vito W638 EGR

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
löpöttäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.04.2005 15:16
Paikkakunta: halikko

vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja löpöttäjä »

Tuli tehtyä suutinremppa ja kun puhdistin egr:n tuottamat tatinat pois imusarjasta niin tulipa mielee tuon egr:n pois saanti. Onko ohjelmointi ainut keino ettei tarvitse vikakoodien kanssa painia? vai voinko tehdä (sokean)laipan tuonne eteen ettei pakokaasut pääse kulkemaan?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
On ainut
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja AM »

Mites vaikuttaa kun Vitossahan ei ole ilmamäärämittaria. Meneekö vikatilaan siltikin...Vai mistä se sitten haistelee ettei ilmaa kierrätetä? Omassa otettu ohjelmasta pois niin ei voi uteliaisuuttaan testata :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hyvä pointti, sellaisessahan ei tieten tule vikakoodia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Osassa on ilmamassamittari ja osassa ei, niissä jossa ei ole pystyy tulppaamaan ilman ohjelmointeja.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos on OM601 (<=1999?) niin ei tarvitse ohjelmointeja, jos on cdi moottori niin sitten kuten yllä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
löpöttäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.04.2005 15:16
Paikkakunta: halikko

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja löpöttäjä »

Ok. Kyseessä on -99 110cdi,mutta ilmamassamittaria en kyllä löydä kyseisestä moottorista? (ei tarkoita etteikö sitä voisi olla :clap: ) ainakin muissa autoissani olen sellaisen kyllä pystynyt paikallistamaan, eikös sen paikka ole yleensä ilmanputsarin jälken hyvinkin pian? Sellaista ei kyllä ole tässä laitteessa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Putsarin ja turbon välistä löytyy jos löytyy...
(espainian tauti taitaa olla kastu sen mukaan mitä osia on sattunut olemaan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja veskola »

Muistelen, että joitakin Viton malleja on tehty economiperiaatteella, mikä tarkoittaa että turhia ilmamassamittareita ei ole. Päästörajat on pystytty täyttämään pelkällä paine- ja rpmtiedolla. Parempi noin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jakil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja jakil »

Itsekin kyselin joskus tuosta ilmamassamittarista. Ei tosiaan löydy minultakaan. Siinä putsarin jälkeenhän on selvästi sellainen putken pätkä, jonka tilalle tulee mittari. Tosin en kyllä löytänyt sille mitään johtoja valmiina, joten ilmeisesti johtosarjakin on erilainen.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Avatar
löpöttäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.04.2005 15:16
Paikkakunta: halikko

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja löpöttäjä »

CDI203 kirjoitti:Putsarin ja turbon välistä löytyy jos löytyy...
(espainian tauti taitaa olla kastu sen mukaan mitä osia on sattunut olemaan)
Juuu, sieltä katselin eikä ollut joten eikun tulppausta...
Tänään taitaa olla tuo kansainvälinen epäonnistumisen päivä joten: Ykköspytyn suutimen juuritiiviste oli pettänyt joten pientä paikkojen putsausta ja suutin ulos(lähti helposti).Liuottimessa uittoa ja teräsharjalla jynssäystä niin hyvää tuli,suuttimen alakartio oli myös hieman halki joten uusi tilalle. Suutinonkalo puhdistettu hyvin ja kierretapilla kierteet puhtaaksi. koko komeus kasaan ja kas.. auto käy ja kukkuu :thumbup: , lähdin käymään työpaikalla ja noin 10km ajon jälkeen rupesi kuulumaan tuttua supsutusta :twisted: mitä vit##a yks pykälä pienempää ja sitten poksahti :thumbdown: .Rullasin auto tien viereen ja konepeitto ylös. Auton hinaus kotiin ja kilkeet auki, pultti joka pitää suuttimen kiinni (oli uusi) korkkasi kierteistä jeeee... nyt pitää holkittaa tuo kierre uudestaan.
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Kaikissa alkupään 639 korisissakaan ei ole massamittaria, viimeksi tänään semmoiseen tein huollon, ei siinä kyllä tainnu olla egr venttiiliäkään. En kyllä keksi minkä lokiikan mukaan noita päästövermeitä noihin on pistetty.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
löpöttäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.04.2005 15:16
Paikkakunta: halikko

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja löpöttäjä »

Helpoin keino oli poistaa tuo egr toiminnasta kun laittoi teräskuulan alipaineletkuun joka menee egr:n kalvolle :o
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vito W638 EGR

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

löpöttäjä kirjoitti:Helpoin keino oli poistaa tuo egr toiminnasta kun laittoi teräskuulan alipaineletkuun joka menee egr:n kalvolle :o
Vielä helpmpi on ottaa siitä letkun irti ja tekee siihen tiukan solmun :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin