W 115 2,4D Perävälityksestä
W 115 2,4D Perävälityksestä
Perävälityshän tuollaisessa (ambulanssi -76) on 3,92. Minusta siinä, esim. ykkönen on hiton pieni ja satasen vaudissa taas kierrokset on turhan korkeat. Olisiko järkeä harventaa perää? Kokemuksia kellään?
Re: W 115 2,4D Perävälityksestä
Tietysti koneen voimavarat ovat hiukan rajalliset, mutta luulis tuon silti jaksavan mennä vaikkapa 3,69 perällä. Mä vaihdoin 220 bensa pystäriin 3,92-3.54 perään ja tuli parempi. Viides vaihde olisi tietysti parhain vaihtoehto.tango kirjoitti:Perävälityshän tuollaisessa (ambulanssi -76) on 3,92. Minusta siinä, esim. ykkönen on hiton pieni ja satasen vaudissa taas kierrokset on turhan korkeat. Olisiko järkeä harventaa perää? Kokemuksia kellään?
Re: W 115 2,4D Perävälityksestä
Joskus vaihdoin 123 200D:hen 3,92:n tilalle 3,69-perän, jaksoi kulkea ihan ok.. Että luulisi tuon käyvän 3,69 myös.
w115,123,124,126,210 yms.
Re: W 115 2,4D Perävälityksestä
3.92 on aika perseestä, 220 on tämä, lähden aina liikkeelle 2 vaihteella koska ykkösellä ei tee juuri mitään, mutta 2,3 ja 4 on sitten ihan hyviä vaihteita aina sataseen asti.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: W 115 2,4D Perävälityksestä
Tilattu jusa82:lta 3,69 perä. Katsotaan miten käy. Lähteekös nuo vetarit miten helposti navoista irti? Tarviikos niitä sieltä muuten irroittaa peränvaihdossa?
Viimeksi muokannut tango, Su 16.10.2011 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W 115 2,4D Perävälityksestä
Vetarit on muistaakseni 13 mm hylsyllä siellä navassa. Eli ne auki.
Perän kannatin irti.
Takakansi pois.
Sokat pois.
Vetari pois.
Öljyt on sama ottaako pois propusta vai kannen irroituksen kanssa.
Muista tiivistää perän ja kannen liitos. Silikoni on ihan hyvää.
Perän kannatin irti.
Takakansi pois.
Sokat pois.
Vetari pois.
Öljyt on sama ottaako pois propusta vai kannen irroituksen kanssa.
Muista tiivistää perän ja kannen liitos. Silikoni on ihan hyvää.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W 115 2,4D Perävälityksestä
Jaahas, nyt on taas aikaa vitsailla. Ei ne kyllä millään hylsyillä siellä kiinni ole. Pultilla ne on.jusa82 kirjoitti:Vetarit on muistaakseni 13 mm hylsyllä siellä navassa. Eli ne auki.
.
Re: W 115 2,4D Perävälityksestä
Vertailin varaosanumeroita niin ne perän tasauspyörästön sisärattaat on samoja kaikissa perissä.
Eli jos saisi jostain hyvän ehjän perän vaikka tiheämmänkin niin siitä siirtäisi pitempään perään ne rattaat.
Eli jos saisi jostain hyvän ehjän perän vaikka tiheämmänkin niin siitä siirtäisi pitempään perään ne rattaat.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: W 115 2,4D Perävälityksestä
No onko kukaan shimmannu tommosta pystärin perää, ainakin EPC tuntee liudan shimmiprikkoja perän sisään. Eli siirtäisi hammaskosketusta lähemmäs tasauspyörästössä niin sais klappia poies. Mulla on tossa yks 3.69 missä on ehkä 5mm klappia kardaanista mitattuna, vetarit paikallaan, siitä vois saada hyvän pistämällä prikkoja?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/