w124 200d '92

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Henkkai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 09.10.2011 17:06

w124 200d '92

Viesti Kirjoittaja Henkkai »

Pitemmän aikaa ollut tarkoitus siirtyä nuista ooppelin romuista mersuun ja tuli sitten tämmöinen lintta laitettua. Tarkoitus oli laittaa vähän uudempi c-sarjalainen, mutta budjetti ja sopiva yksilö ei vielä kohdannut ja tämmöinen yksilö sattui löytymään tarpeettomana omilla vanhemmilla. Autosta löytyi taksi huoltokirja jossa oli huoltoja merkitty 360tkm, 1997 asti ja porukat osti sen joskus 2000 luvun alkupuolella jolloin kilometrit oli jotain 4xxtkm. Mittarissa tällä hetkellä 642 000 ja kulkee edelleen kuin juna. Leimalle tuli sanomista kun toisen taskajarrun sisempi sylinteri oi jumittanut ja levyn pinta täysin ruostunut, joten taakse menee molemmin puolin palat ja levyt uusiksi. Konehuoneen puolella vähän tuoksuu nafta, joten täytyy kokeilla selvittää mistäs se vuotaa ja koria nyt on "vähäsen" päässyt ruoste raiskaamaan.

Autosta ei ole sen kummempaa projektia tulossa, lähinnä vain olisi tarkoitus päästä liikkumaan paikasta A paikkaan B. Kilometrejä kertyy vuodessa joku +30tkm joten jos tuolla jonkun aikaa pääsisi liikkumaan.

Autoon pitäis nyt saada uutta osaa mm. etuovien rajoittimet ja takalokariin uutta peltiä, joten mistähän tommosia osia ja ylipäätään mersun osia kannattaa Oulun/Raahen suunnalta kysellä?

Onko tuossa jotakin tyypillistä paikkaa mistä vuotaa tuota naftaa konehuoneessa?

Ja mistähän johtuu semmoinen lonksahdus liikkeelle lähdössä ja esim. vauhdista jos nostaa jalan äkkiä kaasulta?
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: w124 200d '92

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Laitahhan kuvia autosta. :)

Osaa löytyy ainakin minulta Oulaisista, 100km Oulusta etelään.

Jos joku vuotaa polttoainetta konetilassa niin eppäilisin paluuletkuja ensimmäisenä.

Lonksahdus viittaisi äkkiseltään väljään perään.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w124 200d '92

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ovirajottimet - kuten ei monet muutkaan osat - oo järin kalliita merkkiliikkeessäkään.

Ja jos se kolahus ei kuulu perästä, niin sit syynä lienee taka apurungon etummaiset kumityynyt. Kannattaa lukasta vaikka tuo ketju:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=93916" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Henkkai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 09.10.2011 17:06

Re: w124 200d '92

Viesti Kirjoittaja Henkkai »

Jarruosat tuli jo ostettua motonetistä :/. Toivottavasti ei tullut samanlaista tavaraa mitä kerran omegaan vaihtaessa, lähti kitkapinnat takapaloista kokonaisena irti muutaman kuukauden jälkeen. Siellä näkyi olevan nuo rajottimetkin myynnissä, joten nyt tarttis toistaiseksi enää tuon takakaaren pellin uuden?

JiiTee_: oulaisista tulee kyllä usein ohi ajeltua. Minkälaista osaa sulla siellä on kaupan? Jos vaikka jotain sattuu joskus tarvitemaan.

Autolle ei tosiaan ole kerennyt vielä mitään tekemään. Ensi viikolla jos pääsis jarrut vaihtamaan ja sais uuden leiman paperiin niin vois alkaa suunnitelemaan tuota ruostepaikkausta. Ja kuvia voisin kokeilla laittaa jossain vaiheessa.

Kyllä muuten taittuu pajon mukavemmin tommonen 70km työmatka tommosella, mitä edellisellä vectralla. Ainut miinus on tuo tehottomuus mikä on aika tympeä silloin kun pitää moottoritielle liittyä ruuhkasempaan aikaan. Muutenhan tuolla kyllä kerkeää hyvin. Enimmät rälläyshalut on jo mennyt nii kerkeää vähän rauhallisemmallakin tahdilla perille :)
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: w124 200d '92

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Henkkai kirjoitti:JiiTee_: oulaisista tulee kyllä usein ohi ajeltua. Minkälaista osaa sulla siellä on kaupan? Jos vaikka jotain sattuu joskus tarvitemaan.
Nooo tällä hetkellä on purettavana w124 300E, w124 250D ja s124 250td ja osia löytyy varastosta jonkunverran jo ennestään..

Jos joskus on aikaa niin soittele vaikka joutessas 040-8370164/Juho niin tuumittaan että voisko mulla olla sulle jotaki osasta. :think:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Henkkai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 09.10.2011 17:06

Re: w124 200d '92

Viesti Kirjoittaja Henkkai »

Joo täytyy kysellä jos jotain tulee mieleen. Itseasiassa mietin tota takakaaren peltiä, että minkähän kokonen suikale se on minkä varaosana saa? On meinaan ihan kunnolla ruostunut tosta ettei huvittas alkaa mitään tilkkutäkkiä kasaamaan jos siihen joutuu vielä lisäämään itse peltiä. Vois melkeen tulla jo helpommaksi leikata sitten jostain varaosa autosta sopiva kaaren palanen, jos sattuu olemaan suht terveitä takakaaria?
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: w124 200d '92

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Henkkai kirjoitti:Joo täytyy kysellä jos jotain tulee mieleen. Itseasiassa mietin tota takakaaren peltiä, että minkähän kokonen suikale se on minkä varaosana saa? On meinaan ihan kunnolla ruostunut tosta ettei huvittas alkaa mitään tilkkutäkkiä kasaamaan jos siihen joutuu vielä lisäämään itse peltiä. Vois melkeen tulla jo helpommaksi leikata sitten jostain varaosa autosta sopiva kaaren palanen, jos sattuu olemaan suht terveitä takakaaria?
Taitaapa löytyä vaikkapa kokonaan täysin ehejä takapää mutta kyseleppä soittamalla jos on tarvetta. :think:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Vastaa Viestiin