W 115 2,4D Perävälityksestä

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja tango »

Perävälityshän tuollaisessa (ambulanssi -76) on 3,92. Minusta siinä, esim. ykkönen on hiton pieni ja satasen vaudissa taas kierrokset on turhan korkeat. Olisiko järkeä harventaa perää? Kokemuksia kellään?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja JP74 »

tango kirjoitti:Perävälityshän tuollaisessa (ambulanssi -76) on 3,92. Minusta siinä, esim. ykkönen on hiton pieni ja satasen vaudissa taas kierrokset on turhan korkeat. Olisiko järkeä harventaa perää? Kokemuksia kellään?
Tietysti koneen voimavarat ovat hiukan rajalliset, mutta luulis tuon silti jaksavan mennä vaikkapa 3,69 perällä. Mä vaihdoin 220 bensa pystäriin 3,92-3.54 perään ja tuli parempi. Viides vaihde olisi tietysti parhain vaihtoehto.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja jarski »

Joskus vaihdoin 123 200D:hen 3,92:n tilalle 3,69-perän, jaksoi kulkea ihan ok.. Että luulisi tuon käyvän 3,69 myös.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

3.92 on aika perseestä, 220 on tämä, lähden aina liikkeelle 2 vaihteella koska ykkösellä ei tee juuri mitään, mutta 2,3 ja 4 on sitten ihan hyviä vaihteita aina sataseen asti.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja tango »

Tilattu jusa82:lta 3,69 perä. Katsotaan miten käy. Lähteekös nuo vetarit miten helposti navoista irti? Tarviikos niitä sieltä muuten irroittaa peränvaihdossa?
Viimeksi muokannut tango, Su 16.10.2011 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Vetarit on muistaakseni 13 mm hylsyllä siellä navassa. Eli ne auki.

Perän kannatin irti.
Takakansi pois.
Sokat pois.
Vetari pois.

Öljyt on sama ottaako pois propusta vai kannen irroituksen kanssa.

Muista tiivistää perän ja kannen liitos. Silikoni on ihan hyvää.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja tango »

jusa82 kirjoitti:Vetarit on muistaakseni 13 mm hylsyllä siellä navassa. Eli ne auki.

.
Jaahas, nyt on taas aikaa vitsailla. Ei ne kyllä millään hylsyillä siellä kiinni ole. Pultilla ne on.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vertailin varaosanumeroita niin ne perän tasauspyörästön sisärattaat on samoja kaikissa perissä.
Eli jos saisi jostain hyvän ehjän perän vaikka tiheämmänkin niin siitä siirtäisi pitempään perään ne rattaat.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 115 2,4D Perävälityksestä

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No onko kukaan shimmannu tommosta pystärin perää, ainakin EPC tuntee liudan shimmiprikkoja perän sisään. Eli siirtäisi hammaskosketusta lähemmäs tasauspyörästössä niin sais klappia poies. Mulla on tossa yks 3.69 missä on ehkä 5mm klappia kardaanista mitattuna, vetarit paikallaan, siitä vois saada hyvän pistämällä prikkoja?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin