
606 superi
Re: 606 superi
Pistä kunnon jarrut sinne niin saat ajellakkin ihan rauhassa, kokemusta on 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 606 superi
ja vitut.erppe kirjoitti:Tuota, mites kun tuo on noin vanha, niin sillon on tainnu tuo 300:nen olla mallisarjan tehokkain, vai voiko sitä tuolleen ajatella? Mulla meni -87 just tuolleen, että olis saanu olla 188+25% ainaskiin katastusmiehen mielestä. No lapussa oli vaan 186 hv ettei olis kuitenkaan tullu ongelmia...tehoa saa olla max 188hv jos verrataan 300 bensaan. Tuo +25% pätee ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan verrattaessa

W204
w123 Bagged Limousine
W124 superurpo
w123 Bagged Limousine
W124 superurpo
Re: 606 superi
Tuota... Mistäs olimmekaan eri mieltä??ja vitut.
Mallisarjan tehokkain on ollut tuolloin todellakin tuo 300:nen pensa.
Re: 606 superi
Eikai se vuosimallista riipu vaan koko mallisarjasta eli kaikki 124:set ??
Re: 606 superi
näin mäkin oon sen kuvitellu, ite käytin verrokkina 400/420 koneistapena837 kirjoitti:Eikai se vuosimallista riipu vaan koko mallisarjasta eli kaikki 124:set ??
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: 606 superi
pensan jarruista en tiedä, mutta
300D vaparissa on jäähdyttämättömät jarrut
250DT ja 300DT on jäähdytety jarrut. eli varmaan kummasta tahansa saat jarrut, niin pitäis kelvata. ja äkkiseltään vois kuvitella, että myöskin 300 pensassa on jäähdytety ja muutenkin tehokkaammat jarrut, mitä noissa vaparidiiseleissä.
300D vaparissa on jäähdyttämättömät jarrut
250DT ja 300DT on jäähdytety jarrut. eli varmaan kummasta tahansa saat jarrut, niin pitäis kelvata. ja äkkiseltään vois kuvitella, että myöskin 300 pensassa on jäähdytety ja muutenkin tehokkaammat jarrut, mitä noissa vaparidiiseleissä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 606 superi
käykö jäähdytetyt levyt heittämällä 300 vapariin ? sama levyn halkasija ? levemäpi levy ? (Jos tulee jarruremontti eteen)
Re: 606 superi
400E/E420, 500E/E500:n käyttäminen verrokkina ei ole järkevää (ja useimmilla konttoreilla ne ei edes niitä hyväksy verrokiksi), koska silloin joutuu hankkimaan niiden osia (maksaa maltaita normi 300E:n osiin verrattuna), mutta ei silti voi ottaa kaikkea hyötyä irti niistä... 300E-24/E320-24 (mallisarjan tehokkain konttorin mielestä...) verrokkina saa ainakin meilläpäin jo tehot "ihan tappiin", mitä suomen laki muutenkin antaa myöden, eli tehoraja/auton omamassa raja 7kg/Kw tulee vastaan aika äkkiä, eli 1400 kg lankussa se on 272 hp (ehdoton maksimi lain mukaan...) joka siis tulee vastaan jo noilla 220 hp+ 25% säännön mukaisilla 275 hepallakin...Timo N kirjoitti:näin mäkin oon sen kuvitellu, ite käytin verrokkina 400/420 koneistapena837 kirjoitti:Eikai se vuosimallista riipu vaan koko mallisarjasta eli kaikki 124:set ??
dieselistien "järkevin" tapa on verrata normi 300E bensaan (ei siis 300E-24 tai E320 malliin) ja ottaa vain 188 hepan teholappo, niin pääsee ihan vakio/yleisosilla muutoksista... muuten joutuu mennä niihin 4-mäntä satuloihin ym.
jarruista ja muista kannattaa toki tehdä paremmat, mitä vakio 300E:n vastaavat on, mutta riittää siis, kun pystyy todistamaan, että ne vastaa edes niitä

satula myös vaihtoon, niin menee ihan heittämällä... mutta aika lelut ne 300E:n vakio jarrut silti on, ei siitä mihinkään pääsejohani kirjoitti:käykö jäähdytetyt levyt heittämällä 300 vapariin ? sama levyn halkasija ? levemäpi levy ? (Jos tulee jarruremontti eteen)

ducato, laguna ja 500€:n lankku...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 606 superi
Taas ollaan päästy mesen kimppuun. Nyt on takakelkka puhallettu ja maalattu + massattu. Kaikki varret tuli uusiks!
. On jo kiinni autossa joten pian auto pihalle ja toine sisälle moottorin irrotusta varte ja pumppuki tuli tilattu nii saa sen kans lähettää jossai vaihees mynälle.

Re: 606 superi
ton 4 satkun alustan osat on pääsääntöisesti samat kuin 3 satkunkin, ei ne hirveitä maksa, tais olla kallistuksenvakaajat pikkusennapa kirjoitti:400E/E420, 500E/E500:n käyttäminen verrokkina ei ole järkevää (ja useimmilla konttoreilla ne ei edes niitä hyväksy verrokiksi), koska silloin joutuu hankkimaan niiden osia (maksaa maltaita normi 300E:n osiin verrattuna) mutta aika lelut ne 300E:n vakio jarrut silti on, ei siitä mihinkään pääseTimo N kirjoitti:näin mäkin oon sen kuvitellu, ite käytin verrokkina 400/420 koneistapena837 kirjoitti:Eikai se vuosimallista riipu vaan koko mallisarjasta eli kaikki 124:set ??![]()
ducato, laguna ja 500€:n lankku...
tyyriimmät, ja sit noi jarrut, ne oli kalliimmat mutta selkeesti paremmat kuin jotkut 2 mäntäset, siis eteen, taaksehan
tulee vain jäähylevy
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: 606 superi
Ny ois helepoo täsävaihees päivittää naftalinjatki isommaks jos sattuu tulemaa joskus tarvetta
Vaikkapa tohon malliin


Vaikkapa tohon malliin

Re: 606 superi
Tulossa uusi naftalinja kun kaveri kerkiää taivuttelemaan putket
Onko sulla muuten tos välillä joku pumppu? 


Re: 606 superi
Ainakin mun entisessä -92 300D vaparifarkussa oli jähytetyt levyt eessä.pera8x kirjoitti:300D vaparissa on jäähdyttämättömät jarrut

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: 606 superi
kai niitäkin on sitten moneen lähtöön. mulla oli ihan peruslätkät. vm88 tai joku semmonen.JiiTee_ kirjoitti:Ainakin mun entisessä -92 300D vaparifarkussa oli jähytetyt levyt eessä.pera8x kirjoitti:300D vaparissa on jäähdyttämättömät jarrut
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 606 superi
300D vapari farkussa on kyllä jäähdytetyt levyt edessä, mutta sedanissa normi levyt... onhan farkussa myös takana suuremmat jarrut, kuin sedanissaJiiTee_ kirjoitti:Ainakin mun entisessä -92 300D vaparifarkussa oli jähytetyt levyt eessä.pera8x kirjoitti:300D vaparissa on jäähdyttämättömät jarrut

500€:n lankku, ducato ja laguna
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 606 superi
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: 606 superi
Minkäs kokosta putkea muuten antilla on? Onko meno ja paluu saman kokosta?antti_k kirjoitti:Ny ois helepoo täsävaihees päivittää naftalinjatki isommaks jos sattuu tulemaa joskus tarvetta![]()
IG: @pyrytakkunen
Re: 606 superi
Meno on 1/2" teflonteräspunos letkua ja paluu on 9mm röörillä olevaa muoviputkea eli jokunen milli o eroa linjois 

Re: 606 superi
Alle 9mm ei tarviis mennä.PTracing kirjoitti:Minkäs kokosta putkea muuten antilla on? Onko meno ja paluu saman kokosta?antti_k kirjoitti:Ny ois helepoo täsävaihees päivittää naftalinjatki isommaks jos sattuu tulemaa joskus tarvetta![]()
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: 606 superi
No nii ja tähän aikaan päivästä on väykystä laatikko ja muut hilppeet irti niin saa huomenna heti aamusta nostaa koneen veke 

Re: 606 superi
Mulla olis 500E:n jarrut etu- ja takapäähän joutilaana. Aikasta jämyt pelit on.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: 606 superi
Ei ole vielä tarvetta laitan yv kun tuloo tarve 

Re: 606 superi
Noniin ja nyt on moottori irti ja laatikko viety vahvistettavaksi ja pumppu lähtee takasi myyjälle.Oli laittanu vääränlaisen pumpun tulee 

Re: 606 superi
Unohdin mainita alussa että autossa EI ole abs jarruja nii mikä tahansa kinneri ei kelpaa vertaaluu pitää olla abs jarruton malli.Olisko ehdotuksia??? Mitä tehokkaita 124 on tehty ilman abseja 

Re: 606 superi
Ei kellään ole tietoa? 

Re: 606 superi
jotenkin olis sellainen muistikuva, että 300E olis ollut saatavilla myös ilman ABS jarruja alkuaikoina, se nyt olis riittävän tehokaskin jo vertailuautoksi... jossain vaiheessa nuo ABS jarrut tuli sitten myös 300E:n vakiovarusteiksi, mutta ne joilla on paremmin nippelitietoa tästä asiasta, saavat varmistaa...dslpwr kirjoitti:Unohdin mainita alussa että autossa EI ole abs jarruja nii mikä tahansa kinneri ei kelpaa vertaaluu pitää olla abs jarruton malli.Olisko ehdotuksia??? Mitä tehokkaita 124 on tehty ilman abseja
jonkun tiedon mukaan ABS jarrut tuli vakiovarusteeksi vasta muovikylkisten kanssa (-89 ja uudemmat)
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."