itse en ymmärtänyt hevon vitt... tuosta ylläolevasta kynnen höpinästä

mutta höpise rauhassa vain ja kaavojakin saa laittaa, jos niitä vain jostain eteen tulee... ehkä sitten huomenna tajuaa taas paremmin, tänään ei oikein ajatus enää kulje...
itse ajattelin selvittää tehot ihan penkissä

(alle 260 niitä pitäis saada tulemaan näin aluksi, niin sais leimattua tuon ropaleen ahtimille...)
tämä mun remmiahdinhan on varustettu magneettikytkimellä, joten eihän se ole mukana, kuin silloin kun sitä käsketään, normaalisti moottori toimii siis ihan normaalina turboahdettuna versiona... ja vanhoista M102/M103 kaaasuläpistä tehtyjen "bypass" venttiilien kautta ohitetaan itse remmi tuolla ahtolinjassa
käytännön kokemukset sitten ratkaisee lopulliset systeemit, teoriasta kun ei yleensä ole kuin välttävää apua näissä kokeellissa jutuissa... tänään tuli mieleen, että jos tyytyis remmin osalta vain 0.5 bar. ahtoon ilman turbon tuomaa apua ja kaksoisahdettuna sitten turbo tekis jopa 1.5 bar ja remmi sitten kertois sen tarvittaessa siihen mitä tulee, eli n. 2.75 bar

todellisuudessa jäädään varmaan vähän alle 2.5 bar. todellisen ahdon häviöiden ja remmin "vuotamisen" takia (tuollaisilla paineilla ja ilmamäärillä, ei taatusti remmi ole enää niin tiivis, kuin 0.5 ahdoilla

), mutta pääpiirteittäin paineet pitäis mennä jotenkin noin
edit: kynsi, kyllä minä seuraan suurella mielenkiinnolla tuota sun COP sytkän rakennusta tuolla finsquirtin puolella, niin saa sitten suoraan apinoida systeemit omaan käyttöön, kun sen aika tulee

vaikka kyllä tämä mitsun hukkakipinä systeemi pitäis vielä reilulla 1.5 bar. toimiakkin ihan ok, niin ei se kipinäteho ikinä haitaksi ole ( ja joskus mun pitää kuitenkin nuo mitsun vermeet laittaa kiinni taas siihen mitsun V6 koneeseenkin...)