No eivätkö aio turboa tutkia kuten CDI203 ja muutkin ehdottivat? Noissa koneissa on ollut pakosarjassa sellainen vika että siitä läheltä kantta se kartio-osa repeilee ja pellin kappaleet tietenkin joutuvat turboon. Voisko äänikin tulla siitä, kai sen äänen nyt johonkin vähän pystyy paikallistamaankin. Ja voisko sen auton viedä jonnekin muualle kuin Toyota-pajaan vai ovatko siellä myös mersuja korjailleet?pasi999 kirjoitti: Auto on Mäntsälässä nyt. Korjaamolla sanoivat irrottavansa to tai pe suuttimen/t irti ja jollakin pikku kameralla tutkivansa onko jotain vaurioita männissä/ sylintereissä.
Tässä tapauksessa "toivoisin" turbo vikaa niin tulis varmaan halvemmaksi kun ei tarttis koko konetta ostaa.
Kun se vika sieltä lopulta löytyy, laitan tietoa tänne.
Suuret kiitokset kommenteista kaikille ja hyvää kesää!!!
Pasi
Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Otsikossa pysyttäessä.....
Hiukkassuodatin siis pesty - tohotettu - kolmasosa poistettu.
Nyt toimenpiteen jälkeen ajettu n.2000km ja työpaikan parkkiselta lähdettäessäni oikein pelästyi että mikäs vika nyt on kun keltainen moottorin valo mittaristossa ei enää syttynytkään. . . . .liekköhän tietokone nyt haistellut että olisi muka kunnossa. Saa nähdä syttyykö milloinka takaisin.
Hiukkassuodatin siis pesty - tohotettu - kolmasosa poistettu.
Nyt toimenpiteen jälkeen ajettu n.2000km ja työpaikan parkkiselta lähdettäessäni oikein pelästyi että mikäs vika nyt on kun keltainen moottorin valo mittaristossa ei enää syttynytkään. . . . .liekköhän tietokone nyt haistellut että olisi muka kunnossa. Saa nähdä syttyykö milloinka takaisin.
No joo. Tänään sain väliraporttia Mäntsälästä...CDI203 kirjoitti:No kaikki on toki mahdolista,
mut ensin kannatais katsoa mitä koodeja *:ri löytää(sillä saa sylinteri kohtaiset puristus ym erot katottua)
ja ottaa turbosta imu/pako puoli näkyviin"pakoputki ja imuletkuirti"(siitä selvii akseli ym ahdin vauriot "irtoromut jos siellä pyörii")
lisäksi jos suutin/kärki rikki tulee kauhee savu ja meteli
kun ruikii väärin,
takuu kunostetuja vaihto koneita saa ainakin saksasta
melkeen cdi mallin kun mallin 3500-4500€
missäs auto seisoo?
Olivat avanneet öljypohjan ja öljyn seassa oli ollut metallimujua; messinkiäkin!?!? Ensi viikolla lupasivat irrottaa koko koneen ja avaavat/ katsovat mitä se on syönyt.
Tällä hetkellä tuntuu siltä, että tulee koneen osto eteen tai v.... kallis remontti osineen. Tuleekohan DB vastaan osissa kun mun mielestä epänormaalin helposti on hajonnut kone.
Jos jollain olis linkkiä tarjota, mistä löytyisi vastaava kone tilalle kohtuu hinnalla. Malli lienee tarkka samanlaisuudesta, että sähkölaitteet ym. releet käy uuteenkin.
Kiitokset tiedoistanne.
MB E 280 CDI -06
Olisi kyllä mielenkiintoista saada lisätietoa mikä sieltä moottorista on sitten lauennut ja miksi.
Täältä voisi löytyä toinen kone tilalle, en tarkistanut onko parhaillaan varastossa vastaavaa:
https://www.mbgtc.de/
Täältä voisi löytyä toinen kone tilalle, en tarkistanut onko parhaillaan varastossa vastaavaa:
https://www.mbgtc.de/
Lisätietoa tulee kunhan saan ensi viikolla tarkan tiedon.DBFI kirjoitti:Olisi kyllä mielenkiintoista saada lisätietoa mikä sieltä moottorista on sitten lauennut ja miksi.
Täältä voisi löytyä toinen kone tilalle, en tarkistanut onko parhaillaan varastossa vastaavaa:
https://www.mbgtc.de/
Kävin lähettämässäsi linkissä. Hienot sivut, harmi kun oma germaanin kielen taito on vajavainen ja en löytänyt sieltä konetta.
Pystyykö sieltä ostamaan ja maksamaan netin kautta ja osat lähetetään tänne???
MB E 280 CDI -06
Se oikeastaan ainut hankale kohta tulee varmaankin nyt siinä vaiheessa, kun on sen puhdistuspolton aika.zatiainen kirjoitti:Otsikossa pysyttäessä.....
Hiukkassuodatin siis pesty - tohotettu - kolmasosa poistettu.
Nyt toimenpiteen jälkeen ajettu n.2000km ja työpaikan parkkiselta lähdettäessäni oikein pelästyi että mikäs vika nyt on kun keltainen moottorin valo mittaristossa ei enää syttynytkään. . . . .liekköhän tietokone nyt haistellut että olisi muka kunnossa. Saa nähdä syttyykö milloinka takaisin.
Jos sekin menee ohi ilman merkkivaloa, niin voit sitten illalla parin lonkeron jälkeen käydä pihalla taputtelemassa itseäsi poskille ja hiukan karjahdellakkin.

Siinä polttovaiheessa täytyy lämpö riittävästi nousta, että se "kelpaa" ohjelmalle.
Liian tyhjässä pöntössä se ei nouse, mutta luulisin ettei kolmasosan poisto vielä vaikuta mittään.
Itse saastenormin täyttymistä ei valvota siinä mitenkään, vaan ainoastaan näitä muutamia rutiineita.
Riittävä, sopiva paine-ero - oikea lämpö.
Ja vaikka olen periaatteessa kyllä aikalailla sen hiukkaskiihdyttimen poistoa vastaankin, niin vähän niinkuin ympäristön paineista johtuen, olen kuitenkin minäkin sen poistobitin, ON/OFF - bitin etsinyt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Huomenna menettä 211 pönikkänsä/anturinsa ja muut turhat osat
loppuu toistuvat vikatilat/häiriö valot turha polttoaineen kulutus
saako tänne jo ladattu kuvia
niin vois pistää toimitukset/ohjelmasta joskus kuvan tänne
mikä mahtaa olla katsatuksessa sallitu savu arvo 08 vähäpäästöiselle
sitten kun tarvii leima hakea
loppuu toistuvat vikatilat/häiriö valot turha polttoaineen kulutus

saako tänne jo ladattu kuvia

niin vois pistää toimitukset/ohjelmasta joskus kuvan tänne

mikä mahtaa olla katsatuksessa sallitu savu arvo 08 vähäpäästöiselle
sitten kun tarvii leima hakea

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Joo. Tänään sain tietoa autosta. Yksi pytty on leikannut kiinni. Yksi suutin on pettänyt ja dieseliä päässy reiluummin koneeseen ja sit leikannut kiinni.tuikku kirjoitti:.
-.
Kiinnileikkaantuminenkin on tietty mahdollista - vai leikkasiko se kiinni ?
Eikös sillä ole ajettu koko ajan.
Onhan koneessa öljyä - nestettä ?
Jonkinlainen moottorivaurio on varmaankin kyseessä, jos kerran pahasti ääntää.
Varmaan jollain pitää selvittää, mikä on pettänyt.
Jos auto on ollut sulla vaan vähän aikaa, niin oliskohan syytä ottaa yhteyttä myyjään, jolla saattaisi vaikka olla ihan jotain vastuutakin.
Onkos vakuutusta.
Pelkäänpäs vähän, että onkohan sinua nyt oikein kunnolla huijattu kaupoissa, kyllä ne mersun moottorit on tavallaan useamman sata tuhatta kestäneet . . . minullakin.
Koneen osto edessä. Saksan myyjäliike (AUTOHUS) ei ota mitään vastuuta. Ottaakohan Daimler benz vai mistähän olis hyvä kysellä. Löysin tänään vaihtokoneen 2006 aj. 80tkm. 5500,-
Kiitokset tiedoistanne!!!
MB E 280 CDI -06
Kyllä tuo oudolta kuulostaa minusta ainakin 120 tkm ajetulta autolta. Kannattaisikohan yrittää selvittää kilometrit kaikista ohjainyksiköistä, vaikka taitavat vain härskimmät jättää jälkiä mittarin ruuvaamisesta. Tuolla vaan saisi vastuun myyjälle (helpommin).pasi999 kirjoitti: Joo. Tänään sain tietoa autosta. Yksi pytty on leikannut kiinni. Yksi suutin on pettänyt ja dieseliä päässy reiluummin koneeseen ja sit leikannut kiinni.
Koneen osto edessä. Saksan myyjäliike (AUTOHUS) ei ota mitään vastuuta. Ottaakohan Daimler benz vai mistähän olis hyvä kysellä. Löysin tänään vaihtokoneen 2006 aj. 80tkm. 5500,-
Kiitokset tiedoistanne!!!
Voisko asiantuntijat kommentoida muille vastaisen varalle mitä oireita autossa pitäisi havaita että voisi moottoriremontin estää ennakolta?
Onko tällaisessa kyse polttoaineen kerääntymisestä moottoriöljyyn vai virheellisen muotoisen liekin aiheuttamista ongelmista?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Epätasainen käynti, huono käynistyvyys,
terävä kilkattava ääni, epätavalline lämpeneminen, vaalea savu
Siis nimen omaan leikannut kiinni mäntä, laakeri, männän tappi
(ei mäntä halki, sulanut puhki, kankirikki, tappi irti)
virheeline suihkun muoto/aika aiheutta vaikka mitä(männän puhkimenoa ym)
jos on paljon ylimääräistä polttoainetta niin se voi pestä kaiken öljyn
pois männän ja sylinterin välistä(saman tapainen vaikutus myös jos öljyhuonoa/paljon polttoainetta öljyssä, ei voitelu lämpönousee)
vuotava suutin(sopivassa tilanteesa paljon ainetta männän päällä mäntä halki/säröillä, kiinni jämähtää)
jos vaihto kone on ton hintainen kannattaa saman tien kysyä
mersulta tehtaalta saksasta suoraan,
mitää tuumavat tulevatko vastaa
yhteen sprinteriin mistä meni kierto kanki,
tuli tehtaalta suoraan ihan uusi kone hintaan ~5000€+2x rahti
halusivat vanhan koneen sinne vaihdossa tutkitavaksi
(veho olis halunnut ~10000€)
terävä kilkattava ääni, epätavalline lämpeneminen, vaalea savu
Siis nimen omaan leikannut kiinni mäntä, laakeri, männän tappi

(ei mäntä halki, sulanut puhki, kankirikki, tappi irti)
virheeline suihkun muoto/aika aiheutta vaikka mitä(männän puhkimenoa ym)
jos on paljon ylimääräistä polttoainetta niin se voi pestä kaiken öljyn
pois männän ja sylinterin välistä(saman tapainen vaikutus myös jos öljyhuonoa/paljon polttoainetta öljyssä, ei voitelu lämpönousee)
vuotava suutin(sopivassa tilanteesa paljon ainetta männän päällä mäntä halki/säröillä, kiinni jämähtää)
jos vaihto kone on ton hintainen kannattaa saman tien kysyä
mersulta tehtaalta saksasta suoraan,
mitää tuumavat tulevatko vastaa
yhteen sprinteriin mistä meni kierto kanki,
tuli tehtaalta suoraan ihan uusi kone hintaan ~5000€+2x rahti
halusivat vanhan koneen sinne vaihdossa tutkitavaksi
(veho olis halunnut ~10000€)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 19.08.2011 12:16
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Ittellä -05 320 cdi E 150tkm ja meni turbo paskaks ja samalla intercooleri vaihtoon. Nyt osat vaihdettu Turbohuollossa, mutta hiukkassuodatin aiheuttaa ongelmia. Paine-ero suuri testerissä ja kun koitettu varovasti ajaa, että palais karstat pois niin ei onnistu. Ei lämmöt nouse tarpeeksi. Vielä toiveissa, että sen sais jossain esim. veholla ajettua pakkoajolle sen regeneroinnin, mutta jos ei nii sitten jää temput vähiin. Veholla kerto että uusi hiukkassuodatin 3500e. Tosin kerto turbonkin maksavan 3200, mutta sama kyseinen Garretti turbohuolossa puolet halvemmalla!!!
Onko ehdotuksia ideoita, mitä kikkoja ja ilmaveivejä vielä käytössä muuta kuin uusiksi?
Mites se kokonaan poisto? Täytyisi poistaa ohjelmistostakin koko suodin? Kuulemma katsastuksessa ei tule ongelmia poistosta, koska mikään muu laitpos kun VTT ei mittaa asioita, joita hiukkassuodatin suodattaa. En tiedä! APUJA
Onko ehdotuksia ideoita, mitä kikkoja ja ilmaveivejä vielä käytössä muuta kuin uusiksi?
Mites se kokonaan poisto? Täytyisi poistaa ohjelmistostakin koko suodin? Kuulemma katsastuksessa ei tule ongelmia poistosta, koska mikään muu laitpos kun VTT ei mittaa asioita, joita hiukkassuodatin suodattaa. En tiedä! APUJA
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
huhaainnanen kirjoitti:Ittellä -05 320 cdi E 150tkm ja meni turbo paskaks ja samalla intercooleri vaihtoon. Nyt osat vaihdettu Turbohuollossa, mutta hiukkassuodatin aiheuttaa ongelmia. Paine-ero suuri testerissä ja kun koitettu varovasti ajaa, että palais karstat pois niin ei onnistu. Ei lämmöt nouse tarpeeksi. Vielä toiveissa, että sen sais jossain esim. veholla ajettua pakkoajolle sen regeneroinnin, mutta jos ei nii sitten jää temput vähiin. Veholla kerto että uusi hiukkassuodatin 3500e. Tosin kerto turbonkin maksavan 3200, mutta sama kyseinen Garretti turbohuolossa puolet halvemmalla!!!
Onko ehdotuksia ideoita, mitä kikkoja ja ilmaveivejä vielä käytössä muuta kuin uusiksi?
Mites se kokonaan poisto? Täytyisi poistaa ohjelmistostakin koko suodin? Kuulemma katsastuksessa ei tule ongelmia poistosta, koska mikään muu laitpos kun VTT ei mittaa asioita, joita hiukkassuodatin suodattaa. En tiedä! APUJA
Eikös sen pakko polton olisi voinnut koittaa, testerillä laittaa saman tien päälle jos kertoi että pönikkä on tukossa?
*:rila "eli testerillä millä mersuja tukitaan" sen voi koittaa laita päälle ainakin kolmea eri kautta, jos systeemissä ei enään ole mittän muuta vikaa kuin se pönikkä tukossa, niin lähtee päälle"voi joutua useemman kerran koittamaan" mutta vaikka lähtisi pääle ja menisi läpi(kierroksia ~2000rmp ja pakokaasun lämpö ~850c noin 15min) niin ei silti aina auta,
muita konsteja, kuumentaa sitä jollain muulla, pesu, 8-10mm reikä läpi virtaus suuntaan "poralla reikä läpi, ulkokuoren tulevat reiijät hitsata tukkon lenkki ilman taka puolista ossaa" pöntön täysi tyhjenys ohjelman muuokaus
Mitään ihmeen ilmaveivejä ei systeemissä ole (mikä lie edes on, mutta tossa systeemissä ei semmosta ole)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 19.08.2011 12:16
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Noniin, dpf tyhjennetty. Vedettiin laikalla katki ja filtteri kuikkaan! Kyllä niin yhtä koivuhalkoa oli filtteri, että en ihmettele että oli auto tukkonen. DPF ei ole siellä pöntössä mitenkään erityisemmin kiinni vaan se on ahistettuta ulkokuoreen. Turbolta tullessa pöntössä on eka catti, joka jatkuu mutkan yli ja sitte heti perään dpf.
Mielenkiinnolla odotan, kun saan auton kasaan että mitä sieltä tietokoneelta kerrotaan. Vai kerrotaanko mitään! Ideaalisin tilannehan on että dpf ei hirveästi paine-eroja putkeen aiheuttaisi. Olisikohan vaan niin, että paineanturit ennen ja jälkeen dpf:n haistelevat paine-eron. Jos liian suuri, käsky regeneroinnista??? Saattaa olla toiveajattelua ja haaveilua, mutta uskon kun nään. Ei perus insinöörin ajatukseen käy, miksi siellä pitäisi valvoa onko filtteri olemassa vai ei!
Pääsin jo myös seuraavaan haasteeseen auton kanssa, kuinka poistaa EGR? Nyt tarvittaisiin autoon ohjelma, jossa egr ja dpf poistettu. Sen jälkeen en tältä istumalta taas keksi lisää moottorin toiminnallisuutta haittaavia tekijöitä.
Mielenkiinnolla odotan, kun saan auton kasaan että mitä sieltä tietokoneelta kerrotaan. Vai kerrotaanko mitään! Ideaalisin tilannehan on että dpf ei hirveästi paine-eroja putkeen aiheuttaisi. Olisikohan vaan niin, että paineanturit ennen ja jälkeen dpf:n haistelevat paine-eron. Jos liian suuri, käsky regeneroinnista??? Saattaa olla toiveajattelua ja haaveilua, mutta uskon kun nään. Ei perus insinöörin ajatukseen käy, miksi siellä pitäisi valvoa onko filtteri olemassa vai ei!
Pääsin jo myös seuraavaan haasteeseen auton kanssa, kuinka poistaa EGR? Nyt tarvittaisiin autoon ohjelma, jossa egr ja dpf poistettu. Sen jälkeen en tältä istumalta taas keksi lisää moottorin toiminnallisuutta haittaavia tekijöitä.
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Olisko pienet jatko-opinnot paikallaan vai jäikö pari peruskurssia heikoille arvosanoille.huhaainnanen kirjoitti:Ei perus insinöörin ajatukseen käy, miksi siellä pitäisi valvoa onko filtteri olemassa vai ei!

Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Eihän tuossa valvota sitä onko filtteri olemassa vaiko ei sillä valvotaan tuota paine eroa ajatteleppa jos ei olisi mitään valvontaa ja etupuolella on 1bar painetta ja takapuolella 0.2 bar niin mitä se tekee koneelle jotain sieltä poksahtaa.DBFI kirjoitti:Olisko pienet jatko-opinnot paikallaan vai jäikö pari peruskurssia heikoille arvosanoille.huhaainnanen kirjoitti:Ei perus insinöörin ajatukseen käy, miksi siellä pitäisi valvoa onko filtteri olemassa vai ei!
En ole insinööri konemestari kumminkin.

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Kyllä kerrottan, paine erosta, virtauksesta herjaa,huhaainnanen kirjoitti:Noniin, dpf tyhjennetty. Vedettiin laikalla katki ja filtteri kuikkaan! Kyllä niin yhtä koivuhalkoa oli filtteri, että en ihmettele että oli auto tukkonen. DPF ei ole siellä pöntössä mitenkään erityisemmin kiinni vaan se on ahistettuta ulkokuoreen. Turbolta tullessa pöntössä on eka catti, joka jatkuu mutkan yli ja sitte heti perään dpf.
Mielenkiinnolla odotan, kun saan auton kasaan että mitä sieltä tietokoneelta kerrotaan. Vai kerrotaanko mitään! Ideaalisin tilannehan on että dpf ei hirveästi paine-eroja putkeen aiheuttaisi. Olisikohan vaan niin, että paineanturit ennen ja jälkeen dpf:n haistelevat paine-eron. Jos liian suuri, käsky regeneroinnista??? Saattaa olla toiveajattelua ja haaveilua, mutta uskon kun nään. Ei perus insinöörin ajatukseen käy, miksi siellä pitäisi valvoa onko filtteri olemassa vai ei!
Pääsin jo myös seuraavaan haasteeseen auton kanssa, kuinka poistaa EGR? Nyt tarvittaisiin autoon ohjelma, jossa egr ja dpf poistettu. Sen jälkeen en tältä istumalta taas keksi lisää moottorin toiminnallisuutta haittaavia tekijöitä.
(sitä valvottan koko ajan"sillä valvottan sen pönikän toimintaa" ja jonkun verran pitää olla "muutuva ero" eri tilanteisa)
ihan vaan kokemus pohjalta, Seuraavakasi syttyy mootorinvika valo ja tehot putoaa
Se egr täytyy pistää ohjelmasta pois päältä(samoin dpf) ohjlman lisäksi pitää olla vekotin millä sen laittelle moottorin ohjausboxsiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 19.08.2011 12:16
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Niin, kun on ajatus nopeampi kuin kädet niin jää paljon juttua välistä. Tarkoitin vaan juurikin sitä että onko anturit sellaiset että ne hälyyttää vain kun paine-ero liian suuri. Mutta joku fiksu ymmärsi sen jo tähän vastatakkin ja kiitos siitä. Eli siellä seurataan kokoajan paine-eroja. No joo, täytyy saada joku asiantuntija joka osaisi korjata ohjelman kuntoon ettei vikakoodeja tulisi. Siis dpf ja egr pitää poistaa sieltä. Selväksi tuli KIITOS.
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Hei. rakkaat rintteri kuskit. Itsellä nyt tuo hiukkaspönttö näyttää oireilevan. onnistuuko tuon nyt putsaamaan jotenkin kotikonstein? vai kannattaako suoraan mennä vehon palveluiden pariin? Oireet 1 kpl moottorin vikavalo 2 kertaa kadonnu tehot autosta kokonaan ei anna kiertää yli 2000.. joku sano että tuo nyt ei ole mikään "kallis" operaatio edes liikkeessä..?
- Äkkinäinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Jos nyt vikakoodit aluksi lukisi.....
Voi olla halvimmillaan vain paine-ero anturi hinta n. 60e..
Elikkä auto staarin nokkaan ennen kuin muuta mietit.....
Voi olla halvimmillaan vain paine-ero anturi hinta n. 60e..
Elikkä auto staarin nokkaan ennen kuin muuta mietit.....
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Ok. no pitänee huomen koittaa soitella jos pääsis johki kattoo vikakoodejaÄkkinäinen kirjoitti:Jos nyt vikakoodit aluksi lukisi.....
Voi olla halvimmillaan vain paine-ero anturi hinta n. 60e..
Elikkä auto staarin nokkaan ennen kuin muuta mietit.....

Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Toisessa viestiketjussa oleva w204 om651 250cdi korjautui kaasuläpän osalta. Testilenkillä heitti kuitenkin vikatilan ja Stariin koodin "P246397 Dieselhiukkassuodattimen nokimäärä ei ole kunnossa". Hiukkassuodattimen täyttöaste noin 200%. Katsoin hiukkassuodattimen polttohistorian ja viimeinen poltto on epäonnistunut. Edellinen onnistunut poltto noin 1000km sitten. Olisko tuo poltto epäonnistunut kun kaasuläppä jumitteli? Katsoin Starista pakkopolttoa, mutta siinä kohdassa kun varoiteltiin takaa tulevan liikenteen näkyväisyydestä, päätin siirtää pakko polttoa. Miten pakkopoltto kannattaa suorittaa ja laitetaanko se tuolta sovitukset osiosta päälle?
Re: Hiukkassuodatin paskana? Kokemuksia kiitos!!
Pakkopolton yksi käynnistymisehto on että tankissa on 15litraa polttoainetta. No ei ollut, ajoin vielä 20km tankkaamaan ja sitten pienemmälle tielle laittamaan pakkopolton päälle. Jahas, pakkopoltto ei käynnisty, hiukkassuodattimen täyttöaste oli 300%. Olisi pitänyt olla alle 200%, että polton saa päälle. Stari kuitenkin ohjasi toimintoon, jossa auto määrittää tarkemmin hiukkassuodattimen täyttöasteen. Auto kävi noin 20min, ensin tyhjäkäyntiä, sitten noin 1800rpm. Lopputulos, hiukkassuodattimen täyttöaste 2%, En oikein tiedä mitä tapahtui, mutta nyt on auto kunnossa.