jos tässä aletaan oikein virittään, niin melkein unohtaisin ton hx35:sen. oli sitten superi, tai ei. ite alkaisin miettiin asiaa jostakin hx40:sestä alkaen. sekin taitaa olla vähän pieni 606:selle, jos voimaa halutaan paljon. se kyllä heräilis varmaan aika hienosti ja jaksais kuitenkin puhaltaa ihan kohtuullisesti ilmaa koneeseen. semmonen hyvä kompromissi, jos halutaan, että vetää vähän alempaa, mutta kuitenkin antaa voimaakin.
hx55 antaa sitten ilmaa jo niin paljon, että se alkaa riittään. mutta se on sitten tietenkin pois alarekisteristä. varttimaili laitteissa, tai muuten äärimmilleen viritetyssä laitteessa, missä maximi teho on tärkeintä se toimii varmasti hyvin. käyttiksessä miettisin jotain muuta.
pakosarjaks laittaisin cummins tyylisen ja sillain, että 1,2 ja 3 sylinterit menis omaan nieluunsa ja 4,5 ja 6 sitten taas toiseen nieluun. ei ole käytännön kokemusta yhdellä ja samalla ahtimella, että kuinka paljon toi vaikuttaa, mutta niin ne on kehunu, että se kannattaa. ainakin se on ihan toimiva ratkasu, missä ei kannata oikasta.
ja pumppu varmaan riippuu aika pitkälti käyttötarkotuksesta. en tiedä onko siellä mynämäellä tehty jotakin tuotekehittelyä sen 8mm pumpun kanssa, mutta ainakin vielä joku aika sitten sitä kehuttiin aika syöpöks. jos tulee käyttöautoon ja kilsoja kertyy paljon, eikä tarvitse kaikkia mahdollisia tehoja, mitä koneesta voi vaan saada, niin sitten seiskan pumppu. jos taas ajoa on vähän, eikä kulutuksen nousu haittaa ja kaikki tehot on pakko saada, niin sitten se 8mm pumppu. mutta tästä ei tosiaan ole tietoa, että kuinka paljon ne 8mm pumput sitten sitä soppaa nykysin vie enemmän, kun 7mm pumppu. seiskalla ainakin pääsee tehtaan ilmottamiin lukemiin, jopa allekkin.
Joo eli kyllä se 7 riittää mulle .Joo ja se 40superi vois olla ihan jees,ku hakuses olis varhain heräävä turbo ettei tartte venata 10 minuuttia että rupiaa hyrrä pyörimään ja tarvittaes pitääs saada hevoosia ulos
kattele semmonen alle 3 välitys siihen perään, muuten parkuu pata aivan turhaan, ite oon koittanu 2.65 ja 2.88 joka on nyt alla, vaihdan takas ton harvemman
Timo N kirjoitti:kattele semmonen alle 3 välitys siihen perään, muuten parkuu pata aivan turhaan, ite oon koittanu 2.65 ja 2.88 joka on nyt alla, vaihdan takas ton harvemman
No niin nyt taas välillä kerkeää koneelle Edistystä ei ole tapahtunut kuin pohjan hitsaamisessa,kun hiekkapuhaltajaan ei saa yhteyttä ja pajaan tehtiin kynnysvalu niin ei saanut 124 pihalle ja väykkyä sisälle koneen irrotusta varten
Mutta nyt tulee ajankohtaiseksi katsastatuasiat! Mitä alustan osia pitäisi vaihtaa kun auto on -86 ja ei ole abs jarrujakaan
ajattelin laittaa väykyn levyt orkkisten tilalle eteen.Riittääkö ne ja pitäisikö muita alustan osia vaihtaa??
dslpwr kirjoitti:No niin nyt taas välillä kerkeää koneelle Edistystä ei ole tapahtunut kuin pohjan hitsaamisessa,kun hiekkapuhaltajaan ei saa yhteyttä ja pajaan tehtiin kynnysvalu niin ei saanut 124 pihalle ja väykkyä sisälle koneen irrotusta varten
Mutta nyt tulee ajankohtaiseksi katsastatuasiat! Mitä alustan osia pitäisi vaihtaa kun auto on -86 ja ei ole abs jarrujakaan
ajattelin laittaa väykyn levyt orkkisten tilalle eteen.Riittääkö ne ja pitäisikö muita alustan osia vaihtaa??
no onko se sun värkkis alkuperäänen 300turbo vai mikä se on? jos on nii ei siihen tarvi vaihtaa mitäään tai sehän riippuu aivan jotta mitä meinaat katsastukseen sieltä penkittää.
dslpwr kirjoitti:soon pelkkä 300d ja katsastusta varte heppoja sillee et helposti leimaan ettei tarttisi älyttömästi alustaan satsata
en muista jotta oliko 300D:ssä samat jarrut edes ku turbos ja 300 pensas? kertokaa joku joka muistaa. mut multa sit löytyy 300 pensan etu jarrut jos tulo tarvet. ja sulla pitää olla sellanen lappuläjä vaikka käyttöautolta et 300 pensas ja siinon samat jarrut ymt ku sitä on helpoon verrata siihen pensaan ja tehoa saa olla silloon penkkilapuus se 188hv+25% vai 20% no kumminki jotaki tollasta
tehoa saa olla max 188hv jos verrataan 300 bensaan. Tuo +25% pätee ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan verrattaessa
Tuota, mites kun tuo on noin vanha, niin sillon on tainnu tuo 300:nen olla mallisarjan tehokkain, vai voiko sitä tuolleen ajatella? Mulla meni -87 just tuolleen, että olis saanu olla 188+25% ainaskiin katastusmiehen mielestä. No lapussa oli vaan 186 hv ettei olis kuitenkaan tullu ongelmia...