AIRMATIC/Farmarin takapussit topic
Kovilla on tuo ilmajousitus talvella.
Tuo ilmankuivain ei jaksa toimia niin kuin pitäisi ja ajansaatossa,kun ilmat ovat suotuisat kondensoituu vettä ja sitten jäätyy.
Silloin ilmankulku loppuu ja toiminta on mitä on.
Nyt kun ilma on hiukka plussan puolella ,ei häiriötä ole tullut.
Toinen vika joka voi aiheuttaa häiriötä on tuo rele ja johdotus.
Rele täytyy uusia ,jostakin luin ,että vaatii 40A 4napaisen releen.
HELLA.
http://translate.google.fi/translate?hl ... hannel%3Ds" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo ilmankuivain ei jaksa toimia niin kuin pitäisi ja ajansaatossa,kun ilmat ovat suotuisat kondensoituu vettä ja sitten jäätyy.
Silloin ilmankulku loppuu ja toiminta on mitä on.
Nyt kun ilma on hiukka plussan puolella ,ei häiriötä ole tullut.
Toinen vika joka voi aiheuttaa häiriötä on tuo rele ja johdotus.
Rele täytyy uusia ,jostakin luin ,että vaatii 40A 4napaisen releen.
HELLA.
http://translate.google.fi/translate?hl ... hannel%3Ds" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut nautseri, La 30.04.2011 20:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kuten jo projektiosiossa kerroin omista rassaamisista, niin sieltä voi käydä kurkkaamassa vinkkejä airmatic -vaivoihin!Tervehdys!!! Minulla on, yllätys yllätys samantapaisia vaivoja myös omassa(w220) airmaticissa!!! Eli, lähinnä oikea takaiskari laskee/päästää
paineet johonkin. Oli laskeutunut ainakin 50mm viikossa lämpimässä
hallissa. Onkohan se jakotukki jotenkin osallinen vai pelkästään iskari
vuotaa???
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Korjasin tänään vian tuosta airmaticin kompurasta.
Oli murtunut johto poikki,siitä johtoliittimen juuresta.
Sain tinaamalla kiinni.
Onkohan tätä liitintä saatavana niin sanottuna huolto osana ,jossa olisi pätkät johtoa ,jonka voisi sitten näin korjata?
Liittimessä on kaksi ohutta johtoa,en osaa sanoa paremmin.
Toinen asia jäi arvailujen varaan otin suodattimen irti kompuran kyljestä ja en hoksannut katsoa letkun toista päätä, missä sen kuuluisi olla?
Toinen pää on kiinni siinä T kappaleesa renkaan puolella,missä toinen pää tulee olla,onko vapaasti vai jossakin kiinni.
Laitoin alumiini puskurn sisään vapaasti sinne oleilemaan

Kuvassa osa 70/90??
http://translate.google.fi/translate?hl ... hannel%3Ds
Tässä johtopistokkeen paikka.Johon tulee kaksi ohutta johtoa.
Kuvassa kompura väärinpäin.
Kuvassa näkyy myös putki johon suodattimen letku tulee kiinni.
Klikkaamalla kuvaa ,voit kääntää kuvan oikein päin.

Kompura on jousi vaimennettu auton runkoon ja jouset oli kuoleutuneet ja koko paketti heilui aika holtittomasti.
Otin jousi paketin irti ja lyhensin noin 3mm jokaista prikka/holkki kappaletta johon jousi vastaa.
Näin sain paketista jämäkämmän ja ei ravista johtoja enää niin voimakkaasti.
Jospa taas pääsisi vähän matkaa.Tämän osalta.
Oli murtunut johto poikki,siitä johtoliittimen juuresta.
Sain tinaamalla kiinni.
Onkohan tätä liitintä saatavana niin sanottuna huolto osana ,jossa olisi pätkät johtoa ,jonka voisi sitten näin korjata?
Liittimessä on kaksi ohutta johtoa,en osaa sanoa paremmin.
Toinen asia jäi arvailujen varaan otin suodattimen irti kompuran kyljestä ja en hoksannut katsoa letkun toista päätä, missä sen kuuluisi olla?
Toinen pää on kiinni siinä T kappaleesa renkaan puolella,missä toinen pää tulee olla,onko vapaasti vai jossakin kiinni.
Laitoin alumiini puskurn sisään vapaasti sinne oleilemaan


Kuvassa osa 70/90??
http://translate.google.fi/translate?hl ... hannel%3Ds
Tässä johtopistokkeen paikka.Johon tulee kaksi ohutta johtoa.
Kuvassa kompura väärinpäin.
Kuvassa näkyy myös putki johon suodattimen letku tulee kiinni.
Klikkaamalla kuvaa ,voit kääntää kuvan oikein päin.

Kompura on jousi vaimennettu auton runkoon ja jouset oli kuoleutuneet ja koko paketti heilui aika holtittomasti.
Otin jousi paketin irti ja lyhensin noin 3mm jokaista prikka/holkki kappaletta johon jousi vastaa.
Näin sain paketista jämäkämmän ja ei ravista johtoja enää niin voimakkaasti.
Jospa taas pääsisi vähän matkaa.Tämän osalta.

Viimeksi muokannut nautseri, Ke 10.03.2010 08:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hienoa että ainakin jokin vika on löytynyt! Voin huomenna yrittää tiirailla millaiset/onko yhtenevät liitokset mulla ja mihin letkut liitetään. Jos siitä jotain selviäisi?nautseri kirjoitti:
Toinen asia jäi arvailujen varaan otin suodattimen irti kompuran kyljestä ja en hoksannut katsoa letkun toista päätä, missä sen kuuluisi olla?
Toinen pää on kiinni siinä T kappaleesa renkaan puolella,missä toinen pää tulee olla,onko vapaasti vai jossakin kiinni.
Laitoin alumiini puskurn sisään vapaasti sinne oleilemaan![]()
Kuvassa osa 70/90??
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Mitä noita postikuluja tulee jenkkilästä?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
No niin prk.. alkoi kolista oikean puoleinen takatolppa minunkin autosta. Nesteet on ilmeisesti tullu pihalle kun takapää tuntuu ajossa rauhattomalta, ilmat pysyy vielä kohtuudella sisässä. Varmaan Arnottsilta tolppia tilaukseen.. Kannattanee vaihtaa taakse molemmat samantien?
Näyttää löytyvän myös nykyään Bilsteinin muutossarja kierrejousille. Onko kukaan asentanut tätä? Millainen homma ja onko ässän ajo-ominaisuudet tämän jälkeen historiaa?
Näyttää löytyvän myös nykyään Bilsteinin muutossarja kierrejousille. Onko kukaan asentanut tätä? Millainen homma ja onko ässän ajo-ominaisuudet tämän jälkeen historiaa?
S320CDI -04
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Laitoin syksyllä tuollaisen w211 320cdi -03 farmarin airmaticilla. Siihen oli parin vuoden sisään vaihdettu käsittääkseni kaikki muut paitsi oikea takaiskari, joka alkoikin kolistamaan melko pian. Nyt talven aikana kolina on pahentunut jatkuvasti ja oikea takakulma on silloin tällöin maassa seisonnan jälkeen. Nyt sieltä iskarista tuli sitten vissiin öljyt pihalle ja uutta tarttis tilalle (yritin pitkittää vaihtoa kesään asti, mutta ei).
Mistä nyt noita takaiskareita kannattais kysellä, kun noista linkeistä en ole löytänyt kun kompuroita ja etutolppia? Saako tuolta Arnottsilta takaiskareita myös ja varmistetaanko sopivuus vin koodilla vai kuinka?
Mistä nyt noita takaiskareita kannattais kysellä, kun noista linkeistä en ole löytänyt kun kompuroita ja etutolppia? Saako tuolta Arnottsilta takaiskareita myös ja varmistetaanko sopivuus vin koodilla vai kuinka?
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
itsellä vaihdettu kaikki iskarit ja joudet ajettu 230 tkm ja varmaan seuraavaksi kompura.
takaiskari kun alkaa vuotaan vähänkään niin pitää kovaa kolinaaja hajoaa -30 pakkasessa.
iskarissa varaosanumero tai vin:llä ainakin oikea tulee.
ebayssä varmaan halvimmalla muistaakseni 340 euro kpl
minulle tuli amg: taka joudet sedaniin ja ei ollut mitään eroa vaikka oli eri varaosanumerolla.
on paljon halvempaa ajaa taksilla -30 pakkasessa kun airmaticilla..
takaiskari kun alkaa vuotaan vähänkään niin pitää kovaa kolinaaja hajoaa -30 pakkasessa.
iskarissa varaosanumero tai vin:llä ainakin oikea tulee.
ebayssä varmaan halvimmalla muistaakseni 340 euro kpl
minulle tuli amg: taka joudet sedaniin ja ei ollut mitään eroa vaikka oli eri varaosanumerolla.
on paljon halvempaa ajaa taksilla -30 pakkasessa kun airmaticilla..
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ostin 154tkm ajetun airmaticin ja nyt on ajettu 199tkm. Airmaticia olen joutunut korjaamaan 55 eurolla. Mihinkään muuhun ei ole sitten rahaa riittänytkään.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Siis onkos noi airmatikkiosaset oikeesti noin halpoja
Siis parilla tonnilla joka nurkkaan uusi tolppa
Tässähän alkaa oikein odottamaan, että tulisi jotain ongelmia 13 vuotta vanhojen tolppien kanssa...
Tuolta Arnottiltahan löytyy arktisten alueiden asukeille myös tuota rautajousisettiä aikas halvalla. Kun myy vanhat airmatikkiosaset eteenpäin saa autoonsa rautajouset ilmaiseksi.

Siis parilla tonnilla joka nurkkaan uusi tolppa

Tässähän alkaa oikein odottamaan, että tulisi jotain ongelmia 13 vuotta vanhojen tolppien kanssa...
Tuolta Arnottiltahan löytyy arktisten alueiden asukeille myös tuota rautajousisettiä aikas halvalla. Kun myy vanhat airmatikkiosaset eteenpäin saa autoonsa rautajouset ilmaiseksi.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Onkos täällä jotain viisasta joka osais antaa oikean varaosanumeron tuolle oikealle takaiskarille tähän autoon: WDB2112261A299087
Itse en ilmeisesti osaa täysin tulkita sitä listaa, kun siellä näkyi olevan pari eri numeroa tuolle iskarille, eikä kumpikaan täsmää suoraan ebaystä löytämiini. Niin ja osaako kukaan vastata siihen, että saako sieltä Arnottsilta niitä takaiskareitakin? Voisin toki sinne laittaa kyselyä itsekin, mutta jos joku tietäis niin nopeuttais vähän...
Itse en ilmeisesti osaa täysin tulkita sitä listaa, kun siellä näkyi olevan pari eri numeroa tuolle iskarille, eikä kumpikaan täsmää suoraan ebaystä löytämiini. Niin ja osaako kukaan vastata siihen, että saako sieltä Arnottsilta niitä takaiskareitakin? Voisin toki sinne laittaa kyselyä itsekin, mutta jos joku tietäis niin nopeuttais vähän...
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei WIS minulle anna kuin yhden vaihtoehdon (kun syötän VIN-koodin):JVa79 kirjoitti:Onkos täällä jotain viisasta joka osais antaa oikean varaosanumeron tuolle oikealle takaiskarille tähän autoon: WDB2112261A299087
Itse en ilmeisesti osaa täysin tulkita sitä listaa, kun siellä näkyi olevan pari eri numeroa tuolle iskarille, eikä kumpikaan täsmää suoraan ebaystä löytämiini. Niin ja osaako kukaan vastata siihen, että saako sieltä Arnottsilta niitä takaiskareitakin? Voisin toki sinne laittaa kyselyä itsekin, mutta jos joku tietäis niin nopeuttais vähän...
Vasemmalle: A2113261100
Oikealle: A2113261200
Ei kai Arnottia kiinnosta nuo takaiskarit kun niissä ei ole mitään ilmajousitukseen liittyvää (paitsi että säädettäviä/ohjattavia iskareita käytetään vain Airmaticin kanssa).
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Kiitos paljon
Yritin vissiin ettiä sitä varaosanumeroa tuolta
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Sain sen käsityksen, että jotkut olis yrittänyt niitä takaiskareitakin sieltä Arnottsilta tilailla, sillä sitä kyselin.

Yritin vissiin ettiä sitä varaosanumeroa tuolta

Sain sen käsityksen, että jotkut olis yrittänyt niitä takaiskareitakin sieltä Arnottsilta tilailla, sillä sitä kyselin.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Nyt tarttisin varaosanumeroa etupään iskareille.JVa79 kirjoitti:Onkos täällä jotain viisasta joka osais antaa oikean varaosanumeron tuolle oikealle takaiskarille tähän autoon: WDB2112261A299087
Itse en ilmeisesti osaa täysin tulkita sitä listaa, kun siellä näkyi olevan pari eri numeroa tuolle iskarille, eikä kumpikaan täsmää suoraan ebaystä löytämiini. Niin ja osaako kukaan vastata siihen, että saako sieltä Arnottsilta niitä takaiskareitakin? Voisin toki sinne laittaa kyselyä itsekin, mutta jos joku tietäis niin nopeuttais vähän...
Katsastuksessa sanottiin, että toiselle puolelle tuli puolta huonompi arvo. Mitään oireita en ole ajossa huomannut, mutta täytyy nyt alkaa varautua siihen, että se tässä joku päivä saattaa hajota. En nyt muista kumpi puoli se huonompi oli, mutta jos sais varmuuden vuoksi molempien puolien numerot, niin olisin taas kiitollinen.
Mihin hintaan tuolta Arnottsilta porukka on noita saanut?
Takaiskaria en tohtinut Ameriikasta (eBay) tilata, kun aloin laskemaan, että jos siihen kaikki tullit ja alvit tulee rahtikulujen päälle, niin ois menny jo lähelle suomen hintoja. Saksasta sai vähän vajaa 500€ kaikkineen
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Vasen: A2113205513JVa79 kirjoitti: Nyt tarttisin varaosanumeroa etupään iskareille.
Oikea: A2113205413
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Airmaticin takaiskarit näyttäisi saksasta löytyvän hiukan edullisemmin mitä marmoritiskiltä tai KL-varaosista. 490e / kpl ei enää vaikuta lainkaan pahalle. Kuitenkin bilsteinit kyseessä.
http://www.fahrwerke-stossdaempfer.de/B ... :1221.html
Näköjään Arnott Inc:ltä tullu myyntiin taakse ilmapussit.
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id785.html
http://www.fahrwerke-stossdaempfer.de/B ... :1221.html
Käsittääkseni vastaa juurikin näitä.DBFI kirjoitti:Vasen: A2113205513
Oikea: A2113205413
Näköjään Arnott Inc:ltä tullu myyntiin taakse ilmapussit.
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id785.html
W211 E320 CDI airmatic -03
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Moi!
Täällä kans yks epäonnekas ilmoittautuu. W211 320cdi airmatic dc farmari -03 ajettu 190tkm. Perä tontissa, kuskin puoleinen kulma 10min parkissaolon jälkeen ihan maassa ja toinen puoli melkein
Tuolta arnottilta kattelin nuita jousia mutta niissä ei kuvan perusteella näyttäny olevan sitä alumiinista "lisäsäiliötä". Mistä mää saisin tuohon tilattua kummankin puolen ilmapussit taakse, vai tuleeko noihin arnottin pusseihin ne säiliöt? ytv teemu
Täällä kans yks epäonnekas ilmoittautuu. W211 320cdi airmatic dc farmari -03 ajettu 190tkm. Perä tontissa, kuskin puoleinen kulma 10min parkissaolon jälkeen ihan maassa ja toinen puoli melkein

Tuolta arnottilta kattelin nuita jousia mutta niissä ei kuvan perusteella näyttäny olevan sitä alumiinista "lisäsäiliötä". Mistä mää saisin tuohon tilattua kummankin puolen ilmapussit taakse, vai tuleeko noihin arnottin pusseihin ne säiliöt? ytv teemu
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ite tilasin tuolta: http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/E-KLASSE-Kombi-S211_3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin olivat ilman säiliöta kun ei oo airmatic mut löytyy säiliölläkin tuolta saa. Ihan hyvä palvelu ja kaikki meni niin ku sovittiin.
Tosin olivat ilman säiliöta kun ei oo airmatic mut löytyy säiliölläkin tuolta saa. Ihan hyvä palvelu ja kaikki meni niin ku sovittiin.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Okei, kiitos linkistä, ajettelin vaan että jos tilais nuo arnottin valmistamat pussit niin kestäisköhän paremmin kun alkeuperäiset. Ymmärsinkö oikein että noihin arnottin pusseihin ei tarvi sitä lisäsäiliötä vaan on jotenkin "sisäänrakennettu". t.teemu
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei näytä olevan lisäsäiliötä, oliskohan sitten myös kiinteä ilmatilavuus toisin kuin alkuperäisissä?S600L kirjoitti:Okei, kiitos linkistä, ajettelin vaan että jos tilais nuo arnottin valmistamat pussit niin kestäisköhän paremmin kun alkeuperäiset. Ymmärsinkö oikein että noihin arnottin pusseihin ei tarvi sitä lisäsäiliötä vaan on jotenkin "sisäänrakennettu". t.teemu
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Siinä kuvauksessa lukee että :The Arnott Rear Air Spring simplifies installation by eliminating the O.E. Reservoir. tuo kaiken järjen mukaan tarkoittaa että säiliöitä ei tarvita? Onko kukaan tilannu tuolta suomeen?DBFI kirjoitti:Ei näytä olevan lisäsäiliötä, oliskohan sitten myös kiinteä ilmatilavuus toisin kuin alkuperäisissä?S600L kirjoitti:Okei, kiitos linkistä, ajettelin vaan että jos tilais nuo arnottin valmistamat pussit niin kestäisköhän paremmin kun alkeuperäiset. Ymmärsinkö oikein että noihin arnottin pusseihin ei tarvi sitä lisäsäiliötä vaan on jotenkin "sisäänrakennettu". t.teemu
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Itse kanssa pähkäilin, että tilaisinko tuolta Arnott:lta, mutten uskaltanut kuitenkaan. Ominaisuuksissakin lienee eroja alkuperäiseen luulisin?
Hitsautin omassa nuo vuotavat säiliön putkilähdöt kuntoon ja hyvin pelaa taas.
Hitsautin omassa nuo vuotavat säiliön putkilähdöt kuntoon ja hyvin pelaa taas.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Tilasin arnottilta. Kerron kokemuksista myöhemmin kun saapuvat ja saadaan paikoilleen .
Ainakin lupaavat että toimivat samoin kuin alkuperäiset/ samoilla arvoilla suunniteltu kuin alkup. t.teemu
Onko muuten tietoa että miten abs/esp vikatila liittyy tuohon airmaticciin kun tuo alusta pelaa normaalisti ajossa ja on mukavan pehmeä mutta sitten kun tuo abs/esp herja tulee näyttöön nii alustakin muuttu ihan kivireeksi , kaikki kuopat tuntuu ja popmputtaa. Pitää toivoa että vika korjaantuu uusilla ilmapusseilla, abs anturi on vaihdettu kun testeri antoi vikakoodia, mutta ei sillä korjaantunu.

Onko muuten tietoa että miten abs/esp vikatila liittyy tuohon airmaticciin kun tuo alusta pelaa normaalisti ajossa ja on mukavan pehmeä mutta sitten kun tuo abs/esp herja tulee näyttöön nii alustakin muuttu ihan kivireeksi , kaikki kuopat tuntuu ja popmputtaa. Pitää toivoa että vika korjaantuu uusilla ilmapusseilla, abs anturi on vaihdettu kun testeri antoi vikakoodia, mutta ei sillä korjaantunu.
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Tää nyt ei liity arnotteihin millään tavalla, mutta pakko kertoa tapauksesta mikä sattui kaverille.
Autosta meni siis takapäästä ilmapussukka vaihtoon (ei airmatic) ja tilalle tuli bilsteinin pussi. Kaverit olivat tietoisia siitä, että vaihto-operaatiossa tarvittaisiin staria, mutta eivätpä kysyneet siinä vaiheessa multa apuja. Noh, pussi vaihtui ja muutaman päivän päästä sama takakulma jälleen maissa. Menin starin avulla ponnistamaan ilmaa pussiin, mutta todettiin että jossain vuotaa ja sihisee. Auto nosturiin, pussi irti ja purettuamme suojakumin pois havaittiin, että palkeessa kaksi pientä reikää eikä ulkoisia vaurioita missään. Hetken ihmeteltiin ja otettiin kiristyspanta pois yläpäästä, jotta nähtiin palkeen sisään. Sieltä löytyikin selitys reijille. Eli palje oli liiskautunut ylä- ja alalautasen väliin asennusvaiheessa, kun auto oli pudotettu alas ilman, että palkeeseen oli laitettu minkäänlaista esipainetta. Vaurioita edesauttoi se, että ilmajousen alapää oli kiristetty väärään asentoon alatukivarteen. Ei siis ollut kohtisuorassa yläpäähän nähden.
Kokeilumielessä korjattiin palkeen reiät sisä-ja ulkopuolelta tiptopilla ja yläpää laitettiin tavallista järeemmällä ruuviklemmarilla ja liimamassalla lautaseen kiinni. Korjaus onnistunut toistaiseksi ja ilmat pysyny pussissa 1,5kk. Enempi mua epäilyttää sen klemmarin pitävyys, koska alkuperäinen panta oli suht järeää tekoa, TipToppiin voi sen sijaan aina luottaa.
Täällä on ollut juttua tuosta perän tason säädöstä starilla ja siitä ettei takapäätä pysty säätämään erikseen oikeeta ja vasenta. Mutta mites on laita tuon kanssa, kun pusseja pystyy kuitenkin täyttämään erikseen ja juurikin tuon remontin takia joutui tekemään niin. Eli jos täyttää takapussit erikseen ja mittaa perän samaan tasoon. Tämän jälkeen jos menee sitä "normaalia" reittiä säätämään perän tason haluttuun korkeuteen ja tallentaa sen, niin jääkö se aiemmiin tehty tasoeron säätö myös voimaan?
Autosta meni siis takapäästä ilmapussukka vaihtoon (ei airmatic) ja tilalle tuli bilsteinin pussi. Kaverit olivat tietoisia siitä, että vaihto-operaatiossa tarvittaisiin staria, mutta eivätpä kysyneet siinä vaiheessa multa apuja. Noh, pussi vaihtui ja muutaman päivän päästä sama takakulma jälleen maissa. Menin starin avulla ponnistamaan ilmaa pussiin, mutta todettiin että jossain vuotaa ja sihisee. Auto nosturiin, pussi irti ja purettuamme suojakumin pois havaittiin, että palkeessa kaksi pientä reikää eikä ulkoisia vaurioita missään. Hetken ihmeteltiin ja otettiin kiristyspanta pois yläpäästä, jotta nähtiin palkeen sisään. Sieltä löytyikin selitys reijille. Eli palje oli liiskautunut ylä- ja alalautasen väliin asennusvaiheessa, kun auto oli pudotettu alas ilman, että palkeeseen oli laitettu minkäänlaista esipainetta. Vaurioita edesauttoi se, että ilmajousen alapää oli kiristetty väärään asentoon alatukivarteen. Ei siis ollut kohtisuorassa yläpäähän nähden.
Kokeilumielessä korjattiin palkeen reiät sisä-ja ulkopuolelta tiptopilla ja yläpää laitettiin tavallista järeemmällä ruuviklemmarilla ja liimamassalla lautaseen kiinni. Korjaus onnistunut toistaiseksi ja ilmat pysyny pussissa 1,5kk. Enempi mua epäilyttää sen klemmarin pitävyys, koska alkuperäinen panta oli suht järeää tekoa, TipToppiin voi sen sijaan aina luottaa.

Täällä on ollut juttua tuosta perän tason säädöstä starilla ja siitä ettei takapäätä pysty säätämään erikseen oikeeta ja vasenta. Mutta mites on laita tuon kanssa, kun pusseja pystyy kuitenkin täyttämään erikseen ja juurikin tuon remontin takia joutui tekemään niin. Eli jos täyttää takapussit erikseen ja mittaa perän samaan tasoon. Tämän jälkeen jos menee sitä "normaalia" reittiä säätämään perän tason haluttuun korkeuteen ja tallentaa sen, niin jääkö se aiemmiin tehty tasoeron säätö myös voimaan?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei taida korjaantua valitettavasti,S600L kirjoitti: Onko muuten tietoa että miten abs/esp vikatila liittyy tuohon airmaticciin kun tuo alusta pelaa normaalisti ajossa ja on mukavan pehmeä mutta sitten kun tuo abs/esp herja tulee näyttöön nii alustakin muuttu ihan kivireeksi , kaikki kuopat tuntuu ja popmputtaa. Pitää toivoa että vika korjaantuu uusilla ilmapusseilla, abs anturi on vaihdettu kun testeri antoi vikakoodia, mutta ei sillä korjaantunu.
mitäs muuta se testeri kertoili
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Testeri antoi vikakoodia ainoastaan kuskinpuolen abs anturille, vaihdoin sen mutta se oli tarvike anturi/saksan ebaystä 30e. Voisko olla että tuo uuskaan halpa anturi ei pelaa, vaan pitää laittaa alkup. Testeri tosin ei ollu staari vaan boschin testeri. t.teemuCDI203 kirjoitti:Ei taida korjaantua valitettavasti,S600L kirjoitti: Onko muuten tietoa että miten abs/esp vikatila liittyy tuohon airmaticciin kun tuo alusta pelaa normaalisti ajossa ja on mukavan pehmeä mutta sitten kun tuo abs/esp herja tulee näyttöön nii alustakin muuttu ihan kivireeksi , kaikki kuopat tuntuu ja popmputtaa. Pitää toivoa että vika korjaantuu uusilla ilmapusseilla, abs anturi on vaihdettu kun testeri antoi vikakoodia, mutta ei sillä korjaantunu.
mitäs muuta se testeri kertoili
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
No näin siinä käy, tiedossa on samanlainen tapaus kun kaverille ilmajousipaketin saavuttua oli tullut äkillinen inspiraatio vaihdattaa se alle paikallisella sepällä. Meni vajaat pari kuukautta ja taas kulma maassa.aziz kirjoitti:Kaverit olivat tietoisia siitä, että vaihto-operaatiossa tarvittaisiin staria, mutta eivätpä kysyneet siinä vaiheessa multa apuja. Noh, pussi vaihtui ja muutaman päivän päästä sama takakulma jälleen maissa.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Onko tuossa vaihdossa muuta tärkeää huomioitavaa kun se ettei uudet pussit litisty laskettaessa minkään alustan osan väliin, ja että alapää tulee suoraan linjaan yläpään kanssa ?
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Et näe niitä pusseja mitenkään koska ne ovat jousen sisällä. Jousi laitetaan kulma ylhäällä paikoilleen, letku kiinni ja sitten Starilla ajetaan sisään alkupaine ennen alas laskemista. Jos Star ei ole käytettävissä, 2-3 kiloa painetta sisään ja jousen päässä olevan takaiskuventtiilin pitäisi pitää paine sisällä letkun kiinnityksen ajan. Kun kinttu on maassa, kompura käynnistyy normaalisti.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Onko samanlaisia ongelmia w164 ML:ssä? Kuinka yleistä tuo hajoaminen. Nettikirjoittelun perusteella ei hirveästi voi tehdä johtopäätöksiä.
BMW-kuski on aina oikeassa