On joskus MIESTEN kesken juttua mersun kestävyydestä ,että paljonko on ajettu, ettei konetta ole avattu?
Tietenkin normaali huollot ,jotka myös jatkavat koko paketin elinkaarta.eivät sisälly asin ytimeen.
Niin kehukaapa nyt pelinne,myös auton tyyppi olis kiva lisä näin kesän kynnyksellä.
Näitä juttuja vois myös käyttää moneen eri tarkoitukseen??
Voi myös laittaa ne maanantai autotkin mukaan.
!
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 14.05.2004 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähän mennessä:
230E vm.-84 421000km, ei mitään tehty ja jatkuu..
220D vm.-77 530 000km, kerran maalattu, tekniikka täysin koskematon ja hyvin toimii...
300E -85 460tkm kori vaihdettu, seki tosin kattokerhon takia
300D -80 1,3 Mkm koneremppa kerran, loota(automaatti) vaihdettu kerran ja rempattu kerran, remontin tarpeessa taas...
1985 250 D, lähes 730 000 km, perä ja laatikko koskematon, moottoriin (OM602) vaihdettu alipainepumppu, venttiilikopan tiiviste ja suuttimien letkut - suuremmista mainitakseni. Kyljet maalattu ja fiksattu.
1983 230 E Automatic, reippaat 330 tkm. Rampoista ei tietoa, mutta ei tekniikkaan suurempia viimeisen 50 tkm:n aikana. Koriremppa tehty.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
300E -91 412tkm. Mitään suurempaa ei ole tehty. 400tkm:ssä hydraulinostajat vaihdettu. Joskus 350tkm paikkeilla vaihdettu ruiskun määräjakaja ja bensapumput.
Pelaa edelleen kuin unelma. Ainoastaan perä vähän ääntää....
MB-200d -90.Ajettu 650000km.Kansiremppa 500000 samoin alipainepumppu,hydr.nostajat.hihnan kiristys systeemit.jakopäänketju,moottorin kumityyny +jotain pientä.Ei kuluta öljyä vaihtoväli 10000km.mobil 5w-50.Näytäis siltä että 500000km on puolimatka näillä koneilla.Samoin korilla.
MB-aiheesta poiketen pitänee mainita myös Volvo.
740 GLE 2.3 -litran bensakone, 550 000 km ja jatkaa matkaansa uudella omistajalla. Eikä vienyt öljyä (0,5-0,6l/10 000 km ).
Bensiiniäkin kohtuulliset 7,4-10,0l/100 km (maantie/kaupunki), ottaen huomioon noin 200-220 km/h kulkukyvyt.
200 000km kohdalla sen verran kone ollut auki, että kansi oikaistu.
Ilmeisesti vesi loppunut ed. omistajalta.
Luja peli oli.
Piti myydä, kun kaupunkioloissa ei ollut paikkaa, jossa olisi apurunkoon laittanut paikkaa.
Se oli kahdesta autosta toinen, jota jäi todella ikävä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kilpivar kirjoitti:MB-aiheesta poiketen pitänee mainita myös Volvo.
740 GLE 2.3 -litran bensakone, 550 000 km ja jatkaa matkaansa uudella omistajalla. Eikä vienyt öljyä (0,5-0,6l/10 000 km ).
Bensiiniäkin kohtuulliset 7,4-10,0l/100 km (maantie/kaupunki), ottaen huomioon noin 200-220 km/h kulkukyvyt.
Jatketaan ohi aiheen...
Mulla oli joskus Volvo 240 GLT 2.3 eli B23E+M46 ja ohjekirjassa sanottiin kulutuksiksi maantielle 8 ltr ja kaupunkiin 16 ltr ja paukkupakkasilla ei taajamassa tehnyt heikkoakaan saavuttaa 15 ltr/100 km.Ton 8 ltr sain joskus maantieajossa kyllä saavutettua,mutta tientukkona piti olla.Sähkövitosella toikin kelas 5500 rpm ja mittari näytti silloin tasan 200
300 td -88 noin 900 000 km, ilman että moottoria on raotettu, vaihdelaatikko ja kytkin on vaihdettu n, 600 000 km paikkeilla. Katosi viitos vaihde, kiitos paljon kärryn vetämisen. Auto on ollut isäni omistuksessa melkein uudesta (tuli taloon -89 alle vuoden vanhana) nykyään autolla ajelee veljeni. Maalattu on yli kerran ja harvapa tuota uskoo, että miljoona pyörähtää lasiin kohtsilleen
Eikä muuten syö yhtään öljyä vielä........ öljyt on vaihdettu 10 000 km:n välein ja aina on olleet synteettiset litkut.
Kyllä autosta huomaa, että maantietä on maisteltu, ei ennää vetele niin ilosesti ko uuden karheana.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
joop79 kirjoitti:Eikä muuten syö yhtään öljyä vielä........ öljyt on vaihdettu 10 000 km:n välein ja aina on olleet synteettiset litkut.
Helppo uskoa ettei syö öljyä, jos uudesta saakka olleet synteettiset.
(Katso Volvo -viestini yltä, autossa aina Mobil Rally Formula 5W- 40 vaihtovälillä 10 000 km).
Mutta menepä vaihtamaan mineraaliöljyt pariksi-kolmeksi öljynvaihtoväliksi ja palaa takaisin synteettiseen.
Jopa juoksee öljyt joka raosta ulos.
Itse pilasin Crownin koneen sillä, että vaihdoin "laatuöljyyn", kaikki tuli läpi.
Jopa 40 km matkalla kului 4 litraa öljyä !
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Miksi öljyt pitää vaihtaa 5Tkm välein . Eikös "nykyöljyillä" pitäis vähintään 10Tkm ajaa, vai onko öljy loppu 5Tkm jälkeen ja vain lisäätte silloin öljyä . Vai mineraaliöljyilläkö sen 5Tkm ajelette, siis te jotka niitä noin useasti vaihdatte?
Iso E kirjoitti:Miksi öljyt pitää vaihtaa 5Tkm välein . Eikös "nykyöljyillä" pitäis vähintään 10Tkm ajaa, vai onko öljy loppu 5Tkm jälkeen ja vain lisäätte silloin öljyä . Vai mineraaliöljyilläkö sen 5Tkm ajelette, siis te jotka niitä noin useasti vaihdatte?
Eräs mesen fiksailija on maininnut, että mersuissa, ainakin m110:ssa on liian pieni / muuten riittämätön öljynsuodatin (Tiedä sitten, korjatkoon viisaammat). Itse olen alle 10tkm pyrkinyt vaihtamaan.
Mobil 5W50 käytän.
Ainiin m110 -> 245tkm -> toimii!
Ja ei muutenkaan 245tkm 280s -82 suurempia vikoja ole.
Omassa 200d:ssä alkoi kannentiiviste vuotaa öljyä etu- ja takapäästä,500000km:ssä.Mersumiehiltä kuultuna se on tyyppivika?Samallahan siinä tiivisteen vaihdossa tulee katsotuksi venttiilit ym. muut.Eli toisin sanoen "puolivälin huolto".
Auto oli -88 200D ajettu 930000,kansiremppa 650000, jakoketju samaan aikaan ei syö öljyä ja kaikki toimii. Tuli vaihto eteen kun piti saada superturbo aihio,autona nytten 300TD turbo.
Mä jatkan vähän vielä vielä Volvoista,eli meillä oli 940 2,3 bensakoneella,ajettu oli 389 tuhatta kun myytiin,eikä siihen mennessä ollut mitään kummempaa,koneeseen ei oltu koskettu,kytkin vaihettiin 300 tuhannessa.Bensaa vei sen 8-14 litraa.
'89 200d, mittarissa nyt 494tkm, kansiremppa tehty jossain vaiheessa ennen ku auto tuli mulle. Syynä tyyppivika; öljyt kannen ja lohkon välistä ulos. Vaihdan öljyt 5tkm:n välein, öljynä Teboilin "Gold", jonka olen hyväksi havainnut. Uskon kotipuolen naapuria ja sen isäukkoa öljynvaihtovälissä, ne kun on ajanu W123/124-malleilla yhteensä yli 2milj. km.
Autona 250d automaatti -86 Mittarissa 589000km:
Peltiremontti tehty 2vuotta sitten (etulokasuojat, takakaaret, helmakotelot, ovien alalaidat, takaluukun alalaita, sekä pari paikkaa pohjaan) auto tällähetkellä päällisin puolin lähes uudenveroisessa kunnossa. Alustaremontti tehty viimeviikolla. Kaikki välykselliset puslat ja nivelet laitettu uusiksi.
Tekniikka täysin koskematon (näin ainakin minua edeltäneet omistajat kertoivat) Ölyt vaihdettu 10tkm välein. (vehon huoltokirja 370tkm asti).
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90