CDI 320 V6 talvilämmitys
CDI 320 V6 talvilämmitys
Moro,
Olen hankkinut auton vasta Saksasta ja siinä ei ole lohkolämmitintä tai mitään muutakaan lämmitystä helpottamaan kylmäkäynnistyksiä kovilla pakkasilla.
Onko nämä kutosdiiselit yleensäkin miten lämpimiä kovilla pakkasilla tuolla auton omalla lämmityslaitteella? Eli onko esim. webasto tms. tarpeellinen?
Jos tuo lohkolämmitin on riittävä ja muuta lämmitystä ei tarvita, mihin kohtaan moottoria se on sijoitettu esim. vehon toimesta? Miltä puolelta löytyy pakkasproppu (vai löytyykö edes?) jonka paikalle lämmittimen saa helpoiten asennettua?
Mistä onnistuu sisäpistokkeen läpivienti mersussa helpoiten?
Kiitokset
Olen hankkinut auton vasta Saksasta ja siinä ei ole lohkolämmitintä tai mitään muutakaan lämmitystä helpottamaan kylmäkäynnistyksiä kovilla pakkasilla.
Onko nämä kutosdiiselit yleensäkin miten lämpimiä kovilla pakkasilla tuolla auton omalla lämmityslaitteella? Eli onko esim. webasto tms. tarpeellinen?
Jos tuo lohkolämmitin on riittävä ja muuta lämmitystä ei tarvita, mihin kohtaan moottoria se on sijoitettu esim. vehon toimesta? Miltä puolelta löytyy pakkasproppu (vai löytyykö edes?) jonka paikalle lämmittimen saa helpoiten asennettua?
Mistä onnistuu sisäpistokkeen läpivienti mersussa helpoiten?
Kiitokset
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Käyntiin lähtee kyllä ilman mitään lämmitimiä jos on kaikki kunnossa,CLSRönttä kirjoitti:Moro,
Olen hankkinut auton vasta Saksasta ja siinä ei ole lohkolämmitintä tai mitään muutakaan lämmitystä helpottamaan kylmäkäynnistyksiä kovilla pakkasilla.
Onko nämä kutosdiiselit yleensäkin miten lämpimiä kovilla pakkasilla tuolla auton omalla lämmityslaitteella? Eli onko esim. webasto tms. tarpeellinen?
Jos tuo lohkolämmitin on riittävä ja muuta lämmitystä ei tarvita, mihin kohtaan moottoria se on sijoitettu esim. vehon toimesta? Miltä puolelta löytyy pakkasproppu (vai löytyykö edes?) jonka paikalle lämmittimen saa helpoiten asennettua?
Mistä onnistuu sisäpistokkeen läpivienti mersussa helpoiten?
Kiitokset
samoin sisällä tarkenee hyvin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Itse pystyy asentamaan letkulämmittimen ja sisäpistokkeen, eikä ole edes kallis. Lämmitin toimii hyvin, ennen ensimmäistä käyttöä ajettava riittävävästi että neste kiertää ja ilmat poistuu putkista. Sisälle johto viedään sisäilmansuodattimen alta, siellä on valmis kumitutti minkä kautta onnistuu helposti. Lämpöä riittää ilman webastoakin kun tuota polttoainetta kuluu sen verran paljon että syntyy hukkalämpöä tarpeeksi...
W211 E320cdi V6
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Niin, en vaan haluaisi ainakaan kovilla pakkasilla käynnistää ilman lämmitystä...
Eikö lohkolämmitintä saa näihinkään?
Juttelin juuri yhden bmw-kaverin kanssa asiasta ja hän kertoi että uudemmissa bmw:ssä käytetään usein säteilylämmitintä koska lohkossa ei ole paikkaa lohkolämmittimelle...? Näinkö on mersussakin?
Eikö lohkolämmitintä saa näihinkään?
Juttelin juuri yhden bmw-kaverin kanssa asiasta ja hän kertoi että uudemmissa bmw:ssä käytetään usein säteilylämmitintä koska lohkossa ei ole paikkaa lohkolämmittimelle...? Näinkö on mersussakin?
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Ei noihin saa lohkolämmitintä mutta vettähän se lohkolämmitinkin lämmittää ja jos letkulämmitin on oikeaan paikkaan asennettu ja siittävän tehokas niin ei se niin huono ole kuin niiden maine ehkä on. Ne säteilylämmittimet on ehkä maineensa veroisia.CLSRönttä kirjoitti:Niin, en vaan haluaisi ainakaan kovilla pakkasilla käynnistää ilman lämmitystä...
Eikö lohkolämmitintä saa näihinkään?
Juttelin juuri yhden bmw-kaverin kanssa asiasta ja hän kertoi että uudemmissa bmw:ssä käytetään usein säteilylämmitintä koska lohkossa ei ole paikkaa lohkolämmittimelle...? Näinkö on mersussakin?
CDI-autoissa on apuna sähkölämmitin, nykyisin lämmityslaitteen kennon yhteydessä ja se puskee lämmintä käytännössä heti kun koneen käynnistää. Ajon aikana lämpö ei lopu jos termostaatti on kunnossa. Kylmäkäynnistyksiä varten joku lämmitin olisi kyllä paikallaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Jollain valmistajalla tais nykisin olla kierrätävä letkulämmitinDBFI kirjoitti:Ei noihin saa lohkolämmitintä mutta vettähän se lohkolämmitinkin lämmittää ja jos letkulämmitin on oikeaan paikkaan asennettu ja siittävän tehokas niin ei se niin huono ole kuin niiden maine ehkä on. Ne säteilylämmittimet on ehkä maineensa veroisia.CLSRönttä kirjoitti:Niin, en vaan haluaisi ainakaan kovilla pakkasilla käynnistää ilman lämmitystä...
Eikö lohkolämmitintä saa näihinkään?
Juttelin juuri yhden bmw-kaverin kanssa asiasta ja hän kertoi että uudemmissa bmw:ssä käytetään usein säteilylämmitintä koska lohkossa ei ole paikkaa lohkolämmittimelle...? Näinkö on mersussakin?
CDI-autoissa on apuna sähkölämmitin, nykyisin lämmityslaitteen kennon yhteydessä ja se puskee lämmintä käytännössä heti kun koneen käynnistää. Ajon aikana lämpö ei lopu jos termostaatti on kunnossa. Kylmäkäynnistyksiä varten joku lämmitin olisi kyllä paikallaan.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Tarkenee ja lämpenee hienosti kovillakin pakkasilla. Kunhan akussa puhtia, niin lähtee kuin palmun alta! Ja itsellä letkulämmitin ja toimii...
EQB 300 4-matic -23
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Kiitokset vastauksista, alkaahan se homma selviämään kun vain kysyy.
Oisko jollain vielä heittää tuollaisen hyvän letkulämmittimen merkkiä / mallia?
Ja mikä on se paras sijoituspaikka lämmittimelle?. Alavesiletku ilmeisesti, mutta enpäs ole vielä tutkinut miten ne vesiletkut tässä autossa menevät.
Oisko jollain vielä heittää tuollaisen hyvän letkulämmittimen merkkiä / mallia?
Ja mikä on se paras sijoituspaikka lämmittimelle?. Alavesiletku ilmeisesti, mutta enpäs ole vielä tutkinut miten ne vesiletkut tässä autossa menevät.
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Defa on todella helppo asentaa, mallikohtainen tarkka ohje tulee tarvittavan asennussarjan mukana.
Autoa ei tarvitse saada nosturille (no helpottaahan se johtopistokkeen asennusta) eikä nesteitä laskea pois jos on kaksi letkupuristinta käytössä.
Autoa ei tarvitse saada nosturille (no helpottaahan se johtopistokkeen asennusta) eikä nesteitä laskea pois jos on kaksi letkupuristinta käytössä.
wiimax.fi
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Defalta ja galixilta löytyy letkulämmittimet.
Ainakin Defa tulee lammityslaitteenletkuun, mutta kummassakaan ei ole mitään pumppua.
Näinköhän nämä saa moottorin riittävän lämpimäksi kovilla pakkasilla?
Lämmitysteho on 550w eli samaa luokkaa kuin lohkolämmittimissä.
Ainakin Defa tulee lammityslaitteenletkuun, mutta kummassakaan ei ole mitään pumppua.
Näinköhän nämä saa moottorin riittävän lämpimäksi kovilla pakkasilla?
Lämmitysteho on 550w eli samaa luokkaa kuin lohkolämmittimissä.
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
itselläkin on letkulämmitin(Defa) auto on MB C280 V6 -99 hain ruotsista eikä siinäkään ollut ostaessa lämmitintä. joten viime talvena asensin sen siihen aika helppo homma oli minun mallin meses se tuli alavesi letkuun vesipumpun ala puolelle.Letku vain poikki oikeasta kohtaaja vastus väliin. Minun käsittääkseni V koneisiin laitetaan aina letku lämmitin koska lohkossa huonosti tilaa ja lämpeäisi vain toinen puoli moottorinlohkoista.. hyvin on kyllä letku lämmitin lämmittänyt -30 keleilläkin, kunhan pitää ainakin sen tunnin verta. Ne ovat malli kohtaisia itse soitin kl-varaosiin ja ne kertoivat mitä lämmitintä tehdas ilmoittaa et sinne voi asentaa.. oikean vastuksen löytäminen oli hankalaa ei ollut suomessa maahantuojalla just sitä mallia varastossa piti sitten soittaa kaikki varaosa liikkeet läpi jotka sitä defaa myivät.. no suomesta sitä ei löytynyt. tilasin ruotsista asti sielläkin sanoivat et on viimeinen mikä on varastossa.. no vihdoin sen sitten sain se tuli maksaan 100€ ja suomessa jos olisi ollut hyllyssä olisi maksanut Vain 60€. itse laitoin justiin tällä viikolla tohon samaiseen autoon sen sisä tila pistokkeen. tuohon oli ainakin hankalaa ja ahdasta meni 3 tuntia sen kans.
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
itse laitatin viime talvena omaan c-320:seen defan letkulämmittimen sekä sisätilanpistokkeen ja koko homma tuli maksamaan n. 400e.sitten vielä sisälämppäriksi defan 2100 wattinen, niin kyllä hyvin pelitti vaikka pakkanen lähenteli 40 astetta.webastoa en ole kaivannut (lue, akuntyhjääjää) siitäkin on kokemusta parilta talvelta väyrysessä.nämä uudemmat mersut lämpeää muutenkin tosi nopeasti sähkövastusten avulla ja lämmöt myös pysyy 80- 90 asteen välillä . vaikka pakkasta ois vähän enempikin
w 211 e55 amg kompressor
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Tuliko lämmitin sinulle mihin? Alavesiletkuunko? Ilmeisesti ei mitään pumppua sinunkaan versiossa?karikuuva kirjoitti:itse laitatin viime talvena omaan c-320:seen defan letkulämmittimen sekä sisätilanpistokkeen ja koko homma tuli maksamaan n. 400e.sitten vielä sisälämppäriksi defan 2100 wattinen, niin kyllä hyvin pelitti vaikka pakkanen lähenteli 40 astetta.webastoa en ole kaivannut (lue, akuntyhjääjää) siitäkin on kokemusta parilta talvelta väyrysessä.nämä uudemmat mersut lämpeää muutenkin tosi nopeasti sähkövastusten avulla ja lämmöt myös pysyy 80- 90 asteen välillä . vaikka pakkasta ois vähän enempikin
Tämä letkulämmitinhän alkaa kuulostamaan paremmalta kuin kuvittelin... Jotenkin vain oli ennakkoluuloja niihin, kun ei ole omaa kokemusta.
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
joo siihen alavesiletkuun se tuli , pala putkea poikki ja lämmitin väliin.sisälämppäri laitettiin vänkärin puolen kardaanitunnelin kylkeen, josta se puhaltaa yläviistoon ja lämmittää tasaisesti.pistoke tta varten ei tarvinnut tehdä näkyviä reikiä etupuskuriin , kun se laitettiin rekkarikilven aluslevyyn kiinni , josta sitä ei juurikaan huomaa.
w 211 e55 amg kompressor
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Ei ole mitään syytä olla käynnistämättä ilman lämmitystä. Onhan se toki mukavampaa laittaa lämmitetty tulille, mutta auton moottorin kestoon lämmityksellä ei ole vaikutusta.CLSRönttä kirjoitti:Niin, en vaan haluaisi ainakaan kovilla pakkasilla käynnistää ilman lämmitystä...
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Jussiboy kirjoitti:Ei ole mitään syytä olla käynnistämättä ilman lämmitystä. Onhan se toki mukavampaa laittaa lämmitetty tulille, mutta auton moottorin kestoon lämmityksellä ei ole vaikutusta.CLSRönttä kirjoitti:Niin, en vaan haluaisi ainakaan kovilla pakkasilla käynnistää ilman lämmitystä...

Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Jussiboy kirjoitti:Ei ole mitään syytä olla käynnistämättä ilman lämmitystä. Onhan se toki mukavampaa laittaa lämmitetty tulille, mutta auton moottorin kestoon lämmityksellä ei ole vaikutusta.CLSRönttä kirjoitti:Niin, en vaan haluaisi ainakaan kovilla pakkasilla käynnistää ilman lämmitystä...





w201 om605
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys



http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3192" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottorin esilämmittimen, PTC-lämmittimen ja sisätilanlämmittimen teho
...7. Moottorin kuluminen
Norjan STI:n (Statens Teknologisk Institut) tutki vuonna 1988 esilämmityksen vaikutusta moottorin kulumiseen 25 asteen pakkasessa. Tutkimuksen mukaan esilämmitys vähensi moottorin kulumista saman verran kuin 500 km:n ajo lämpimällä moottorilla. Suurelta kuulostavalle kilometrimäärälle on kaksi selitystä. Ensinnäkin ilmeisesti myös lämpiminä vuodenaikoina valtaosa moottorin kulumisesta aiheutuu kylmäkäynnistyksestä ja toiseksi täysin lämmennyt moottori kuluu ajossa varsin vähän. Todennäköisesti nykyisillä moottoriöljyillä moottorin kuluminen sekä pakkaskylmäkäynnistyksessä että ajossa on hyvin vähäistä ja paljon pienempää kuin 1980-luvulla, minkä vuoksi moottorin kulumisen väheneminen tuskin on enää painava peruste moottorin esilämmittämiselle.
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Varsinainen moottorin kuluminen ei ole koskaan ollut mersussa ongelma.
Kannattaa miettiä mitä kaikkea muuta kylmäkäynnistys kenties rasittaa.
Toisaalta, kuten linkissä lukee
Paljon on öljyt muuttuneet 20 vuodessa jos voidaan nyt asiaa tutkimatta sanoa ettei kylmäkäynnistys kuluta moottoria lainkaan.
Kannattaa miettiä mitä kaikkea muuta kylmäkäynnistys kenties rasittaa.
Toisaalta, kuten linkissä lukee
Parisataa kylmäkäynnistystä vuodessa, viisi vuotta, yhteensä 500000 kilometrin ajoa vastaava kuluminen.Tutkimuksen mukaan esilämmitys vähensi moottorin kulumista saman verran kuin 500 km:n ajo lämpimällä moottorilla.
Paljon on öljyt muuttuneet 20 vuodessa jos voidaan nyt asiaa tutkimatta sanoa ettei kylmäkäynnistys kuluta moottoria lainkaan.
wiimax.fi
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
sekin on aika jännä että vanhalla taxilla ajetaan suunnilleen tuplat kun kauppakassilla. jokainen voi itse päätellä miksi 

w201 om605
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Autot viedään nykyään ajamalla paaliin, ellei jokin moottorin apulaite ole hajonnut. Minäkin pyrin aina esilämmittämään ja olen valmis lämmittimestä maksamaan, mutta vain mukavuus- ja käyntiinlähtösyistä.
Re: CDI 320 V6 talvilämmitys
Pistä vaan letkulämmitin, hyvin toimii ja lämmittää. Sitten pikku vinkkinä: osta Defa, siihen saa muistaakseni mersun letkun koolle sopivan adpterin. Meille asennettiin tietenkin Calix (halvempi, autoliike maksoi) ja siihen piti soveltaa hieman..CLSRönttä kirjoitti: Tämä letkulämmitinhän alkaa kuulostamaan paremmalta kuin kuvittelin... Jotenkin vain oli ennakkoluuloja niihin, kun ei ole omaa kokemusta.