no niimpäs olikinMika.T kirjoitti:Minä taas ymmärsin että Joop79 tekee ihan suoraruuttaa.
J.a taas kammiokannella.

no niimpäs olikinMika.T kirjoitti:Minä taas ymmärsin että Joop79 tekee ihan suoraruuttaa.
J.a taas kammiokannella.
halvemmaksi tulee nakata OM605 turbokone nokalle, kuin alkaa tuosta 2.9 vahvistamaan tuollaisille tehoille... OM605 kestää nuo tehot leikiten, kun taas OM602/2.9 on vahvistettunakin "äärirajoilla"...Petri R kirjoitti:Jos nyt kaikista varoitteluista huolimatta haluaa tuosta pakun esikammiokoneesta OM602/2,9L ottaa turbon kanssa vähän tehoa niin mitä kaikkea sille pitää tehdä? Vähän tehoa tarkoittaa tässä tapauksessa 150-180hv ja n. 400Nm, mut tehoa ja herkkyyttä kaivataan heti alakierroksilta
pera8x kirjoitti:eikös tosta 2.9 litran suoraruikkarista saa ihan kohtuu luotettavastikkin tehoo pihalle jonkun verran? ei kuitenkaan mitään samoja lukemia, kun om605:sesta, mutta jotakin kuitenkin. ja vääntöä ihan kivasti. joku reipas 400nm ja 200 heppaa. johan tossa on vakionakin jotakin 120 heppa? vai paljonko tossa on. ja lastulla 150 hepan luokkaa.
ne vanhat vapari pakun koneet niitä pommeja on viritettäessä, ei niinkään nää uudemmat orkkis turbolliset suorasuihkumoottorit.
mitään faktaa tästä asiasta ei ole antaa, eli enemmän, tai vähemmän mutua koko juttu.
Petri R kirjoitti:pakun esikammiokoneesta OM602/2,9L
Mitäs muuta se vahvistaminen olis kuin ne sprintterin veivit? Ei kai ne kovin kalliita ollut? Toki jos sopivasti orkkisturbo OM602 tulee vastaan niin ilman muuta olen kiinnostunut. Olennaista olis kuitenkin se koneen herääminen ja alavääntö...ei niinkään maksimitehot, siinä tuo 2,9 olis hyvä. Toki pitäis sitä tehoa saada se 150hv vähintään. Erikoisen löyhä kone on mersun koneeksi jos antautuu noilla tehoilla....napa kirjoitti:["...
tietysti jos välttämättä haluaa käyttää sitä OM602 konetta pohjana, niin siihen pitää vaihtaa ainakin 2.5 litraisen sisuskalut, eli kampi ja kiertarit![]()
rahallahan tietysti saa palikkaa, mutta kyllä joku +4000 € tuon 2.9 litraisen vahvistamiseksi on ihan päätöntä hommaaja siltikin on vain 150 heppainen kone
ja niissä +8000 heppaisissa nitrokoneissa ainakin, joilla ajetaan topfuel luokassaS202 kirjoitti:Käytetäänkö alumiinisia kiertokankia muuallakin ku brigs&strattonissa
joissain yamahoissa on. ihan uusissakin.S202 kirjoitti:Käytetäänkö alumiinisia kiertokankia muuallakin ku brigs&strattonissa
Koodi: Valitse kaikki
http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=168&pc1=120&vc[0]=168138100&vcx=3395&pc[0]=120102110
Kansipahvi kestää. Turbot herää paremmin kuin normi 60x, iskua on enemmän:Petri R kirjoitti:Näinhän se menee...mutta tosiaan pääotsikosta poiketen eihän tästä ihan superia ollut tarkoitus tehdä. Onko vinkkejä purkamoista mistä noita sprintterin veivejä + mäntiä on yleensä löytynyt?
Stonehead...toi kansipahvi...antautuuko se kovien paineiden vai lämpöjen vai molempien vuoksi? Miten ennalta ehkäistä ja helpottaako "maltillinen" viritysaste moiseen ongelmaan (esim. jotain 150hv/400Nm/max 5000rpm?)
Mites ton turbon osalta....herkkyyttä ja vetoa alhaalta... OM603turbo, OM606turbo tms?
Taitaa puhua tuosta vaparin ja turbon 2,3 eroista. Eikös niissä nyt kuitenkin ole eroa sisällä ? Tiivisteen kestämättömyys on enemmän ahtimen mitoituksen ja ihan alun perin huonon kannentiivisteen ongelma, öljyruiskujen kanssa sillä ei nyt ole tekemistä. Bannia ei saa vaikka haluaisitMika.T kirjoitti:Tä?
Vitossa 2.9 ?![]()
Muistin väärin, oli kai ylähela sprinter kangissa väljä kun teetätin uudet pronssirenkaat.sunbeam kirjoitti:Joo ei osat paljoo maksa,kiertokanget ja männät pakettiauto purkaamolta tai sit 350 männät, niissä on pienempi tappi kun sprintterissä, joudut kangen ylähelat teettää.
Elio jos ostaa sprinterin veivit + männät pakettina niin menee heittämällä tuohon esikammiodieseli OM602 mosaan...ja tietenkin ne uudet turbon laakerit kannattaa laittaa?sunbeam kirjoitti:Muistin väärin, oli kai ylähela sprinter kangissa väljä kun teetätin uudet pronssirenkaat.sunbeam kirjoitti:Joo ei osat paljoo maksa,kiertokanget ja männät pakettiauto purkaamolta tai sit 350 männät, niissä on pienempi tappi kun sprintterissä, joudut kangen ylähelat teettää.
turbo 28mm ja vapari 26mm