AIRMATIC/Farmarin takapussit topic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kovilla on tuo ilmajousitus talvella.
Tuo ilmankuivain ei jaksa toimia niin kuin pitäisi ja ajansaatossa,kun ilmat ovat suotuisat kondensoituu vettä ja sitten jäätyy.
Silloin ilmankulku loppuu ja toiminta on mitä on.

Nyt kun ilma on hiukka plussan puolella ,ei häiriötä ole tullut.

Toinen vika joka voi aiheuttaa häiriötä on tuo rele ja johdotus.
Rele täytyy uusia ,jostakin luin ,että vaatii 40A 4napaisen releen.
HELLA.

http://translate.google.fi/translate?hl ... hannel%3Ds" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut nautseri, La 30.04.2011 20:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Tervehdys!!! Minulla on, yllätys yllätys samantapaisia vaivoja myös omassa(w220) airmaticissa!!! Eli, lähinnä oikea takaiskari laskee/päästää
paineet johonkin. Oli laskeutunut ainakin 50mm viikossa lämpimässä
hallissa. Onkohan se jakotukki jotenkin osallinen vai pelkästään iskari
vuotaa???
Kuten jo projektiosiossa kerroin omista rassaamisista, niin sieltä voi käydä kurkkaamassa vinkkejä airmatic -vaivoihin!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Korjasin tänään vian tuosta airmaticin kompurasta.
Oli murtunut johto poikki,siitä johtoliittimen juuresta.
Sain tinaamalla kiinni.

Onkohan tätä liitintä saatavana niin sanottuna huolto osana ,jossa olisi pätkät johtoa ,jonka voisi sitten näin korjata?

Liittimessä on kaksi ohutta johtoa,en osaa sanoa paremmin.

Toinen asia jäi arvailujen varaan otin suodattimen irti kompuran kyljestä ja en hoksannut katsoa letkun toista päätä, missä sen kuuluisi olla?
Toinen pää on kiinni siinä T kappaleesa renkaan puolella,missä toinen pää tulee olla,onko vapaasti vai jossakin kiinni.
Laitoin alumiini puskurn sisään vapaasti sinne oleilemaan :roll: :wink:

Kuvassa osa 70/90??

http://translate.google.fi/translate?hl ... hannel%3Ds

Tässä johtopistokkeen paikka.Johon tulee kaksi ohutta johtoa.
Kuvassa kompura väärinpäin.
Kuvassa näkyy myös putki johon suodattimen letku tulee kiinni.
Klikkaamalla kuvaa ,voit kääntää kuvan oikein päin.
Kuva

Kompura on jousi vaimennettu auton runkoon ja jouset oli kuoleutuneet ja koko paketti heilui aika holtittomasti.
Otin jousi paketin irti ja lyhensin noin 3mm jokaista prikka/holkki kappaletta johon jousi vastaa.
Näin sain paketista jämäkämmän ja ei ravista johtoja enää niin voimakkaasti.
Jospa taas pääsisi vähän matkaa.Tämän osalta. 8)
Viimeksi muokannut nautseri, Ke 10.03.2010 08:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

nautseri kirjoitti:
Toinen asia jäi arvailujen varaan otin suodattimen irti kompuran kyljestä ja en hoksannut katsoa letkun toista päätä, missä sen kuuluisi olla?
Toinen pää on kiinni siinä T kappaleesa renkaan puolella,missä toinen pää tulee olla,onko vapaasti vai jossakin kiinni.
Laitoin alumiini puskurn sisään vapaasti sinne oleilemaan :roll: :wink:

Kuvassa osa 70/90??
Hienoa että ainakin jokin vika on löytynyt! Voin huomenna yrittää tiirailla millaiset/onko yhtenevät liitokset mulla ja mihin letkut liitetään. Jos siitä jotain selviäisi?
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Mitä noita postikuluja tulee jenkkilästä?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
JPN_XX
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 24.07.2010 13:26

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JPN_XX »

No niin prk.. alkoi kolista oikean puoleinen takatolppa minunkin autosta. Nesteet on ilmeisesti tullu pihalle kun takapää tuntuu ajossa rauhattomalta, ilmat pysyy vielä kohtuudella sisässä. Varmaan Arnottsilta tolppia tilaukseen.. Kannattanee vaihtaa taakse molemmat samantien?
Näyttää löytyvän myös nykyään Bilsteinin muutossarja kierrejousille. Onko kukaan asentanut tätä? Millainen homma ja onko ässän ajo-ominaisuudet tämän jälkeen historiaa?
S320CDI -04
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Laitoin syksyllä tuollaisen w211 320cdi -03 farmarin airmaticilla. Siihen oli parin vuoden sisään vaihdettu käsittääkseni kaikki muut paitsi oikea takaiskari, joka alkoikin kolistamaan melko pian. Nyt talven aikana kolina on pahentunut jatkuvasti ja oikea takakulma on silloin tällöin maassa seisonnan jälkeen. Nyt sieltä iskarista tuli sitten vissiin öljyt pihalle ja uutta tarttis tilalle (yritin pitkittää vaihtoa kesään asti, mutta ei).
Mistä nyt noita takaiskareita kannattais kysellä, kun noista linkeistä en ole löytänyt kun kompuroita ja etutolppia? Saako tuolta Arnottsilta takaiskareita myös ja varmistetaanko sopivuus vin koodilla vai kuinka?
jani k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Pe 22.12.2006 10:09
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja jani k »

itsellä vaihdettu kaikki iskarit ja joudet ajettu 230 tkm ja varmaan seuraavaksi kompura.
takaiskari kun alkaa vuotaan vähänkään niin pitää kovaa kolinaaja hajoaa -30 pakkasessa.
iskarissa varaosanumero tai vin:llä ainakin oikea tulee.
ebayssä varmaan halvimmalla muistaakseni 340 euro kpl
minulle tuli amg: taka joudet sedaniin ja ei ollut mitään eroa vaikka oli eri varaosanumerolla.
on paljon halvempaa ajaa taksilla -30 pakkasessa kun airmaticilla..
W213
MB 400 cdi w211
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Ostin 154tkm ajetun airmaticin ja nyt on ajettu 199tkm. Airmaticia olen joutunut korjaamaan 55 eurolla. Mihinkään muuhun ei ole sitten rahaa riittänytkään.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Siis onkos noi airmatikkiosaset oikeesti noin halpoja :shock:
Siis parilla tonnilla joka nurkkaan uusi tolppa :clap:
Tässähän alkaa oikein odottamaan, että tulisi jotain ongelmia 13 vuotta vanhojen tolppien kanssa...
Tuolta Arnottiltahan löytyy arktisten alueiden asukeille myös tuota rautajousisettiä aikas halvalla. Kun myy vanhat airmatikkiosaset eteenpäin saa autoonsa rautajouset ilmaiseksi.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Onkos täällä jotain viisasta joka osais antaa oikean varaosanumeron tuolle oikealle takaiskarille tähän autoon: WDB2112261A299087
Itse en ilmeisesti osaa täysin tulkita sitä listaa, kun siellä näkyi olevan pari eri numeroa tuolle iskarille, eikä kumpikaan täsmää suoraan ebaystä löytämiini. Niin ja osaako kukaan vastata siihen, että saako sieltä Arnottsilta niitä takaiskareitakin? Voisin toki sinne laittaa kyselyä itsekin, mutta jos joku tietäis niin nopeuttais vähän...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JVa79 kirjoitti:Onkos täällä jotain viisasta joka osais antaa oikean varaosanumeron tuolle oikealle takaiskarille tähän autoon: WDB2112261A299087
Itse en ilmeisesti osaa täysin tulkita sitä listaa, kun siellä näkyi olevan pari eri numeroa tuolle iskarille, eikä kumpikaan täsmää suoraan ebaystä löytämiini. Niin ja osaako kukaan vastata siihen, että saako sieltä Arnottsilta niitä takaiskareitakin? Voisin toki sinne laittaa kyselyä itsekin, mutta jos joku tietäis niin nopeuttais vähän...
Ei WIS minulle anna kuin yhden vaihtoehdon (kun syötän VIN-koodin):
Vasemmalle: A2113261100
Oikealle: A2113261200

Ei kai Arnottia kiinnosta nuo takaiskarit kun niissä ei ole mitään ilmajousitukseen liittyvää (paitsi että säädettäviä/ohjattavia iskareita käytetään vain Airmaticin kanssa).
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Kiitos paljon :thumbup:
Yritin vissiin ettiä sitä varaosanumeroa tuolta :roll: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Sain sen käsityksen, että jotkut olis yrittänyt niitä takaiskareitakin sieltä Arnottsilta tilailla, sillä sitä kyselin.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

JVa79 kirjoitti:Onkos täällä jotain viisasta joka osais antaa oikean varaosanumeron tuolle oikealle takaiskarille tähän autoon: WDB2112261A299087
Itse en ilmeisesti osaa täysin tulkita sitä listaa, kun siellä näkyi olevan pari eri numeroa tuolle iskarille, eikä kumpikaan täsmää suoraan ebaystä löytämiini. Niin ja osaako kukaan vastata siihen, että saako sieltä Arnottsilta niitä takaiskareitakin? Voisin toki sinne laittaa kyselyä itsekin, mutta jos joku tietäis niin nopeuttais vähän...
Nyt tarttisin varaosanumeroa etupään iskareille.
Katsastuksessa sanottiin, että toiselle puolelle tuli puolta huonompi arvo. Mitään oireita en ole ajossa huomannut, mutta täytyy nyt alkaa varautua siihen, että se tässä joku päivä saattaa hajota. En nyt muista kumpi puoli se huonompi oli, mutta jos sais varmuuden vuoksi molempien puolien numerot, niin olisin taas kiitollinen.
Mihin hintaan tuolta Arnottsilta porukka on noita saanut?
Takaiskaria en tohtinut Ameriikasta (eBay) tilata, kun aloin laskemaan, että jos siihen kaikki tullit ja alvit tulee rahtikulujen päälle, niin ois menny jo lähelle suomen hintoja. Saksasta sai vähän vajaa 500€ kaikkineen
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JVa79 kirjoitti: Nyt tarttisin varaosanumeroa etupään iskareille.
Vasen: A2113205513
Oikea: A2113205413
Ville V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 12.07.2010 14:07
Paikkakunta: Oulu

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Ville V. »

Airmaticin takaiskarit näyttäisi saksasta löytyvän hiukan edullisemmin mitä marmoritiskiltä tai KL-varaosista. 490e / kpl ei enää vaikuta lainkaan pahalle. Kuitenkin bilsteinit kyseessä.
http://www.fahrwerke-stossdaempfer.de/B ... :1221.html
DBFI kirjoitti:Vasen: A2113205513
Oikea: A2113205413
Käsittääkseni vastaa juurikin näitä.

Näköjään Arnott Inc:ltä tullu myyntiin taakse ilmapussit.
http://www.arnottindustries.com/part_ME ... id785.html
W211 E320 CDI airmatic -03
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja S600L »

Moi!

Täällä kans yks epäonnekas ilmoittautuu. W211 320cdi airmatic dc farmari -03 ajettu 190tkm. Perä tontissa, kuskin puoleinen kulma 10min parkissaolon jälkeen ihan maassa ja toinen puoli melkein :roll:

Tuolta arnottilta kattelin nuita jousia mutta niissä ei kuvan perusteella näyttäny olevan sitä alumiinista "lisäsäiliötä". Mistä mää saisin tuohon tilattua kummankin puolen ilmapussit taakse, vai tuleeko noihin arnottin pusseihin ne säiliöt? ytv teemu
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Crea »

Ite tilasin tuolta: http://www.mk-fahrwerkstechnik.de/E-KLASSE-Kombi-S211_3" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosin olivat ilman säiliöta kun ei oo airmatic mut löytyy säiliölläkin tuolta saa. Ihan hyvä palvelu ja kaikki meni niin ku sovittiin.
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja S600L »

Okei, kiitos linkistä, ajettelin vaan että jos tilais nuo arnottin valmistamat pussit niin kestäisköhän paremmin kun alkeuperäiset. Ymmärsinkö oikein että noihin arnottin pusseihin ei tarvi sitä lisäsäiliötä vaan on jotenkin "sisäänrakennettu". t.teemu
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

S600L kirjoitti:Okei, kiitos linkistä, ajettelin vaan että jos tilais nuo arnottin valmistamat pussit niin kestäisköhän paremmin kun alkeuperäiset. Ymmärsinkö oikein että noihin arnottin pusseihin ei tarvi sitä lisäsäiliötä vaan on jotenkin "sisäänrakennettu". t.teemu
Ei näytä olevan lisäsäiliötä, oliskohan sitten myös kiinteä ilmatilavuus toisin kuin alkuperäisissä?
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja S600L »

DBFI kirjoitti:
S600L kirjoitti:Okei, kiitos linkistä, ajettelin vaan että jos tilais nuo arnottin valmistamat pussit niin kestäisköhän paremmin kun alkeuperäiset. Ymmärsinkö oikein että noihin arnottin pusseihin ei tarvi sitä lisäsäiliötä vaan on jotenkin "sisäänrakennettu". t.teemu
Ei näytä olevan lisäsäiliötä, oliskohan sitten myös kiinteä ilmatilavuus toisin kuin alkuperäisissä?
Siinä kuvauksessa lukee että :The Arnott Rear Air Spring simplifies installation by eliminating the O.E. Reservoir. tuo kaiken järjen mukaan tarkoittaa että säiliöitä ei tarvita? Onko kukaan tilannu tuolta suomeen?
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Itse kanssa pähkäilin, että tilaisinko tuolta Arnott:lta, mutten uskaltanut kuitenkaan. Ominaisuuksissakin lienee eroja alkuperäiseen luulisin?

Hitsautin omassa nuo vuotavat säiliön putkilähdöt kuntoon ja hyvin pelaa taas.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja S600L »

Tilasin arnottilta. Kerron kokemuksista myöhemmin kun saapuvat ja saadaan paikoilleen . :) Ainakin lupaavat että toimivat samoin kuin alkuperäiset/ samoilla arvoilla suunniteltu kuin alkup. t.teemu

Onko muuten tietoa että miten abs/esp vikatila liittyy tuohon airmaticciin kun tuo alusta pelaa normaalisti ajossa ja on mukavan pehmeä mutta sitten kun tuo abs/esp herja tulee näyttöön nii alustakin muuttu ihan kivireeksi , kaikki kuopat tuntuu ja popmputtaa. Pitää toivoa että vika korjaantuu uusilla ilmapusseilla, abs anturi on vaihdettu kun testeri antoi vikakoodia, mutta ei sillä korjaantunu.
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tää nyt ei liity arnotteihin millään tavalla, mutta pakko kertoa tapauksesta mikä sattui kaverille.
Autosta meni siis takapäästä ilmapussukka vaihtoon (ei airmatic) ja tilalle tuli bilsteinin pussi. Kaverit olivat tietoisia siitä, että vaihto-operaatiossa tarvittaisiin staria, mutta eivätpä kysyneet siinä vaiheessa multa apuja. Noh, pussi vaihtui ja muutaman päivän päästä sama takakulma jälleen maissa. Menin starin avulla ponnistamaan ilmaa pussiin, mutta todettiin että jossain vuotaa ja sihisee. Auto nosturiin, pussi irti ja purettuamme suojakumin pois havaittiin, että palkeessa kaksi pientä reikää eikä ulkoisia vaurioita missään. Hetken ihmeteltiin ja otettiin kiristyspanta pois yläpäästä, jotta nähtiin palkeen sisään. Sieltä löytyikin selitys reijille. Eli palje oli liiskautunut ylä- ja alalautasen väliin asennusvaiheessa, kun auto oli pudotettu alas ilman, että palkeeseen oli laitettu minkäänlaista esipainetta. Vaurioita edesauttoi se, että ilmajousen alapää oli kiristetty väärään asentoon alatukivarteen. Ei siis ollut kohtisuorassa yläpäähän nähden.
Kokeilumielessä korjattiin palkeen reiät sisä-ja ulkopuolelta tiptopilla ja yläpää laitettiin tavallista järeemmällä ruuviklemmarilla ja liimamassalla lautaseen kiinni. Korjaus onnistunut toistaiseksi ja ilmat pysyny pussissa 1,5kk. Enempi mua epäilyttää sen klemmarin pitävyys, koska alkuperäinen panta oli suht järeää tekoa, TipToppiin voi sen sijaan aina luottaa. :)
Täällä on ollut juttua tuosta perän tason säädöstä starilla ja siitä ettei takapäätä pysty säätämään erikseen oikeeta ja vasenta. Mutta mites on laita tuon kanssa, kun pusseja pystyy kuitenkin täyttämään erikseen ja juurikin tuon remontin takia joutui tekemään niin. Eli jos täyttää takapussit erikseen ja mittaa perän samaan tasoon. Tämän jälkeen jos menee sitä "normaalia" reittiä säätämään perän tason haluttuun korkeuteen ja tallentaa sen, niin jääkö se aiemmiin tehty tasoeron säätö myös voimaan?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S600L kirjoitti: Onko muuten tietoa että miten abs/esp vikatila liittyy tuohon airmaticciin kun tuo alusta pelaa normaalisti ajossa ja on mukavan pehmeä mutta sitten kun tuo abs/esp herja tulee näyttöön nii alustakin muuttu ihan kivireeksi , kaikki kuopat tuntuu ja popmputtaa. Pitää toivoa että vika korjaantuu uusilla ilmapusseilla, abs anturi on vaihdettu kun testeri antoi vikakoodia, mutta ei sillä korjaantunu.
Ei taida korjaantua valitettavasti,
mitäs muuta se testeri kertoili
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja S600L »

CDI203 kirjoitti:
S600L kirjoitti: Onko muuten tietoa että miten abs/esp vikatila liittyy tuohon airmaticciin kun tuo alusta pelaa normaalisti ajossa ja on mukavan pehmeä mutta sitten kun tuo abs/esp herja tulee näyttöön nii alustakin muuttu ihan kivireeksi , kaikki kuopat tuntuu ja popmputtaa. Pitää toivoa että vika korjaantuu uusilla ilmapusseilla, abs anturi on vaihdettu kun testeri antoi vikakoodia, mutta ei sillä korjaantunu.
Ei taida korjaantua valitettavasti,
mitäs muuta se testeri kertoili
Testeri antoi vikakoodia ainoastaan kuskinpuolen abs anturille, vaihdoin sen mutta se oli tarvike anturi/saksan ebaystä 30e. Voisko olla että tuo uuskaan halpa anturi ei pelaa, vaan pitää laittaa alkup. Testeri tosin ei ollu staari vaan boschin testeri. t.teemu
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3247
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja jysi »

aziz kirjoitti:Kaverit olivat tietoisia siitä, että vaihto-operaatiossa tarvittaisiin staria, mutta eivätpä kysyneet siinä vaiheessa multa apuja. Noh, pussi vaihtui ja muutaman päivän päästä sama takakulma jälleen maissa.
No näin siinä käy, tiedossa on samanlainen tapaus kun kaverille ilmajousipaketin saavuttua oli tullut äkillinen inspiraatio vaihdattaa se alle paikallisella sepällä. Meni vajaat pari kuukautta ja taas kulma maassa.
S600L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Su 31.05.2009 21:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja S600L »

Onko tuossa vaihdossa muuta tärkeää huomioitavaa kun se ettei uudet pussit litisty laskettaessa minkään alustan osan väliin, ja että alapää tulee suoraan linjaan yläpään kanssa ?
W211 E320CdiT Avantgarde AirMatic
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3247
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja jysi »

Et näe niitä pusseja mitenkään koska ne ovat jousen sisällä. Jousi laitetaan kulma ylhäällä paikoilleen, letku kiinni ja sitten Starilla ajetaan sisään alkupaine ennen alas laskemista. Jos Star ei ole käytettävissä, 2-3 kiloa painetta sisään ja jousen päässä olevan takaiskuventtiilin pitäisi pitää paine sisällä letkun kiinnityksen ajan. Kun kinttu on maassa, kompura käynnistyy normaalisti.
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Onko samanlaisia ongelmia w164 ML:ssä? Kuinka yleistä tuo hajoaminen. Nettikirjoittelun perusteella ei hirveästi voi tehdä johtopäätöksiä.
BMW-kuski on aina oikeassa
Vastaa Viestiin