W201 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Luoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Su 10.07.2011 16:17

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Luoti »

Tänään sai alle ton H&R:n jousi ja iskarisetin. Tuo 60740 mikä piti olla, nii oli kyllä samaa luokkaa mitä entinen rälläkkäalusta jonka itse tein. Ja se tippu melkein valehtelematta 100/100. Ja ihme kummaa, nuo H&R:n jouset olivat aivan samanmittaiset kuin nuo rälläköidyt. Eli ei pidä paikkaansa kyllä nuo 60/40 lukemat.
Mutta asiaan. Takapää on erittäin hyvä. Mutta jostain syystä etupää on löllö. Mahtaakohan kun vähänaikaa ajelee nii kaasuiskarit jäykistyä, vai mitä pitäs tehä. On jäykempi ku vaki-iskareilla ja katkaistuilla jousilla, mutta ei ole riittävän jäykkä. :problem:
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Varmaa edellisellä setupilla maannu iskareiden varassa > hypyttäny ja jäykempi.

H&R on tommonen, on noita lukiomadalluksia eli 20mm tms ja sit on ääripäät mitkä sit tontittaa jo mukavasti.
Itelläkin joskus vuonna kivi ja nakki oli sama setti niin madallusta oli pari senttiä enemmän.

Kaverilla oli w201 H&R iskarit niin takapää oli jäykkä mut etupää oli löysempi.

Mitkä jousen kumit?
Luoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Su 10.07.2011 16:17

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Luoti »

Juup. Nelosen gummit joka nurkassa. Ostin jo valmiiksi ennen asennusta 1:n kumit joka nurkkaan, ettei tarttis sit paljoo katkasta noita uusia jousia, mutta perskele, turhaan meni 14€ niihin kumeihin kun olikin samanmittaset ne jouset.
Täytyy nyt ajella tolla ja katsoa et mitä se etupää tekee, pysyykö samanlaisena vai mitä se meinaa. Jos ei muutu, niin täytyy kokeilla heittää jousen väliin kumeja, mitä niissä mun katkotuissa alkup. jousissa oli. Ei siinä mitää muuta, mut montuissa meinaa vähän osua sisälokareihin vaa..
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Luoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Su 10.07.2011 16:17

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Luoti »

Kävi ihme. En ole nyt asennuksen jälkeen autolla ajanut muutakun asennuspaikalta kotio. Jolloin tuona välinä moitin etupäätä kun se oli kun alkup. jousilla ja iskareilla, painui aivan s*atanasti kun lokarista itse paineli. Sairastuin asennuksen jälkeisenä päivänä kuumeeseen ja autolla ei ole ajettu siis kun asennuspäivänä. Noh, eilen kävin tallissa ihan muissa asioissa ja v*ttuunuksissani painoin etupäätä, ja katos perseeseen oli yhtä jämäkkä kun takapää(!) :o Huomenna tulee autolla ajettua varmasti, nii saa todettua onko nyt hyvä. :D
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
tenavatähti-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 20.09.2011 17:45

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja tenavatähti- »

Joo elikkäs pyytäsin noviisille neuvoja. On pakkomielteenä madaltaa mersua ens keväänä kunhan asvaltti taas kurkistelee. Joten kysyisin neuvoja, paljoko pitäis vielä pudottaa, jotta saisin sopivalle korkeudelle, tarkotuksena ei oo viedä autoa niin tonttiin kun mahdolllista mutta MATALALLE kuitenkin. Auto on sportline, joten jotain hilua sieltä löytyy jo vakiona. Ja nyt kun autolla on kevyt eikä niin kevytkään takakeno takakontin rojujen ansiosta, ei suinkaan kuollut takaa. Eli perstuntumalla mikä olis paras ratkaisu jotta pyörät sais kaarelle. Vanteiksi tulos lorinserin rs90 17x8, tallis odottamas, 215/40 kumeilla.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja EeKi »

60/40?
Laita mieluummin 205/40, ei tuu raapimaan ja jos haluaa matalemmaksi, niin ei tuu kumit tielle.

60/40 H&R - Bilstein Sprint. Varmaan ykkösen kumit oli. vanteet samat kuin sulla tulossa, 205/40 KUMHOt.

Kuva
tenavatähti-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 20.09.2011 17:45

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja tenavatähti- »

Näyttää aikasta hyvälle tuolla satsilla. Oon salaa miettiny 205:sia, mutta arvelluttaa että noudattaako katsastusmiehet STRO-normistoa? Kun normiston mukaan 215 sais olla kapeimmat mitä noiden päälle saa vääntää, mutta puuttuuko katsastusmiehet tuohon venyyn ku se on kumminki aika hillitty. Ja 215/40 tai 205/40 kumeilla ei vanteita tarvisi muutoskatsastaa, mutta alusta pitää toki muutenkin.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Normistoilla ei tee yhtää mitään, rengasvalmistaja sen päättää mihin vanteelle renkaan saa asentaa.
205 8" vanteella menee läpi, etenki jos on renkaan malli on leveä, eikä kuten esim joku Nankang.

Ite 4-5 vuotta katsastanu 205/40 kasilevee vanteella, ei yhtään mitää sanottu. Viimiset vuodet oli 195/40.
En usko että napistaan.
le_tigre
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 29.08.2010 17:29
Paikkakunta: imatra

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja le_tigre »

255/50 17*10 ilman muutoskatastusta ja leimatuli :)
Ei se laatu vaan määrä :)
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

kaikki puhuu ettei raavi, itellä ei ole edes oikeestaan paljoa yhtään madallettu, ja 15'' ja 195/65 nakeilla raapii perkele kokoajan silleen että kaaren sisäreuna lähtee melkein kävelemään, missä vika? ja jämäkkä alusta on
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vika on siinä että se o väärä rengastus :D vakio on 185/65/15 ja sekin on liian iso jos on vähääkään matalempi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

ja porukka ajelee jollain 100/100 madalluksella ja rengastus 250/45 ja 17'' renkailla? :D:DD
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Luoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Su 10.07.2011 16:17

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Luoti »

Zalolahti, mikä alusta sulla on?
Mulla on rengastus 205/45-16. Mulla raapii takana sen takia, ku pitääs olla kapeempi kumi, ku kumin reuna tulee just siihen sisäloksun ja kaaren kohtaan. Tulevilla talvinakeilla ei pitäis raapia, koska tulee 195/55-15 ja mun talvivanteissa ET parempi. Nuo mun kesävanteet (Fondmetallin hunajakennot vaatis oikeestaa kaarien muokkausta et toimis.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

en tiedä, mutta ei se ainakaan tosiaan paljoo madalla, ei oo vielä putki ottanu mihinkään, ainut mikä raapii niin oikealle tai vasemmalle käännyttäessä jos tulee joku pienikin nousu/monttu... Jos siis käännetään reilummin
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
<salmiakki>
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 15.12.2011 19:45

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja <salmiakki> »

Onks tuommoiset fk 35/40mm madallusjouset hyvät 190E mersuun? Niitte kavereiks olis tarjol bilstein etuiskarit ja ta-technix takaiskarit. Onko nuo hyviä merkkejä ja muutenkin kestäviä? Tarkoitus olis parantaa ulkonäköä ja parantaa ajo-ominaisuuksia... Olis vaa tiedos tuommoinen setti vähän käytettynä.
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

itellä nyt sitten 70/70 madallusta, eikä kauheesti raavi, sillon kun ratti käännettynä ja osuu töyssyyn. Tosin rengastus, ei hyvä :) 195/65 15''. mutta sitten alusta on ihan oikeesti jäykkä, ei kaikkien mieleen :) tuossa vähä kuvia niin näkee, miten llähellä menee renggggkaat
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Itellä oli TA-technix iskarit 190E alla ja jousina Koni Sport 40/30mm, rälläkällä tuli lyhennettyä jousia et madallusta oli n.60mm. Vanteina pyöri 17X8 ET30, kumit oli 195/45-17 Falkenin Ziex ZE912. Aika passeli setti käyttöautoon, ei raapinu renkaat kaariin. Alusta oli jämäkkä mut ei missään nimessä kova. Tolla setillä tuli kurvailtua 40000km, talvella oli 185/65-15 nastat.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Mutta eipä tuon 195.65.15 halkasija muutu, kun vähän alle 4cm verrates 205.40.17.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
-Dani-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 11.02.2012 13:44

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja -Dani- »

Morje,

Tuli hommattua tommonen w201 käyttöautoks ja kesäksi ois tarkotus heittää todennäkösesti 17"x9-10" vanteet alle. Joten minkä moinen alusta tuohon kannattais hommata.
Väkisin tulee mieleen että coilover jotta päästään varmasti tarpeeksi alas. Mutta mitä muita vaihtoehtoja on? ja mistä porukka ostellut.

Mikä setti EEKi:llä on muuten w201 mersun alla ollut, jos saa udella?
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Etsä mitään coileja tarvii, eikä semmoisia edes mersuun saa. (tai saa varmaa jo nykyään valmistakin settiä mutta pilipaleja tuppaa olemaan?)

Exässä oli Bilstein Sprint ja jotkut isokoneisen w124 jouset, H&R valmistamat kuitenki.
Jousista laikattu tarpeeksi ja pohjaanlyöntikumeja kannattaa madalluksen mukaan leikata.

17" saa ihan tarpeeks alas mitä rengastus/vanteen leveydet vaan antaa myöden.
-Dani-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 11.02.2012 13:44

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja -Dani- »

Jees eli pelkillä jousilla mennään. Varmaa sitten 60/40 vai? vai meneekö noilla etukyykkään? Kestääkö muuten noi vakio iskarit noin "matalia" jousia vai joutuuko suosiolla ostamaan uudet iskaritkin, kivireellä olen kyllä tottunut ajamaan että siitä ei väliä?
Tosiaan nää mersut on meikäläiselle viellä niin uusi aihe kun mersu ollut vasta kolmatta päivää itsellä että ihan hyvä kysellä, niin ei tarvii ostaa vääriä :)

Oisko heittää jotain hyvää paikkaa mistä moiset jouset sais sopuhintaan?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Voipi olla että ei vakioiskarit tolla madalluksella enään kestä, tai ainakaan toimi yhtään :roll: Ite ajelin 2viikkoa vakioiskareilla ja H&R 60/40mm madallusjousilla ja tuntui että alkoi jo silloin pompottamaan, toki vähän luulotautinen olen aina kun autovioista kyse :crazy:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pompottaa kun on liian pitkät pohjaanlyöntikumit... mutta ei ne vakiot toimi kuin 45 mm madalluksessa maksimissaan
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ouberd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 20.02.2012 16:17
Paikkakunta: Hollola

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Ouberd »

Onko kellään tietoa mistä sais säädettävän alustasarjan 190 mersuun 2,6 litranen, vm-89..?
W201 2.6 -89 sportline
W202 2.8 -94 elegance
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

määrittele säädettävyys, näissähän ei ole makperssonia vaan erilliset osat. Korkeutta säädetään karkeasti erilaisilla jousilla ja korkeus hienosäädetään eri paksuisilla jousen kumeilla
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Yksi säädettävä alusta löytyy, valmistajana yellow racing tai vastaava, mutta ajomukavuus menee ja jaja.. se on semmonen erillinen säätölautanen jousen alle/päälle.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
evolution
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: Ma 18.06.2007 22:45

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja evolution »

hop!!

mikä valmistaja tekee tenavaan kaikista lyhimmät iskarit? mulla on nyt edessä modatut E36 bemarin korkeus/jäykkyyssäädettävät tolpat mitkä koko ajan pohjassa eli siis liian pitkät :D takana ta technixin tolpat ja inter alloyn jouset, iskarit paukkuvat koko ajan pohjaan koska jouset aivan liian löysät :evil: autoparkissa niin vanteen ja kaaren välissä takana n. 50mm tilaa ja kun minä alle 70kg kloppi menen takaluukkuun hyppimaan niin vanteet uppoavat kaarin siihen asti kunnes iskarit kolahtavat pohjaan :D eli nyt hakusessa jäykempää jousta ja lyhyempää iskaria missä riittäisi joustoa
[url=http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180%20Sport/]C180 Sport[/url]
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Taitaapi löytyä bilsteiniltä tai Konilta sprintit tai sportit.

Omat H&R cup kitin 60/40 madallus touhus oli samanpituiset rungot etu iskareissa, ku mikkä oli itellä ennestään alla. En sitte tiedä mikkä ne vahat oli mutta vaihtoon meni.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
MaSaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.04.2012 16:54

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja MaSaa »

Juu sellasta vaan kyselisin jos vähän helppiä sais että tuli 2 litranen w201 ostettua ja olis nyt tarkotus madaltaa auto kesäksi,kun joutuu etupään jousituksen uusimaan muutenkin,niin minkä laista alusta/madallus sarjaa suosittelette ja alla on 195/60/15 kumit? Töihin joutuu hiekkasia ja kuoppasia teitä ajeeleen että ei mielellään kivireki sais olla mut jämäkkä kuitenkin :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

en suosittele minkäänlaista madallusta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin