ml270/400cdi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
drpepper74
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ml270/400cdi

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Olisi haaveissa jompikumpi otsikon mukaisista kulkineista, vm.-02-04. Saksasta tai Virosta noita sais aika sopivasti. En ole kyseistä autoa päässyt missään livenä tutkimaan. Joten kysyn teiltä viisaammilta:
7-paikkaa, pitäis olla. Saako 5-paikkaisen helposti 7-paikkaiseksi? Jääkö tavaroille tilaa jos kaikki penkkirivit käytössä? Rattaiden pitää sopia mukaan. Tällä hetkellä 6-paikkainen riittää.
270vs.400?? 270cdi:stä on jo kokemusta, 30tkm c-kopassa ja tykkään moottorista. Polttoaine vuodot oli helppo itse korjata, muita ongelmia minulla ei ole ollut. Onko 400cdi:ssä samankaltaisia tyyppivikoja? Miten paljon ajettu kannattaa vielä ottaa?
Kiitos jo etukäteen vastauksista! :clap:
c270cdi avantgarde, manuaali, ohjelmoitu
Heikki Kuitunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: ml270/400cdi

Viesti Kirjoittaja Heikki Kuitunen »

Kiinnostava aihe, mutta itse olen kiinnostunut G-sarjan autosta.
drpepper74 kirjoitti:Olisi haaveissa jompikumpi otsikon mukaisista kulkineista, vm.-02-04. Saksasta tai Virosta noita sais aika sopivasti
Ulkomailta tuominen kannattaa aina.
drpepper74 kirjoitti: En ole kyseistä autoa päässyt missään livenä tutkimaan. Joten kysyn teiltä viisaammilta:
7-paikkaa, pitäis olla. Saako 5-paikkaisen helposti 7-paikkaiseksi? Jääkö tavaroille tilaa jos kaikki penkkirivit käytössä? Rattaiden pitää sopia mukaan. Tällä hetkellä 6-paikkainen riittää.
Harvassa ovat ne farkkukoriset autot, joihn takatakapenkkien jälkeen jää vielä riittävä tavaratila. ML ei ole poikkeus tähän sääntöön. Kyllä sinne tietysti jonkilaiset cityrattaat mahtuu poikittain.

Takapenkkien lisääminen voi olla hankalaa, kun pitäisi löytää ensin alkuperäiset penkit kaikkine hilppeineen. Vaneripenkkien tekeminen ei onnistu, kun tarvitsee olla tyyppihyväksytyt. Kiinnikkeet siellä lienee valmiina, mutta meneeköhän siinä kattoverhoilutkin uusiksi turvaavöiden vuoksi. Kuulostaa kalliilta projektilta, jos vaihtoehtona on etsiä valmiiksi 7-paikkainen.
drpepper74 kirjoitti: 270vs.400?? 270cdi:stä on jo kokemusta, 30tkm c-kopassa ja tykkään moottorista. Polttoaine vuodot oli helppo itse korjata, muita ongelmia minulla ei ole ollut. Onko 400cdi:ssä samankaltaisia tyyppivikoja? Miten paljon ajettu kannattaa vielä ottaa?
Kiitos jo etukäteen vastauksista! :clap:
Eikös 400 CDI:ssä ollut ongelmia jakoketjun tms. kulumisen kanssa ja asia korjattiin 420 CDI -malliin siirryttäessä? Muutoin noita nelisatasia on Suomessa sen verran vähän, että laajempipohjaisten kokemusten kanssa voi olla hieman hiljaista.
Tasaisia tuulia!
Tomp
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tomp »

400:ssa ongelmana juuri tuo jakoketju. Venyy, ja vaihtoväli noin 150tkm. Ensimmäisistä malleista puuttui myös tuo hyppäämisen estin. Muuten aika vähän tietoa tosta 400:sta, täällä kuin muuallakin maailmalla. Eipä siinä muuta "normaalista poikkeavaa vikaherkkyyttä" ole.
drpepper74
Sisäänajossa
Sisäänajossa

G-malli olis aika äijä peli mutta, hinnat alkaa mobilessa 30ke:sta, siihen verot päälle niin alkaa olemaan ihanan kallista.

Matkarattaat ja muutama kauppakassi jos mahtuu 7-paikkaisen ml:än konttiin niin se riittää.

Onko tietoa miten kallis operaatio ketjun vaihto tohon 400:seen on?
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Tomp kirjoitti:400:ssa ongelmana juuri tuo jakoketju. Venyy, ja vaihtoväli noin 150tkm. Ensimmäisistä malleista puuttui myös tuo hyppäämisen estin. Muuten aika vähän tietoa tosta 400:sta, täällä kuin muuallakin maailmalla. Eipä siinä muuta "normaalista poikkeavaa vikaherkkyyttä" ole.
Onko näitä ensimmäisiä malleja ollut ollenkaan ML:ssä? 400cdi tuli ässään 1999 ja ML:ään 2001. Täältä lueskelin ilman saksan kielen taitoa: http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... 628/OM_629" onclick="window.open(this.href);return false;.

Kiinnostaisi myös ML kakkosautoksi. E:n ostoperusteina käytin, että piti mahtua kaksi lasta turvaistuimiin takapenkille ja etupenkille vielä aikuiset. Onneksi mahtuu kolmekin lasta. Lisäksi piti pystyä vetämään noin 2 tonnin peräkärryä. Noilla ehdoilla ei kauhean laaja tarjonta ollutkaan. Haaveissa olisi kakkosautoksi samat vaatimukset ja neliveto 10-15ke:n hintaan.

Vähän omaa pohdintaa kustannuksista:
Näyttäisi että km/v bensan ja dieselin välillä nykyisellä valtion rahastuksella menisi 11-15 000km paikkeille. Bensakone tulisi halvemmaksi kakkosautokäytössä, kun toinen auto on jokatapauksessa diesel. Kaikki bensakoneet (230, 320, 430) ML:ssä taitaa kuluttaa saman verran.

Testasin Lähivakuutuksen laskurilla, niin positiivinen yllätys oli, että ML:n vakuutukset olisi halvempia mitä vastaavan E:n. Liikennevakuutus pikkasen kalliimpi ja kasko paljon halvempi.

W163:n alkupään laatua on moitittu ja laatuparannuksia on tullut aika tiuhaan. Onko eri vuosimalleissa niin suuria eroja, että jostain kannattaisi maksaa enemmän? Vastaavaan tyyliin kuin w211:n jäähdyttäjä tai jarrut.
Esa

E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Tomp
Mersumies
Mersumies

drpepper74 kirjoitti:

Vaihtelee paikoissa. W211:een n.2000€
drpepper74
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tomp kirjoitti:
drpepper74 kirjoitti:

Vaihtelee paikoissa. W211:een n.2000€
Katselin kl-varaosien listaa osista ja niistä tuli n.500e. Sitä en tiedä/tutkinut meneekö jotain osia useampia, mutta alle tonnilla pitäs osat saada. Tekeekö vaihtotyön itse vai tarviseeko vaihtoon jotain erikoistyökaluja?

Oliko joissain vuosimalleissa huonolaatuisia yksilöitä normaalia enemmän? Jostain olin lukevinani että -02 ja sitä vanhemmissa olisi ollut laatuongelmia. -02 ja sitä uudemmissa nämä ongelmat olisi suurimmaksiosaksi ratkaistu.
Tomp
Mersumies
Mersumies

260hp mallissa hyppäämisen estin.

Huoltoa en suosittele itse tekemään, ellei ole kunnon ohjeet. Ilmeisesti vaatii erikoistyökalunkin. En tiedä ML:stä, mutta luulen, että siitäkin pitää purkaa koko etupää, puskuri ym. Eihän nyt puskurin poistaminen paha ole, mutta se muu työ.
Vastaa Viestiin