500 SEC vm. -83 huomioitavaa ostettaessa
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
500 SEC vm. -83 huomioitavaa ostettaessa
Jeps eli eilen oltiin kaverille katsomassa 500 SEC:iä ja nyt kiinnostaisi tietää, että mitä huomionarvoisia tarkistuskohteita ko. autossa on?
Ainoa oikeastaan mihin kiinnitettiin koeajolla huomiota oli se että laitettaessa vaihde päälle, tuntuu aika perkeleen kova nykäys, aivan kuin vanhoissa jenkeissä. Onko tämä normaalia, vaiko ei? Ruostettakaan autossa ei pahemmin ollut, takavalojen alla hiukan, mutta ei pahasti.
Edit:: Niin ja miks ihmeessä kuskin ovessa on kaksi avaimenreikää????
Ainoa oikeastaan mihin kiinnitettiin koeajolla huomiota oli se että laitettaessa vaihde päälle, tuntuu aika perkeleen kova nykäys, aivan kuin vanhoissa jenkeissä. Onko tämä normaalia, vaiko ei? Ruostettakaan autossa ei pahemmin ollut, takavalojen alla hiukan, mutta ei pahasti.
Edit:: Niin ja miks ihmeessä kuskin ovessa on kaksi avaimenreikää????
Viimeksi muokannut Jani Anttila, La 15.05.2004 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Elä muuta virka, kulta on yksi parhaista C126:n väreistä. Kromikaaret tosin halventavat hieman tunnelmaa.SledgeHammer kirjoitti:Silmä lepää tossa biilissä
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin- ja näkyihän tuossa olevan vaihdettu sileät helmat ja ralliratti. Jotenkin apukuskin ovi näyttää olevan "auki".
Oliko tyhjäkäynti korkealla? Tämä voimistaa nykäystä vaihdetta kytkettäessä. Taka-akseliston helojen kuluneisuus voi aiheuttaa kolinaa vaihdettaessa/vaihdetta kytkettäessä.
Oliko tyhjäkäynti korkealla? Tämä voimistaa nykäystä vaihdetta kytkettäessä. Taka-akseliston helojen kuluneisuus voi aiheuttaa kolinaa vaihdettaessa/vaihdetta kytkettäessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Nyt kun asian otit puheeksi, niin tyhjäkäynti taisi olla aika korkealla.... paha tosin sanoa varmaksi, kun tuli mieleen näin jälkeenpäin ja varsinkin kun on tottunut tuohon cdi:n n. 600-700r/min tyhjäkäyntiinTimo L. kirjoitti:Niin- ja näkyihän tuossa olevan vaihdettu sileät helmat ja ralliratti. Jotenkin apukuskin ovi näyttää olevan "auki".
Oliko tyhjäkäynti korkealla? Tämä voimistaa nykäystä vaihdetta kytkettäessä. Taka-akseliston helojen kuluneisuus voi aiheuttaa kolinaa vaihdettaessa/vaihdetta kytkettäessä.
Apparin ovi kyllä on kunnolla kiinni ja suorassa. tuo helmalista vain on hiukan irti tuosta reunasta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Oliskos peitelty heikkoja öljynpaineita liian suurella tyhjäkäynnillä...?Mr_Benz kirjoitti:Nyt kun asian otit puheeksi, niin tyhjäkäynti taisi olla aika korkealla.... paha tosin sanoa varmaksi, kun tuli mieleen näin jälkeenpäin ja varsinkin kun on tottunut tuohon cdi:n n. 600-700r/min tyhjäkäyntiinTimo L. kirjoitti:Niin- ja näkyihän tuossa olevan vaihdettu sileät helmat ja ralliratti. Jotenkin apukuskin ovi näyttää olevan "auki".
Oliko tyhjäkäynti korkealla? Tämä voimistaa nykäystä vaihdetta kytkettäessä. Taka-akseliston helojen kuluneisuus voi aiheuttaa kolinaa vaihdettaessa/vaihdetta kytkettäessä.
Apparin ovi kyllä on kunnolla kiinni ja suorassa. tuo helmalista vain on hiukan irti tuosta reunasta.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 655
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Normaali tyhjäkäynti on noin 500-600, riippuen onko vaihde päällä vai ei. Koska tyhjäkäynti on noin pieni ja v8:t lähtevät liikkeelle kakkosvaihteella, ei vaihteen kytkemisen pitäisi nykäistä, eikä auton pitäisi juuri ollenkaan ryömiä tyhjäkäynnillä. Ainoastaan pakin kytkemiminen saa kevyesti tuntua. Tuo yksilö pitää varmaan tyhjäkäyntiä siinä 900 rpm kohdalla. Vika voi löytyä kaasuläpän asennon tunnistimesta, lämpöanturista, tyhjäkäyntiventiilistä, tai boksista. Tuo lista kallistuu loppua kohti, ja aika tuntuvasti.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Osto-oppaita lisäksi mm. 500sec.com ja Satish Tummalan jenkkisivut.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Osto-oppaita lisäksi mm. 500sec.com ja Satish Tummalan jenkkisivut.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990