w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Alle on juuri autokaupasta hankittu w211 -02 CDI 270. Ajettu reilu 200 tkm. Syyläri näyttää olevan alkuperäinen, mutta en mistään itse näe, että lukeeko siellä Valeo saatika että millainen tyyppinumero siellä lukee. Automaatti pelaa hyvin ja aion siihen vaihdattaa öljyt heti, kun kesäloma koittaa.
Glykoli+lootaöljyt pelottelu iski kovaa tässä viikonloppuna ja ajattelin tässä kyselläkin, että saanko Veholle soittamalla selville, että minkä mallinen syyläri omasta kärrystä löytyy? Vai miten selvittää asia? Onko varotoimenpiteenä syylärin vaihtaminen fiksu veto, jos selviää, että siellä on se pahamaineinen Valeon vanhempi malli kiinni? Autolla kuitenkin 9 vuotta ja yli 200 tkm takana.
Glykoli+lootaöljyt pelottelu iski kovaa tässä viikonloppuna ja ajattelin tässä kyselläkin, että saanko Veholle soittamalla selville, että minkä mallinen syyläri omasta kärrystä löytyy? Vai miten selvittää asia? Onko varotoimenpiteenä syylärin vaihtaminen fiksu veto, jos selviää, että siellä on se pahamaineinen Valeon vanhempi malli kiinni? Autolla kuitenkin 9 vuotta ja yli 200 tkm takana.
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Kotikonstein helpoimmalla syyläri selviää kun ottaa pellin pois syylärin päältä. Olikos joku 6kpl 10mm pulteilla kiinni. Syylärin päällä tarra josta selviää malli ym. Sitte Glykoolitestillä selviää onko syyläri rikki vai ehjä. Rikkinäisen vaihtaa heti ja ehjän voi vaihtaa jos budjetti antaa myöden.
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Eikö se ollut lähinnä C-sarjalaisen ongelma tuo syyläri?
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Kyllä tosta syyläristä on niin paljon juttua tällä foorumilla. On myös alkupään W211 ongelma. Olisko ollut 09/03 asti.
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Paremminkin noita viallisia syyläreitä tehtiin tietty sarja, tiettynä ajanjaksona ja niitä löytyy todellakin melkein mistä mallista tahansa. Määrällisesti enitenhän niitä on porsinut tietenkin parhaiten myydyissä malleissa, E- ja C-sarjat.
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Nyt purin syylärin päällä olevaa muovia ja kurkkasin alle... tällainen tarra löytyi:
A 211 500 0202
MADE IN POLAND
16/04/02 27 33
Valeo-tekstiä en nähnyt missään, mutta eiköhän tuo sellainen ole?!
LISÄYSTÄ:
Tarran muotoilu/fontti/Mersun merkki ovat todella samankaltaisia tässä kuvassa näkyvän kanssa (tongin netistä kuvan, EI OLE SIIS OMASTA AUTOSTANI TÄMÄ KUVA!)
...ehkäpä Valeo-teksti oli vaan kulahtanu jo pois tarrasta tms.
Glykolitestiin kai sitten... ja syyläri joka tapauksessa vaihtoon, maksoi mitä maksoi.
A 211 500 0202
MADE IN POLAND
16/04/02 27 33
Valeo-tekstiä en nähnyt missään, mutta eiköhän tuo sellainen ole?!
LISÄYSTÄ:
Tarran muotoilu/fontti/Mersun merkki ovat todella samankaltaisia tässä kuvassa näkyvän kanssa (tongin netistä kuvan, EI OLE SIIS OMASTA AUTOSTANI TÄMÄ KUVA!)

...ehkäpä Valeo-teksti oli vaan kulahtanu jo pois tarrasta tms.
Glykolitestiin kai sitten... ja syyläri joka tapauksessa vaihtoon, maksoi mitä maksoi.
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Mutta Valeon syyläri siellä pitäisikin olla jos on merkkiliikkeessä vaihdettu uuteen. Sen uuden Valeon syylärin osanumeron pitäisi vaan olla eri (tuo kuvan osa on se vanhin versio, tuohon on tullut kolme eri versiota myöhemmin). 203:sta en tiedä missä välissä vika on enimmäkseen korjattu. Ainakin 211:ssä eron huomaa myös siitä miten ne syylärin päädyt on krimpattu kiinni.Kaupparatsu kirjoitti:Nyt purin syylärin päällä olevaa muovia ja kurkkasin alle... tällainen tarra löytyi:
A 211 500 0202
MADE IN POLAND
16/04/02 27 33
Valeo-tekstiä en nähnyt missään, mutta eiköhän tuo sellainen ole?!
LISÄYSTÄ:
Tarran muotoilu/fontti/Mersun merkki ovat todella samankaltaisia tässä kuvassa näkyvän kanssa (tongin netistä kuvan, EI OLE SIIS OMASTA AUTOSTANI TÄMÄ KUVA!)
...ehkäpä Valeo-teksti oli vaan kulahtanu jo pois tarrasta tms.
Glykolitestiin kai sitten... ja syyläri joka tapauksessa vaihtoon, maksoi mitä maksoi.
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Kyllä... siis jos siellä olisi ollu päivämäärä + osanumero toinen, niin sillon ei hätää välttämättä olisi. Täytyy heti huomenna soitella erääseen Mersuja korjaavaan liikkeeseen (ei merkkiliike kuitenkaan), että paljonko maksaa syylärin vaihto. Jotkut pitävät tätä turhana hätiköintinä, kun suunnittelen syylärin vaihtoa (ilmeisesti 500-700 euron lasku tulossa), mutta enpä viitsi odotella, että koska lakkaa automaatti toimimasta.DBFI kirjoitti:Mutta Valeon syyläri siellä pitäisikin olla jos on merkkiliikkeessä vaihdettu uuteen. Sen uuden Valeon syylärin osanumeron pitäisi vaan olla eri (tuo kuvan osa on se vanhin versio, tuohon on tullut kolme eri versiota myöhemmin). 203:sta en tiedä missä välissä vika on enimmäkseen korjattu. Ainakin 211:ssä eron huomaa myös siitä miten ne syylärin päädyt on krimpattu kiinni.Kaupparatsu kirjoitti:Nyt purin syylärin päällä olevaa muovia ja kurkkasin alle... tällainen tarra löytyi:
A 211 500 0202
MADE IN POLAND
16/04/02 27 33
Valeo-tekstiä en nähnyt missään, mutta eiköhän tuo sellainen ole?!
LISÄYSTÄ:
Tarran muotoilu/fontti/Mersun merkki ovat todella samankaltaisia tässä kuvassa näkyvän kanssa (tongin netistä kuvan, EI OLE SIIS OMASTA AUTOSTANI TÄMÄ KUVA!)
...ehkäpä Valeo-teksti oli vaan kulahtanu jo pois tarrasta tms.
Glykolitestiin kai sitten... ja syyläri joka tapauksessa vaihtoon, maksoi mitä maksoi.
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Jos autossa on alkuperäinen vetokoukku niin silloin engelmaa ei ole, koska niissä on tehokkaampi Behrin jäähdytin.
Ittelleni tulossa kyseinen mb enkä koeajossa tarkastanut syyläriä. Tuollainen yllämainittu teksti tuli vastaan aiheesta lukiessani, voiko joku vahvistaa tämän?
Ittelleni tulossa kyseinen mb enkä koeajossa tarkastanut syyläriä. Tuollainen yllämainittu teksti tuli vastaan aiheesta lukiessani, voiko joku vahvistaa tämän?
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Sain juuri autoni huuhtelusta. Luotin siihen ettei minulla napsahda ja kas!Kaupparatsu kirjoitti:Alle on juuri autokaupasta hankittu w211 -02 CDI 270. Ajettu reilu 200 tkm. Syyläri näyttää olevan alkuperäinen, mutta en mistään itse näe, että lukeeko siellä Valeo saatika että millainen tyyppinumero siellä lukee. Automaatti pelaa hyvin ja aion siihen vaihdattaa öljyt heti, kun kesäloma koittaa.
Glykoli+lootaöljyt pelottelu iski kovaa tässä viikonloppuna ja ajattelin tässä kyselläkin, että saanko Veholle soittamalla selville, että minkä mallinen syyläri omasta kärrystä löytyy? Vai miten selvittää asia? Onko varotoimenpiteenä syylärin vaihtaminen fiksu veto, jos selviää, että siellä on se pahamaineinen Valeon vanhempi malli kiinni? Autolla kuitenkin 9 vuotta ja yli 200 tkm takana.
Lasku 1600 eur ja pitää tehdä vielä toinen huuhtelu varmuuden vuoksi (noin 500eur). Syyläri vaihdettu samalla. Jos jälkiviisaana yhtään voisi neuvoa niin kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi. Pääset huomattavasti halvemmalla. Varsinkin kun tuo voi hajottaa koko lootan, jolloin lasku on huomattavasti suurempi. Pääsiin onneksi "tässä vaiheessa "arvioitua halvemmalla, mutta aika näyttää mikä lopullinen kustannus tuolle tulee..
Oma auto on s211 -03 ajettu 126 tkm. Täydellinen huoltokirja, jolla ei yhtään arvoa kun tuo korkkaa (=vanha paska ja kuluva osat).
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Siis 2100euroa uus syyläri ja pari kertaa huuhtelua?mikablo kirjoitti: Sain juuri autoni huuhtelusta. Luotin siihen ettei minulla napsahda ja kas!
Lasku 1600 eur ja pitää tehdä vielä toinen huuhtelu varmuuden vuoksi (noin 500eur). Syyläri vaihdettu samalla.
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Kyllä. 2100 Eur.skibe kirjoitti:Siis 2100euroa uus syyläri ja pari kertaa huuhtelua?mikablo kirjoitti: Sain juuri autoni huuhtelusta. Luotin siihen ettei minulla napsahda ja kas!
Lasku 1600 eur ja pitää tehdä vielä toinen huuhtelu varmuuden vuoksi (noin 500eur). Syyläri vaihdettu samalla.
Ensimmäinen "huuhtelu" tarkalleen 1580.00Eur.
Hintaan tosin sisältyi Vikadiagnoosi (noin 300Eur jossa koeajoa, star diagnostiikka lukua ja glykolitesti).
Uusi jäähdytin on näköjään maksanut 406Eur ja huuhtelyöljyt 169eur.
Kokonaislaskussa jakauma:
Työt yhteensä 876.23Eur
Tarvikkeet 703,77Eur.
Huuhtelu 2. kerta tulee maksamaan noin 500Eur (tarkalleen ottaen jos vanhasta laskusta laskee: Huuhtelytyö 246.13 + Öljyt 168.30=414Eur).
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Tuttavalla on 270 cdi ja siinä on alkuperäinen tahdasasennettu vetokoukka ja siinä meni glygoolit vaihteistoon.
Minulla on myös 270 cdi ja vaihdoin varmuudeksi syylärin, tilasin sen ototeile.de. syyläri maksoi 185 euroa (nissens) ja rahti päälle. 210 euroa koti ovelle.
Vaihdossa neni noin 3-4 tuntia (en tarkkaan muista), sitten öljyt, ei huuhtelua. huomattavasti halvempi kuin 2100 euroa.
varaosan numero ototeilessä on -03 270 cdi automaatti farmariin 62797A.
Minulla on myös 270 cdi ja vaihdoin varmuudeksi syylärin, tilasin sen ototeile.de. syyläri maksoi 185 euroa (nissens) ja rahti päälle. 210 euroa koti ovelle.
Vaihdossa neni noin 3-4 tuntia (en tarkkaan muista), sitten öljyt, ei huuhtelua. huomattavasti halvempi kuin 2100 euroa.
varaosan numero ototeilessä on -03 270 cdi automaatti farmariin 62797A.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 08.09.2011 20:56
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Onpas ylihinnoiteltu..ja rankasti..



Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Omassa e320cdi 5/-03 tehdaskoukku ja alkuperäinen valeonsyyläri. Keväällä tehtiin glykolitesti, ei vuotoa.
Tilasin 16rivisen tarvike lauhduttimen 75€
Eipä tarvi pelätä että menis mehut sekaisin.
Tilasin 16rivisen tarvike lauhduttimen 75€
Eipä tarvi pelätä että menis mehut sekaisin.
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Jos erillisen lauhduttimen öljyille laitoit, nii toivotaan että talvella vaihteistoöljy myös lämpenee. 

Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Eipä ole väykyissä eikä w202 korisissa mersuissakaan tuollaista lisälämmitystä vaihteistoöljylle, sitä en tiedä että onko lauhhduttimella joku termostaatti talvea varten?nh1131 kirjoitti:Jos erillisen lauhduttimen öljyille laitoit, nii toivotaan että talvella vaihteistoöljy myös lämpenee.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Kyllä se öljy sielä vaihteistossa lämpimäksi vatkautuu. Tuskinpa vaihtestoa haittaa onko se öljy 90 asteista vai esim. 50 asteista.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Tiedossa on Suomessa 4-2003 rekisteröity W211 200CDI automaatti.
Autossa ei ole vetokoukkua.
Onko olemassa glykolivaaraa ja miten tarkistan sen kauppaa tehdessäni.
Myyjä on yksityinen ja ajomäärä on alle 300 tuhatta.
Autossa ei ole vetokoukkua.
Onko olemassa glykolivaaraa ja miten tarkistan sen kauppaa tehdessäni.
Myyjä on yksityinen ja ajomäärä on alle 300 tuhatta.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 08.09.2011 20:56
Re: w211 -02 CDI270 ja "glykolipelko"
Jeremias kirjoitti:Tiedossa on Suomessa 4-2003 rekisteröity W211 200CDI automaatti.
Autossa ei ole vetokoukkua.
Onko olemassa glykolivaaraa ja miten tarkistan sen kauppaa tehdessäni.
Myyjä on yksityinen ja ajomäärä on alle 300 tuhatta.
Aja autolla lähimpään MB-pikahuoltoon ja pyydä ottamaan vaihteistoöljyn glykolitesti..ei kestä kauaa ja maksaa vaivan..