w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaupparatsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
Paikkakunta: Lahti

w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Kaupparatsu »

Alle on juuri autokaupasta hankittu w211 -02 CDI 270. Ajettu reilu 200 tkm. Syyläri näyttää olevan alkuperäinen, mutta en mistään itse näe, että lukeeko siellä Valeo saatika että millainen tyyppinumero siellä lukee. Automaatti pelaa hyvin ja aion siihen vaihdattaa öljyt heti, kun kesäloma koittaa.

Glykoli+lootaöljyt pelottelu iski kovaa tässä viikonloppuna ja ajattelin tässä kyselläkin, että saanko Veholle soittamalla selville, että minkä mallinen syyläri omasta kärrystä löytyy? Vai miten selvittää asia? Onko varotoimenpiteenä syylärin vaihtaminen fiksu veto, jos selviää, että siellä on se pahamaineinen Valeon vanhempi malli kiinni? Autolla kuitenkin 9 vuotta ja yli 200 tkm takana.
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kotikonstein helpoimmalla syyläri selviää kun ottaa pellin pois syylärin päältä. Olikos joku 6kpl 10mm pulteilla kiinni. Syylärin päällä tarra josta selviää malli ym. Sitte Glykoolitestillä selviää onko syyläri rikki vai ehjä. Rikkinäisen vaihtaa heti ja ehjän voi vaihtaa jos budjetti antaa myöden.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Eikö se ollut lähinnä C-sarjalaisen ongelma tuo syyläri?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kyllä tosta syyläristä on niin paljon juttua tällä foorumilla. On myös alkupään W211 ongelma. Olisko ollut 09/03 asti.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja barton »

Paremminkin noita viallisia syyläreitä tehtiin tietty sarja, tiettynä ajanjaksona ja niitä löytyy todellakin melkein mistä mallista tahansa. Määrällisesti enitenhän niitä on porsinut tietenkin parhaiten myydyissä malleissa, E- ja C-sarjat.
Avatar
Kaupparatsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
Paikkakunta: Lahti

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Kaupparatsu »

Nyt purin syylärin päällä olevaa muovia ja kurkkasin alle... tällainen tarra löytyi:

A 211 500 0202
MADE IN POLAND
16/04/02 27 33

Valeo-tekstiä en nähnyt missään, mutta eiköhän tuo sellainen ole?!

LISÄYSTÄ:

Tarran muotoilu/fontti/Mersun merkki ovat todella samankaltaisia tässä kuvassa näkyvän kanssa (tongin netistä kuvan, EI OLE SIIS OMASTA AUTOSTANI TÄMÄ KUVA!) Kuva

...ehkäpä Valeo-teksti oli vaan kulahtanu jo pois tarrasta tms.

Glykolitestiin kai sitten... ja syyläri joka tapauksessa vaihtoon, maksoi mitä maksoi.
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13776
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kaupparatsu kirjoitti:Nyt purin syylärin päällä olevaa muovia ja kurkkasin alle... tällainen tarra löytyi:

A 211 500 0202
MADE IN POLAND
16/04/02 27 33

Valeo-tekstiä en nähnyt missään, mutta eiköhän tuo sellainen ole?!

LISÄYSTÄ:

Tarran muotoilu/fontti/Mersun merkki ovat todella samankaltaisia tässä kuvassa näkyvän kanssa (tongin netistä kuvan, EI OLE SIIS OMASTA AUTOSTANI TÄMÄ KUVA!)

...ehkäpä Valeo-teksti oli vaan kulahtanu jo pois tarrasta tms.

Glykolitestiin kai sitten... ja syyläri joka tapauksessa vaihtoon, maksoi mitä maksoi.
Mutta Valeon syyläri siellä pitäisikin olla jos on merkkiliikkeessä vaihdettu uuteen. Sen uuden Valeon syylärin osanumeron pitäisi vaan olla eri (tuo kuvan osa on se vanhin versio, tuohon on tullut kolme eri versiota myöhemmin). 203:sta en tiedä missä välissä vika on enimmäkseen korjattu. Ainakin 211:ssä eron huomaa myös siitä miten ne syylärin päädyt on krimpattu kiinni.
Avatar
Kaupparatsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
Paikkakunta: Lahti

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Kaupparatsu »

DBFI kirjoitti:
Kaupparatsu kirjoitti:Nyt purin syylärin päällä olevaa muovia ja kurkkasin alle... tällainen tarra löytyi:

A 211 500 0202
MADE IN POLAND
16/04/02 27 33

Valeo-tekstiä en nähnyt missään, mutta eiköhän tuo sellainen ole?!

LISÄYSTÄ:

Tarran muotoilu/fontti/Mersun merkki ovat todella samankaltaisia tässä kuvassa näkyvän kanssa (tongin netistä kuvan, EI OLE SIIS OMASTA AUTOSTANI TÄMÄ KUVA!)

...ehkäpä Valeo-teksti oli vaan kulahtanu jo pois tarrasta tms.

Glykolitestiin kai sitten... ja syyläri joka tapauksessa vaihtoon, maksoi mitä maksoi.
Mutta Valeon syyläri siellä pitäisikin olla jos on merkkiliikkeessä vaihdettu uuteen. Sen uuden Valeon syylärin osanumeron pitäisi vaan olla eri (tuo kuvan osa on se vanhin versio, tuohon on tullut kolme eri versiota myöhemmin). 203:sta en tiedä missä välissä vika on enimmäkseen korjattu. Ainakin 211:ssä eron huomaa myös siitä miten ne syylärin päädyt on krimpattu kiinni.
Kyllä... siis jos siellä olisi ollu päivämäärä + osanumero toinen, niin sillon ei hätää välttämättä olisi. Täytyy heti huomenna soitella erääseen Mersuja korjaavaan liikkeeseen (ei merkkiliike kuitenkaan), että paljonko maksaa syylärin vaihto. Jotkut pitävät tätä turhana hätiköintinä, kun suunnittelen syylärin vaihtoa (ilmeisesti 500-700 euron lasku tulossa), mutta enpä viitsi odotella, että koska lakkaa automaatti toimimasta.
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Gate »

Jos autossa on alkuperäinen vetokoukku niin silloin engelmaa ei ole, koska niissä on tehokkaampi Behrin jäähdytin.

Ittelleni tulossa kyseinen mb enkä koeajossa tarkastanut syyläriä. Tuollainen yllämainittu teksti tuli vastaan aiheesta lukiessani, voiko joku vahvistaa tämän?
Perinteitä pitää kunnioittaa.
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Kaupparatsu kirjoitti:Alle on juuri autokaupasta hankittu w211 -02 CDI 270. Ajettu reilu 200 tkm. Syyläri näyttää olevan alkuperäinen, mutta en mistään itse näe, että lukeeko siellä Valeo saatika että millainen tyyppinumero siellä lukee. Automaatti pelaa hyvin ja aion siihen vaihdattaa öljyt heti, kun kesäloma koittaa.

Glykoli+lootaöljyt pelottelu iski kovaa tässä viikonloppuna ja ajattelin tässä kyselläkin, että saanko Veholle soittamalla selville, että minkä mallinen syyläri omasta kärrystä löytyy? Vai miten selvittää asia? Onko varotoimenpiteenä syylärin vaihtaminen fiksu veto, jos selviää, että siellä on se pahamaineinen Valeon vanhempi malli kiinni? Autolla kuitenkin 9 vuotta ja yli 200 tkm takana.
Sain juuri autoni huuhtelusta. Luotin siihen ettei minulla napsahda ja kas!
Lasku 1600 eur ja pitää tehdä vielä toinen huuhtelu varmuuden vuoksi (noin 500eur). Syyläri vaihdettu samalla. Jos jälkiviisaana yhtään voisi neuvoa niin kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi. Pääset huomattavasti halvemmalla. Varsinkin kun tuo voi hajottaa koko lootan, jolloin lasku on huomattavasti suurempi. Pääsiin onneksi "tässä vaiheessa "arvioitua halvemmalla, mutta aika näyttää mikä lopullinen kustannus tuolle tulee..

Oma auto on s211 -03 ajettu 126 tkm. Täydellinen huoltokirja, jolla ei yhtään arvoa kun tuo korkkaa (=vanha paska ja kuluva osat).
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja skibe »

mikablo kirjoitti: Sain juuri autoni huuhtelusta. Luotin siihen ettei minulla napsahda ja kas!
Lasku 1600 eur ja pitää tehdä vielä toinen huuhtelu varmuuden vuoksi (noin 500eur). Syyläri vaihdettu samalla.
Siis 2100euroa uus syyläri ja pari kertaa huuhtelua?
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja mikablo »

skibe kirjoitti:
mikablo kirjoitti: Sain juuri autoni huuhtelusta. Luotin siihen ettei minulla napsahda ja kas!
Lasku 1600 eur ja pitää tehdä vielä toinen huuhtelu varmuuden vuoksi (noin 500eur). Syyläri vaihdettu samalla.
Siis 2100euroa uus syyläri ja pari kertaa huuhtelua?
Kyllä. 2100 Eur.

Ensimmäinen "huuhtelu" tarkalleen 1580.00Eur.
Hintaan tosin sisältyi Vikadiagnoosi (noin 300Eur jossa koeajoa, star diagnostiikka lukua ja glykolitesti).
Uusi jäähdytin on näköjään maksanut 406Eur ja huuhtelyöljyt 169eur.

Kokonaislaskussa jakauma:
Työt yhteensä 876.23Eur
Tarvikkeet 703,77Eur.

Huuhtelu 2. kerta tulee maksamaan noin 500Eur (tarkalleen ottaen jos vanhasta laskusta laskee: Huuhtelytyö 246.13 + Öljyt 168.30=414Eur).
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Tuttavalla on 270 cdi ja siinä on alkuperäinen tahdasasennettu vetokoukka ja siinä meni glygoolit vaihteistoon.
Minulla on myös 270 cdi ja vaihdoin varmuudeksi syylärin, tilasin sen ototeile.de. syyläri maksoi 185 euroa (nissens) ja rahti päälle. 210 euroa koti ovelle.
Vaihdossa neni noin 3-4 tuntia (en tarkkaan muista), sitten öljyt, ei huuhtelua. huomattavasti halvempi kuin 2100 euroa.
varaosan numero ototeilessä on -03 270 cdi automaatti farmariin 62797A.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eellä mennään
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 08.09.2011 20:56

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Eellä mennään »

Onpas ylihinnoiteltu..ja rankasti.. :roll: :roll:
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Roger »

Omassa e320cdi 5/-03 tehdaskoukku ja alkuperäinen valeonsyyläri. Keväällä tehtiin glykolitesti, ei vuotoa.
Tilasin 16rivisen tarvike lauhduttimen 75€
Eipä tarvi pelätä että menis mehut sekaisin.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Jos erillisen lauhduttimen öljyille laitoit, nii toivotaan että talvella vaihteistoöljy myös lämpenee. :shock:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Jolle »

nh1131 kirjoitti:Jos erillisen lauhduttimen öljyille laitoit, nii toivotaan että talvella vaihteistoöljy myös lämpenee. :shock:
Eipä ole väykyissä eikä w202 korisissa mersuissakaan tuollaista lisälämmitystä vaihteistoöljylle, sitä en tiedä että onko lauhhduttimella joku termostaatti talvea varten?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5550
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä se öljy sielä vaihteistossa lämpimäksi vatkautuu. Tuskinpa vaihtestoa haittaa onko se öljy 90 asteista vai esim. 50 asteista.
S124 300TE
W124 300D
Jeremias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ti 05.08.2003 16:23

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

Tiedossa on Suomessa 4-2003 rekisteröity W211 200CDI automaatti.
Autossa ei ole vetokoukkua.
Onko olemassa glykolivaaraa ja miten tarkistan sen kauppaa tehdessäni.
Myyjä on yksityinen ja ajomäärä on alle 300 tuhatta.
Eellä mennään
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 08.09.2011 20:56

Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"

Viesti Kirjoittaja Eellä mennään »

Jeremias kirjoitti:Tiedossa on Suomessa 4-2003 rekisteröity W211 200CDI automaatti.
Autossa ei ole vetokoukkua.
Onko olemassa glykolivaaraa ja miten tarkistan sen kauppaa tehdessäni.
Myyjä on yksityinen ja ajomäärä on alle 300 tuhatta.

Aja autolla lähimpään MB-pikahuoltoon ja pyydä ottamaan vaihteistoöljyn glykolitesti..ei kestä kauaa ja maksaa vaivan..
Vastaa Viestiin