w201 APUA!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lusiveri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 12.10.2011 12:22

w201 APUA!

Viesti Kirjoittaja Lusiveri »

Elikkäs nyt ois 190e:ssä kaikki kannen pultit ja nokkapyörän alapuolella olevat kuusiokolot otettu pois sekä imusarjan alta Y-mallisen tukirauan kuusiokolot irroitettu imusarjasta, mutta kansi ei hivahdakkaan. Voiko tosissaan pelkkä ketjun laahain pitää kantta niin tiiviisti paikoillaan ettei se edes rakoa? Onko jossain "piilossa" vielä jotain kiinnityspultteja vai vaatiiko se pelkkää raakaa voimaa? Kone on siis 1.8 bensa 190e -93 mekaanisella ruiskulla. Vinkkejä otetaan avosylin vastaan! :D

edit: ei ollut myöskään suunnitelmissa nostaa pakoputkea kannen mukana eli pakosarja on irti :lol:
Ei ole mitään teknistä ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka väkivalta eivät ratkaisisi.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3978
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 APUA!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kannessa on vasemmalla puolella etupäässä (kolmen kuusiokoluruuvin lisäksi) yksi 13mm kannalla oleva pitkä pultti siinä lämpöanturien luona. Jos koneessa on automaatti, voi automaatin öljytikun kiinnitys oikeassa takakulmassa pitää kannesta kiinni. Termostaattipesän alla on kumiletku vesipumpussa kiinni.

Ilmeisesti olet irrottanut ketjupyörän ja ketjunkiristimen. Laahaimen joudut ottamaan pois ennen kannen irrotusta, mutta se ei estä kannen raotusta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Lusiveri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 12.10.2011 12:22

Re: w201 APUA!

Viesti Kirjoittaja Lusiveri »

Laitoin ketjun ketjupyörään nippusiteillä kiinni niin mahtuuko uimaan läpi? Lähteekö se laahaimen tappi vetämällä ulos vai? En kyllä löytänyt kuin kaksi 6mm kuusiokoloa ketjupyörän alapuolelta, reunoilta. Lähteekö tuo kansi imusarjan ja ruiskujen kans yhtenä pakettina vai pitääkö purkaa?
Ei ole mitään teknistä ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka väkivalta eivät ratkaisisi.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3978
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 APUA!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Lusiveri kirjoitti:Laitoin ketjun ketjupyörään nippusiteillä kiinni niin mahtuuko uimaan läpi? Lähteekö se laahaimen tappi vetämällä ulos vai? En kyllä löytänyt kuin kaksi 6mm kuusiokoloa ketjupyörän alapuolelta, reunoilta. Lähteekö tuo kansi imusarjan ja ruiskujen kans yhtenä pakettina vai pitääkö purkaa?
Ketjupyörän joutuu ottamaan pois. Laita ensin ajoitusmerkit kohdalleen. Itse sidoin ketjun rautalangalla konepeltiin. Kuusiokoloruuveja on oikealla puolella kaksi ja vasemmalla yksi ja lisäksi se kuusioruuvi vasemmalla (ei kopan alla).

Laahaimen tapit lähtevät siten, että kierrät tappeihin pitkän kuuden millin ruuvin, jossa on holkki, prikka ja mutteri. Ruuvi ensin pohjaan, sitten kiristät mutteria siten, että ruuvi ei pyöri, niin tappi lähtee holkin sisään ja irti lohkosta. Huom. älä vedä tappia ruuvilla ulos, ettei ruuvi katkea tapin sisään, nimim. kokemusta on.

Kansi lähtee imusarjan ja ruiskun kanssa pois, kun kaikki letkut, johdot, vaijerit ym. on irrotettu. Kannen irrotus on esitetty hyvin esim. Haynesin korjausoppaassa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Lusiveri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 12.10.2011 12:22

Re: w201 APUA!

Viesti Kirjoittaja Lusiveri »

Kone kasassa ja käyntiinki lähti. Kylläkin kun kone saatiin lämpimäksi niin koneesta kuului tyhjäkäynnillä pahaenteinen klonkklonk ja samassa kone sammui. Sen jälkeen ei oo lähteny käyntiin. Puristukset saan mitattua vasta loppuviikosta kun saan mittalaitteen.
Vielä semmonen että kuuluuko ruiskun läpän "läpättää" pikkuisen ylösalas startatessa? Jos ei nii viittais kaikki oireet venttiileihin? Kiitoksia jo tähän astisista vastauksista! Auttaneet paljon :D
Ei ole mitään teknistä ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka väkivalta eivät ratkaisisi.
Vastaa Viestiin