500 SEC vm. -83 huomioitavaa ostettaessa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

500 SEC vm. -83 huomioitavaa ostettaessa

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Jeps eli eilen oltiin kaverille katsomassa 500 SEC:iä ja nyt kiinnostaisi tietää, että mitä huomionarvoisia tarkistuskohteita ko. autossa on?

Ainoa oikeastaan mihin kiinnitettiin koeajolla huomiota oli se että laitettaessa vaihde päälle, tuntuu aika perkeleen kova nykäys, aivan kuin vanhoissa jenkeissä. Onko tämä normaalia, vaiko ei? Ruostettakaan autossa ei pahemmin ollut, takavalojen alla hiukan, mutta ei pahasti.

Edit:: Niin ja miks ihmeessä kuskin ovessa on kaksi avaimenreikää????
Viimeksi muokannut Jani Anttila, La 15.05.2004 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Silmä lepää tossa biilissä :D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

SledgeHammer kirjoitti:Silmä lepää tossa biilissä :D
Elä muuta virka, kulta on yksi parhaista C126:n väreistä. Kromikaaret tosin halventavat hieman tunnelmaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
rönttä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 13.11.2003 15:32
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rönttä »

on muuten aika hieno :!:
Trust me I know what I'm doing...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niin- ja näkyihän tuossa olevan vaihdettu sileät helmat ja ralliratti. Jotenkin apukuskin ovi näyttää olevan "auki".

Oliko tyhjäkäynti korkealla? Tämä voimistaa nykäystä vaihdetta kytkettäessä. Taka-akseliston helojen kuluneisuus voi aiheuttaa kolinaa vaihdettaessa/vaihdetta kytkettäessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Timo L. kirjoitti:Niin- ja näkyihän tuossa olevan vaihdettu sileät helmat ja ralliratti. Jotenkin apukuskin ovi näyttää olevan "auki".

Oliko tyhjäkäynti korkealla? Tämä voimistaa nykäystä vaihdetta kytkettäessä. Taka-akseliston helojen kuluneisuus voi aiheuttaa kolinaa vaihdettaessa/vaihdetta kytkettäessä.
Nyt kun asian otit puheeksi, niin tyhjäkäynti taisi olla aika korkealla.... paha tosin sanoa varmaksi, kun tuli mieleen näin jälkeenpäin ja varsinkin kun on tottunut tuohon cdi:n n. 600-700r/min tyhjäkäyntiin

Apparin ovi kyllä on kunnolla kiinni ja suorassa. tuo helmalista vain on hiukan irti tuosta reunasta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mr_Benz kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Niin- ja näkyihän tuossa olevan vaihdettu sileät helmat ja ralliratti. Jotenkin apukuskin ovi näyttää olevan "auki".

Oliko tyhjäkäynti korkealla? Tämä voimistaa nykäystä vaihdetta kytkettäessä. Taka-akseliston helojen kuluneisuus voi aiheuttaa kolinaa vaihdettaessa/vaihdetta kytkettäessä.
Nyt kun asian otit puheeksi, niin tyhjäkäynti taisi olla aika korkealla.... paha tosin sanoa varmaksi, kun tuli mieleen näin jälkeenpäin ja varsinkin kun on tottunut tuohon cdi:n n. 600-700r/min tyhjäkäyntiin

Apparin ovi kyllä on kunnolla kiinni ja suorassa. tuo helmalista vain on hiukan irti tuosta reunasta.
Oliskos peitelty heikkoja öljynpaineita liian suurella tyhjäkäynnillä...?
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Saattaa olla lisäksi häikkää tyhjäkäynnin ohjauksessa. Korjaus voi olla kallista, esim. uusi lisäilmaluisti + ohjausboksi kustantaa yli 1000 euroa kotimaisessa merkkiliikkeessä.
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 655
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Toinen avaimenreikä ovessa on todennäköisesti varashälyttimelle.

Tutun porche 944 joka oli jostain -80 luvun alkupuolelta, siinä oli varashälyttimen avaimenreikä keskellä kylkeä :shock:
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Normaali tyhjäkäynti on noin 500-600, riippuen onko vaihde päällä vai ei. Koska tyhjäkäynti on noin pieni ja v8:t lähtevät liikkeelle kakkosvaihteella, ei vaihteen kytkemisen pitäisi nykäistä, eikä auton pitäisi juuri ollenkaan ryömiä tyhjäkäynnillä. Ainoastaan pakin kytkemiminen saa kevyesti tuntua. Tuo yksilö pitää varmaan tyhjäkäyntiä siinä 900 rpm kohdalla. Vika voi löytyä kaasuläpän asennon tunnistimesta, lämpöanturista, tyhjäkäyntiventiilistä, tai boksista. Tuo lista kallistuu loppua kohti, ja aika tuntuvasti.
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

itellä oli samaa vikaa noissa tyhjäkäynti kierroksissa, mutta vika on korjaantunut itsekseen :roll: autoni on ollut useamman vuoden talvet seisonnassa.Nyt kun se on ollut muutaman viikon ajossa on alkanut palikat paremmin toimimaan :P
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Vastaa Viestiin