
om605 vapari
om605 vapari
mitenkäs onnistuu turbotus om605 vaparista että kestääkö kone noin vai pitääkö vaihtaa jotain hiluja sisälle? noin 200-250hp tarttis ottaa 

Re: om605 vapari
onnistuminen riippuu tekijästä. samoin kesto riippuu tekijästä. jos on asiallisesti tehty, niin pitäs kestää hyvinkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om605 vapari
eli ei tartte vaihtaa hiluja sisälle?
Re: om605 vapari
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: om605 vapari
ei tartte.tonttu11 kirjoitti:eli ei tartte vaihtaa hiluja sisälle?
ite en ole koskaan tollasta mosaa räpläilly, mutta sellasen ymmärryksen olen asiasta saanu, että siinä vaparissakin olis öljyruiskut ihan vakiona ja että esim. veivit on luokkaa yhtä järeät, tai järeämmät, kun om602 ja 603d turboissa. näin ollen sitä moottoria vois pitää suht kestävänä aihiona pikku virittelyitä ajatellen. tietenkin kaiken rikki saa, mutta jos on edes jonkunverran tolkkua hommassa, niin miksipä ei kestäis. pitää kaikkien nesteiden ja ahtoilman lämpötilat kohtuuksissa, valkkaa semmosen ahtimen, että pakopaineet ja lämmöt pysyy kohtuullisissa rajoissa, eli ei millää 605turbon vakioahtimella aleta yrittään mitään 300 heppaa. pakari, pakosarja, imusarja jne sopiviks tehoille. ja muutenkin rakentelee sillain, että kaikki osat on sopivan kokosia. kauheesti sinne joutuu kaikenlaisia jäähdyttimiä laitteleen jos haluaa, että se on pitkässäkin juoksussa vielä kasassa. ahtoilmalle, moottoriöljylle, jos automaatti, niin sille ja sitten jos syylärissä ei riitä teho, niin sekin vielä vaihtaa parempaan. lämpötiloja olis kans hyvä tarkastella. ei nyt välttämättä joka väliin tarvi omaa mittaria laittaa, mutta sitten kun saa paketin nippuun, niin jollakin mittarilla mittailee vähän eri paikoista, niin tietää edes vähän missä mennään. uskaltaa sitten vähän paremmin antaa sitä lenkkariakin, kun on perstuntuma, että kuinka se mosa lämpiää ja mistä. (jos pelkkää vesien lämpömittaria tuijottelee, niin äkkiä saa öljyt niin ohkosiks, että voi käydä laakereille huonosti.) jollakin tollasilla eväillä näkisin, että on kohtuu hyvä alkaa rakentaan pakettia. rahaahan siihen menee ihan jonkun verran ja työtäkin on riittämiin, mutta se nyt tuskin haittaa, jos on intoo ja paalua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om605 vapari
605/6 N/A kanki vankempi kun 602/3TBO. Mistä oot moisen ymmärryksen saanu?pera8x kirjoitti:ei tartte.tonttu11 kirjoitti:eli ei tartte vaihtaa hiluja sisälle?
ite en ole koskaan tollasta mosaa räpläilly, mutta sellasen ymmärryksen olen asiasta saanu, että siinä vaparissakin olis öljyruiskut ihan vakiona ja että esim. veivit on luokkaa yhtä järeät, tai järeämmät, kun om602 ja 603d turboissa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om605 vapari
en muista. faktaa ei tästä asiasta ole tarjota. jostakin semmonen kuva kuitenkin jääny mieleen, että asia olis noin.jeemu kirjoitti:605/6 N/A kanki vankempi kun 602/3TBO. Mistä oot moisen ymmärryksen saanu?pera8x kirjoitti:ei tartte.tonttu11 kirjoitti:eli ei tartte vaihtaa hiluja sisälle?
ite en ole koskaan tollasta mosaa räpläilly, mutta sellasen ymmärryksen olen asiasta saanu, että siinä vaparissakin olis öljyruiskut ihan vakiona ja että esim. veivit on luokkaa yhtä järeät, tai järeämmät, kun om602 ja 603d turboissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om605 vapari
kiitoksia tiedoista
ja jos jollain löytys ylimäärästä pakosarjaa, imusarjaa nii pistäkää yv 


Re: om605 vapari
Ylimääräinen OM606:n turbon pakosarja löytyy. Siitä saa tehtyä.tonttu11 kirjoitti:kiitoksia tiedoistaja jos jollain löytys ylimäärästä pakosarjaa, imusarjaa nii pistäkää yv