Paljonko on ajeltu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Paljonko on ajeltu?

Viesti Kirjoittaja nautseri »

On joskus MIESTEN kesken juttua mersun kestävyydestä ,että paljonko on ajettu, ettei konetta ole avattu?
Tietenkin normaali huollot ,jotka myös jatkavat koko paketin elinkaarta.eivät sisälly asin ytimeen.
Niin kehukaapa nyt pelinne,myös auton tyyppi olis kiva lisä näin kesän kynnyksellä.
Näitä juttuja vois myös käyttää moneen eri tarkoitukseen??
Voi myös laittaa ne maanantai autotkin mukaan.


! :!:
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 14.05.2004 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

w210 290TDT -98 632tkm ilman kone ja laatikkoremonttia öljyt 5tkm välein
w124 250D -89 738tkm 1 kansi remontti 500tkm öljyt 5tkm välein
w124 230E -87 312tkm 1 kansi remontti 305tkm öljyt 15tkm välein
w123 240D -82 717tkm koneen vaihto 680tkm öljyt 10tkm välein

Että semmosia
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Tähän mennessä:
230E vm.-84 421000km, ei mitään tehty ja jatkuu..
220D vm.-77 530 000km, kerran maalattu, tekniikka täysin koskematon ja hyvin toimii...
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

nymis kirjoitti:w210 290TDT -98 632tkm ilman kone ja laatikkoremonttia öljyt 5tkm välein
Eli noin 100 tkm vuosi --> 20 öljynvaihtoa vuodessa? :shock: Miksi noin tiuhaan vai kävikö näppäilyvirhe :mrgreen:

Oma pöröttelee vasta 104 tkm ilman isompia konehuolia, joten sitä ei paljon kannata mainostaa :)
C180T (S202) -99
Avatar
riviit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:16
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja riviit »

300E -85 460tkm kori vaihdettu, seki tosin kattokerhon takia :oops:
300D -80 1,3 Mkm koneremppa kerran, loota(automaatti) vaihdettu kerran ja rempattu kerran, remontin tarpeessa taas...
EX- 300E -85
NYKY- 300CE -87, 208D -89, 300D -80(vaiheessa)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

190, -87, 2.0E, 418tkm. konetta ei avattu... vaikka tarvetta varmaan olisi.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

..mitään ei tiiä...
Alle 10 milj. km varmaan, kun kone vielä käy kuitenkin....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

200D vm.-92 604000km, kansiremppa puolessa miljoonassa..

Huoltokirjan kertomana remontteja matkanvarrelta mm:
-jakoketju vaihdettu
-perän laakerit
-laturi
-virtalukko
-syylari
-tuulilasi
Viimeksi muokannut Esa H., To 20.05.2004 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

1985 250 D, lähes 730 000 km, perä ja laatikko koskematon, moottoriin (OM602) vaihdettu alipainepumppu, venttiilikopan tiiviste ja suuttimien letkut - suuremmista mainitakseni. Kyljet maalattu ja fiksattu.

1983 230 E Automatic, reippaat 330 tkm. Rampoista ei tietoa, mutta ei tekniikkaan suurempia viimeisen 50 tkm:n aikana. Koriremppa tehty.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

300E -91 412tkm. Mitään suurempaa ei ole tehty. 400tkm:ssä hydraulinostajat vaihdettu. Joskus 350tkm paikkeilla vaihdettu ruiskun määräjakaja ja bensapumput.
Pelaa edelleen kuin unelma. Ainoastaan perä vähän ääntää....
timde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.03.2004 19:17
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja timde »

MB-200d -90.Ajettu 650000km.Kansiremppa 500000 samoin alipainepumppu,hydr.nostajat.hihnan kiristys systeemit.jakopäänketju,moottorin kumityyny +jotain pientä.Ei kuluta öljyä vaihtoväli 10000km.mobil 5w-50.Näytäis siltä että 500000km on puolimatka näillä koneilla.Samoin korilla.
hölmöjä kysymyksiä ei ole, vain vastauksia
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Useampi kertoo tehneensä kansiremppaa 500 tkm kilometrilukemilla. Mikä syy aihetti sen, että päädyitte kansiremonttiin?
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Syytä en tiedä, miksi kansiremppa just noin puolen miljoonan kohdalla. Korjaamokuitit vaan juoruaa ajankohdan, eli auto tuli mulle myöhemmin.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

MB-aiheesta poiketen pitänee mainita myös Volvo.
740 GLE 2.3 -litran bensakone, 550 000 km ja jatkaa matkaansa uudella omistajalla. Eikä vienyt öljyä (0,5-0,6l/10 000 km ).
Bensiiniäkin kohtuulliset 7,4-10,0l/100 km (maantie/kaupunki), ottaen huomioon noin 200-220 km/h kulkukyvyt.

200 000km kohdalla sen verran kone ollut auki, että kansi oikaistu.
Ilmeisesti vesi loppunut ed. omistajalta.

Luja peli oli.
Piti myydä, kun kaupunkioloissa ei ollut paikkaa, jossa olisi apurunkoon laittanut paikkaa.

Se oli kahdesta autosta toinen, jota jäi todella ikävä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
lexaman
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:41

Viesti Kirjoittaja lexaman »

kilpivar kirjoitti:MB-aiheesta poiketen pitänee mainita myös Volvo.
740 GLE 2.3 -litran bensakone, 550 000 km ja jatkaa matkaansa uudella omistajalla. Eikä vienyt öljyä (0,5-0,6l/10 000 km ).
Bensiiniäkin kohtuulliset 7,4-10,0l/100 km (maantie/kaupunki), ottaen huomioon noin 200-220 km/h kulkukyvyt.
Jatketaan ohi aiheen...
Mulla oli joskus Volvo 240 GLT 2.3 eli B23E+M46 ja ohjekirjassa sanottiin kulutuksiksi maantielle 8 ltr ja kaupunkiin 16 ltr ja paukkupakkasilla ei taajamassa tehnyt heikkoakaan saavuttaa 15 ltr/100 km.Ton 8 ltr sain joskus maantieajossa kyllä saavutettua,mutta tientukkona piti olla.Sähkövitosella toikin kelas 5500 rpm ja mittari näytti silloin tasan 200 :D
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

300 td -88 noin 900 000 km, ilman että moottoria on raotettu, vaihdelaatikko ja kytkin on vaihdettu n, 600 000 km paikkeilla. Katosi viitos vaihde, kiitos paljon kärryn vetämisen. Auto on ollut isäni omistuksessa melkein uudesta (tuli taloon -89 alle vuoden vanhana) nykyään autolla ajelee veljeni. Maalattu on yli kerran ja harvapa tuota uskoo, että miljoona pyörähtää lasiin kohtsilleen :)

Eikä muuten syö yhtään öljyä vielä........ öljyt on vaihdettu 10 000 km:n välein ja aina on olleet synteettiset litkut.

Kyllä autosta huomaa, että maantietä on maisteltu, ei ennää vetele niin ilosesti ko uuden karheana.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

joop79 kirjoitti:Eikä muuten syö yhtään öljyä vielä........ öljyt on vaihdettu 10 000 km:n välein ja aina on olleet synteettiset litkut.
Helppo uskoa ettei syö öljyä, jos uudesta saakka olleet synteettiset.
(Katso Volvo -viestini yltä, autossa aina Mobil Rally Formula 5W- 40 vaihtovälillä 10 000 km).

Mutta menepä vaihtamaan mineraaliöljyt pariksi-kolmeksi öljynvaihtoväliksi ja palaa takaisin synteettiseen.
Jopa juoksee öljyt joka raosta ulos.

Itse pilasin Crownin koneen sillä, että vaihdoin "laatuöljyyn", kaikki tuli läpi.
Jopa 40 km matkalla kului 4 litraa öljyä !
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Mitäs rahan tuhlausta ja öljyn haaskausta tämä on?

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Miksi öljyt pitää vaihtaa 5Tkm välein :? :?: . Eikös "nykyöljyillä" pitäis vähintään 10Tkm ajaa, vai onko öljy loppu 5Tkm jälkeen ja vain lisäätte silloin öljyä :wink: :?: . Vai mineraaliöljyilläkö sen 5Tkm ajelette, siis te jotka niitä noin useasti vaihdatte?
Joker
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 11.04.2004 20:59

Re: Mitäs rahan tuhlausta ja öljyn haaskausta tämä on?

Viesti Kirjoittaja Joker »

OT
Iso E kirjoitti:Miksi öljyt pitää vaihtaa 5Tkm välein :? :?: . Eikös "nykyöljyillä" pitäis vähintään 10Tkm ajaa, vai onko öljy loppu 5Tkm jälkeen ja vain lisäätte silloin öljyä :wink: :?: . Vai mineraaliöljyilläkö sen 5Tkm ajelette, siis te jotka niitä noin useasti vaihdatte?
Eräs mesen fiksailija on maininnut, että mersuissa, ainakin m110:ssa on liian pieni / muuten riittämätön öljynsuodatin (Tiedä sitten, korjatkoon viisaammat). Itse olen alle 10tkm pyrkinyt vaihtamaan.
Mobil 5W50 käytän.

Ainiin :idea: m110 -> 245tkm -> toimii!
Ja ei muutenkaan 245tkm 280s -82 suurempia vikoja ole.
timde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.03.2004 19:17
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja timde »

Omassa 200d:ssä alkoi kannentiiviste vuotaa öljyä etu- ja takapäästä,500000km:ssä.Mersumiehiltä kuultuna se on tyyppivika?Samallahan siinä tiivisteen vaihdossa tulee katsotuksi venttiilit ym. muut.Eli toisin sanoen "puolivälin huolto".
hölmöjä kysymyksiä ei ole, vain vastauksia
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

540000 tulee kohtsilleen täyteen. Konetta ei ole availtu sen kummemmin. Jakajan ketju ja nostajat on vaihdettu. Ei muuta
pezqu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 05.05.2004 05:10

Viesti Kirjoittaja pezqu »

Auto oli -88 200D ajettu 930000,kansiremppa 650000, jakoketju samaan aikaan ei syö öljyä ja kaikki toimii. Tuli vaihto eteen kun piti saada superturbo aihio,autona nytten 300TD turbo.
300 TDT
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mä jatkan vähän vielä vielä Volvoista,eli meillä oli 940 2,3 bensakoneella,ajettu oli 389 tuhatta kun myytiin,eikä siihen mennessä ollut mitään kummempaa,koneeseen ei oltu koskettu,kytkin vaihettiin 300 tuhannessa.Bensaa vei sen 8-14 litraa.
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

5tkm vaihtoväli johtui taksi käytöstä, kone kun käy aamusta iltaan ja illasta aamuun.
Ei yksityis käytössä vaadi moista vaihtoväliä.

Ja nyt uusi lisäys w211T 220CDi 9tkm 0 öljyn vaihtoa :)
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Ex 220D reilu 650 tkm ja alipainepumpun takia koneremontti.
Nykyinen, ei kovin tarkkaa tietoa mutta yli miljoona kumminkin.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

'89 200d, mittarissa nyt 494tkm, kansiremppa tehty jossain vaiheessa ennen ku auto tuli mulle. Syynä tyyppivika; öljyt kannen ja lohkon välistä ulos. Vaihdan öljyt 5tkm:n välein, öljynä Teboilin "Gold", jonka olen hyväksi havainnut. Uskon kotipuolen naapuria ja sen isäukkoa öljynvaihtovälissä, ne kun on ajanu W123/124-malleilla yhteensä yli 2milj. km.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Autona 250d automaatti -86 Mittarissa 589000km:
Peltiremontti tehty 2vuotta sitten (etulokasuojat, takakaaret, helmakotelot, ovien alalaidat, takaluukun alalaita, sekä pari paikkaa pohjaan) auto tällähetkellä päällisin puolin lähes uudenveroisessa kunnossa. Alustaremontti tehty viimeviikolla. Kaikki välykselliset puslat ja nivelet laitettu uusiksi.
Tekniikka täysin koskematon (näin ainakin minua edeltäneet omistajat kertoivat) Ölyt vaihdettu 10tkm välein. (vehon huoltokirja 370tkm asti).
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Johtotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 19.08.2003 14:46
Paikkakunta: Savolandia

Viesti Kirjoittaja Johtotähti »

w124 250d vm- 86 398tkm..ja matka jatkuu!
"Lounas ilman alkoholia on pelkkä ilmansuunta!"
kaviskotama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 14.05.2004 19:59

Viesti Kirjoittaja kaviskotama »

540 tkm. Täydellinen koneremontti 500 tkm kohdalla.
Ja autohan on 250 D.
Mistäpä näistä tietää paljonko lie ruuvattu pois kilometrejä.
Avatar
teroth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 17.05.2004 20:56
Paikkakunta: Elimäki

Viesti Kirjoittaja teroth »

Vastahankitulla on mittarissa 376 tkm, eikä historia tiedä muita toimenpiteitä kuin määräaikaishuollot (viimeisin kuului kauppaan).
Oma talous:
MB E 200 CDI A -99

työn puolesta:
MB E 220 CDI T A -04
MB E 200 CDI A -03
Ex MB E 220 CDI T A -01
Ex MB E 200 CDI -00
+ lukuisia tähdettömiä keltakupuja
Vastaa Viestiin