Onnin rojektit--->606

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja antti_k »

105usd dollaria ilman puslia
175usd polyuretaani puslien kans
220usd pallonivelellä ja ilmeisesti tulee viel joku kumi suoja systeemi nuille nivelille jottei paskotu :roll:
Nii ja nuo on pari hintoja

Tuossa viel pari kuvaa norjalaisen dtm benzin takapäästä

http://img.photobucket.com/albums/v621/ ... tagg01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img.photobucket.com/albums/v621/ ... tagg04.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img.photobucket.com/albums/v621/ ... bols03.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img.photobucket.com/albums/v621/ ... 011133.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Kiitoksia tiedoista ja kuvista jälleen.

Olen kyllä tullut vähän siihen tulokseen että laitan tukivarren toiseen päähän uniballin ja toiseen uretaanipuslan ja tangot väliin teen itse rosteriputkesta. Tuleepahan taas oman näköiset ja saa lyhyellä toimitusajalla ja säästääpähän vähän rahnaakin..
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Viikonloppu tallissa ja tuloksia...

Eli kardaanitunnelin viereen piti saada tilaa pakoputkelle joten nostin sitä hieman ylöspäin. Takaakselin alitus on merssuissa yleensä hankala paikka isolla putkella joten sen tulee apukuskin puolelta ennen takarengasta kyljestä ulos.

Mahtava laite tommonen ristilaser näissäkin hommissa!

Kylkiulostulon kotelon tein 170mm ulkohalkaisijaltaan olevan putken kyljestä.

Ajattelin myös tukea takakseliston kiinnityspisteet koriin sekä turvakaariin ja tämän toteutin vetämällä kiinnityspultit läpi sisäpuolelle. Näitten köyttämisen turvakaariin aloitinkin mutta loppu p****e putki kesken. Ensi viikolla pitäisi tulla lisää.
Samanlailla meinasin tuoda korin läpi pultit myös takaosasta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva



Takakelkan tuentaa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Ja muutama yleiskuva:

Kuva

Kuva

Jarrut olivat vähän isot 15" vanteelle :lol:

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Iltakivaa viikoille.. :roll:

Hyvä sitoa kaaria vähän korin keskiosaankin, varsinkin kun on jääny tommosia lyhkäsiä tappeja ylimääräsiks.
Ensi viikolla pitäisi lopulta tulla viimeiset kaariputket niin saa senkin päätökseen..

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Täytyypä päivittää myöhemmin mitä korille on saatu aikaseks, rupee oleen jo sillä mallilla, että varasin korkepaine vesipesua ensikuun loppupuolelle.
Mutta nyt ton ahtamisesta vähän ideoita.
Eli tarkotuksena olisi saada alhaalta asti ahtava ja huipputehoista voi karsia tähän. Nykyään näitä pelkällä hx40 superilla ahdettuja on kuitenkin jo niin paljon että tekisi mieli tehdä vähän erilainen, joten ideana pyörii tupla ahtaminen kahdella erikokoisella ahtimella.
Cadilla tumpeloin illan tylsinä hetkinä vähän toteutusta miten sitä voisi yrittää. Ensi kerralla kun ollaan varmempia niin 3D kuvana :shock: Ideoita, parannusehdotuksia ja täydellisiä hylkäyksiä saa ehdottaa! :D

Kuva

1. Eli kaikki ilma joka koneelle imetään menee ison ahtimen kautta.
2. Pakopaineet kerääntyvät pienelle ahtimelle asti joka rupeaa ahtamaan ensimmäinenä ison ahtimenkin jo pyöriessä. Viiveet ei kuitenkaan kasva älyttömiksi pakosarjan ollessa cummins tyylinen ja ison ahtimen downpipen ollessa mahdollisimman lyhyt pienelle ahtimelle. Pieni ahdin vetää ilman ison ahtimen läpi samalla tätä herättäen.
3. Ahtojen noustessa tiettyyn pisteeseen jolloin iso ahdin rupeaa lähtemään peliin iso hukkaportti aukeaa pikkuhiljaa avaten ison ahtimen pakokaasuille lisää tilaa pienemmän ahtimen pakopuolen lisäksi. Samaan tahtiin ison hukkaportin kanssa aukeaa kaasuläppä joka ohittaa pienen ahtimen jolloin sen tuottamalla paineella ei ole enään väliä, koska ahtimen molemmilla puolilla on sama paine. Jos ison ahtimen downpipeen kerääntyy painetta isosta hukkaportista huolimatta pieni ahdin toimii vain paineenkorotuksena.
4. Tässä vaiheessa paineentuotto on käytännössä ison ahtimen varassa joten pakosarjassa olevaa painetta pitää rajoittaa pienillä hukkaporteilla jotka ovat jaetun pakosarjan molemmilla puolilla.

Iso ahdin on ensin sen takia, että saa käytettyä jaetun pakopesän hyödyksi aikaisemman heräämisen toivossa.

Iso hukkaportti on kokoa 60mm ja kaksi pienempää luultavasti 38mm.
Cummins tyyliseen sarjaan tulee T4 laippa ja pienemmälle ahtimelle varaan T3: sen.
Ahtimet nyt on vielä harkinnassa, mutta täytyy nyt katsoa mitä niihin keksii ja mitä löytyy valmiiksi hyllystä. Saahan niitä kokeilla..

Autoon tulee vesi/ilma välijäähy joka sijoitetaan entiselle akun paikalle. Ahtoputki imusarjalle menee koneen takaa rintapellin edestä. Kaikki putkimatkat tehdään mahdollisimman lyhyiksi.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja tomant »

Yleensä järjestys on kuumalla puolella: pakosarja - pienempi turbiini - isompi turbiini - pakoputki. Vastaavasti on järjestys kylmällä puolella: ilman sisäänotto - isompi kompressori - pienempi kompressori - imusarja. Kompressorien välissä on hyvä käyttää oikeaa välijäähdytintä sen tavanomaisen (jälki)jäähdyttimen lisäksi. Tässä kuva, jonka lainasin sivuilta http://www.gikturbo.se/" onclick="window.open(this.href);return false; löytyvästä hyvästä turbo-ohjeesta (Performance - Downloads-Teoridel tai suoraan http://www.gikturbo.se/pdf/teoridels.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;).

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Kiitosta kuvasta.

Itsellä vaan pistää silmään tossa kuvassa se kun isompi ahdin herää niin joutuu puskemaan pienen ahtimen läpi kaiken ilman joka altistaa ahtimen koville kierroksille. Ja vastaavasti jos ahtimet ovat toistenpäin iso ahdin imee kaiken ilman pienemmän läpi jolloin ilmavirta ahtimen läpi voi kasvaa turhan suureksi ja näin myös pyörintä nopeus sen seurauksena. Tämän vuoksi omassa kuvassani oli pienemmän ahtimen ohittava venttiili. Ja omassa kuvassani oli isompi ahdin suoraan pakosarjassa jaetun pakopesän hyödyntämiseksi.

Tämä virallinen välijäähdytin olisi varmasti hyvä olla, tarvii vaan kattoa mihin semmosen saa mahdutettua kohtuullisilla putkimatkoilla :roll:

Olisikohan hy35 liian suuri pienemmäksi ahtimeksi? Onko kellään ollut om 606:ssa tällaista käytössä vain yhtenä ahtimena?
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Pyörät kääntymään :wink:

Tosimieshän olisi nostanut koko sisälokarin ylöspäin, mutta en nähnyt siinä vastaavaa hyötyä työhön nähden. Ja siinä tapauksessa olisi myös iskaritorneihin joutunut kajoamaan isolla kädellä.
Mahtuu pyörät kääntymään näin jo aika paljon..
Tarkoituksena olisi sorvailla yksipultti kiinnitys vanteille ja nämä tuovat vannetta jonkun verran ulospäin jolloin kääntyvyyttä saa vieläkin enemmän ilman että vanteet osuu tukivarsiin.

Hammastanko ei mahtunut koneen alle etuakselin takapuolelle joten nyt se tulee etuakselin etupuolelle ja sen saa mahtumaan hitsaamalla öljypohjan jonka öljypatti jää koneen takaosaan. Samalla öljypohjasta voi tehdä isomman öljytilavuuden kasvattamiseksi.
Olka akseleissa on pultattavat kääntövarret joten teen ne uusiksi ja käännän etupuolelle. Samalla muutan ne lyhkäsemmiksi jotta saan nopeamman ohjauksen.

Muutama kuva etupäästä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

oletko muuten käynyt hevosvoima.comilla kahteleen laiskan rojektia on hyvin samantapainen pensa koneella.

http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... p?f=9&t=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onpha kirjoitti:...Hammastanko ei mahtunut koneen alle etuakselin takapuolelle joten nyt se tulee etuakselin etupuolelle ja sen saa mahtumaan hitsaamalla öljypohjan jonka öljypatti jää koneen takaosaan. Samalla öljypohjasta voi tehdä isomman öljytilavuuden kasvattamiseksi.
Kone la laatikko nousevat helposti yhdessä konehuoneesta, kun öljypohjan patti on koneen etuosassa. Varmista, että kone pääsee nousemaan tarpeeksi ylöspäin siten, että patti ei ota etuakselin palkkiin kiinni.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

tomant kirjoitti:
Onpha kirjoitti:...Hammastanko ei mahtunut koneen alle etuakselin takapuolelle joten nyt se tulee etuakselin etupuolelle ja sen saa mahtumaan hitsaamalla öljypohjan jonka öljypatti jää koneen takaosaan. Samalla öljypohjasta voi tehdä isomman öljytilavuuden kasvattamiseksi.
Kone la laatikko nousevat helposti yhdessä konehuoneesta, kun öljypohjan patti on koneen etuosassa. Varmista, että kone pääsee nousemaan tarpeeksi ylöspäin siten, että patti ei ota etuakselin palkkiin kiinni.

tomant
Nostin kardaanitunnelin korkeutta niin paljo et pitäs mahtuu kyl helposti tulemaan yheski. Tarvii viel mittailla sit ku rupee lähemmin sitä suunnittelemaan. Samalla vois tehä öljypohjan leveemmäks alareunast ni sais lisää öljytilavuutta. Tarvii kattoo miten sen öljysihdin sinne asentelee.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Sitten tämmönen kysymys niille jotka tietäisivät turvakaarien sääntöhommista. Kaveri puhu, että kaikissa ratalajeissa ei saisi olla putkea tukemassa iskarin yläpäätä runkopalkkiin. Siis eteenpäin etu sisälokasuojan yli. Tarkoituksena ilmeisesti, että keulakolari tilanteessa keula antaisi periksi vaimentaen.
Selailin AKK J-liitettä ja ainakaan omaan silmään ei sattunut sen vastaista. Mahtaako silti olla joku kiero viittaus? :)
Niinkuin tässä kuvassa:

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

jukkis. kirjoitti:oletko muuten käynyt hevosvoima.comilla kahteleen laiskan rojektia on hyvin samantapainen pensa koneella.

http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... p?f=9&t=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Joskus kauan sitten kävin, täytyypä seurata tosiaan. Paljon samanlaisia ratkaisuja!
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Takakelkan kiinnitys vaikutti onnettomalta myös takapuolelta joten tein senkin pulttaamalla läpi. Sorvatut tapit ja ylä- sekä alapuolelle lappu.
Kaariputkea saapui lisää joten pieniä päivityksiä myös niihin. Muutama putki jäi vielä vetämättä, mutta loppusuoralla rupeaa nekin olemaan. Pitäisi ainakin olla tukevat nyt ja sai vähän painojakaumaakin paremmaksi kun taakse lisää painoa :D

Tilasin englannista pultattavat kaarilevikkeet ja niiden pitäisi kohtapuolin tulla niin pääsee takalokasuojat silpomaan..

Turvatankki olisi kyllä hyvä, mutta vaahto ei vaan kestä kuulemma dieseliä niin jää löpö loiskumaan. Toinen vaihtoehto olisi hitsata tankki itse ja tehdä loiskelevyt. Mitenkäs muut on dieseleissä näitä tehnyt?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Puhallus lähenee ja kori alkaa olemaan valmiina sitä varten. Takalokasuojien korotuksen teen vasta puhalluksen jälkeen kun ei ole niitä levikkeitä vielä tullut

Perjantaina väsäilin korille grillin jotta saa sitten puhallettua korin hyvin. Helpottaa kovin myös muita hommia..

Tunkkauskohdat joka kulmaan. Putkien päät jäävät avoimiksi jotta putkien reikiin voi työntää tapit joiden päässä on lenkit liinoille---> Voi nostaa koko auton Hiabilla tai muulla vastaavalla nosturilla ilmaan.

Downpipelle lisää tilaa, vähän jää apukuskin jalkotila pienehköks mutta eipä tarvii omia jalkoja siellä pitää..

Kaariin kerkesin tiggailla muutaman pätkän lisää, enää poikkituki takatolppien väliin puuttuu. Ja kaarien kiinnityskohtien vastapuolelle laput pulttasin.

Tuli tossa viimeviikolla juteltua noista VGT ahtimista ja rupesi kiinnostamaan, oisko kellään jotain kokemuksia näistä?
Vertailin Holsetin ja Garretin ahtimia ja Holsetti vaikuttaisi ainakin toimintavarmemmalta. Ohjaus olisi hyvä varmasti laittaa paineohjatuksi.
Helpottaisi tilan kanssa aika paljon kun ei tulisi kuin yksi ahdin. Eikä tarvitsisi mitään hukkaportti virittelyjä.

Tossa muutama kuva päivityksistä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Uskaltaisin väittää että koppa pysyy kasassa vähä rajummassakin menossa :D
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Toivossa on hyvä elää... :D
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Kohta ei mahu enää kuskikaan sisään :D on niin paljon putkea. Mutta joo tosta saa ajaa vaikka panssarivaunulla yli nii ei mee miksikään.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Ny se on loppu ei tuu enempää :D Tein tänään takatolppien väliin vielä ristin mikä tukee takakelkan taaimmaiset kiinnikkeet ja tolpat yhteen. Ei pitäisi lähteä kuljeskelemaan.. Viikonloppuna pitäisi päästä pohjamaalailemaan.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Viikko ohi ja vesipuhallus myöhästyi kahdella viikolla joten maalailemaan pääsee vasta ens viikonloppuna..

Sain kumminkin moottorin alta kulkeneen palkin muokattua sopivaksi koneen siirryttyä taaksepäin.
Poikki vaan öljypohjan tieltä ja putkesta tuenta etupuolelta sekä taakse muotoon leikattu levy ja vähän suorakaide palkkia. Konetta joutui kumminkin nostamaan muutaman sentin ylöspäin jotta väyrysen hammastangon sai sopimaan akselin takapuolelle.
Täysin valmiista palkista unohtu kuvat ottaa, mutta kai noista jotain näkee. Normaali palkki levytettii uudestaan paksummalla levyllä ja katkaistut päät tulpattiin.
Kone meni yllättävän nätisti paikoilleen, mutta jo tehty downpipen tarvitsema levitys jäi jo niin pieneksi, että piti laikkailla sitä isommaksi...
Penkin kiinnityksetkin olis muuten valmiit uupuu vaan holkit jotka AKK sääntökirja vaatii penkin kiinnityskohtiin palkin sisälle.
Apukuskia ei saanut hirveen alas sijotettua kun pakoputkea varten tehty korotus tuli tielle. Tilaa jäi niukasti, mutta kyllä sinne normaalikokoiset ihmiset mahtuu.

Pakosarjaa varten tuli laipat ja putket joten niitä pääsee väsäilemään kun vaan päättäis minkä/mitkä ahtimet siihen laittas... Piti kuitenkin kokeilla miten sais litisteltyä putket soikeiksi ja sarjan pieneen tilaan.

Poikkituki oli tehtävä jotta sen kiinnitykset saisi hitsattua ennen puhallusta. Koneen noston takia sen jää ottamaan kiinni konepeltiin öljykorkin ja iskarin yläpäitten lisäksi, mutta se tulee jokatapauksessa lasikuidusta joten pienet lisämuodot ei haittaa. Korkein myhkyrä konepeltiin tulee olemaan jotain sentin ja kahden välistä joten aika pienellä pääsee..

Ei ollut keulassa oikein kunnon paikkoja tukevalle hinauslenkille niin hitsasin runkopalkkien kylkeen tommoset levyt mihin saa sitten pultata minkälaiset tykkää. Samoihin reikiin saa pultata myös uuden rintapellin josta tulee nopeasti irrotettava, että on kone helppo rykästä pois.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Nonni! Siellä on alettu puuhasteleen oikeen tosissaa! :thumbup:

Olenkin miettinyt miksi moottorin suojamuovin takapää on tuon muotoinen, mutta nyt sekin selvisi. Insinööri näköjään arvannut, että joku sovittaa koneen pikkumersuun ja pyyhkijän koneisto ottaa kiinni, kun konetta viedään taaksepäin. :D
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Toinen käsi on taskusta nostettava jos meinaa ensikesäks ajoon saaha :D

On se saksalainen viisas, sitä tossa naureskeltiin aikasemminkin!
Veikkasin jo ettei se sinne mahtuisi kun kone asettui, mutta onneksi meni. Olis ollu hirvee lisätyö taas väsäillä siihen joku mukamas toimiva härpätin..

Ja oikees olit Petri siinä moottorin takaspäin viemises et ei oo mikään pikku homma... :D
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Tuli tossa imusarjaakin aloiteltua kun oli argoni pullossa vähän jäljellä ja täyttöön lähtee huomenna.

Ahtoilmaa tulee jäähdyttämään Vesi/ilma cooleri joka sijoitetaan entiselle akun paikalle tai jos se ei onnistu niin apukuskin jalkotilaan.
Näin ahtoputkiston tilavuus saadaan mahdollisimman pieneksi.

Kompuralta-->Vesijäähylle entiselle akun paikalle-->Ahtoputki koneen takaa imusarjalle.

Vielä pitäisi toi AMW n suppilo roiskasta putken kylkeen. Ensi viikolla uusilla kaasuilla sitten :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Tallin tapahtumia w201(om606),w115,w210

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Tulipahan ruuvailtua vähän syöttöä isäukon kaks sataseen dieseliin. Kyllähän eron huomas hyvinkin, keskikierroksilla varsinkin tuli vääntöä paljon lisää.

Ja tietysti pikkumustaa rupes ilmestymään!

Ahdas ruuvaa tos neloskonees kun on suodatinjalka niin lähellä pumpun takaosaa..
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Eipä ole vähään aikaan kerennyt kirjoitella.
Puhallus viivästyy edelleen..
No osia on saanut tilailla ja pieniä fiksailuja tullut tehtyä.
Raatikaiselta tilasin syylarin ja pitäisi tässä kuussa vielä saapua.
Kennon mitat: 850x450x60 ja kolmirivinen.

Tuohon vielä päädyt niin kyllähän se tilaa vie. Kontti täynnä ilman yhtään suupparia..

Piirtelin Raatikaiselle CADilla mitat ja vähän kuvaa:

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

No nyt on ainakin jäähdyttimelle leveyttä, mutta miten noin leveä sinne mahtuu, kun ei edes se kenno (85cm) ilman päätyjä mahdu 124:n aisojen väliin :shock:

(nyt ei kuvista ihan selviä mitat, mutta onko "aisat" tosiaan käännetty niin paljon harittamaan/leveämmälle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Tekstistä vois päätellä että ois konttiin menossa toi syyläri :roll:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kannatti vissin jutella menneiten aikojen ratkaisuista erilaisissa vekotimissa,
cuulerin/syylärin paikasta, koneen siirosta painon jakautumisesta ym :)

laita sumpun pumppu sähköllä saa laiteltu sinne minne mahtuu ja ei napaa tehoa kampiakselilta(niin paljoa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Joo konttiin tulee syylari, ja ilma sitä varten otetaan katon läpi.
Syylariin tulee kaksi tai kolme flektiä lisäksi.

Koko syylarin leveys tulee olemaan 1010mm joten se on ahdas sinne konttiinkin mutta mahtuu. Tulipa laitettua mitat pienellä.. PDF nä näkyi hyvin.

Painojakaumaan vaikuttaa varmasti hyvin kun on tilavuuttakin tommosella plätyllä melkosesti. Ja päästää raikkaan ilman konehuoneeseen, antaa lisää tilaa. Nyt mittauksien mukaan n20cm "tyhjää" tilaa keulilla.

Kuivasumppua tarkoitat vai mitä?

Sähköinen vesipumppu/vesipumput tulee. Vakio pumppu poistetaan luultavasti käytöstä.
Rupesin miettimään pumpuille ohjausta joa säätelisi kierrosnopeutta koneen lämpötilan mukaan portaattomasti.

Kone kylmä--->pumput seis
Kone tosi kuuma---> max kierrokset

Mutta saattaa mennä turhaksi hifistelyksi. Katsotaan.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Onpha kirjoitti:
Sähköinen vesipumppu/vesipumput tulee. Vakio pumppu poistetaan luultavasti käytöstä.
Rupesin miettimään pumpuille ohjausta joa säätelisi kierrosnopeutta koneen lämpötilan mukaan portaattomasti.

Kone kylmä--->pumput seis
Kone tosi kuuma---> max kierrokset

Mutta saattaa mennä turhaksi hifistelyksi. Katsotaan.
Jos onnistuu kerran tehä, niin miks ei. Flektin ohojaus sit samaan. Mulla tollane, mutta ostonen Davies Graig.
http://www.daviescraig.com.au/Controlle ... tails.aspx

Hyväksi todetut vesipumput löytyy muute samalta firmalta.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin