sopii paikalle ja sit tarvii isommat suuttimet jos meinaat voimaa saada ulos , muistaakseni 270hv siitä saa.
Kannen imukanavia kannattaisi oikasta, tekee karmeen kurvin vakiona ja männän palotilaa jonkin verran suurentaa.
Ei suoraruikkaria saa helposti ylikierroksille ,se ei vaan kierrä.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Jos nyt kaikista varoitteluista huolimatta haluaa tuosta pakun esikammiokoneesta OM602/2,9L ottaa turbon kanssa vähän tehoa niin mitä kaikkea sille pitää tehdä? Vähän tehoa tarkoittaa tässä tapauksessa 150-180hv ja n. 400Nm, mut tehoa ja herkkyyttä kaivataan heti alakierroksilta (kone tulee G-wageniin). Kaasupohjassa maksimikierroksilla ajoa tulee ehkä maksimissan 5 sekunnin ajan kerrallaan, joten turbon koko olisi mieluiten vähän "pieni" kuin vähän "suuri"

- tarvitaanko sprintterin veivit ja jos niin pitääkö tehdä mitä muutoksia (kone aukaistaan jokatapauksessa)?
- tarvitaanko turbon laakerit (joka tapauksessa meinasin laakeroida alakerran uusiksi), meneekö heittämällä?
- lienekkö pakun vakiopumpulla päästään tuollaisiin tehoihin tappiin säädettynä vai pitääkö tapittaa (meinasin kuitenkin huollattaa sen jokatapauksessa)?
- kävisikö pilleriksi vaikka OM606 vakio turbon pilleri...(kohtuuhintainen ja bolt on?)?
- pikku cooleri tulee tieten kans....
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja napa »

Petri R kirjoitti:Jos nyt kaikista varoitteluista huolimatta haluaa tuosta pakun esikammiokoneesta OM602/2,9L ottaa turbon kanssa vähän tehoa niin mitä kaikkea sille pitää tehdä? Vähän tehoa tarkoittaa tässä tapauksessa 150-180hv ja n. 400Nm, mut tehoa ja herkkyyttä kaivataan heti alakierroksilta
halvemmaksi tulee nakata OM605 turbokone nokalle, kuin alkaa tuosta 2.9 vahvistamaan tuollaisille tehoille... OM605 kestää nuo tehot leikiten, kun taas OM602/2.9 on vahvistettunakin "äärirajoilla"...

tietysti jos välttämättä haluaa käyttää sitä OM602 konetta pohjana, niin siihen pitää vaihtaa ainakin 2.5 litraisen sisuskalut, eli kampi ja kiertarit :twisted:

rahallahan tietysti saa palikkaa, mutta kyllä joku +4000 € tuon 2.9 litraisen vahvistamiseksi on ihan päätöntä hommaa :think: ja siltikin on vain 150 heppainen kone :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikös tosta 2.9 litran suoraruikkarista saa ihan kohtuu luotettavastikkin tehoo pihalle jonkun verran? ei kuitenkaan mitään samoja lukemia, kun om605:sesta, mutta jotakin kuitenkin. ja vääntöä ihan kivasti. joku reipas 400nm ja 200 heppaa. johan tossa on vakionakin jotakin 120 heppa? vai paljonko tossa on. ja lastulla 150 hepan luokkaa.

ne vanhat vapari pakun koneet niitä pommeja on viritettäessä, ei niinkään nää uudemmat orkkis turbolliset suorasuihkumoottorit.

mitään faktaa tästä asiasta ei ole antaa, eli enemmän, tai vähemmän mutua koko juttu.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja napa »

pera8x kirjoitti:eikös tosta 2.9 litran suoraruikkarista saa ihan kohtuu luotettavastikkin tehoo pihalle jonkun verran? ei kuitenkaan mitään samoja lukemia, kun om605:sesta, mutta jotakin kuitenkin. ja vääntöä ihan kivasti. joku reipas 400nm ja 200 heppaa. johan tossa on vakionakin jotakin 120 heppa? vai paljonko tossa on. ja lastulla 150 hepan luokkaa.

ne vanhat vapari pakun koneet niitä pommeja on viritettäessä, ei niinkään nää uudemmat orkkis turbolliset suorasuihkumoottorit.

mitään faktaa tästä asiasta ei ole antaa, eli enemmän, tai vähemmän mutua koko juttu.
Petri R kirjoitti:pakun esikammiokoneesta OM602/2,9L
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Petri R »

napa kirjoitti:["...

tietysti jos välttämättä haluaa käyttää sitä OM602 konetta pohjana, niin siihen pitää vaihtaa ainakin 2.5 litraisen sisuskalut, eli kampi ja kiertarit :twisted:

rahallahan tietysti saa palikkaa, mutta kyllä joku +4000 € tuon 2.9 litraisen vahvistamiseksi on ihan päätöntä hommaa :think: ja siltikin on vain 150 heppainen kone :P
Mitäs muuta se vahvistaminen olis kuin ne sprintterin veivit? Ei kai ne kovin kalliita ollut? Toki jos sopivasti orkkisturbo OM602 tulee vastaan niin ilman muuta olen kiinnostunut. Olennaista olis kuitenkin se koneen herääminen ja alavääntö...ei niinkään maksimitehot, siinä tuo 2,9 olis hyvä. Toki pitäis sitä tehoa saada se 150hv vähintään. Erikoisen löyhä kone on mersun koneeksi jos antautuu noilla tehoilla....
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja napa »

tuo 2.9 ei tainnut kestää sitä alaväännöillä kiusaamista sitäkään vähää, mitä nuo paremmat OM60X sarjan koneet, joten sulla on lähtökohdat jo ihan päin mettiä...

mitään srintterin veivejä... vähintään alumiiniset billettiveivit ne pitää olla ja ne maksaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja S202 »

Käytetäänkö alumiinisia kiertokankia muuallakin ku brigs&strattonissa :shock:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja napa »

S202 kirjoitti:Käytetäänkö alumiinisia kiertokankia muuallakin ku brigs&strattonissa :shock:
ja niissä +8000 heppaisissa nitrokoneissa ainakin, joilla ajetaan topfuel luokassa :think: olen kuullut, että joillakin taitaa olla jopa traktorissa sellaiset (paremmissa pullinki koneissa)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joo eiköhän siihen löydy romuttamolta turbokoneen veivit ihan kohtuu hintaan ja sitten se kestää sen minkä kestää eli ihan tarpeeksi. Turbon laakeria ja ihan muuta perussettiä vain paikoilleen.

Mikäli nyt ymmärsin oikein niin lähtökohta on samanlainen kuin Viton 2,3 litraa mutta siinä on 1 sylinteri enemmän. Öljyruiskut yms kivat puuttuu mutta kestäviä kankia on helposti saatavilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja pera8x »

S202 kirjoitti:Käytetäänkö alumiinisia kiertokankia muuallakin ku brigs&strattonissa :shock:
joissain yamahoissa on. ihan uusissakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

rintterin kanget ja viton männät niin kellari varmasti kestää sen 6500rpm, kansipahvi on asia erikseen. on näitä tehty...

ja kyllä siälä on ne öliyruutat
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla ois tallissa jouten 2.9l "suoraruutanan" lohko, kampiakseli, kiertokanget.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Joo ei osat paljoo maksa,kiertokanget ja männät pakettiauto purkaamolta tai sit 350 männät, niissä on pienempi tappi kun sprintterissä, joudut kangen ylähelat teettää.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös se nyt kuitenkin ole noissa 2.3turboD (vito) 2.9turboD (suoraruuttana sprintteri ja 290 väykky) ja 3.5l TurboD (mm w126 ja w140) koneissa ihan samat männäntapit kuin muissakin turbokoneissa (mm sprintteri)... eli 28mm

Vanhoissa pakun esikammiokoneissa on vaparin kanget ja männät. 26mm männäntappi...

Eli kun laittaa orkkis turbokoneen kanget ja männät niin ei tarvi soveltaa tappeja/heloja.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Noin se taitaa olla, mitkäs kanget/männän tapit on muuten Viton vaparimoottorissa ?

Toisaalta turha kait näitä on arpoa netissä, moottori atomeiksi ja sopivat osat romikselta paikalleen ja sitten vain kokeilemaan paljonko kestää :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Petri R »

:) Näinhän se menee...mutta tosiaan pääotsikosta poiketen eihän tästä ihan superia ollut tarkoitus tehdä. Onko vinkkejä purkamoista mistä noita sprintterin veivejä + mäntiä on yleensä löytynyt?

Stonehead...toi kansipahvi...antautuuko se kovien paineiden vai lämpöjen vai molempien vuoksi? Miten ennalta ehkäistä ja helpottaako "maltillinen" viritysaste moiseen ongelmaan (esim. jotain 150hv/400Nm/max 5000rpm?)

Mites ton turbon osalta....herkkyyttä ja vetoa alhaalta... OM603turbo, OM606turbo tms?
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Yleensä kovat ahdot tarkoittavat samalla kovia pakolämpöjä ja viimeistään ne polttavat sen tiivisteen aluksi siitä 1 sylinterin öljykanavan kohdalta ja lopulta kaikkien sylintereiden väliltä, siinä kun ei ole oikein yhtään materiaalia yli porauksen jäljiltä.

Tuon ehkäisemiseksi on pari kolme konstia:
- kannen ja lohkon tasopinnat plaanataan puhtaaksi ja tasaiseksi, kannentiiviste liimataan copper casketilla.
- käytetään riittävän suurta ahdinta, jolloin pakolämmöt (=paineet) pysyvät tolkuissa.
- lisätään vesiruisku


Tästä copypastettaa selaimeen:

Koodi: Valitse kaikki

http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=168&pc1=120&vc[0]=168138100&vcx=3395&pc[0]=120102110
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Petri R kirjoitti::) Näinhän se menee...mutta tosiaan pääotsikosta poiketen eihän tästä ihan superia ollut tarkoitus tehdä. Onko vinkkejä purkamoista mistä noita sprintterin veivejä + mäntiä on yleensä löytynyt?

Stonehead...toi kansipahvi...antautuuko se kovien paineiden vai lämpöjen vai molempien vuoksi? Miten ennalta ehkäistä ja helpottaako "maltillinen" viritysaste moiseen ongelmaan (esim. jotain 150hv/400Nm/max 5000rpm?)

Mites ton turbon osalta....herkkyyttä ja vetoa alhaalta... OM603turbo, OM606turbo tms?
Kansipahvi kestää. Turbot herää paremmin kuin normi 60x, iskua on enemmän:

http://youtu.be/hkHkRYo3bUQ" onclick="window.open(this.href);return false;

HX50 herää hitaasti, kevennetty vauhtipyörä ja M5-asetelma ei paljoa vastusta.

Aikaisemmin automaatilla paineita sai kilon pintaan helposti HX40:llä pikku lipsuttelulla ja sitten lähti mukavasti.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Vääntämiseksi tämä menee ;)
Ainakin joiltain osin.

Muistelaanko miten joskus ne superturbot syntyi.
Eikös ne ensimmäiset superit tehty juuri tästä koneesta?
Jotenkin vaan vähän sellasta muistelen.
Korjatkoon joku jos pahasti väärässä oon.

Ja kyllä sieltä ne öljyruutatkin löytyy. AInakin jostain koneesta.
Itellä sellanen kones, ex-ambulanssi 310D:ssä
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja etrade »

Ei ! Kyllä tämä on sama moottori joka on ollut joka-ikisessä Vitossa ja ei perkele kestä edes tehtaan ahtopaineita!!!! Saakohan bannia?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tä?

Vitossa 2.9 ? :wtf:

:mrgreen:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mika.T kirjoitti:Tä?

Vitossa 2.9 ? :wtf:

:mrgreen:
Taitaa puhua tuosta vaparin ja turbon 2,3 eroista. Eikös niissä nyt kuitenkin ole eroa sisällä ? Tiivisteen kestämättömyys on enemmän ahtimen mitoituksen ja ihan alun perin huonon kannentiivisteen ongelma, öljyruiskujen kanssa sillä ei nyt ole tekemistä. Bannia ei saa vaikka haluaisit :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

sunbeam kirjoitti:Joo ei osat paljoo maksa,kiertokanget ja männät pakettiauto purkaamolta tai sit 350 männät, niissä on pienempi tappi kun sprintterissä, joudut kangen ylähelat teettää.
Muistin väärin, oli kai ylähela sprinter kangissa väljä kun teetätin uudet pronssirenkaat.
turbo 28mm ja vapari 26mm
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja Petri R »

sunbeam kirjoitti:
sunbeam kirjoitti:Joo ei osat paljoo maksa,kiertokanget ja männät pakettiauto purkaamolta tai sit 350 männät, niissä on pienempi tappi kun sprintterissä, joudut kangen ylähelat teettää.
Muistin väärin, oli kai ylähela sprinter kangissa väljä kun teetätin uudet pronssirenkaat.
turbo 28mm ja vapari 26mm
Elio jos ostaa sprinterin veivit + männät pakettina niin menee heittämällä tuohon esikammiodieseli OM602 mosaan...ja tietenkin ne uudet turbon laakerit kannattaa laittaa?
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: 2,9 superi

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Sprinterin kanki käy, mutta mäntä 350sestä tai vitosta.
sprinterin mäntä käy suoraruikkari koneeseen ,ei esikammio.
Tänään kattelin sprinterin kankia , ei niitä kyllä saa mutkalle jos voitelu toimii millään 300hv 400nm tehoilla vaikka olis kuinka huono kankikulma.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin