Pitemmän aikaa ollut tarkoitus siirtyä nuista ooppelin romuista mersuun ja tuli sitten tämmöinen lintta laitettua. Tarkoitus oli laittaa vähän uudempi c-sarjalainen, mutta budjetti ja sopiva yksilö ei vielä kohdannut ja tämmöinen yksilö sattui löytymään tarpeettomana omilla vanhemmilla. Autosta löytyi taksi huoltokirja jossa oli huoltoja merkitty 360tkm, 1997 asti ja porukat osti sen joskus 2000 luvun alkupuolella jolloin kilometrit oli jotain 4xxtkm. Mittarissa tällä hetkellä 642 000 ja kulkee edelleen kuin juna. Leimalle tuli sanomista kun toisen taskajarrun sisempi sylinteri oi jumittanut ja levyn pinta täysin ruostunut, joten taakse menee molemmin puolin palat ja levyt uusiksi. Konehuoneen puolella vähän tuoksuu nafta, joten täytyy kokeilla selvittää mistäs se vuotaa ja koria nyt on "vähäsen" päässyt ruoste raiskaamaan.
Autosta ei ole sen kummempaa projektia tulossa, lähinnä vain olisi tarkoitus päästä liikkumaan paikasta A paikkaan B. Kilometrejä kertyy vuodessa joku +30tkm joten jos tuolla jonkun aikaa pääsisi liikkumaan.
Autoon pitäis nyt saada uutta osaa mm. etuovien rajoittimet ja takalokariin uutta peltiä, joten mistähän tommosia osia ja ylipäätään mersun osia kannattaa Oulun/Raahen suunnalta kysellä?
Onko tuossa jotakin tyypillistä paikkaa mistä vuotaa tuota naftaa konehuoneessa?
Ja mistähän johtuu semmoinen lonksahdus liikkeelle lähdössä ja esim. vauhdista jos nostaa jalan äkkiä kaasulta?
w124 200d '92
Re: w124 200d '92
Laitahhan kuvia autosta. 
Osaa löytyy ainakin minulta Oulaisista, 100km Oulusta etelään.
Jos joku vuotaa polttoainetta konetilassa niin eppäilisin paluuletkuja ensimmäisenä.
Lonksahdus viittaisi äkkiseltään väljään perään.

Osaa löytyy ainakin minulta Oulaisista, 100km Oulusta etelään.
Jos joku vuotaa polttoainetta konetilassa niin eppäilisin paluuletkuja ensimmäisenä.
Lonksahdus viittaisi äkkiseltään väljään perään.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: w124 200d '92
Ovirajottimet - kuten ei monet muutkaan osat - oo järin kalliita merkkiliikkeessäkään.
Ja jos se kolahus ei kuulu perästä, niin sit syynä lienee taka apurungon etummaiset kumityynyt. Kannattaa lukasta vaikka tuo ketju:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=93916" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja jos se kolahus ei kuulu perästä, niin sit syynä lienee taka apurungon etummaiset kumityynyt. Kannattaa lukasta vaikka tuo ketju:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=93916" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: w124 200d '92
Jarruosat tuli jo ostettua motonetistä :/. Toivottavasti ei tullut samanlaista tavaraa mitä kerran omegaan vaihtaessa, lähti kitkapinnat takapaloista kokonaisena irti muutaman kuukauden jälkeen. Siellä näkyi olevan nuo rajottimetkin myynnissä, joten nyt tarttis toistaiseksi enää tuon takakaaren pellin uuden?
JiiTee_: oulaisista tulee kyllä usein ohi ajeltua. Minkälaista osaa sulla siellä on kaupan? Jos vaikka jotain sattuu joskus tarvitemaan.
Autolle ei tosiaan ole kerennyt vielä mitään tekemään. Ensi viikolla jos pääsis jarrut vaihtamaan ja sais uuden leiman paperiin niin vois alkaa suunnitelemaan tuota ruostepaikkausta. Ja kuvia voisin kokeilla laittaa jossain vaiheessa.
Kyllä muuten taittuu pajon mukavemmin tommonen 70km työmatka tommosella, mitä edellisellä vectralla. Ainut miinus on tuo tehottomuus mikä on aika tympeä silloin kun pitää moottoritielle liittyä ruuhkasempaan aikaan. Muutenhan tuolla kyllä kerkeää hyvin. Enimmät rälläyshalut on jo mennyt nii kerkeää vähän rauhallisemmallakin tahdilla perille
JiiTee_: oulaisista tulee kyllä usein ohi ajeltua. Minkälaista osaa sulla siellä on kaupan? Jos vaikka jotain sattuu joskus tarvitemaan.
Autolle ei tosiaan ole kerennyt vielä mitään tekemään. Ensi viikolla jos pääsis jarrut vaihtamaan ja sais uuden leiman paperiin niin vois alkaa suunnitelemaan tuota ruostepaikkausta. Ja kuvia voisin kokeilla laittaa jossain vaiheessa.
Kyllä muuten taittuu pajon mukavemmin tommonen 70km työmatka tommosella, mitä edellisellä vectralla. Ainut miinus on tuo tehottomuus mikä on aika tympeä silloin kun pitää moottoritielle liittyä ruuhkasempaan aikaan. Muutenhan tuolla kyllä kerkeää hyvin. Enimmät rälläyshalut on jo mennyt nii kerkeää vähän rauhallisemmallakin tahdilla perille

Re: w124 200d '92
Nooo tällä hetkellä on purettavana w124 300E, w124 250D ja s124 250td ja osia löytyy varastosta jonkunverran jo ennestään..Henkkai kirjoitti:JiiTee_: oulaisista tulee kyllä usein ohi ajeltua. Minkälaista osaa sulla siellä on kaupan? Jos vaikka jotain sattuu joskus tarvitemaan.
Jos joskus on aikaa niin soittele vaikka joutessas 040-8370164/Juho niin tuumittaan että voisko mulla olla sulle jotaki osasta.

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: w124 200d '92
Joo täytyy kysellä jos jotain tulee mieleen. Itseasiassa mietin tota takakaaren peltiä, että minkähän kokonen suikale se on minkä varaosana saa? On meinaan ihan kunnolla ruostunut tosta ettei huvittas alkaa mitään tilkkutäkkiä kasaamaan jos siihen joutuu vielä lisäämään itse peltiä. Vois melkeen tulla jo helpommaksi leikata sitten jostain varaosa autosta sopiva kaaren palanen, jos sattuu olemaan suht terveitä takakaaria?
Re: w124 200d '92
Taitaapa löytyä vaikkapa kokonaan täysin ehejä takapää mutta kyseleppä soittamalla jos on tarvetta.Henkkai kirjoitti:Joo täytyy kysellä jos jotain tulee mieleen. Itseasiassa mietin tota takakaaren peltiä, että minkähän kokonen suikale se on minkä varaosana saa? On meinaan ihan kunnolla ruostunut tosta ettei huvittas alkaa mitään tilkkutäkkiä kasaamaan jos siihen joutuu vielä lisäämään itse peltiä. Vois melkeen tulla jo helpommaksi leikata sitten jostain varaosa autosta sopiva kaaren palanen, jos sattuu olemaan suht terveitä takakaaria?

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.