Rail painetunnistimesta / säätimestä
Rail painetunnistimesta / säätimestä
Tarkotus vaihtaa W210 E270CDI:n railin painetunnistimen ja säätimen tiivisteet siinä toivossa että tyhjäkäynti lakkais heijaamasta. Lähinnä olisin tiedustellut, että pitääkö varautua että sieltä tulee paljonkin naftaa sieltä tukista kun aukaisee noi palikat?
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Rail painetunnistimesta / säätimestä
Polttoainetta tulee hyvin vähän.jylppy kirjoitti:Tarkotus vaihtaa W210 E270CDI:n railin painetunnistimen ja säätimen tiivisteet siinä toivossa että tyhjäkäynti lakkais heijaamasta. Lähinnä olisin tiedustellut, että pitääkö varautua että sieltä tulee paljonkin naftaa sieltä tukista kun aukaisee noi palikat?
Omassa kotterossa piti vaihtaa koko osa, venttiilissä oli mekaanista kulumaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 56#p675456" onclick="window.open(this.href);return false;
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
Re: Rail painetunnistimesta / säätimestä
olen niitä tiivisteitä vaihdellut omiin 270 merssuihin,ei ole ikinä mitään parannusta tullut...kokemusta 3 autosta..yleensä anturi vaihtoon/suutin.
Re: Rail painetunnistimesta / säätimestä
No ehkä se nyt kuitenkin kannattaa ensin koittaa vaihtaa muutaman euron tiivisteet ennen ku alkaa heitteleen sinne satasien edestä kamaa..? Kaikki mersukuskit ei oo pörssimiljonäärejä.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Rail painetunnistimesta / säätimestä
Jotkut foorumilla varmasti osaisivat antaa vähän statistiikkaa mutta alunperin noita tiivisteitä ei saanut erikseen ja kun niitä nyt on varaosina niin kyllä sekin viittaa siihen että joskus tiivisteiden vaihto riittää. Ja muutamista positiivisista tuloksista olen tuttavapiiristä kuullutkin. Hinta tosiaan sen verran edullinen että noilla oireilla kannattaa ainakin tarkistaa/kokeilla.jylppy kirjoitti:No ehkä se nyt kuitenkin kannattaa ensin koittaa vaihtaa muutaman euron tiivisteet ennen ku alkaa heitteleen sinne satasien edestä kamaa..? Kaikki mersukuskit ei oo pörssimiljonäärejä.
Sinänsä paikallaan tuo aiempikin kommentti, hyvä muistuttaa ettei se tiivisteiden vaihto aina auta.
Re: Rail painetunnistimesta / säätimestä
No se on varmaankin totta mut kokeillaan nyt ensin noi tiivisteet. Autossa on mittarissa kuitenkin "vasta" 260tkm. Tosin vaikea uskoa, että se pitää paikkaansa, koska edellinen omistaja/omistajat oli pitäny autoa TODELLA huonosti. Esim. kaksi suutinta vuoti pohjasta ties kuinka kauan ja näin ollen koko kansi oli aivan täynnä pikeä yms. Tosin nyt kun on pikkuhiljaa korjaillut selvimmin näkyvillä olevat viat, niin koneen käyntiääni on todella siisti, että tiedä vaikka kilometrit pitäisikin paikkaansa. Auto on ollu mulla vasta reilu kuukauden, mut kyllä tosta varmaa vielä ajokki saadaan, kunhan annetaan sille hoitoa.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Rail painetunnistimesta / säätimestä
Ihmiselukalla vaan on tarve ensin koittaa edullisinta korjausvaihtoehtoa.DBFI kirjoitti:Jotkut foorumilla varmasti osaisivat antaa vähän statistiikkaa mutta alunperin noita tiivisteitä ei saanut erikseen ja kun niitä nyt on varaosina niin kyllä sekin viittaa siihen että joskus tiivisteiden vaihto riittää. Ja muutamista positiivisista tuloksista olen tuttavapiiristä kuullutkin. Hinta tosiaan sen verran edullinen että noilla oireilla kannattaa ainakin tarkistaa/kokeilla.jylppy kirjoitti:No ehkä se nyt kuitenkin kannattaa ensin koittaa vaihtaa muutaman euron tiivisteet ennen ku alkaa heitteleen sinne satasien edestä kamaa..? Kaikki mersukuskit ei oo pörssimiljonäärejä.
Sinänsä paikallaan tuo aiempikin kommentti, hyvä muistuttaa ettei se tiivisteiden vaihto aina auta.
Kun paineensäätöventtiili on irti, voi koettaa havaita mekaaniset kulumat. Itsellä uusi tiiviste kesti n. 1000 km ennen kuin käyntihäiriöt palasivat. Lopulta uusi osa auttoi.
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
Re: Rail painetunnistimesta / säätimestä
niin ja sitä fortea kannattaa käyttää,polttoaine suodattimen pyttyyn raakana hiukan ja tankkiin lisää,antaa käydä minuutin ja jättää hautumaan..eikä sitten täyteen tankkiin! on ihme paranemisia itselle tullut!
Re: Rail painetunnistimesta / säätimestä
Voi perseen perse. Ei auttanu tiivisteiden vaihto. Kyllä se säädin on rikki. Vaihdon jälkeen huvikseni kokeilin sitä naputus-kikkaa ja kuinkas muutenkaan... Niin kauan ku naputteli ruuvimeisselillä säätimen kylkeen niin tyhjäkäynti oli tasainen mut heti ku lopetti naputtamisen niin alko tyhjäkäynti seilaamaan. Pakko se on uusi säädin ostaa kunhan saa jostain säästettyä rahat siihen. Mikä siinäkin pitää maksaa niin paljon? 
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88





