no niimpäs olikinMika.T kirjoitti:Minä taas ymmärsin että Joop79 tekee ihan suoraruuttaa.
J.a taas kammiokannella.
2,9 superi
Re: 2,9 superi
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2,9 superi
Aivan, minäpä se rakensin viikonloppuna telineen pihdeille talliin, tai oikeastaan kahdet
Niin ja muutin vanhat vessan kaapiston umpiovet peilioviksi, joihin tulee alimiininen keskiosa. Niistä syntyy talliin ovet työkalukaappiin. Mitäs tässä muutakaan voi tämmösillä keleillä rakennella, painepesurikelejä odotellessa
Niin ja muutin vanhat vessan kaapiston umpiovet peilioviksi, joihin tulee alimiininen keskiosa. Niistä syntyy talliin ovet työkalukaappiin. Mitäs tässä muutakaan voi tämmösillä keleillä rakennella, painepesurikelejä odotellessa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 2,9 superi
No niin poijaat,
kyllä tässä suoraruutasta olhaan tekemässä suoraruutaa
Vahva usko on, että tuo alkaa pelittämään ko hieman hifistelhän. Siis, että mekaaninen pumppu ja suoraruuta yhdistetään. Sitä en tiä kuin kauan se tullee kestämään, mutta toivottavasti kestää edes puolestapäivästä 12:sta
Eihän se aivan munat suorina sinne mene, mutta on kuitenkin toteutettavissa.
Ja en ole vielä perehtynyt ennakon säätöön sen paremmin, mutta kyllä sekin aika vielä koittaa.
Ja tuo moottori istutethan tuohon 123 koppaan, että saatais oikein kunnola pahennusta herätettyä. Tällä hetkellä on tuohon projektiin hankittuna tuo moottori, iso-getrakki laatikoksi ja 500E jarrut huolehtii sitte pysähtymisestä.
kyllä tässä suoraruutasta olhaan tekemässä suoraruutaa
Vahva usko on, että tuo alkaa pelittämään ko hieman hifistelhän. Siis, että mekaaninen pumppu ja suoraruuta yhdistetään. Sitä en tiä kuin kauan se tullee kestämään, mutta toivottavasti kestää edes puolestapäivästä 12:sta
Eihän se aivan munat suorina sinne mene, mutta on kuitenkin toteutettavissa.
Ja en ole vielä perehtynyt ennakon säätöön sen paremmin, mutta kyllä sekin aika vielä koittaa.
Ja tuo moottori istutethan tuohon 123 koppaan, että saatais oikein kunnola pahennusta herätettyä. Tällä hetkellä on tuohon projektiin hankittuna tuo moottori, iso-getrakki laatikoksi ja 500E jarrut huolehtii sitte pysähtymisestä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: 2,9 superi
kelpaisko jakajapumppu, niitä ne tehtaatkin käytti suoraruuttien kanssa pääasiassa... ja ennakot yleensä paremmin hallinnassa jakajapumpulla...
niin ja 14 mm nestepäällä alkaa sieltäkin soppaa tulla...
niin ja 14 mm nestepäällä alkaa sieltäkin soppaa tulla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2,9 superi
Laita sinne esikammio moottorin ennakon säädin, lohkoon täytyy jyrsiä tilaa että sopii paikalle ja sit tarvii isommat suuttimet jos meinaat voimaa saada ulos , muistaakseni 270hv siitä saa.
Kannen imukanavia kannattaisi oikasta, tekee karmeen kurvin vakiona ja männän palotilaa jonkin verran suurentaa.
Ei suoraruikkaria saa helposti ylikierroksille ,se ei vaan kierrä.
Kannen imukanavia kannattaisi oikasta, tekee karmeen kurvin vakiona ja männän palotilaa jonkin verran suurentaa.
Ei suoraruikkaria saa helposti ylikierroksille ,se ei vaan kierrä.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Re: 2,9 superi
Jos nyt kaikista varoitteluista huolimatta haluaa tuosta pakun esikammiokoneesta OM602/2,9L ottaa turbon kanssa vähän tehoa niin mitä kaikkea sille pitää tehdä? Vähän tehoa tarkoittaa tässä tapauksessa 150-180hv ja n. 400Nm, mut tehoa ja herkkyyttä kaivataan heti alakierroksilta (kone tulee G-wageniin). Kaasupohjassa maksimikierroksilla ajoa tulee ehkä maksimissan 5 sekunnin ajan kerrallaan, joten turbon koko olisi mieluiten vähän "pieni" kuin vähän "suuri"
- tarvitaanko sprintterin veivit ja jos niin pitääkö tehdä mitä muutoksia (kone aukaistaan jokatapauksessa)?
- tarvitaanko turbon laakerit (joka tapauksessa meinasin laakeroida alakerran uusiksi), meneekö heittämällä?
- lienekkö pakun vakiopumpulla päästään tuollaisiin tehoihin tappiin säädettynä vai pitääkö tapittaa (meinasin kuitenkin huollattaa sen jokatapauksessa)?
- kävisikö pilleriksi vaikka OM606 vakio turbon pilleri...(kohtuuhintainen ja bolt on?)?
- pikku cooleri tulee tieten kans....
- tarvitaanko sprintterin veivit ja jos niin pitääkö tehdä mitä muutoksia (kone aukaistaan jokatapauksessa)?
- tarvitaanko turbon laakerit (joka tapauksessa meinasin laakeroida alakerran uusiksi), meneekö heittämällä?
- lienekkö pakun vakiopumpulla päästään tuollaisiin tehoihin tappiin säädettynä vai pitääkö tapittaa (meinasin kuitenkin huollattaa sen jokatapauksessa)?
- kävisikö pilleriksi vaikka OM606 vakio turbon pilleri...(kohtuuhintainen ja bolt on?)?
- pikku cooleri tulee tieten kans....
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: 2,9 superi
halvemmaksi tulee nakata OM605 turbokone nokalle, kuin alkaa tuosta 2.9 vahvistamaan tuollaisille tehoille... OM605 kestää nuo tehot leikiten, kun taas OM602/2.9 on vahvistettunakin "äärirajoilla"...Petri R kirjoitti:Jos nyt kaikista varoitteluista huolimatta haluaa tuosta pakun esikammiokoneesta OM602/2,9L ottaa turbon kanssa vähän tehoa niin mitä kaikkea sille pitää tehdä? Vähän tehoa tarkoittaa tässä tapauksessa 150-180hv ja n. 400Nm, mut tehoa ja herkkyyttä kaivataan heti alakierroksilta
tietysti jos välttämättä haluaa käyttää sitä OM602 konetta pohjana, niin siihen pitää vaihtaa ainakin 2.5 litraisen sisuskalut, eli kampi ja kiertarit
rahallahan tietysti saa palikkaa, mutta kyllä joku +4000 € tuon 2.9 litraisen vahvistamiseksi on ihan päätöntä hommaa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2,9 superi
eikös tosta 2.9 litran suoraruikkarista saa ihan kohtuu luotettavastikkin tehoo pihalle jonkun verran? ei kuitenkaan mitään samoja lukemia, kun om605:sesta, mutta jotakin kuitenkin. ja vääntöä ihan kivasti. joku reipas 400nm ja 200 heppaa. johan tossa on vakionakin jotakin 120 heppa? vai paljonko tossa on. ja lastulla 150 hepan luokkaa.
ne vanhat vapari pakun koneet niitä pommeja on viritettäessä, ei niinkään nää uudemmat orkkis turbolliset suorasuihkumoottorit.
mitään faktaa tästä asiasta ei ole antaa, eli enemmän, tai vähemmän mutua koko juttu.
ne vanhat vapari pakun koneet niitä pommeja on viritettäessä, ei niinkään nää uudemmat orkkis turbolliset suorasuihkumoottorit.
mitään faktaa tästä asiasta ei ole antaa, eli enemmän, tai vähemmän mutua koko juttu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 2,9 superi
pera8x kirjoitti:eikös tosta 2.9 litran suoraruikkarista saa ihan kohtuu luotettavastikkin tehoo pihalle jonkun verran? ei kuitenkaan mitään samoja lukemia, kun om605:sesta, mutta jotakin kuitenkin. ja vääntöä ihan kivasti. joku reipas 400nm ja 200 heppaa. johan tossa on vakionakin jotakin 120 heppa? vai paljonko tossa on. ja lastulla 150 hepan luokkaa.
ne vanhat vapari pakun koneet niitä pommeja on viritettäessä, ei niinkään nää uudemmat orkkis turbolliset suorasuihkumoottorit.
mitään faktaa tästä asiasta ei ole antaa, eli enemmän, tai vähemmän mutua koko juttu.
Petri R kirjoitti:pakun esikammiokoneesta OM602/2,9L
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2,9 superi
Mitäs muuta se vahvistaminen olis kuin ne sprintterin veivit? Ei kai ne kovin kalliita ollut? Toki jos sopivasti orkkisturbo OM602 tulee vastaan niin ilman muuta olen kiinnostunut. Olennaista olis kuitenkin se koneen herääminen ja alavääntö...ei niinkään maksimitehot, siinä tuo 2,9 olis hyvä. Toki pitäis sitä tehoa saada se 150hv vähintään. Erikoisen löyhä kone on mersun koneeksi jos antautuu noilla tehoilla....napa kirjoitti:["...
tietysti jos välttämättä haluaa käyttää sitä OM602 konetta pohjana, niin siihen pitää vaihtaa ainakin 2.5 litraisen sisuskalut, eli kampi ja kiertarit![]()
rahallahan tietysti saa palikkaa, mutta kyllä joku +4000 € tuon 2.9 litraisen vahvistamiseksi on ihan päätöntä hommaaja siltikin on vain 150 heppainen kone
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: 2,9 superi
tuo 2.9 ei tainnut kestää sitä alaväännöillä kiusaamista sitäkään vähää, mitä nuo paremmat OM60X sarjan koneet, joten sulla on lähtökohdat jo ihan päin mettiä...
mitään srintterin veivejä... vähintään alumiiniset billettiveivit ne pitää olla ja ne maksaa...
mitään srintterin veivejä... vähintään alumiiniset billettiveivit ne pitää olla ja ne maksaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2,9 superi
Käytetäänkö alumiinisia kiertokankia muuallakin ku brigs&strattonissa 
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 2,9 superi
ja niissä +8000 heppaisissa nitrokoneissa ainakin, joilla ajetaan topfuel luokassaS202 kirjoitti:Käytetäänkö alumiinisia kiertokankia muuallakin ku brigs&strattonissa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 2,9 superi
Joo eiköhän siihen löydy romuttamolta turbokoneen veivit ihan kohtuu hintaan ja sitten se kestää sen minkä kestää eli ihan tarpeeksi. Turbon laakeria ja ihan muuta perussettiä vain paikoilleen.
Mikäli nyt ymmärsin oikein niin lähtökohta on samanlainen kuin Viton 2,3 litraa mutta siinä on 1 sylinteri enemmän. Öljyruiskut yms kivat puuttuu mutta kestäviä kankia on helposti saatavilla.
Mikäli nyt ymmärsin oikein niin lähtökohta on samanlainen kuin Viton 2,3 litraa mutta siinä on 1 sylinteri enemmän. Öljyruiskut yms kivat puuttuu mutta kestäviä kankia on helposti saatavilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 2,9 superi
joissain yamahoissa on. ihan uusissakin.S202 kirjoitti:Käytetäänkö alumiinisia kiertokankia muuallakin ku brigs&strattonissa
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 2,9 superi
rintterin kanget ja viton männät niin kellari varmasti kestää sen 6500rpm, kansipahvi on asia erikseen. on näitä tehty...
ja kyllä siälä on ne öliyruutat
ja kyllä siälä on ne öliyruutat
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Re: 2,9 superi
Mulla ois tallissa jouten 2.9l "suoraruutanan" lohko, kampiakseli, kiertokanget.
Re: 2,9 superi
Joo ei osat paljoo maksa,kiertokanget ja männät pakettiauto purkaamolta tai sit 350 männät, niissä on pienempi tappi kun sprintterissä, joudut kangen ylähelat teettää.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Re: 2,9 superi
Eikös se nyt kuitenkin ole noissa 2.3turboD (vito) 2.9turboD (suoraruuttana sprintteri ja 290 väykky) ja 3.5l TurboD (mm w126 ja w140) koneissa ihan samat männäntapit kuin muissakin turbokoneissa (mm sprintteri)... eli 28mm
Vanhoissa pakun esikammiokoneissa on vaparin kanget ja männät. 26mm männäntappi...
Eli kun laittaa orkkis turbokoneen kanget ja männät niin ei tarvi soveltaa tappeja/heloja.
Vanhoissa pakun esikammiokoneissa on vaparin kanget ja männät. 26mm männäntappi...
Eli kun laittaa orkkis turbokoneen kanget ja männät niin ei tarvi soveltaa tappeja/heloja.
Re: 2,9 superi
Noin se taitaa olla, mitkäs kanget/männän tapit on muuten Viton vaparimoottorissa ?
Toisaalta turha kait näitä on arpoa netissä, moottori atomeiksi ja sopivat osat romikselta paikalleen ja sitten vain kokeilemaan paljonko kestää
Toisaalta turha kait näitä on arpoa netissä, moottori atomeiksi ja sopivat osat romikselta paikalleen ja sitten vain kokeilemaan paljonko kestää
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 2,9 superi
Stonehead...toi kansipahvi...antautuuko se kovien paineiden vai lämpöjen vai molempien vuoksi? Miten ennalta ehkäistä ja helpottaako "maltillinen" viritysaste moiseen ongelmaan (esim. jotain 150hv/400Nm/max 5000rpm?)
Mites ton turbon osalta....herkkyyttä ja vetoa alhaalta... OM603turbo, OM606turbo tms?
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: 2,9 superi
Yleensä kovat ahdot tarkoittavat samalla kovia pakolämpöjä ja viimeistään ne polttavat sen tiivisteen aluksi siitä 1 sylinterin öljykanavan kohdalta ja lopulta kaikkien sylintereiden väliltä, siinä kun ei ole oikein yhtään materiaalia yli porauksen jäljiltä.
Tuon ehkäisemiseksi on pari kolme konstia:
- kannen ja lohkon tasopinnat plaanataan puhtaaksi ja tasaiseksi, kannentiiviste liimataan copper casketilla.
- käytetään riittävän suurta ahdinta, jolloin pakolämmöt (=paineet) pysyvät tolkuissa.
- lisätään vesiruisku
Tästä copypastettaa selaimeen:
Tuon ehkäisemiseksi on pari kolme konstia:
- kannen ja lohkon tasopinnat plaanataan puhtaaksi ja tasaiseksi, kannentiiviste liimataan copper casketilla.
- käytetään riittävän suurta ahdinta, jolloin pakolämmöt (=paineet) pysyvät tolkuissa.
- lisätään vesiruisku
Tästä copypastettaa selaimeen:
Koodi: Valitse kaikki
http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=168&pc1=120&vc[0]=168138100&vcx=3395&pc[0]=120102110
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 2,9 superi
Kansipahvi kestää. Turbot herää paremmin kuin normi 60x, iskua on enemmän:Petri R kirjoitti:Näinhän se menee...mutta tosiaan pääotsikosta poiketen eihän tästä ihan superia ollut tarkoitus tehdä. Onko vinkkejä purkamoista mistä noita sprintterin veivejä + mäntiä on yleensä löytynyt?
Stonehead...toi kansipahvi...antautuuko se kovien paineiden vai lämpöjen vai molempien vuoksi? Miten ennalta ehkäistä ja helpottaako "maltillinen" viritysaste moiseen ongelmaan (esim. jotain 150hv/400Nm/max 5000rpm?)
Mites ton turbon osalta....herkkyyttä ja vetoa alhaalta... OM603turbo, OM606turbo tms?
http://youtu.be/hkHkRYo3bUQ" onclick="window.open(this.href);return false;
HX50 herää hitaasti, kevennetty vauhtipyörä ja M5-asetelma ei paljoa vastusta.
Aikaisemmin automaatilla paineita sai kilon pintaan helposti HX40:llä pikku lipsuttelulla ja sitten lähti mukavasti.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Re: 2,9 superi
Vääntämiseksi tämä menee 
Ainakin joiltain osin.
Muistelaanko miten joskus ne superturbot syntyi.
Eikös ne ensimmäiset superit tehty juuri tästä koneesta?
Jotenkin vaan vähän sellasta muistelen.
Korjatkoon joku jos pahasti väärässä oon.
Ja kyllä sieltä ne öljyruutatkin löytyy. AInakin jostain koneesta.
Itellä sellanen kones, ex-ambulanssi 310D:ssä
Ainakin joiltain osin.
Muistelaanko miten joskus ne superturbot syntyi.
Eikös ne ensimmäiset superit tehty juuri tästä koneesta?
Jotenkin vaan vähän sellasta muistelen.
Korjatkoon joku jos pahasti väärässä oon.
Ja kyllä sieltä ne öljyruutatkin löytyy. AInakin jostain koneesta.
Itellä sellanen kones, ex-ambulanssi 310D:ssä
Re: 2,9 superi
Ei ! Kyllä tämä on sama moottori joka on ollut joka-ikisessä Vitossa ja ei perkele kestä edes tehtaan ahtopaineita!!!! Saakohan bannia?
Re: 2,9 superi
Tä?
Vitossa 2.9 ?

Vitossa 2.9 ?
Re: 2,9 superi
Taitaa puhua tuosta vaparin ja turbon 2,3 eroista. Eikös niissä nyt kuitenkin ole eroa sisällä ? Tiivisteen kestämättömyys on enemmän ahtimen mitoituksen ja ihan alun perin huonon kannentiivisteen ongelma, öljyruiskujen kanssa sillä ei nyt ole tekemistä. Bannia ei saa vaikka haluaisitMika.T kirjoitti:Tä?
Vitossa 2.9 ?![]()
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 2,9 superi
Muistin väärin, oli kai ylähela sprinter kangissa väljä kun teetätin uudet pronssirenkaat.sunbeam kirjoitti:Joo ei osat paljoo maksa,kiertokanget ja männät pakettiauto purkaamolta tai sit 350 männät, niissä on pienempi tappi kun sprintterissä, joudut kangen ylähelat teettää.
turbo 28mm ja vapari 26mm
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Re: 2,9 superi
Elio jos ostaa sprinterin veivit + männät pakettina niin menee heittämällä tuohon esikammiodieseli OM602 mosaan...ja tietenkin ne uudet turbon laakerit kannattaa laittaa?sunbeam kirjoitti:Muistin väärin, oli kai ylähela sprinter kangissa väljä kun teetätin uudet pronssirenkaat.sunbeam kirjoitti:Joo ei osat paljoo maksa,kiertokanget ja männät pakettiauto purkaamolta tai sit 350 männät, niissä on pienempi tappi kun sprintterissä, joudut kangen ylähelat teettää.
turbo 28mm ja vapari 26mm
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: 2,9 superi
Sprinterin kanki käy, mutta mäntä 350sestä tai vitosta.
sprinterin mäntä käy suoraruikkari koneeseen ,ei esikammio.
Tänään kattelin sprinterin kankia , ei niitä kyllä saa mutkalle jos voitelu toimii millään 300hv 400nm tehoilla vaikka olis kuinka huono kankikulma.
sprinterin mäntä käy suoraruikkari koneeseen ,ei esikammio.
Tänään kattelin sprinterin kankia , ei niitä kyllä saa mutkalle jos voitelu toimii millään 300hv 400nm tehoilla vaikka olis kuinka huono kankikulma.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline






