w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

noniin, ettei pääsis harrastus latistumaan.

kirjoittelin jossain vaiheessa että tuossa E420:ssä tyhjäkäynti heijaa sen vajaat 20rpm, kone vavahtelee aikaajoin ja putkesta kuuluu pieni tshuh aika-ajoin.

testeri ei anna vikakoodia mistään ja tuo heijaaminen ei ole havaittavissa ilman että vaihde on päällä, tuolloin sen sitten havaitsee ykkösellä nypyttävänä ryömimisenä...

no tänään tuo heijaaminen sitten vähän voimistui noin 100rpm ja kone jopa koitti vaihde päällä sammuakin ja ajattelin että tutkinpa hieman letkuja, vaihtelin alipaineletkut uusiin varmudeksi (eivät olleet hajalla) ja samalla latasin akun, laturi näytti latauksen aloittaessa lähes tyhjää akkua...latasi 5h ja täynnä....kone käyntiin ja tyhjäkäynti aivan tasaista, vaihde päällä ja ilman.

mistähän tuo voisi johtua....???
-akku huono?
-latausjännitteen säädin viallinen?
-laturi rikki?

ei anna mitään vikakoodia eikä pala näytössä valoja....edes himmeesti.

jännitteensäädin olisi tarkoitus vaihtaa, oli jo aikaisemmin....mutta enpä ole laturin kyljestä sitä löytänyt...en tosin ole peilillä katsonut enkä pohjapanssaria irroittanut vielä...
mutta onko tuossa w210:ssa jossain se yj rele ?...takapenkin alla on kuskin takana kaksi mustaa boxia ja akun vieressä sulakerasia sekä keskuslukon pumppu...ei muuta.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

noniin, asia etenee....kävin olarin veholla idag ihan muissa asioissa (radion irroitus "koukut" ja polttimo ilmastoinnin näyttöön)...ja samalla näin siellä huollon puolella yhden hyväksi osaoittatuneen asentajan....eikun kysymään mikä mättää tuossa tyhjäkäynnissä vaihde päällä...

kuulemma noista kasikoneista on mennyt puolan ja tulpan välistä 10cm tulpanjohtoa ja aiheuttanut sen että tyhjäkäynti heijaa 20-50rpm ja vaihdepäällä koittaa kuolla eli sammua....

no perskuta, eikun tiskille tilaamaan "natsat"....no niitä ei ollut ja tuleekin sitten huomenna aamulla...120€ testi siitä saattaa tulla...

mutta, otin äsken vikakoodit ja ME ei anna mitään vikakoodeja.....voiko siis tuo "natsa" olla hajalla "vähäsen" ja tuo ei vielä näy testerissä....???
lisäkysymys star miehille, näyttääkö star sylinterikohtaisesti puolien kipinätiedot ????

kiitos vastauksista.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tässä syy.

http://aijaa.com/v.php?i=005868685154.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

ihan ilmielävä imusarjavuotohan se siellä..... :D

E: ja tuo aiheuttaa samanlaista ryntäily ja tyhjäkäyntiongelmaa kuin alipaineletkujen rikkokin....

ei kellään olis kiristysmomentteja tuolle imusarjalle ??? vai onko "hampaatirvessä" alumiini rutulle ???


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

"ei kellään olis kiristysmomentteja tuolle imusarjalle ??? vai onko "hampaatirvessä" alumiini rutulle ???"

kiristys: 20Nm
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Hmmm... Mahtaisko omassa 270:ssä olla jotain imusarja-ongelmaa kans ku valoissa joutuu oikein seisomaan jarrun päälle ettei kottero lähe ryömiin? Tosin mulla on railpaineensäädin kyllä rikki. Ei oo sitä päässy vielä vaihtaa ku ei kerta kaikkiaan ole sitä 200 egee, jonka se maksaa.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tsuptsup... :D

tuli eilen otettua ottelu (pudotin sen jalkapöydälle vyötärön korkeudelta, jalka nyt kiristyssiteessä) sitten hallitunkin kanssa ja vaihto työ jätetään ensiviikonlopulle.
mutta pikakorjauksena otin kaikki imusarjan pultit auki ja kiristin uudelleen, ensin 20nm sitten 40nm....vaikka ohje olikin 20nm.
rojut kiinni ja koejo....käy kuin sveitsiläinen kello...tyhjäkäynti vaihdepäällä ei heilu yhtään (550rpm) ja vetoja on autossa ihan toisella tavalla kuin eilen...paljonkohan tuollainen lievä imusarjavuoto on vienyt tehoja, 20-30hv ?....

ja tuo tsup äänikin katosi.... :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Hyvä että tuli kuntoon. :thumbup: Voisiko myös vaikuttaa kulutukseen.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jupehalm kirjoitti:Hyvä että tuli kuntoon. :thumbup: Voisiko myös vaikuttaa kulutukseen.
luulen että vaikuttaa ihan h****ti kulutukseen....koska kulutus on noussut jonkin verran 2 vuotta takaisesta...pari vuotta sitten pääsi tankilla 800 +/- 50km ja nyt vain 650-700km...tankaan yleensä aina kun valo syttyy ja menekki ollut noin 75-78L kerta....

mutta nyt taas muistaa miten kivasti tuo kone vetää....pintakaasulla lähtee todella herkästi liikkeelle...sellaisenkin huomasin että loivaan ylämäkeen ei vaihda enää vitoselta neloselle pienessä kiihdytyksessä....jaksaa vitosella saman kuin aikaisemmin nelosella...

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

No tuilhan se vaihdettua imusajan tiiviste meinaan...3 tunnin homma oli koeajoineen.
onneksi mersussa on omasta takaa imusarjan "nostaja"... :D

http://aijaa.com/v.php?i=009308746643.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

siellä on..
http://aijaa.com/v.php?i=001558746644.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

ei vatkaa enää tyjäkäynnillä ja todellakin kierrosherkkyys on nyt ihan toista luokkaa....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

oihan tuolla tiivisteellä vähän vaikutusta bentzeenin menekkiin.... :D

http://aijaa.com/v.php?i=002678773009.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=008578773010.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

ei paljoa..... :think:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jukk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 07.09.2011 17:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja jukk »

LopenUupunut kirjoitti:No tuilhan se vaihdettua imusajan tiiviste meinaan...3 tunnin homma oli koeajoineen.
onneksi mersussa on omasta takaa imusarjan "nostaja"... :D

http://aijaa.com/v.php?i=009308746643.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

.
:D

Täytyy muistaa jos ongelma tulee vastaan (itsellä E420 -97).

Käytätkö 98 vai 95E10? Olen tähän asti ajanut 98:lla, mutta viimeksi tankkasin nyt 95E10. Mielessä on käynyt jopa E85, jos säästyisi vähän polttoainerahaa. Kuulemma toimii hyvin jos käyttää esim. Flexitune.
W210 E420 T V8 1997 (210.272, M119.985, 722.625)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jukk kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:No tuilhan se vaihdettua imusajan tiiviste meinaan...3 tunnin homma oli koeajoineen.
onneksi mersussa on omasta takaa imusarjan "nostaja"... :D

http://aijaa.com/v.php?i=009308746643.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

.
:D

Täytyy muistaa jos ongelma tulee vastaan (itsellä E420 -97).

Käytätkö 98 vai 95E10? Olen tähän asti ajanut 98:lla, mutta viimeksi tankkasin nyt 95E10. Mielessä on käynyt jopa E85, jos säästyisi vähän polttoainerahaa. Kuulemma toimii hyvin jos käyttää esim. Flexitune.
95E10:llä on menty jo 25-30tkm.....ei mitään ongelmaa polttoaineessa...voihan tuo imusarjavuoto tietty johtua alkoholin sopimattomuudesta tiivisteelle ???
olen kokeillut välissä pari tankkia 98E5:sta ja ainakaan oma lihava pärsseeni ei ole huomannut mitään eroa tehossa, käynnissä tai kulutuksessa.


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

päivitetään tämäkin loppuun.

eli tuo imursarjan vuoto oli todellinen ja käynti parani 85% mutta vielä jäi ihan pieni vapina (n.10rpm heitto) tyhjäkäyntiin.

no pitihän sitä sitten vielä jatkaa hommaa ja otinpa sitten irti bensapaineensäätimen puhaltelin paineilmalla varovasti sitä ja imeskelin (olisi varmaan pitänyt viedä kyllä alcatraziin :D ) alipainepuolelta tutilla.

pistin paikalleen ja kone käyntiin....avot, nyt ei ole heittelyä tyhjäkäynnissä ja 100% kunnossa on.
sen verran kuitenkin teen että haen uuden painesäätimen varmuudeksi ja laitan paikalleen.....

että nyt on casegloset :D
.
Opel, "weird lieben autos"....
Mäkkäri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 02.12.2007 21:09
Paikkakunta: Kotka

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja Mäkkäri »

LopenUupunut kirjoitti:päivitetään tämäkin loppuun.

eli tuo imursarjan vuoto oli todellinen ja käynti parani 85% mutta vielä jäi ihan pieni vapina (n.10rpm heitto) tyhjäkäyntiin.

no pitihän sitä sitten vielä jatkaa hommaa ja otinpa sitten irti bensapaineensäätimen puhaltelin paineilmalla varovasti sitä ja imeskelin (olisi varmaan pitänyt viedä kyllä alcatraziin :D ) alipainepuolelta tutilla.

pistin paikalleen ja kone käyntiin....avot, nyt ei ole heittelyä tyhjäkäynnissä ja 100% kunnossa on.
sen verran kuitenkin teen että haen uuden painesäätimen varmuudeksi ja laitan paikalleen.....

että nyt on casegloset :D
.
Moron,luultavasti maantieajoa toi kilometrimäärä :?:
Ei sulla olis kuvaa tost säätimestä et missä se on :roll:
Mun kottero vie soppaa aika hyvin niin täytyy käydä tutkailemaan onko siin jotain ongelmia vai vaan liian raskas kaasujalka :D

-Tommi-
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mäkkäri kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:päivitetään tämäkin loppuun.

eli tuo imursarjan vuoto oli todellinen ja käynti parani 85% mutta vielä jäi ihan pieni vapina (n.10rpm heitto) tyhjäkäyntiin.

no pitihän sitä sitten vielä jatkaa hommaa ja otinpa sitten irti bensapaineensäätimen puhaltelin paineilmalla varovasti sitä ja imeskelin (olisi varmaan pitänyt viedä kyllä alcatraziin :D ) alipainepuolelta tutilla.

pistin paikalleen ja kone käyntiin....avot, nyt ei ole heittelyä tyhjäkäynnissä ja 100% kunnossa on.
sen verran kuitenkin teen että haen uuden painesäätimen varmuudeksi ja laitan paikalleen.....

että nyt on casegloset :D
.
Moron,luultavasti maantieajoa toi kilometrimäärä :?:
Ei sulla olis kuvaa tost säätimestä et missä se on :roll:
Mun kottero vie soppaa aika hyvin niin täytyy käydä tutkailemaan onko siin jotain ongelmia vai vaan liian raskas kaasujalka :D

-Tommi-

joo kyl se on 90% maantiellä ja 82kmh.....laittelen kuvan viikonloppuna mutta edestäpäin katsottuna oikeassa "yläkulmassa" muovisen koneen suojakannen alla bensiinin paluuputkistossa eli sen lenkin yläkulmassa.
kiinni sokkarenkaalla ja paineet pitää laskea ensin siinä lenkin etureunassa ("mersun merkin alla") olevasta venttiilistä pois....ruikkii sitten ihan helvetisti kuumana....kylmänä ei paljon ja taitaakin johtua siitä että se on hajalla.

tänään kävin veholta uuden, 166€.....ja pistelin paikalleen...noin 5min homma....työkalun tekemiseen meni se 4min :D
vanhoista sähkökuorinta pihdeistä smirklasin sokkarengaspihdit.... :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Mäkkäri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 02.12.2007 21:09
Paikkakunta: Kotka

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja Mäkkäri »

Oliko bosch 0280160587 säädin minkä hait veholta??
Ihan vaan uteliasuutta :)

-Tommi-
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mäkkäri kirjoitti:Oliko bosch 0280160587 säädin minkä hait veholta??
Ihan vaan uteliasuutta :)

-Tommi-
Ei ollu bossi....A000 078 1889 (alkuperäinen koodi oli A000 078 1489).....eli oli korvattu.

voi olla että noita saa jostain tarvikkeena mutta oli ihan varastotavaraa lommilassa....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Mäkkäri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 02.12.2007 21:09
Paikkakunta: Kotka

Re: w210 tyhjäkäynnin "vavahtelu"...?

Viesti Kirjoittaja Mäkkäri »

LopenUupunut kirjoitti:
Mäkkäri kirjoitti:Oliko bosch 0280160587 säädin minkä hait veholta??
Ihan vaan uteliasuutta :)

-Tommi-
Ei ollu bossi....A000 078 1889 (alkuperäinen koodi oli A000 078 1489).....eli oli korvattu.

voi olla että noita saa jostain tarvikkeena mutta oli ihan varastotavaraa lommilassa....

.
Ok toi numero ainakin kääntyy tohon bossiin :) kiitos tiedosta...

-Tommi-
Vastaa Viestiin